Vaja oleks veel 18mm läbimõõduga pikki voolikuid, salongiradikale(ja sinna ümber Armaflexi soojusisolatsiooniks), siis saaks sooja tuppa ka juba. Aga vooliku hind on määrav praegu, seda tuleb otse Poolast Greene-st tellida, muidu maksab osthind + 10% juurde, otse Poolast tuleb tunduvalt odavamalt.
Kalle 3A3-966B 72'
-
pooltelg4
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Homme siis plaanis edasi ehitada. Täna polnud viitsimist muud teha, kui vaatasin auto lihtsalt üle, kontrollisin igaksjuhuks õlitaset(normis oli)ja mõnus helekuldne(mitte nagu sapperitel tavaliselt, must)
ja panin asjad ära, mis nädalasees poest ostsin auto jaoks(kummiläbiviigud õliradiaatori jaoks, vean selle nüüd korralikult salongi ära), juhtmeotsi igasuguseid, pistikuid, mansette, laagreid, kummikatteid sharniiridele, pidurijuppe, polte/mutreid, kaitsmekarbi, bensiinivoolikut ,juhtmeid jpm).
Vaja oleks veel 18mm läbimõõduga pikki voolikuid, salongiradikale(ja sinna ümber Armaflexi soojusisolatsiooniks), siis saaks sooja tuppa ka juba. Aga vooliku hind on määrav praegu, seda tuleb otse Poolast Greene-st tellida, muidu maksab osthind + 10% juurde, otse Poolast tuleb tunduvalt odavamalt.
Vaja oleks veel 18mm läbimõõduga pikki voolikuid, salongiradikale(ja sinna ümber Armaflexi soojusisolatsiooniks), siis saaks sooja tuppa ka juba. Aga vooliku hind on määrav praegu, seda tuleb otse Poolast Greene-st tellida, muidu maksab osthind + 10% juurde, otse Poolast tuleb tunduvalt odavamalt.
-
pooltelg4
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Kuna autot vaja vahepeal käima panna ja varjualusest garaazi liigutada, tuleb nüüd ette võtta mootoriremont. Summutite effektiivsuse(vaikse hääle) tõttu hakkasid mootorist esile tulema hääled, mida heitgaasimürina taustal ennem ei kuulnud.
Nimelt 4-s silinder teeb tiksu. Ja see pole klapitiks, midagi muud. Saale nagu ka pole, tuleb ülevaltpoolt. Kolvisõrm?
Igal silindril käisid eraldi küünlajuhtmed maha - tulemus, neljanda silindri juurest kostuv tiks kaob küünlajuhtme eemaldamise järel ja juhtme tagasi panemise hetkel saabub taas. Klõbin esineb külmalt, soojendedes väheneb ja kaob üldse. Õlisurve normis, mootor käib hästi ja ei tahaks lahti võtta, aga ennem käima ka enam ei julge enam panna kui viga teada(likvideeritud).
Muidu tervitame veel kepsu varsti mootoriploki küljepealt...
ei vea mul ikka
Nimelt 4-s silinder teeb tiksu. Ja see pole klapitiks, midagi muud. Saale nagu ka pole, tuleb ülevaltpoolt. Kolvisõrm?
Igal silindril käisid eraldi küünlajuhtmed maha - tulemus, neljanda silindri juurest kostuv tiks kaob küünlajuhtme eemaldamise järel ja juhtme tagasi panemise hetkel saabub taas. Klõbin esineb külmalt, soojendedes väheneb ja kaob üldse. Õlisurve normis, mootor käib hästi ja ei tahaks lahti võtta, aga ennem käima ka enam ei julge enam panna kui viga teada(likvideeritud).
ei vea mul ikka
-
pooltelg4
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Vahepeal on ka midagi tehtud auto juures. Näiteks mõõtsin ära silindrite surved. Vaatepilt oli ilus:


Niisiis, surved vastavad uuele MeMz-968 mootorile, mida ta ju õigupoolest on ka. Klõbinale sain jälile - ikkagi 4-silindri klapid klõbisevad. Reguleering vale arvatavasti, kuna 0,08mm mõõdus lehtkaliibrit võtta polnud, panin kõik klapid 0,1mm vahega paika, aga neljandale silindrile tuli näpukas sisse. Teen nüüd reguleerimisest ka õpetuse, saab kaks kärbest ühe hoobiga.
Peale pesulas käimist oli auto väljanägemine siis selline:


Lähiajal peab esisilla korda tegema ja seejärel juba võib ülevaatuse peale mõelda.


Niisiis, surved vastavad uuele MeMz-968 mootorile, mida ta ju õigupoolest on ka. Klõbinale sain jälile - ikkagi 4-silindri klapid klõbisevad. Reguleering vale arvatavasti, kuna 0,08mm mõõdus lehtkaliibrit võtta polnud, panin kõik klapid 0,1mm vahega paika, aga neljandale silindrile tuli näpukas sisse. Teen nüüd reguleerimisest ka õpetuse, saab kaks kärbest ühe hoobiga.
Peale pesulas käimist oli auto väljanägemine siis selline:


Lähiajal peab esisilla korda tegema ja seejärel juba võib ülevaatuse peale mõelda.
Last edited by pooltelg4 on Tue May 07, 2013 9:26 pm, edited 1 time in total.
-
AhtiH
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Tahaks näha inimest, kes reguleerib paika sellise väikse erinevuse nagu 0,02mm ja see jääb ka selliseks. Aga kui suureks neljanda klapivahed siis jäid?pooltelg4 wrote:Reguleering vale arvatavasti, kuna 0,08mm mõõdus lehtkaliibrit võtta polnud, panin kõik klapid 0,1mm vahega paika, aga neljandale silindrile tuli näpukas sisse.
-
pooltelg4
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
sipelgas wrote:Tahaks näha inimest, kes reguleerib paika sellise väikse erinevuse nagu 0,02mm ja see jääb ka selliseks. Aga kui suureks neljanda klapivahed siis jäid?
Jah, sul on õigus, see on juba mikromeetriga mõõtmine pmt
Kaldun arvama, et pingutades läksid vahed ikkagi lubatust suuremaks. Mõõdan nädalavahetusel üle ja hakkan vaikselt õpetust ka tegema.
-
Qunts
- Posts: 71
- Joined: Sat Apr 06, 2013 4:54 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Mis sul selle tagumise põllega tehtud on ???
Kuidas sul mootorit jahutab ?
Kuidas sul mootorit jahutab ?
-
AhtiH
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
966-l ongi originaalis ju selline tagaosa. Ainult hetkel on küljepealt taskud puudu.Qunts wrote:Mis sul selle tagumise põllega tehtud on ???
Kuidas sul mootorit jahutab ?
-
pooltelg4
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Qunts wrote:Mis sul selle tagumise põllega tehtud on ???
Kuidas sul mootorit jahutab ?
Mis seal ikka, vända auk on kinni keevitatud ja see võrestik, mis seal originaalis oli, see ka paiga peale saanud. Kaotasin selle ära, sest ei meeldinud silmale mitte
-
pooltelg4
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Läksin täna sapika manu ja keerasin külge ajutised lambda anduri pesa korgid, mis ammu juba auto katuse peal ootasid. Seda seepärast, et pritset veel niikuinii küljes pole ja andureid samuti mitte, lahtised augud tekitasid tugevat lisamüra mootoriruumi. Aukude ette käisid M18x1,5 keermesammuga korgid ja alla said ka vaskseibid. Tulemus - masin käib vaiksemalt kui mu 88 aasta Mazda 626.
Peale seda ei andnud süda rahu - kontrollisin mootorit, õli normis, ilus helekollane ja käivitasin mootori. Käivitus silmapilkselt, ja jäi kohe käima. Uued küünlad on ikka päris head, aga loodan, et Ahti tuleb külla ja toob ühe komplekti NGK B9HS lääne küünlaid mulle(tasun ära muidugi)
sel nädalavahetusel eriti midagi ehitada ei jõua enam, sest vaja igapäevaautot Mazdat teha natuke, see kuu ülevaatus. Kuigi loodan väga, et suvel saab põhiautoks sapikas.
Mootor on võimas(kere kaalu kohta piisav), kiirendab nüüd hästi, karburaator tundub rahuldavalt töötavat ja tänu uutele summutitele on harjumatult vaikne sõita. Mida veel sõiduajal täheldasin - kui Mazdaga meie külatee peal sõidan(teepind on päris konarlik), siis loksutab ja kolksub päris palju. Sapikaga seda nagu ei ole, isegi kiirusega 60km/h. Ei loksuta, vedrustus on pehme ja amordid teevad oma tööd(uued). Mõnus oli gaasi vajutada üle pika aja jälle. Aga pean nüüd ennast kokku võtma ja remondilaupäevakuid tegema hakkama, muidu jääb masin jälle sel suvel ka seisma.
Kui homme õhtupoole Mazdaremondist aega üle jääb, proovin sapika klapiregulli õpetuse ka valmis teha ja oma klapid üle reguleerida.
Peale seda ei andnud süda rahu - kontrollisin mootorit, õli normis, ilus helekollane ja käivitasin mootori. Käivitus silmapilkselt, ja jäi kohe käima. Uued küünlad on ikka päris head, aga loodan, et Ahti tuleb külla ja toob ühe komplekti NGK B9HS lääne küünlaid mulle(tasun ära muidugi)
Mootor on võimas(kere kaalu kohta piisav), kiirendab nüüd hästi, karburaator tundub rahuldavalt töötavat ja tänu uutele summutitele on harjumatult vaikne sõita. Mida veel sõiduajal täheldasin - kui Mazdaga meie külatee peal sõidan(teepind on päris konarlik), siis loksutab ja kolksub päris palju. Sapikaga seda nagu ei ole, isegi kiirusega 60km/h. Ei loksuta, vedrustus on pehme ja amordid teevad oma tööd(uued). Mõnus oli gaasi vajutada üle pika aja jälle. Aga pean nüüd ennast kokku võtma ja remondilaupäevakuid tegema hakkama, muidu jääb masin jälle sel suvel ka seisma.
Kui homme õhtupoole Mazdaremondist aega üle jääb, proovin sapika klapiregulli õpetuse ka valmis teha ja oma klapid üle reguleerida.
-
AhtiH
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Püüan meeles pidada ja küünlad kaasa võtta.
Aga tuld tuleb anda jah muidu asjad ei hakkagi liikuma. Vitsa võtan ka igaksjuhuks motiveerimiseks kaasa.
Aga tuld tuleb anda jah muidu asjad ei hakkagi liikuma. Vitsa võtan ka igaksjuhuks motiveerimiseks kaasa.
-
pooltelg4
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Eile(26. mail) kell 8.00 hakkasid kas meest sapikaga sõitma Viljandimaale - Ahti ja Indrek. Aga vitsa ja küünlaid ma ei saanud, see-eest korralikult asjalikku juttu puhuda ja motivatsiooni juurde, isegi ilma vitsata. Hakkan heaks lapseks ja luban, et juba järgmine nädal hakkab midagi suuremat toimuma, mitte ainult pisikesi sisutuid postitusi. Proovin ikka auto niikaugele viia, et sellega julgeks maanteel liigelda ja tuled ning viled küljes oleks. Tegime Indreku ja Ahtiga autopilte ka, need saavad siia upitatud homme. Muljete koha pealt - päriselus on Incz ja Sipelgas väga sõbralikud, asjalikud ja tegusad tegelased, ainult positiivsed sõnad nende kohta. See mida nad on lühikese aja jooksul autodega ette võtta ja ära teha, müts maha meeste ees.
Laupäeval siis pikemalt juttu.
Laupäeval siis pikemalt juttu.
-
AhtiH
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Küünlad olid kaasas aga ununesid ära ja avastasin alles Viljandis. Aga ootame siis edasiminekuid.
-
pooltelg4
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Vahepeal nokitsetud üksjagu. Ahti ja Indreku külaskäigust oli abi küll, süstisid mulle piisava koguse sapikahuvi jälle tagasi.

Nädalavahetusel kiskusin sisu välja ja liimisin kunstnahast porikoopakatted salongi, siis armatuuri alla ja ka pedaalide taha. Peaks ilusam välja nägema kui lihtne plekk. Jalamatid lõikan ka ise välja, mul on spets U.S.A. kumm, millest saab hea mürasummutuse ka (äkki).


Rippuvad juhtmed käisid ka minema, nüüd tulevad korralikud jätkamata juhtmed, et asi töökondel oleks.

Värvitud sai ka paar velgi, korralikud ja peale lähevad 13" suvekad.

Nädalavahetusel kiskusin sisu välja ja liimisin kunstnahast porikoopakatted salongi, siis armatuuri alla ja ka pedaalide taha. Peaks ilusam välja nägema kui lihtne plekk. Jalamatid lõikan ka ise välja, mul on spets U.S.A. kumm, millest saab hea mürasummutuse ka (äkki).


Rippuvad juhtmed käisid ka minema, nüüd tulevad korralikud jätkamata juhtmed, et asi töökondel oleks.

Värvitud sai ka paar velgi, korralikud ja peale lähevad 13" suvekad.
-
pooltelg4
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Vahepeal on soetatud hulgem kogus esisilla juppe.
Külastasin Pärnu Avo Kollamaa kauplust "Ziguli" ja olin ülimalt õnnelik, et minu jaoks oli veel sinna midagi jäänud. Tõin koju kilekotitäie rooliotsakausse, munakaid, määrdenipleid, rattalaagri-simmerlinge, karbussile tutika remontkomplekti(ülevaatuse jaoks ikka) jne. Pilte ka natuke tänasest remondipäevast:
Esialgu sai korralikult lahti lammutatud terve esisild:

Uued munakad ja kausid. Originaalkummid sain ka sinna peale, 2012 a tooted, otse venemaalt

Piduritoru rull paistab, sellest vääname järgmine laupäev esimesed piduritorud ära:

Korralikud ja vastupidavad akuklemmid:

K133 rem. komplekt, laagrisimmekad, niplid, niplikaitsed ja kroonmutrite stoperdamiseks tihvtid.

Värsked suurema avaga piduri-ja sidurinõud. Uus piduripump ka paigas:

Torsiooniotsa kaitsekumm - ainuke isend, mis oli veel poodi jäänud, pandi mulle kauba peale niisama muidu. Peab 3tk veel juurde otsima.

Sarniiri kaitsekummid ja tagumiste amortide kandurid.

Terve torsioonisüsteem ja muud jupid tuleb roostest 100% puhastada ja siis roostemuundaja ning värv + kivikaitse.

Sellised sarniirimunakad on veel puudu. Kellel pakkuda, võib kahtlemata ühendust võtta ja olen valmis need ära ostma. Loomulikult uuest peast.
EDIT: need jupid nüüd olemas!

Sellisena ootab sapikas oma saatust hetkel ja loodame et järgnev nädalalõpp tuleb helge, ja saan esisilla lõpuni korda.
head ööd nüüd! 

Külastasin Pärnu Avo Kollamaa kauplust "Ziguli" ja olin ülimalt õnnelik, et minu jaoks oli veel sinna midagi jäänud. Tõin koju kilekotitäie rooliotsakausse, munakaid, määrdenipleid, rattalaagri-simmerlinge, karbussile tutika remontkomplekti(ülevaatuse jaoks ikka) jne. Pilte ka natuke tänasest remondipäevast:
Esialgu sai korralikult lahti lammutatud terve esisild:

Uued munakad ja kausid. Originaalkummid sain ka sinna peale, 2012 a tooted, otse venemaalt

Piduritoru rull paistab, sellest vääname järgmine laupäev esimesed piduritorud ära:

Korralikud ja vastupidavad akuklemmid:

K133 rem. komplekt, laagrisimmekad, niplid, niplikaitsed ja kroonmutrite stoperdamiseks tihvtid.

Värsked suurema avaga piduri-ja sidurinõud. Uus piduripump ka paigas:

Torsiooniotsa kaitsekumm - ainuke isend, mis oli veel poodi jäänud, pandi mulle kauba peale niisama muidu. Peab 3tk veel juurde otsima.

Sarniiri kaitsekummid ja tagumiste amortide kandurid.

Terve torsioonisüsteem ja muud jupid tuleb roostest 100% puhastada ja siis roostemuundaja ning värv + kivikaitse.

Sellised sarniirimunakad on veel puudu. Kellel pakkuda, võib kahtlemata ühendust võtta ja olen valmis need ära ostma. Loomulikult uuest peast.
EDIT: need jupid nüüd olemas!

Sellisena ootab sapikas oma saatust hetkel ja loodame et järgnev nädalalõpp tuleb helge, ja saan esisilla lõpuni korda.

Last edited by pooltelg4 on Mon May 25, 2015 9:47 pm, edited 1 time in total.
-
pooltelg4
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Möödunud on kuu aega viimasest postitusest ja Kallest ja tema sapikast ei kippu ega kõppu. Mõlemad on terved ja sapika juures midagi ka tehtud. Masin on küll suure rohu sisse juba kasvanud, aga esisilla juures on rohi tallatud, seal sai eile ja täna kõvasti tööd rabatud:


Torsioonitorudele sai juurde tehtud neli avavust, keermetatud ja kork peale pandud. Nende kaudu hakkan torsiooni õli panema - huvitav, minu esisillal polnudki 968 M laadseid korke, kust õli juurde kallata. Pidin siis ise tegema. Neli seepärast, et kui ühest õli sisse pumpan, siis teisest õhk välja tuleks. Ja kuna kummagi torsioonitoru kohta on kaks auku siis kokku neli.

Torsioon sai täielikult puhastatud, värvitud ja uued kummidetailid, sarniirid, sarniirikausid/kummid jpm. Remont, mida ma pole suutnud juba 7 aastat läbi viia saab tehtud eeldatavalt 3 nädalavahetusega(kõiki teisi maatäid sekka ka, 100% vaba aega pole ju).
Järgmine nädal loodan siis esirattad alla saada ja sõiduomadusi proovima minna. Seejärel saab vabamalt hingata ja kõike muud edasi ehitada.

Masina jaoks on juurde ostetud igasugu asju, simmekaid, laagreid, voolikut, torusid jpm. Lisaks ka uus kaitsmeplokk 10 kaitsmega(sarnane nagu originaal aga kahvelkaitsmetega ikka). Hulgaliselt juhtmeotsi on karpidega - Ahti, nüüd ma panen korralikud juhtmeotsad nagu lubasin
Ennustama ei hakka midagi, aga tugev soov on auto varsti liikvele saada.


Torsioonitorudele sai juurde tehtud neli avavust, keermetatud ja kork peale pandud. Nende kaudu hakkan torsiooni õli panema - huvitav, minu esisillal polnudki 968 M laadseid korke, kust õli juurde kallata. Pidin siis ise tegema. Neli seepärast, et kui ühest õli sisse pumpan, siis teisest õhk välja tuleks. Ja kuna kummagi torsioonitoru kohta on kaks auku siis kokku neli.

Torsioon sai täielikult puhastatud, värvitud ja uued kummidetailid, sarniirid, sarniirikausid/kummid jpm. Remont, mida ma pole suutnud juba 7 aastat läbi viia saab tehtud eeldatavalt 3 nädalavahetusega(kõiki teisi maatäid sekka ka, 100% vaba aega pole ju).
Järgmine nädal loodan siis esirattad alla saada ja sõiduomadusi proovima minna. Seejärel saab vabamalt hingata ja kõike muud edasi ehitada.

Masina jaoks on juurde ostetud igasugu asju, simmekaid, laagreid, voolikut, torusid jpm. Lisaks ka uus kaitsmeplokk 10 kaitsmega(sarnane nagu originaal aga kahvelkaitsmetega ikka). Hulgaliselt juhtmeotsi on karpidega - Ahti, nüüd ma panen korralikud juhtmeotsad nagu lubasin
Ennustama ei hakka midagi, aga tugev soov on auto varsti liikvele saada.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


