metsamees zaz968a 1976

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Väga pikale on see aasta kevade algus veninud. Bensiinipaaki roostetas ka jälle auk. Karpaga olen veidi maadelnud ja see aasta veel pikemaid sõite polegi teinud. Enne nädalavahetust ei toimu jälle midagi. Ehk õnnestub kollane toredus juuni alguses ikka sõitma saada.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Juuni hakkab lõppema ja mõned sõidud oma valla piires on alates eilsest tehtud.

K127 rem. komplekt on tihendite mõttes tore asi, aga üks väike auk oli ikka vale koha peal.
Suunatulede relee näitab iseloomu, nüüd siis veel lisaks juhiuks ei taha vahelduva eduga seestpoolt avaneda. Nädalavahetusel veel väiksed sõidud on ja siis tuleb jälle alustada ülevaatuse ettevalmistustega.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Tuledega tegelesin,juhiukse lukuga samuti.
Suunatulede relee jootsin üle.Gaasitrossi pedaali alune ots oli kohe-kohe ära murdumas.
Seekordne ülevaatus sai edukalt läbitud.

Natuke sain veel sõita ja seejärel kuulsin mootorist kolinat.
Õhtuks jõudsin nii kaugele et 3.silinder on tuksis ja ühel kepsul on korralik lõtk sees ( ilmselt saaled). Kolb käis juba vastu silindripead.
Väga seda nägu on, et mõne päeva saab nüüd sõitmise asemel remondiga tegeleda.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Tõin doonori. Nädalavahetusel hakkan asja uurima.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Doonori mootoril ilmnesid mõned tüütud vead:
1. väljalaske kollektori otsad olid maru kõverad, nende kinnitusel keermed maas ja silindripeadest tükid väljas
2. ühes silindris surve ainult 3-4 bar-i Vigaseks osutus väljalaskeklapp.
3.õlilekked tõukurvarraste torude ümbert ja õliradika alt. Seoses sellega nägid silindrid välja hullemad õlikäkid ja ribide vahelt just väga palju õhku läbi ei mahtunud.

zaz-i enda mootoril oli kannatada saanud keps, väntvõll, 1 kolb, 1 silinder

Survepesuri, traatharja, mootorileotusvahendi ja niisama kraapimise peale kulus tunde.
Muuhulgas tuli näiteks õli ja saastakihtide vahelt välja haamer.
Järgmine otsus oli silindripead minu enda vana mootori omad jätta ja doonori juppidest kasutada ainult alumist otsa koos kolbide/silindritega.

Kahe mootori tükkidest midagi ma kokku komplekteerisin. Puhtamaks tegin ka ja õhtul kella kümneks jõudsime mootori uuesti autopeale.
Poolteljed, elekter, sumpad, käiguhoovastik ja hulga lisaliigutusi jääb igatahes homme hommikuks. Plaan on homme veel sapikaga Viljandisse Balti keti sõidu osavõtjaid vaatama minna.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Tegin nüüd õhtul-öösel selle aasta esimese sapikasõidu ära.
Sellele eelnes auto pesu ja mõni tund mootori kallal nokitsemist.
Õliradika alused tihendid vahetasin ära. Siinkohal tänud Indrekule juppide eest.
Järgmiseks avastasin, et jagaja jala alumise otsa vahelt lekib ka õli. Maha tuli jagaja hästi, hermeetik vast aitas lekke vastu ka, aga vot jagaja tagasi sättimise peale kulus juba oma paar-kolm tundi. Kõige jonnakamaks jupiks osutus õlipumba võll, mis kohe mingit moodi jagajaga kokku sobida ei tahtnud. Lõpuks siiski istusid kõik jupid oma kohale tagasi.

Järgmiseks üllatuseks oli õhufilter, mis on kuidagi nii kinni jäänud, et auto vaevalt tühikäiku kăib ja pöördesse ültse minna ei tahtnud. Kuna ilm oli nüüd õhtul kaunis niiske, julgesin sadakond km. ilma õhufiltrita sõita. Homme hakkan vaatama, kas õnnestub ta puhtaks saada.
Parem kaugtuli vilkus ka paar korda ja tundub, et sidur on veidi libisema hakanud, aga rohkem
vahejuhtumeid ei olnudki. Isegi hästi talv üle elatud.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

2020 läks mööda praktiliselt ilma sapikasõitudeta.
Nüüd käib garaaaziall jälle kõva mutrite keeramine ja plaan on see suvi rohkem sapikat liigutada.

Hetkeseis on selline, et mootor on autopealt maas. Täna käisid silindrid korraks küljest ära, kuna sealt alt lekkis õli ja õhtuks sain mootori enam-vähem kokku tagasi. Homme jätkan.
Hea uudis on see et Tartus Mekre äri on otsustanud ka sapika juppidest letikauba teha. Endistel aegadel sai ainult tellimise peale midagi, aga nüüd oli isegi sidur peapumba ja töösilindri kummiosade komplekti ja kogu mootori tihendite komplekti saada.
Homne plaan on üks puhkuse viimastest päevadest sisustada sapika jälle sõitma panemise peale.
Autol vanust juba 45 aastat. Võiks ju sõita.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Sõitsin natuke. Esimese hooga jätsin hooratta taguse simmeri vahetamata. Muidugi maksis see laiskus kätte.
Nüüd on jälle mootor autost eraldatud, simmer ja sidur vahetatud. Varsti võiks tagasi panemisele mõtlema hakata, aga kui juba, siis tegelikult on nüüd paras aeg veidi keevitada.
Põhjaga juba tegelesin, tagapõlles on ka üks koht, mis natuke häirib.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 0 guests