Marek Zaz 968A 1977
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
RE: Marek Zaz 968A 1977
Et teema väga alla ei vajuks lisan mõned pildid. Sai suve lõpus tehtud sõber-fotograafi poolt.
-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
RE: Marek Zaz 968A 1977
Wow, esimene pilt on nagu mingist multikast:). Väga ilus ja jõudu tööle:D
-
- Posts: 20
- Joined: Thu Jan 28, 2010 6:54 pm
- Contact:
RE: Marek Zaz 968A 1977
pakkuda 500.- pakiraamB)
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
RE: Marek Zaz 968A 1977
Tänud heade sõnade eest. On endal juba mitu pakiraami olemas, et vajadusel installida, aga tänan pakkumast...
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
RE: Marek Zaz 968A 1977
Üks kuu või paar tagasi sai ka über sound-system autole peale pandud. Philipsi 2 tissiga makk (pärit mazda 323F-st, kes teab, see teab:D) ja tagaaknal on 2 Peugeot 205 originaalkõlarit. Antud Peugeotiga juhtus nii, et ta ei tahtnud ilma mootoriõlita käi millegipärast ja nii need kõllid üle jäidki.
Lisaks ka hooaeg avatud juba ammu:
MIB&punane zaz:D
Nüüd jääb masin seisma, juunis TÜV vaja läbida, enne vahetan esisilla ja käigukasti, mootoriõli, rattalaagrite pingutamine jms. nipet-näpet.
Ilusat kevadet,
Marek
Lisaks ka hooaeg avatud juba ammu:
MIB&punane zaz:D
Nüüd jääb masin seisma, juunis TÜV vaja läbida, enne vahetan esisilla ja käigukasti, mootoriõli, rattalaagrite pingutamine jms. nipet-näpet.
Ilusat kevadet,
Marek
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
RE: Marek Zaz 968A 1977
Nüüd sapper youtubes ka üleval:
http://www.youtube.com/watch?v=zpfa0xWqA-I
Vahepeal siis vahetatud esisild+amordid ning järge ootavad tagaamordid, kõik pidurivoolikud ja käigukast.
http://www.youtube.com/watch?v=zpfa0xWqA-I
Vahepeal siis vahetatud esisild+amordid ning järge ootavad tagaamordid, kõik pidurivoolikud ja käigukast.
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
RE: Marek Zaz 968A 1977
Vahepeal siis üht koma teist tehtud. Esiteks sai toodud 7500 km sõitnud esisild:
Sai siis vana esisild maha võetud, millelt sai ka terved kaitsekummid eelmisele sillale külge pandud, sest viimasel olid pragunenud, esisillatu seis:
Lisaks sai vahepeal toodud ette ka sama masian pealt 7500 km sõitnud amordid+vedrud ning uus sild koos nendega alla pandud. Siis hakkasin vaatama, et taguots jube maas ning panin ka taha 7500 km sõitnud masina amordid ja vedrud.
Seejärel vaatasin, et esimesed pidurivoolikud olid päris katki ja tagumised ka üsna kahtlased ning sai kogu ring välja vahetatud.
Pärnus kohalikus poes oli saada ainult 1 tüüpi tagumist pidurivoolikut, ülejäänud sain õnneks Joosepi käest ning sai ära vahetatud kõik voolikud:
Ja siis sai rattad alla tagasi pandud ning tehtud TÜV ja kindlsutus:
Pärast seda olen liikund ca. 500 km ja ca. 200 km tagais sai tehtud ka õlivahetus, Erimelli 15W40 läks sisse.
Tegelikkuses oleks nüüd vaja esisilla kokkujooks paika ajada, sest lubatud on 3 mm kokkujooksu, aga mul on 2-3 cm ning suurtel kiirustel suht. jama sõita.
Lisaks ajavad õli endast välja käigukast, siduri hüdraulika, mootor ja esisild... ühesõnaga kõik muud kohad peale pidurite kus õli sees on.
Kasti pole viitsind ka ära vahetada, sest antud isend veel toimetab, kuigi undab. Lisaks on hakanud õlirõhk ka soojalt ära kaduma mootoril ning vaatab kaua see kestab.
Üheltmaalt ehk paneb korraga 7500 km sõitnud masina käimakasti ning Aho rohelise 968M-i mootori peale. Aga seni kuni vana komplekt veel toimetab ei taha nagu vahetada niisama.
Täna oli meil siis Pärnu Lustisõit, mis pidi kulmineeruma Virtsus V. Kirsi muuseumis. Hakkasin siis hommikul zazi käivitama ja tulemuseks oli, et aku käiasin tühjaks... seega laadimisvool nõrk jälle olnud ja vaja laadimisreleed timmida. Eks sai vahepeal ju ka raadio lisatud mis siis arvatavasti voolu tarvitab rohkem, kui hetkel genekas laeb.
Lustisõit sai kaasa tehtud mugavama, töökindlama, moodsama, vaiksema, võimsama, parema ja ökonoomsema VAZ 21063-ga, mis pole võrreldes antud tolmuimejaga veel alt kordagi vedanud.
Näeb, mis saab...
Sai siis vana esisild maha võetud, millelt sai ka terved kaitsekummid eelmisele sillale külge pandud, sest viimasel olid pragunenud, esisillatu seis:
Lisaks sai vahepeal toodud ette ka sama masian pealt 7500 km sõitnud amordid+vedrud ning uus sild koos nendega alla pandud. Siis hakkasin vaatama, et taguots jube maas ning panin ka taha 7500 km sõitnud masina amordid ja vedrud.
Seejärel vaatasin, et esimesed pidurivoolikud olid päris katki ja tagumised ka üsna kahtlased ning sai kogu ring välja vahetatud.
Pärnus kohalikus poes oli saada ainult 1 tüüpi tagumist pidurivoolikut, ülejäänud sain õnneks Joosepi käest ning sai ära vahetatud kõik voolikud:
Ja siis sai rattad alla tagasi pandud ning tehtud TÜV ja kindlsutus:
Pärast seda olen liikund ca. 500 km ja ca. 200 km tagais sai tehtud ka õlivahetus, Erimelli 15W40 läks sisse.
Tegelikkuses oleks nüüd vaja esisilla kokkujooks paika ajada, sest lubatud on 3 mm kokkujooksu, aga mul on 2-3 cm ning suurtel kiirustel suht. jama sõita.
Lisaks ajavad õli endast välja käigukast, siduri hüdraulika, mootor ja esisild... ühesõnaga kõik muud kohad peale pidurite kus õli sees on.
Kasti pole viitsind ka ära vahetada, sest antud isend veel toimetab, kuigi undab. Lisaks on hakanud õlirõhk ka soojalt ära kaduma mootoril ning vaatab kaua see kestab.
Üheltmaalt ehk paneb korraga 7500 km sõitnud masina käimakasti ning Aho rohelise 968M-i mootori peale. Aga seni kuni vana komplekt veel toimetab ei taha nagu vahetada niisama.
Täna oli meil siis Pärnu Lustisõit, mis pidi kulmineeruma Virtsus V. Kirsi muuseumis. Hakkasin siis hommikul zazi käivitama ja tulemuseks oli, et aku käiasin tühjaks... seega laadimisvool nõrk jälle olnud ja vaja laadimisreleed timmida. Eks sai vahepeal ju ka raadio lisatud mis siis arvatavasti voolu tarvitab rohkem, kui hetkel genekas laeb.
Lustisõit sai kaasa tehtud mugavama, töökindlama, moodsama, vaiksema, võimsama, parema ja ökonoomsema VAZ 21063-ga, mis pole võrreldes antud tolmuimejaga veel alt kordagi vedanud.
Näeb, mis saab...
Last edited by marek on Sun Aug 15, 2010 5:11 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Marek Zaz 968A 1977
tüüp ise...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Marek Zaz 968A 1977
Ja hooaeg jälle avatud:
Järgmine kuu TÜV ootab ees, eks ole näha kas ja kuidas läheb.
Ilusat kevadet,
Marek
Järgmine kuu TÜV ootab ees, eks ole näha kas ja kuidas läheb.
Ilusat kevadet,
Marek
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Marek Zaz 968A 1977
Juuni keskel sai TÜV läbitud, ühtki viga ei olnud, kui aint siis see, et 1 esirehv rohkem kulunud kui teised. Enne järgmist ülevaatust vahetab ära.
Laadimiseprobleemid tekkisid vahepeal jälle. Geneka jõudlus liiga madal-pika peale( mitu-mitu sõitu umbes kuu v. poole sees) tõmbab aku nii tühjaks, et käima enam võtmest ei lähe. Mõtsin alguses, et ju relee jälle jamab ja panin Lada oma, aga sellega sama jama.
Nüüd meenus, et alalaadimine hakkas vist pärast seda, kui geneka rihma sai pingutatud, sest keegi spets soovitas seda, et olevat liiga lõtv. Täna siis panin geneka ülemise rihmaratta max. suurde asendisse ja tegin ise ka veel mõned seibid vahele kuni mahtus ning leidsin ka täpselt õige rihma. Nüüd käib genekas kiiremini ringi ja voolu peab seega ka rohkem tootma.
Juhul kui antud tegevus (läheb ikka ca. kuu enne kui aru saab)tulemusi ei anna siis proovib genekat vahetada, kuna muu on kõik kontrollitud. Teist genekat(kõrvale) ka ei taha peale panna, ei sobi väga sinna kapoti alla ning suurt lisa voolutarbimist ka nagu pole, mille jaoks tavaliselt pannakse( põhjavalgused, signa, lisatuled, helisüsteem, suppar jne tarbijad.)
Alternatiiv lisa genekale: lugesin ukraina foorumist, et tuunida geneka rihmaratta asemele Tavria rihmaratas(väiksem). Lisaks suurenenud voolu hulgale tuleb ka parem jahutus nii. Jutu järgi pidi selline tegevus juba signad ja tavakõlarid ning lisatuled ära toitma.
Aga eks elame-näeme.
Väike enne-pärast võrdlus:
Laadimiseprobleemid tekkisid vahepeal jälle. Geneka jõudlus liiga madal-pika peale( mitu-mitu sõitu umbes kuu v. poole sees) tõmbab aku nii tühjaks, et käima enam võtmest ei lähe. Mõtsin alguses, et ju relee jälle jamab ja panin Lada oma, aga sellega sama jama.
Nüüd meenus, et alalaadimine hakkas vist pärast seda, kui geneka rihma sai pingutatud, sest keegi spets soovitas seda, et olevat liiga lõtv. Täna siis panin geneka ülemise rihmaratta max. suurde asendisse ja tegin ise ka veel mõned seibid vahele kuni mahtus ning leidsin ka täpselt õige rihma. Nüüd käib genekas kiiremini ringi ja voolu peab seega ka rohkem tootma.
Juhul kui antud tegevus (läheb ikka ca. kuu enne kui aru saab)tulemusi ei anna siis proovib genekat vahetada, kuna muu on kõik kontrollitud. Teist genekat(kõrvale) ka ei taha peale panna, ei sobi väga sinna kapoti alla ning suurt lisa voolutarbimist ka nagu pole, mille jaoks tavaliselt pannakse( põhjavalgused, signa, lisatuled, helisüsteem, suppar jne tarbijad.)
Alternatiiv lisa genekale: lugesin ukraina foorumist, et tuunida geneka rihmaratta asemele Tavria rihmaratas(väiksem). Lisaks suurenenud voolu hulgale tuleb ka parem jahutus nii. Jutu järgi pidi selline tegevus juba signad ja tavakõlarid ning lisatuled ära toitma.
Aga eks elame-näeme.
Väike enne-pärast võrdlus:
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Marek Zaz 968A 1977
Sattusin üle pika aja Pärnusse ning valmistasin ka sapperit 21. aprilliks ette.
Viimasel ajal oli sõitmispööretel müra autos nii kõvaks läinud, et mitte midagi ei kuulnud enam. Eeldasin, et summuti katki ja seda ta ka oli, sest kunagi sai vaadatud et päris hõre teine pealtpoolt. Alla läks mingi imelikku päritolu sumps, mis hämmastavalt hästi alla istus oma kodukootuse poolest.
Teiseks kippus auto vahel kohalt minnes värisema, tunkisin mootori altpoolt üles ja avastasini katkise mootoripadja. Sai Aho sapika allesjäänud osadest terve pandud.
Hetkel oleks tarvis veel uksetihendid uued panna(proovin VAZ-i omasid) ning heliisolatsiooni ja esisilla kummikatteid nokitseda. Viimased 2 nii tähtsad hetkel polegi.
Viimasel ajal oli sõitmispööretel müra autos nii kõvaks läinud, et mitte midagi ei kuulnud enam. Eeldasin, et summuti katki ja seda ta ka oli, sest kunagi sai vaadatud et päris hõre teine pealtpoolt. Alla läks mingi imelikku päritolu sumps, mis hämmastavalt hästi alla istus oma kodukootuse poolest.
Teiseks kippus auto vahel kohalt minnes värisema, tunkisin mootori altpoolt üles ja avastasini katkise mootoripadja. Sai Aho sapika allesjäänud osadest terve pandud.
Hetkel oleks tarvis veel uksetihendid uued panna(proovin VAZ-i omasid) ning heliisolatsiooni ja esisilla kummikatteid nokitseda. Viimased 2 nii tähtsad hetkel polegi.
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Marek Zaz 968A 1977
Vahepeal siis autol õlivahetus ja TÜV tehtud(uue roosteaukudeta summutiga CO on 0,88% ). Lisaks sai kahel üritusel käidud ja linnapeal niisama tiirutatud nagu ikka.
Haapsalu üritusega läbisin 293 km ning ainus probleem oli see, et Haapsallu jõudes oli õlikork end veidi lahti vibreerinud ning mingil määral õli välja vooland, a see sai kinni keeratud ja edasi sujus sõit hästi.
Järva-Jaani ürituse raames sai läbitud 244 km. Sinna minnes oli kõik jonksus, aga tagasitulles hakkas auto vaikselt lagunema. Tagasi sõites umbes Vändra juures orsustasin tankida tanklas "Nektar" igaksjuhuks 5 l bensiini, sest näidik on mu sapikal üsna kahtlane. Lisaks hakkas temp ka 100+ kraadi minema ning väike jahutus tundus hea idee.
Kui mootorit uuesti käima tahtsin panna pärast siis see enam ei õnnestunud. Proovisin ka otse kruviekerajaga, pendiks töötab ilusti, aga starter ringi ei käi. Kuna mu masin soojast peast vajab tööle saamiseks käiamist siis vändast käima ei saanud. Üks abivamis kaaskodanik, kes seal tanklas tegutses aitas mul masinat käima lükata, kuid see ka ei õnnestunud. Ning kokkuvõttes pakkus ta välja, et tõmbab oma maasturiga mu sapaka käima, see idee õnnestus paari meetri läbimisel ning kojusõit jätkus. Suur tänu talle!
Koju jõudes parkisin auto ära ja pärast mootori mahajahtumist ikka starter ei töötand (aasta v. paar tagasi paisus ka miskit seal kuumaga kinni sooja ilmaga), peab välja vahetama. Et auto garaaži saada tõin linnast abijõude ning autot lükates kostus esisillast mingi väga häiriv kahin/ragin vms. hääl, peab selle ka üle vaatama.
Et kui mingiaeg vaba aega tekib, siis läheb sapaka silla ja starteriremondiks. Seni peab pühapäeviti/vanatehnika raames hakkama Ladaga liiklema.
Haapsalu üritusega läbisin 293 km ning ainus probleem oli see, et Haapsallu jõudes oli õlikork end veidi lahti vibreerinud ning mingil määral õli välja vooland, a see sai kinni keeratud ja edasi sujus sõit hästi.
Järva-Jaani ürituse raames sai läbitud 244 km. Sinna minnes oli kõik jonksus, aga tagasitulles hakkas auto vaikselt lagunema. Tagasi sõites umbes Vändra juures orsustasin tankida tanklas "Nektar" igaksjuhuks 5 l bensiini, sest näidik on mu sapikal üsna kahtlane. Lisaks hakkas temp ka 100+ kraadi minema ning väike jahutus tundus hea idee.
Kui mootorit uuesti käima tahtsin panna pärast siis see enam ei õnnestunud. Proovisin ka otse kruviekerajaga, pendiks töötab ilusti, aga starter ringi ei käi. Kuna mu masin soojast peast vajab tööle saamiseks käiamist siis vändast käima ei saanud. Üks abivamis kaaskodanik, kes seal tanklas tegutses aitas mul masinat käima lükata, kuid see ka ei õnnestunud. Ning kokkuvõttes pakkus ta välja, et tõmbab oma maasturiga mu sapaka käima, see idee õnnestus paari meetri läbimisel ning kojusõit jätkus. Suur tänu talle!
Koju jõudes parkisin auto ära ja pärast mootori mahajahtumist ikka starter ei töötand (aasta v. paar tagasi paisus ka miskit seal kuumaga kinni sooja ilmaga), peab välja vahetama. Et auto garaaži saada tõin linnast abijõude ning autot lükates kostus esisillast mingi väga häiriv kahin/ragin vms. hääl, peab selle ka üle vaatama.
Et kui mingiaeg vaba aega tekib, siis läheb sapaka silla ja starteriremondiks. Seni peab pühapäeviti/vanatehnika raames hakkama Ladaga liiklema.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Marek Zaz 968A 1977
Tänan küsimast Läheb täitsa normilt, aint koolis ja tööl jube kiired ajad ning paremaks minemist ei paista niipea. Sapakas vajaks veits esisilla remonti, aga pole olnud aega tegeleda. Augusti vaba aeg läks mosse ehitamisele ning septembrist saati Tartus nii, et tehnikaga aega tegeleda pole hiljuti olnud. Hooaja lõpu üritusele Haapsallu plaanisin minna, aga see ka ajaliselt ei mängi välja, sest 15. oktoober suht. hardcore kontrolltöö tulemas.pooltelg4 wrote:Naabrimees, kuidas endal ja sapikal läheb?
Parimat,
Marek
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Marek Zaz 968A 1977
Reede õhtul istusin Pärnus kodus ning oli suhtkoht igav, nii et tegin sapakale kindlustuse ära ning mõtlesin, et lähen sellega sõitma. Ajasin masina garaažist välja ning avastasin, et mingi loik niriseb järgi. Tuli välja, et kerosse minev torustik tilkus/voolas kuskilt läbi. Arvatavasti sealt ka eelmise aasta probleem, et benalebra oli autos kui aknad kinni panna.
Ehitasin siis uue benavooliku otse paagist mehaanilisse pumpa ning seejärel sai selle probleemi korda. Nüüd hakkasin aku miinusjuhet tagasi peale panema ning nüüd murdus juhtme otsast aku klemmi kinnitus ära. Ehitasin uue miinusjuhtme akule ning nüüd oli kell juba 2 öösel, nii et linnapeale sõitma ei olnud enam mõtet minna. See eest sai laupäev igalpool ringi tiirutatud, nii et hooaeg jälle avatud.
Ehitasin siis uue benavooliku otse paagist mehaanilisse pumpa ning seejärel sai selle probleemi korda. Nüüd hakkasin aku miinusjuhet tagasi peale panema ning nüüd murdus juhtme otsast aku klemmi kinnitus ära. Ehitasin uue miinusjuhtme akule ning nüüd oli kell juba 2 öösel, nii et linnapeale sõitma ei olnud enam mõtet minna. See eest sai laupäev igalpool ringi tiirutatud, nii et hooaeg jälle avatud.
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 0 guests