Sapi-Vana sapikas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Hurraa vist. Enamvähem. Täna varasel lõunatunnil kakkusime koos Joosepi, "väikemehe" ja teiste abimeestega keset Tõrva linnaplatsi sadade laadakülastajate silme all mootori pealt selle idiootliku karpa ära. Asemele läks K127. Põhjatihend sai seekord papist :) Peab siiani.

Pärast hädapärast installatsiooni läks mootor laksupealt käima ja võib öelda, et oluliselt ärjemalt.

Kõige mõnusam kogu selle asja juures oli, et isegi kui maailma suurima peenisega mehel oleks äkitselt püksid maha kistud, siis ka ei oleks tal vist niipalju uudistajaid-kõõritajaid-kaelakenutajaid olnud. Sapikas on ikka täiega publikumagnet. Kui karpat kokku lappisin, siis üks suvaline tüüp kargas juurde ja andis lambist kommentaare, üks vanamees rääkis, kuidas ta maanteemuhuga oli hirmsasti ringi kimanud ja ei olnud ühtegi korda kraavi sõitnud, kihistavaid tüdrukuid oli mistahes raadiuses...kohalik bussijuht rääkis linna korstnapühkijast, kellel ka veel kusagil mingi sapikas alles olevat. Võib öelda, et ei olnud igav.

No siis põrutasime Helmesse Joosepile süütepooli tooma. Teel õnnestus meil mööda kimada elu eest ees kiirendavast Nivast. Joosep vist isegi lehvitas hüvastijätuks. Umbes 5 sekundit hiljem hakkas kütusepump jupsima ja kiirus langes järgneva sadakonna meetriga sajalt kolmekümnele. No siis sai Niva jälle mööda minna. Krt ma ei ole jupil ajal niimoodi naerda sanud :)

Midagist... mootorikate üles, pumbal katus irvakile, siis kinni jälle, käega kütus ülesse ja edasi. Tagasi Tõrva läksime juba Audiga.

Õhtul sai veel korra Tõrvas ära käidud. Pump ilmselgelt kannatab liiga lühikese tõukuri tõttu. Egas midagist, otsin miski pulga, teen parajaks ja vaatab siis seda asja. Igal juhul homme lähen tehnikat vedama juba sapikaga.

968-l võiks olla odomeeter.
Last edited by Sapi-Vana on Fri Apr 10, 2009 7:08 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Täna siis mõtlesin hommikul sapikaga sõitma minna. 60 meetrit isegi õnnestus. Siis enam mitte. Uuel karpal nüüd selline seisund, et bena on ta silmini täis, kõik pealepumbatav väljub kiirenduspumba vahelt mootori peale.

Pean juba plaani, kuidas Lada karpat süsteemile peale aretada...
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Hhöö! Sain omale täna Solexi ühelõõrilise karpa!Krt seal on ainult neid lisavidinaid oluliselt enam kui sapika omal. Aga näeb välja küll oluliselt töökindlam ja läbimõeldum kui seda sapika originaal.

Nüüd pole muud kui et töökotta vaheklotsi ehitama.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by kelluke100 »

ütleks ,et lihtsuses peitub jõud,zaz-il on elementaarkarpa st. lihtsam on ainult vene mopeedil.Sellest vidinast lihtsalt peab jagu saama ,muidu pole keerulisemate juurde asja,muidugi kui need on esialgu töökorras.Ise lisaks ,et viimasel karpal ei pidanud nõelklapp või oli ujuk kinni jäänud pikast seismisest.Edu.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

See Solexi karpa on veel enam elementaarkarpa kui seda sapika oma. Nimelt käib kogu reguleering ainult ühe (!) kruvi kaudu. Kogu ujukisüsteem koos nõelklapiga on unitaarpakend ja seal midagi muuta võimalik ei ole. Küll oli seal jah palju liigset (igasugused andurid näiteks). Viskasin kogu liigse kraami ära ja alles jäi puhas funktsionaalsus.

Erinevalt sapika karpast on Solexi süsteemis ujukikambril otsene klapiga avatav õhutus, mis tähendab, et süsteemi õhutakistust tekkida ei saa. See omakorda paneb pumba kõvasti edulisemalt funkama.

Eile sain vaheklotsi ka valmis, praegu otsin vastavaid kruvipeaga polte, millega klots kinni tõmmata.

Omamoodi peamurdmine on tooreklapi regull, sest Solexil on klapiots nii väikse nagaga, et selle külge mingit kinnitust aretada on üsna raske.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
uve6
Posts: 801
Joined: Thu Dec 06, 2007 5:05 pm
Location: Elva
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by uve6 »

sooviks vaheklotsist fotosid
http://www.luaz969.tk
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Täna panin masina üle pika aja taas kord käima. Naabrimutt tuli selle peale veeämbriga vaatama, et misasi see põleb seal seina taga :) Aga lihtsalt tossas alguses natu enam :) :P .Sain töökojani ära sõidetud, kõik oli kuradima ilus, tekkis juba tunne, et karpat ei peagi välja vahetama. Tekkis juba selline positiivne emotsioon nagu Tartanjaanil, kui see kaardiväelasele jalaga tagumikku virutas... Võtsin tütre kaasa, mõtlesin et teen teisele lõbusõitu. Saime vaevalt sisse istuda, kui taas turts-parts-plörts ja surnud seis. Kuni ma mootori juures toimetasin, lasi tüdruk ilmselt oma senise elu suurima põietäie uriini kogu kõrvalistuja istmele ja selle esisele jalamatile. Tegelane ei ole püksi lasknud juba umbes pool aastat ja nüüd siis see juhtus just siis :) :) :) Rohkem positiivseid emotsioone masina juures täna ei ole olnud :)
Last edited by Sapi-Vana on Thu Feb 11, 2010 5:13 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Tulevad siis pildid sellest vaheklotsist. Eest ja tagant siis. Nagu piltidelt näha, on sapikaprojektis üks lutiga pägalik rohkem kui tegija :)
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Teine pilt siis ka.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Kuna Solexi karpa on altpoolt väga laia tallaga, siis vaheplaadi juures tekitas peamist muret asjaolu, et tal ei tohtinud poldipead ega mutrid välja paistma hakata. Lahendasin siis asja niimoodi, et karpapoolse plaadiosa peal on versengitud augud, kuhu lähevad sisse kruvipeaga poldid, mis hakkavad plaati mootoril peal hoidma. Karpat ennast hoiavad kinni sissekeevitatud poldid.

Plaadi nurgad pean ilmselt maha käiama ja keskava tahab veel vähe lihvimist. Vaheplaat on umbes 1 cm paks, materjal on teras, lihvitud on laiaaluselise lintlihvijaga.

Aukude sellise paigutuse tingis asjaolu, et Solexi karpa oma auguvahe oli 6 mm suurem ja ma ei tahtnud karpat ennast viilima hakata. Pealeselle oleks siis gaasihoovastik jäänud gaasitrossi ja õhutrossiga 50-kraadise nurga alla. Nüüd läheb kõik otse.
Last edited by Sapi-Vana on Fri May 01, 2009 2:50 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Kinnitamine käib siis niimoodi, et tikkpoldid võtan välja, teen nende järgi versengi sobivad poldid ja nende poltidega keeran siis vaheplaadi tikkpoldiaukudesse kinni.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Minu tehniline hooldetiim :)
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Nagu näha issi ise ei pea näppe õliseks tegema :) B)
von Zapp ehk Sapi-Vana.
secumen
Posts: 89
Joined: Fri Jan 23, 2009 12:28 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by secumen »

See laps räägib oma tütrele alumiinium barbidest, kes seest olid tühjad ja juusteks olid vedrud. Ilmselt ei jäta ta ka mainimata, et bensu hais tappev oli ja näpud paar päeva õlist suht mustad tundusid. Tema lapsed kindlasti imestavad, et oh jube vanaisa ikka. Sundis oma last mängima mingite kummaliste asjadega, mille nime nende aja kõnepruugis enam ei teatagi. Saab seda vaid otsida veel vanade sõnade õigekeelussõnaraamatust. Tema laste ajal ei usu ma enam karbussiga mootoritesse. Heal juhul on äkki bensiin veel olemas nuusutamiseks. Autokütuseks on selleks ajaks kindlasti vesi või mingi taoline alternatiiv, mille kasutegur 90% ulatub.
Rajal - sapakate kiirendusvõistlusel olla aega võetud kalendriga.
Töökojas - keevitame peale ja treime maha.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by kelluke100 »

Sa ei tohi ikka last sapigaga nii järsult traumeerida,hakka ikka alul eemalt näitama ja siis too lähemale ja kui ta on juba nädalapäevad saanud sees mängida ,võid proovida käivitamisega,sest sapakas võib ka kõvematel vedela välja võtta.;))))
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest