Tolleks momendiks oli auto seal vedelenud juba 15 aastat, nii et esimeseks katsumuseks oli auto garaazist kättesaamine (seda takistasid mädanenud prussid ja muldpõrand. Uus aku, tutikad rehvid velgedele, küünlad, küünlajuhtmed - selle tagajärjel oli võimalik garaazist lihtsalt jõuga välja sõita.
Tõsisemad probleemid olid ARK-iga. Segased omandisuhted põhjustasid kuuajalise viivituse ümberregistreerimisel. Auto oli koos muu varaga pärandatud ühele teisele isikule, kes paraku elas Võrus. Tema oli aga pärandusest loobunud ning auto müüja oligi õigusjärgne pärija. ARK-ile oli seda aga päris raske selgitada. Õnneks oli Võrus elav sugulane vastutulelik ning saatis oma volituse kirjalikult (kaks korda, kuna esimene ARK-ile ei sobinud). Viimaks siiski kõik laabus ja auto oli minu nimel.
Peale auto Tartusse toimetamist läks vahetusse praktiliselt kogu pidurisüsteem ja veel nipet näpet. Kuna auto sai transportimise käigus veidi kannatada, siis ka keretööd. Sellest polnud hullu, kuna tahtsin niikuinii auto kunagi üle värvida. Enne suve lõppu käisin tuttava ÜV-mehe juures kontrollis - pidurid ikka nõrgad, roolil loks sees, heitgaasid (HC) 4,7 korda üle normi (kuna auto oli tol hetkel 25 aastat vana siis veel heitgaase kontrolliti) ja tilulilu nagu mõned tuled-kellad-viled ei toiminud.
2006 aasta alguses leidsin sobiva värvi (DuPonti valikust Hyundai “Oriental Red”) ja ka värvija, kes enam-vähem mõistliku hinnaga auto üle käiks.
Järgmised suved (2006-2008) möödusid vaikselt. Igasuvisest puhkusest olen eraldanud nädala sapaka jaoks, rohkem kahjuks aega pole olnud, kuna resideerusin Tallinnas.
Vahepeal olen teinud uued genekajuhtmed (vanad põlesid meetri ulatuses maha), puhastanud küttesüsteemi, ja vahetanud igast muid katkisi osi mille otsa komistanud olen.
Kuna seniajani harva Tartumaile garaaži sattunud siis kukkunud nii asi välja et ühest otsast remondid aga teisest otsast laguneb. Sel suvel sain masina enamvähem sõidukorda - nüüd veel karbussi vaja timmida (täpsemalt veel ei teagi, mida täpsemalt), vahetamist vajavad kõik veermikupuksid, sumpa viimane pütt on sõelaks roostetanud, pidurid tahavad õhutamist, pooled tuled-kellad-viled ikka veel ei tööta jne. Sellest veel omakorda järgmine etapp võiks siis olla aknatihendite vahetus, velgede puhastamine ja värvimine, stangede-liistude kroomimine jms.
Mõneks ajaks jääb masin jälle garaaži seisma, kuna olen 6 nädalat Tartust eemal aga kuri plaan on ikka sügisel mõned legaalsed ringid ka teha - seda enam et ühe sõbra poolt siis kihlveo korras tulemas üks "naked run" ümber kvartali.
Pildid, mis tehtud täna pärast autopesu:



