Minister, ZAZ 968A, 1978(Müüdud)
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Eile oli üks tegus õhtu. Kiskusin salongi tühjaks, pesin brake cleaneriga puhtaks ja vaatasin üle seisukorra. Põhi ise on nagu uus. Ilus ja ilma ühegi roostekohata. Taga istme sain ka ära ja sealt alt oli ka ok. Vaatasin, et ühel tagatiival oli paks kiht mäkaiveri teipi ja kiskusin selle ära ja leidsin esimese roostekoha ja 3x2 cm augu, kust saab imetleda rattajooksu.
Põhja hea seisukorra eelduseks oli õline põrand, sinna peale pandud kile, milles oli vilt. Vildi peal uuesti kile, kile peal kõvasti ajalehti. Ajalehtede peal vilt, vildi peal kummimatid.
Esiistmete ja tagaistuja jalge ette läks ära terve pakk(16 lehte) pigimatti. Täna lähen ja ostan seda juurde. St tegemist pole pigimati vaid sellise lebomati materjalist tahvliga, millel on üks pool liimiga koos. Vormub päris hästi.
Pildid:
4 tundi lambivalgel putitamist
Auk
Tulemus peale esimest pakki
Põhja hea seisukorra eelduseks oli õline põrand, sinna peale pandud kile, milles oli vilt. Vildi peal uuesti kile, kile peal kõvasti ajalehti. Ajalehtede peal vilt, vildi peal kummimatid.
Esiistmete ja tagaistuja jalge ette läks ära terve pakk(16 lehte) pigimatti. Täna lähen ja ostan seda juurde. St tegemist pole pigimati vaid sellise lebomati materjalist tahvliga, millel on üks pool liimiga koos. Vormub päris hästi.
Pildid:
4 tundi lambivalgel putitamist
Auk
Tulemus peale esimest pakki
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Auto on vaikselt talve üle elanud ja aeg oleks ülevaatusele sõita. Kus teie käite või kuhu võiks auto viia? Eelmine aasta käisin Peetris ühes ÜV punktis ja seal noriti iga asja üle.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Järve Amservis olen ise alati käinud. Üks ülevaatajatest ise muhumees.
Norimisega ei tegele aga eks auto peab korras ikka olema.
Norimisega ei tegele aga eks auto peab korras ikka olema.
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Auto peab korras loomulikult olema, aga leida probleemi puuduvast kõravalistuja peeglist ja märkida seda ohtlikuks veaks on lauslollus. Sel autol polegi seda peeglit. Lisaks märgiti ohtlikuks veaks see, et raami number ja vin kood ei mõlemad passi kantud. Ja et see, mis passis on, see ei ole vin kood.sipelgas wrote:Järve Amservis olen ise alati käinud. Üks ülevaatajatest ise muhumees.
Norimisega ei tegele aga eks auto peab korras ikka olema.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Nõus. Käi Järve Amservi ülevaatuspunktist läbi.
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Tegelesin täna masinaga. Võtsin põrandamatid välja, kuna kerge niiskus oli mati alla tekkinud. Panin krokodillidega masina käima kuna aku oli tühi ja läks paarist pöördest. Pesin ta puhtaks ja sõitsin mootori soojaks. Talvine seismine väljas ei olnudki kõige hullemini mõjunud.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Käisin täna ülevaatusel ja masin kiideti heaks. Seega on selle aastane hooaeg ametlikult avatud. Neljapäeval olen igaljuhul Tudengite AO stardis sapikaga. Kui kellelgi on igav, siis tulge jutustama või seiklema. Olen neljapäeval alates kella 19.30-st Nõmme turu parklas.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Käisin ka täna ülevaatusel. Teatati, et ma täna teine. Joonas juba käis.
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Mul oli kell 12 bronn. Jõudsin varem ja sain varem löögile. Igaljuhul aitäh Ahtile soovituse eest. Ahti, kuidas sul läks? Said ka loa sõitu jätkata?sipelgas wrote:Käisin ka täna ülevaatusel. Teatati, et ma täna teine. Joonas juba käis.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Neljapäeval käisin autoga linnapeal sõitmas ja nagu lubasin, siis olin masinaga ka Tudengipäevade AO stardis. Auto sai palju tähelepanu ja sai ära märgitud ka Facebooki grupis ENSV - NOSTALGILINE NÕUKOGUDE EESTI. Keegi oli Nõmmel pilti teinud just sel hetkel kui vaatasin taas tekkinud laadimise probleemi. Pilt ise oli selline:
Ja pilt on kogunud rohkem kui 60 kommentaari teemal, et tüüp üritab lahendada mootori probleemi, aga mootor kadunud Rohkem teema arendust saab näha:(Nõuab Facebooki kontot) https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Tegin ka ise ühe pildi:
Nüüd siis räägin probleemist, mis mind kummitab. Kui auto käima panna, siis on laadimine 14,7 nii armatuuris oleval voltmeetril kui ka akult mõõtes. Kui auto on minuti käinud langeb pinge 12,3-ni. Kui auto on u 5 minutit käinud, siis hakkab see pinge end taas kõrgemaks kerima ja kui ülevaatusel käisin siis lõpuks jõudis 14,4-ni. Samas kui seal orienteerumisel käisin, siis jäigi pidevalt sinna 12,3 ja ja 12,9 vahele. Kui pööret anda, siis jõudis ka 13,2 aga mitte rohkem. Lõpuks pidingi auto igaksjuhuks koju tooma, sest Gero võttis soojendamiseks nii palju voolu, et tõenäosus öösel teele jääda oleks olnud liialt suur. Kui Nõmmelt koju jõudsin oli voltmeeteril näit 11,5.
Teine küsimus oli mootori temp kohta. Peale 40 minutit sõitu linnas oli temp ikka seal natuke üle 40. Kas selliste ilmadega peaks olema need õhuvõtu avad suletud?
Kolmas küsimus on undamise kohta, kui vedu on taga. Nimelt kiirusel üle 50 tuleb autosse sisse korralik undamine ja just siis kui vedu on taga. Kui gaasi ei anna on auto jumala vaikne.
Neljas küsimus oli varuosade kohta. Vajaksin uusi tagumisi amorte. Kõrvalistuja poolne on tühjaks jooksnud ja ei täida enda eesmärki. Kas sinna on olemas ka välismaist alternatiivi. Teine küsimus oli pooltelgede kohta. Mul juhipoolne loksub nii vasakule/paremale kui üles/alla. Kas see on ok?
Tundub, et taas peaks tegema ühe näpuga näitajate ürituse, kus saaks teadmisi ammutada ja käed õliseks(õliseks ei saa, kuna need Ahti ja Indreku kasutuses nähtud kummikindad on asendamatu abimees)
Ja pilt on kogunud rohkem kui 60 kommentaari teemal, et tüüp üritab lahendada mootori probleemi, aga mootor kadunud Rohkem teema arendust saab näha:(Nõuab Facebooki kontot) https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Tegin ka ise ühe pildi:
Nüüd siis räägin probleemist, mis mind kummitab. Kui auto käima panna, siis on laadimine 14,7 nii armatuuris oleval voltmeetril kui ka akult mõõtes. Kui auto on minuti käinud langeb pinge 12,3-ni. Kui auto on u 5 minutit käinud, siis hakkab see pinge end taas kõrgemaks kerima ja kui ülevaatusel käisin siis lõpuks jõudis 14,4-ni. Samas kui seal orienteerumisel käisin, siis jäigi pidevalt sinna 12,3 ja ja 12,9 vahele. Kui pööret anda, siis jõudis ka 13,2 aga mitte rohkem. Lõpuks pidingi auto igaksjuhuks koju tooma, sest Gero võttis soojendamiseks nii palju voolu, et tõenäosus öösel teele jääda oleks olnud liialt suur. Kui Nõmmelt koju jõudsin oli voltmeeteril näit 11,5.
Teine küsimus oli mootori temp kohta. Peale 40 minutit sõitu linnas oli temp ikka seal natuke üle 40. Kas selliste ilmadega peaks olema need õhuvõtu avad suletud?
Kolmas küsimus on undamise kohta, kui vedu on taga. Nimelt kiirusel üle 50 tuleb autosse sisse korralik undamine ja just siis kui vedu on taga. Kui gaasi ei anna on auto jumala vaikne.
Neljas küsimus oli varuosade kohta. Vajaksin uusi tagumisi amorte. Kõrvalistuja poolne on tühjaks jooksnud ja ei täida enda eesmärki. Kas sinna on olemas ka välismaist alternatiivi. Teine küsimus oli pooltelgede kohta. Mul juhipoolne loksub nii vasakule/paremale kui üles/alla. Kas see on ok?
Tundub, et taas peaks tegema ühe näpuga näitajate ürituse, kus saaks teadmisi ammutada ja käed õliseks(õliseks ei saa, kuna need Ahti ja Indreku kasutuses nähtud kummikindad on asendamatu abimees)
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Lada pingeregulaator küljes?Minister wrote: Nüüd siis räägin probleemist, mis mind kummitab. Kui auto käima panna, siis on laadimine 14,7 nii armatuuris oleval voltmeetril kui ka akult mõõtes. Kui auto on minuti käinud langeb pinge 12,3-ni. Kui auto on u 5 minutit käinud, siis hakkab see pinge end taas kõrgemaks kerima ja kui ülevaatusel käisin siis lõpuks jõudis 14,4-ni. Samas kui seal orienteerumisel käisin, siis jäigi pidevalt sinna 12,3 ja ja 12,9 vahele. Kui pööret anda, siis jõudis ka 13,2 aga mitte rohkem. Lõpuks pidingi auto igaksjuhuks koju tooma, sest Gero võttis soojendamiseks nii palju voolu, et tõenäosus öösel teele jääda oleks olnud liialt suur. Kui Nõmmelt koju jõudsin oli voltmeeteril näit 11,5.
Emmil neid avasid pole aga kõrvade puhul peaks olema suletud jah. Ja mootori küljest olevad õhukanalite plekid peaksid olema ka suletud nii, et õhk ei jookseks alla vaid mootoriruumi tagasi. Neid liigutavad termostaadid. Samas praeguse ilmaga lähebki igal juhul pikalt soojaks.Minister wrote:
Teine küsimus oli mootori temp kohta. Peale 40 minutit sõitu linnas oli temp ikka seal natuke üle 40. Kas selliste ilmadega peaks olema need õhuvõtu avad suletud?
Suure tõenäosusega on käigukasti peaülekande hambuvus vale.Minister wrote: Kolmas küsimus on undamise kohta, kui vedu on taga. Nimelt kiirusel üle 50 tuleb autosse sisse korralik undamine ja just siis kui vedu on taga. Kui gaasi ei anna on auto jumala vaikne.
Lääne amordid on taga all nii minul kui Tiidul. viewtopic.php?p=17571#p17571Minister wrote: Neljas küsimus oli varuosade kohta. Vajaksin uusi tagumisi amorte. Kõrvalistuja poolne on tühjaks jooksnud ja ei täida enda eesmärki. Kas sinna on olemas ka välismaist alternatiivi.
Kust loksub? Kas ristist, nuudist või kasti seest?Minister wrote:Teine küsimus oli pooltelgede kohta. Mul juhipoolne loksub nii vasakule/paremale kui üles/alla. Kas see on ok?
Kindad saab käest võtta ja õli ligi lastaMinister wrote:käed õliseks(õliseks ei saa, kuna need Ahti ja Indreku kasutuses nähtud kummikindad on asendamatu abimees)
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Lada pingeregulaator on küljes.
Õhuvõtu plekid lükkan siis kinni ja äkki läheb soojemaks.
Mida selle käigukasti hambumusega peale peaks hakkama?
Neid amorte saab läbi sinu tellida?
Ja pooltelg loksub rummu sees igasse suunda.
Õhuvõtu plekid lükkan siis kinni ja äkki läheb soojemaks.
Mida selle käigukasti hambumusega peale peaks hakkama?
Neid amorte saab läbi sinu tellida?
Ja pooltelg loksub rummu sees igasse suunda.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Siis tuleb kontrollida kas regulaator juhib valesti, genekas ei suuda toota või kusagil juhtmestiku probleem.Minister wrote:Lada pingeregulaator on küljes.
Kõige lihtsam oleks leida korralik kast ja ära vahetada. Raskem variant on kast ära remontida/lasta remontida.Minister wrote:
Mida selle käigukasti hambumusega peale peaks hakkama?
Võib saada.Minister wrote: Neid amorte saab läbi sinu tellida?
Kui igasse suunda loksub siis on tihvt puudu. Esimese asjana paneks sinna tihvtiks 6mm poldi ja mutter teisele poole peale. Pikemas perspektiivis oleks vaja siis kulunud detail vahetada. Olgu see siis rattavõll või rumm või mõlemas.Minister wrote: Ja pooltelg loksub rummu sees igasse suunda.
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Käisin sapikaga kevadpäevadel. Üritusele läksin auto kolmnurga otsas, tagasi tulin ise sõites. Hommikul oli ilm enamvähem, õhtuks keeras aga täiega ära. Päeva jooksul pidas auto end hästi üleval ja sõit Tallinna sujus ka suurepäraselt. Panin 90 kellale ja andsin minna. Selles lumelögas pidas uus suvekumm väga hästi ja vahepeal kadunud laadimine hakkas end taas ilmutama. Sain isegi soojenduse tööle panna ja väga mõnus sõit. Laadimine oli lõpuks 13,2-13,5 kandis tulede, soojenduse ja kojameestega. Panin Ahti soovitusel ka tuulutusavad küljepealt kinni ja sain lõpuks masina mootori temperatuuri ka 80 peale.
Pärast pikka Haapsalu-Tallinn otsa hakkab ka auto vastu väike usaldus tekkima. Siiamaani olen olnud selle tehnika suhtes väga skeptiline.
Pärast pikka Haapsalu-Tallinn otsa hakkab ka auto vastu väike usaldus tekkima. Siiamaani olen olnud selle tehnika suhtes väga skeptiline.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Sel aastal on sapikas häbiväärselt vähe liikunud. Peale Sapikaklubi kevadpäevi olen autoga vaid korra Selverisse sõitnud ja tagasi. Kolmnurga otsas käis ta ka Youngtimer Campil Laitses. Nüüd on ÜV läbi saamas ja aeg auto talvekorterisse viia. Peamine seisu põhjus on pere väikesed lapsed, kelle jaoks autosse turvatoole panna ei saa ning ilma nendeta väga kuskile ei liigu.
Meie perest tegi loo ka Pere ja Kodu ja seda saab lugeda Pere ja Kodu novembri numbrist või siit: http://digi.perejakodu.ee/uudised/seikl ... d=79999204
Viimased pildid autost on samast külaskäigust:
Fotod: Pere ja Kodu, pildistas: Vahur Pormeister
Meie perest tegi loo ka Pere ja Kodu ja seda saab lugeda Pere ja Kodu novembri numbrist või siit: http://digi.perejakodu.ee/uudised/seikl ... d=79999204
Viimased pildid autost on samast külaskäigust:
Fotod: Pere ja Kodu, pildistas: Vahur Pormeister
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest