TarmoValk ZAZ968M 1986
-
- Posts: 11
- Joined: Tue May 26, 2015 6:06 pm
- Maakond: Lääne-Virumaa
- Location: Tapa
- Contact:
TarmoValk ZAZ968M 1986
Tere sapikalised.
Liitusin klubiga kuna soetasin omale ka seebikarbi ZAZ 968M.
Sai hakatud kevade saabudes aina rohkem mõtlema sapikale.
Käisin vaatamas mõnda ja sai otsustatud, et tuleb sõita Põlvamaale ja sealt masin ära tuua.
Autot vaadates sai aina rohkem veenduda, et sellega sõidan koju.
Ostsin auto noore koolipoisi käest, kel oli plaanis seda ise taastama hakata, kuid kooli kõrvalt ei jäänud aega ja finantsi. Omas ta seda u 2 kuud.
Enne seda oli see zaz vanainimese käes. Kunagi kui neid jagati talongide alusel, siis saada oli helesiniseid, kuid nagu öeldakse "raha rihib", siis sai papi omale helekollase.
Kaasa sain korraliku taga istme seljatoe, mille päike oli ära kõrvetanud. Lisaks veel karpasid, jagaja, laagreid, esituled ja muud pudi.
Papp makstud, paberid korras, sai hakatud sellega Tapale kantima. Sõidu pidas masin ilusti vastu,
u 180 km.
Autoks siis Zaz 968M 1986a väljalase ja 40 hj mootoriga. Kere seisukord rahuldav, kuid plaanis sügisel hakata keretöödega tegelema. Läbivat roostet kuskil ei ole, kuid põhi kisendab kivikaitse järgi. Värvkatet on üritatud pintselda, ning seetõttu on ka vähe kirju.
Mootor töötab ilusti. Sai kohe peale ostu klapid ära timmitud, küünlad ja õli vahetatud.
Hakkasin süüdet paika ajama, ning selgus, et jagaja on jala sisse kõvasti kinni oksüdeerunud.
Kätte sain selle tükkidena. Kaasa antud jagaja rändas peale, ning süüde sai ka paika aetud.
Hing ei andnud rahu, et mis ta ennast täis veab. Sai karpat timmitud ning ujuki tasapind paika aetud ja nüüd toimib enam-vähem. Kui tühikäik on hea ja käima läheb hästi, siis pole liikumist või vastupidi.
Pidurid, tuled ja muud viled toimivad.
Juba näpitud asjad:
Esituled vahetatud.
Rattalaagrid V esi ja P tagumine.
Tagaistme seljatugi.
Küünlad.
Õli.
Jagaja.
Tehtavate asjade nimekiri on pikk, aga toon välja põhilisemad:
Vaz 2109 kaburaator peale. (kellelgi üleliigset zaz-i sisselaske kollet on, võib julgelt teada anda.)
Sügise saabudes mootorile korralikum hoole, käigukasti poolne simme lekib.(usun et sellest saab enamiku tihendite vahetus).
Kere remont, värvimine ja sillad korda.
Loodan homme õhtul jõuda lisada palju pilte.
Hetkel kahjuks vaid üks.
Hoian teemega kursis.
Seniks aga parimat.
Liitusin klubiga kuna soetasin omale ka seebikarbi ZAZ 968M.
Sai hakatud kevade saabudes aina rohkem mõtlema sapikale.
Käisin vaatamas mõnda ja sai otsustatud, et tuleb sõita Põlvamaale ja sealt masin ära tuua.
Autot vaadates sai aina rohkem veenduda, et sellega sõidan koju.
Ostsin auto noore koolipoisi käest, kel oli plaanis seda ise taastama hakata, kuid kooli kõrvalt ei jäänud aega ja finantsi. Omas ta seda u 2 kuud.
Enne seda oli see zaz vanainimese käes. Kunagi kui neid jagati talongide alusel, siis saada oli helesiniseid, kuid nagu öeldakse "raha rihib", siis sai papi omale helekollase.
Kaasa sain korraliku taga istme seljatoe, mille päike oli ära kõrvetanud. Lisaks veel karpasid, jagaja, laagreid, esituled ja muud pudi.
Papp makstud, paberid korras, sai hakatud sellega Tapale kantima. Sõidu pidas masin ilusti vastu,
u 180 km.
Autoks siis Zaz 968M 1986a väljalase ja 40 hj mootoriga. Kere seisukord rahuldav, kuid plaanis sügisel hakata keretöödega tegelema. Läbivat roostet kuskil ei ole, kuid põhi kisendab kivikaitse järgi. Värvkatet on üritatud pintselda, ning seetõttu on ka vähe kirju.
Mootor töötab ilusti. Sai kohe peale ostu klapid ära timmitud, küünlad ja õli vahetatud.
Hakkasin süüdet paika ajama, ning selgus, et jagaja on jala sisse kõvasti kinni oksüdeerunud.
Kätte sain selle tükkidena. Kaasa antud jagaja rändas peale, ning süüde sai ka paika aetud.
Hing ei andnud rahu, et mis ta ennast täis veab. Sai karpat timmitud ning ujuki tasapind paika aetud ja nüüd toimib enam-vähem. Kui tühikäik on hea ja käima läheb hästi, siis pole liikumist või vastupidi.
Pidurid, tuled ja muud viled toimivad.
Juba näpitud asjad:
Esituled vahetatud.
Rattalaagrid V esi ja P tagumine.
Tagaistme seljatugi.
Küünlad.
Õli.
Jagaja.
Tehtavate asjade nimekiri on pikk, aga toon välja põhilisemad:
Vaz 2109 kaburaator peale. (kellelgi üleliigset zaz-i sisselaske kollet on, võib julgelt teada anda.)
Sügise saabudes mootorile korralikum hoole, käigukasti poolne simme lekib.(usun et sellest saab enamiku tihendite vahetus).
Kere remont, värvimine ja sillad korda.
Loodan homme õhtul jõuda lisada palju pilte.
Hetkel kahjuks vaid üks.
Hoian teemega kursis.
Seniks aga parimat.
Zaz 968m, Audi a6/4f, Fendt 936, Claas Lexion 770, põhilised liikumisvahendid
-
- Posts: 11
- Joined: Tue May 26, 2015 6:06 pm
- Maakond: Lääne-Virumaa
- Location: Tapa
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
Niisiis lubatud pildid.
Juhi istme kohapealt siis niipalju, et ämm on õmbleja ja ta lubas selle kokku õmmelda nii et suurt aru pole saada.
Juhi istme kohapealt siis niipalju, et ämm on õmbleja ja ta lubas selle kokku õmmelda nii et suurt aru pole saada.
Zaz 968m, Audi a6/4f, Fendt 936, Claas Lexion 770, põhilised liikumisvahendid
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
Tõenäoliselt ei jää üldse midagi istme õmblemisest näha. Kui ma oma sapikule istmesoendusi panin, siis õmblesin kah mingi serva kinni. Õnneks istme material ise jääb tihti terveks ja "nõrgim lüli" on õmbluse niit. Kattemateriali saab kah ilma suuremate seiklusteta tervelt kätte.
Oled sa päris kindel, et vasaku esitiiva uksepoolses otsas auku ei ole ?
Igatahes jõudu tööle !
Oled sa päris kindel, et vasaku esitiiva uksepoolses otsas auku ei ole ?
Igatahes jõudu tööle !
-
- Posts: 11
- Joined: Tue May 26, 2015 6:06 pm
- Maakond: Lääne-Virumaa
- Location: Tapa
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
Tere.
Ei ole julgenud miskit läbi lükata
Seestpoolt pole miskit näha ega tunda, et mädaneks. See samuti pintseldatud koht ja värvi on üles punnitanud ning kergelt rooste ajab.
Isegi kui on, siis keevitus seisab ikka käes
Kui lugada auto teemasid, siis tekib küsimus, et kuidas mõned ikka viitsivad nikerdada oma autole igasugu vidinaid külge.
Loodan selle talvega jõuda niikaugele, et kevadel saab välja veereda korraliku pilliga.
Ei ole julgenud miskit läbi lükata
Seestpoolt pole miskit näha ega tunda, et mädaneks. See samuti pintseldatud koht ja värvi on üles punnitanud ning kergelt rooste ajab.
Isegi kui on, siis keevitus seisab ikka käes
Kui lugada auto teemasid, siis tekib küsimus, et kuidas mõned ikka viitsivad nikerdada oma autole igasugu vidinaid külge.
Loodan selle talvega jõuda niikaugele, et kevadel saab välja veereda korraliku pilliga.
Zaz 968m, Audi a6/4f, Fendt 936, Claas Lexion 770, põhilised liikumisvahendid
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 32
- Joined: Thu Oct 11, 2012 9:16 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
Tore, et üks tõsine sapikahuviline jälle juures. Auto tundub päris korralik olevat. Värvkate ilmselt tahaks värskendamist saada.
Minu jaoks on huvitav see, et mul täpselt sama aasta ja sama värvi Zapikas. Põnev oleks võrrelda kere numbreid, äkki on ühest partiist...
Minu jaoks on huvitav see, et mul täpselt sama aasta ja sama värvi Zapikas. Põnev oleks võrrelda kere numbreid, äkki on ühest partiist...
-
- Posts: 11
- Joined: Tue May 26, 2015 6:06 pm
- Maakond: Lääne-Virumaa
- Location: Tapa
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
Tänud.
Auto jah selles suhtes korralik, et kõik mis küljes see toimib. Välja arvatud ahi, selle jaoks pole mune
Põllu hooaeg läbi saab, siis tuleb talve poole sellega tegelema hakata.
Auto jah selles suhtes korralik, et kõik mis küljes see toimib. Välja arvatud ahi, selle jaoks pole mune
Põllu hooaeg läbi saab, siis tuleb talve poole sellega tegelema hakata.
Zaz 968m, Audi a6/4f, Fendt 936, Claas Lexion 770, põhilised liikumisvahendid
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
Aga sapikas ongi see masin, millele võib soovi korral kõiksugu vidinaid külge panna kui just originaalina hoidmise soovi pole.
See auto lausa karjub modifitseerimise järgi, Tallinna sõbrad panid sissepritse, mina soovin ka kunagi niikaugele jõuda, väline õliradiaator koos elektrilise ventilaatoriga, need on vaid mõned lihtsad asjad kui muudavad sapperi paremaks, mugavamaks, kiiremaks ja vastupidavamaks igapäevaautoks jõudu ehitamisel ja mis peamine - hoia alles see pill, neid on vähe liikvel.
See auto lausa karjub modifitseerimise järgi, Tallinna sõbrad panid sissepritse, mina soovin ka kunagi niikaugele jõuda, väline õliradiaator koos elektrilise ventilaatoriga, need on vaid mõned lihtsad asjad kui muudavad sapperi paremaks, mugavamaks, kiiremaks ja vastupidavamaks igapäevaautoks jõudu ehitamisel ja mis peamine - hoia alles see pill, neid on vähe liikvel.
-
- Posts: 11
- Joined: Tue May 26, 2015 6:06 pm
- Maakond: Lääne-Virumaa
- Location: Tapa
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
Kas on keegi omale ehitanud välise radika?
Mis selleks vaja on? Siis tean milliseid asju juba sügiseks valmis varuda.
Mis selleks vaja on? Siis tean milliseid asju juba sügiseks valmis varuda.
Zaz 968m, Audi a6/4f, Fendt 936, Claas Lexion 770, põhilised liikumisvahendid
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
Ma teen pärast sulle pilti, kuidas see käib ja võibolla saan ka juppidega aidata(ümber ehitatud radiaator ise). Kinnitused peaksid ise mõtlema. Kuna sa vist talvel masinaga sõitma ei hakka(sool rikub põhja ära), siis pole mõtet seda radikat salongi ka panna, muidu saaks hea soojenduse teha.
Kui suvel sõidad, tuleb radikas voolikutega(torudega) (8mm) mootoriruumis mootorist eemale tuua, rohkem jahutusribide poole ja väike sundventikas ka panna, mis üleliigse õli sooja ära viib ribide vahelt.
Siis sa ei pea muretsema et temp. läheb üle 110 ja sa edasi sõita ei saa(nagu originaalis tihtilugu juhtub, eriti palava ilmaga).
Kui suvel sõidad, tuleb radikas voolikutega(torudega) (8mm) mootoriruumis mootorist eemale tuua, rohkem jahutusribide poole ja väike sundventikas ka panna, mis üleliigse õli sooja ära viib ribide vahelt.
Siis sa ei pea muretsema et temp. läheb üle 110 ja sa edasi sõita ei saa(nagu originaalis tihtilugu juhtub, eriti palava ilmaga).
-
- Posts: 11
- Joined: Tue May 26, 2015 6:06 pm
- Maakond: Lääne-Virumaa
- Location: Tapa
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
Tervitus.
Sel talvel pole plaanis, aga ehk järgmine talv on võimalik.
Plaanis peale soetada diisli toitel kuiv gero. Mõõtmetelt natuke väiksem kui originaal ja sooja annab päris korralikult. lisaks tuleb ka veel diisli kanister aku kõrvale.
Aga õlijahutust teemtatda, siis natuke ringi kolades jäi näppu šiguli salongi radikas.
Kas sellest suudab külma õli läbi pressida?
Klapp vahelt ära ja torude otstesse stutserid keevitada või vasega joota. Lisaks veel üks kolmik radika juurde temperatuuri lüliti jaoks.
Hydroscand-is teha voolikud.
Seda tean et originaal radikas istub sinna kolme kuuese poldiga ja torude ümber on tihendid, aga ei tea mis moodi torud kinnitatud mootori külge.
Kuskit jäi silme ette pilt et peaks olema keermetega, aga oskab keegi öelda kumma poole ja mis mõõtu stutsid lähevad.
Jahutama hakkab seda Audi A6 konditsioneeri radika vendikas. See on piisavalt õhuke, natuke suurema diameetriga kui radikas ja hea pöördega.
Plaanis korra mootor maha tõsta ja kastipoolne vändakaela simmer ära vahetada. Siis aretaks peale ka kohe õlijahutus radika koos vedikaga.
Seniks aga parimat.
Sel talvel pole plaanis, aga ehk järgmine talv on võimalik.
Plaanis peale soetada diisli toitel kuiv gero. Mõõtmetelt natuke väiksem kui originaal ja sooja annab päris korralikult. lisaks tuleb ka veel diisli kanister aku kõrvale.
Aga õlijahutust teemtatda, siis natuke ringi kolades jäi näppu šiguli salongi radikas.
Kas sellest suudab külma õli läbi pressida?
Klapp vahelt ära ja torude otstesse stutserid keevitada või vasega joota. Lisaks veel üks kolmik radika juurde temperatuuri lüliti jaoks.
Hydroscand-is teha voolikud.
Seda tean et originaal radikas istub sinna kolme kuuese poldiga ja torude ümber on tihendid, aga ei tea mis moodi torud kinnitatud mootori külge.
Kuskit jäi silme ette pilt et peaks olema keermetega, aga oskab keegi öelda kumma poole ja mis mõõtu stutsid lähevad.
Jahutama hakkab seda Audi A6 konditsioneeri radika vendikas. See on piisavalt õhuke, natuke suurema diameetriga kui radikas ja hea pöördega.
Plaanis korra mootor maha tõsta ja kastipoolne vändakaela simmer ära vahetada. Siis aretaks peale ka kohe õlijahutus radika koos vedikaga.
Seniks aga parimat.
Zaz 968m, Audi a6/4f, Fendt 936, Claas Lexion 770, põhilised liikumisvahendid
-
- Posts: 11
- Joined: Tue May 26, 2015 6:06 pm
- Maakond: Lääne-Virumaa
- Location: Tapa
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
Täna sain kätte uued vidinad. Siinkohal tänud Sipelgale
Üritan lähipäevil ka need peale visata, nig vaadata kas asi muutub paremaks.
Nägens.
Üritan lähipäevil ka need peale visata, nig vaadata kas asi muutub paremaks.
Nägens.
Zaz 968m, Audi a6/4f, Fendt 936, Claas Lexion 770, põhilised liikumisvahendid
-
- Posts: 11
- Joined: Tue May 26, 2015 6:06 pm
- Maakond: Lääne-Virumaa
- Location: Tapa
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
Tervitused.
Täidaks ka vahepeal pävikut.
Sõinud viimasest postitusest u 2200km. Pole teele jätnud
Kuid olen märganud et tühikäigul sooja mootorga hakkab õlituli värelema. Kas saaled, õlipump või aitab parem õli? (hetkel 10w-40).
Pikema sõidu puhul kisub õlitemp 90-100. Kas see norm, või kisub paljuks?
Kui kellegil juhtub olema parempoolset tagumist (kartjapoolne) õõtshooba võib teha pakkumise postkasti. Enda oma suht läbi mädanenud ja hakkab kohe pooleks kukkuma.
Tellitud ka uued vedrud ja amordid mis peaks jõudma nädala lõpuks.
Parimat.
Täidaks ka vahepeal pävikut.
Sõinud viimasest postitusest u 2200km. Pole teele jätnud
Kuid olen märganud et tühikäigul sooja mootorga hakkab õlituli värelema. Kas saaled, õlipump või aitab parem õli? (hetkel 10w-40).
Pikema sõidu puhul kisub õlitemp 90-100. Kas see norm, või kisub paljuks?
Kui kellegil juhtub olema parempoolset tagumist (kartjapoolne) õõtshooba võib teha pakkumise postkasti. Enda oma suht läbi mädanenud ja hakkab kohe pooleks kukkuma.
Tellitud ka uued vedrud ja amordid mis peaks jõudma nädala lõpuks.
Parimat.
Zaz 968m, Audi a6/4f, Fendt 936, Claas Lexion 770, põhilised liikumisvahendid
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
See on täitsa normaalne, kui 80 kraadi juures õlirõhu tuli vilgub. Jama on siis, kui põleb ühtlaselt. Mina ise kasutan ka 10w-40. Pikema sõidu puhul palava ilmaga temp isegi kuni 110 pole hullu, aga muidugi võiks see seal 80-90 juures olla.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: TarmoValk ZAZ968M 1986
Töötemperatuur on 90-110 kraadi.
Mina kasutan 10W60 õli ja õlirõhu tuld naljalt ei näe.
Mina kasutan 10W60 õli ja õlirõhu tuld naljalt ei näe.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests