metsamees zaz968a 1976

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

ei peta
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Tundub sedamoodi et täna siis vist oli üle Eestiline sapikate kogunemise päev. Lisaks pealinna üritusele kujunes välja nii et käisin oma autoga Tõrva küljeall Sapi-Vanal külas.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

L6ppema hakkab projekt nimega sumpa torude ymbert vee vahendusel sooja salongi pumpamine. Asi toimib. Eilse seisuga puhus 35 kraadist 6hku salongi.

Yhe poole sumpa torude ymber 8mm vasktoru keeratud (2m kummagi toru ymber), webasto elektriline tsirkulatsioonipump, vana polo paisupaak ja ees originaal soenduse 6hu sissev6tu ava peal teine sapika enda 6liradikas. Hetkel on n6rgim lyli erilise reguleerimise puudumine. Lisaks tundub et systeemi peab lisama veel yhe suurema radika koos elektrilise vendiga millepealt liigne soojus minema saab puhutud et asi keema p2ris ei l2heks. Tulevikus peab vist ette normaalsema ventika paigutama ja ylej22nud kopsiku vahelt minema l88ma et soojuskadusid v2hendada.

Ps. sorry kirjapildi p2rast. Kuna sapikaklubi leht jagab troojasid siis hetkel kylastan seda ainult linuxi masinaga mis peaks m6nev6rra immuunsem olema. Kahjuks pole hetkel eesti klaviatuuri.
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: metsamees zaz968a 1976

Post by Jossu »

Paraku pole sapikaklubi lehel ühtegi viirust, itimeeste poolt kontrollitud. Liiga pasad arvutid teil lihtsalt mis veateateid viskavad. Viga tegelikult kuskil mujal hoopis.:)
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: metsamees zaz968a 1976

Post by Sapi-Vana »

Kuule Metsamees, võiksid sa võimalikult täpsemalt kirja panna järgmised detailid:
a) vedeliku hulk torustikus,
b) soojusülekandetorude pikkus,
c) salongi temperatuur.

Mul oma masinaga täpselt sama plaan, ainult et tahaksin eelnevalt paar asja välja ka arvutada... soojusülekande ja muu sellise. Et mitte kohe alguses päris puusse panna.

Omal plaan selline, et kõigepealt torule kõva 2mm rauda ümber, siis selle ümber torustik ja selle ümber omakorda raud. Et torustik oleks nagu kõikjalt ümbritsetud raudsärgiga. See peaks ülekandekaod minimiseerima. Aga eelnevalt oleks maru hea kellegi teise varasema projekti andmeid kasutades natuke soojusfüüsika valemeid rakendada.

3 küsimust veel. Kas eelnevalt lõid vasktoru natuke lamedaks ka (et suurendada kontaktpinda), kas toru pealeväänamisel kasutasid toorest füüsilist või ka fööni ja kas peale keritud torustik on küljetsi omavahel kontaktis või jäi sinna õhuvahesid?

Ma siin vahepeal natuke arvutasin (võttes arvesse kollektori keskmist temperatuuri) ja tuleb välja, et kui soojusülekandekaod minimiseerida, siis peaks ka ühest kollektori "mähisest" piisama. Valemeid toetab mul siin ühe vanema seltsimehe jutt, kes rääkis, et kahe omber sumpa keevitatud veepaagi abil (otsene energiaülekanne torult vette) läks vesi ühe radika puhul juba kolme minutiga keema.
Last edited by Sapi-Vana on Mon Sep 27, 2010 2:32 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Torude kulu:
2m kummagi sumpa ümber + umbes 7m ette radika juurde ja tagasi.
8mm vasktoru

Õhutemp õues 16 kraadi
salongi puhutava õhu temp. umbes 30-35 kraadi
salongi keskelt mõõtes näitas termomeeter mõni kraad üle 20
Vee kogus: umbes liiter paisupaagis + torude ja radika jagu.
vee temp paisupaagis peale 50 km sõitu: 70 kraadi.
Soojaks läks vesi suht ruttu.

Paisupaaki jõuab juba eest läbi käinud vesi.
Vasktoru lamedaks ei löönud, lihtsalt keerasin ümber sumpa külmalt. Toru sai keerd-keeru kõrvale ja üpris tihedalt ümber sumpa.
http://www.hot.ee/enr/IMAGE_108.jpg
Ühel pool spiraali on sumpa, teise külje peal mootorist läbi käinud ligi 100 kraadine õhk. Plekk on ka peal. Ma arvan et puudub vajadus lisa isolatsiooni kihtideks.
Sumpa ümbert sooja võetakse enam kui piisavalt
See et eest tagasi jõuab 70 kraadine vesi näitab et vent võiks tunduvalt rohkem läbi puhuda radikast õhku.
Salongi jõudva õhu ja radika temperatuuride vahe näitab et põhiline soojuskadu tuleb sapika oma ahjust läbi puhumisel.
Sisemise põlemiskambri õhu sissevõtu panin küll kinni aga plekist kest praktiliselt õues teeb oma töö. Parim lahendus oleks vaiksem ventilaator ja uus plastikust korpus radikale.
Asja võiks edasi arendad aga hetkel on salong soe ja muid tegemisi piisavalt. Hooaeg hakkab ka varsti lõppema. 1 pikem Pärnu ots tuleb veel teha see nädalavahetus.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: metsamees zaz968a 1976

Post by Sapi-Vana »

Arvestuslikult siis umbkaudu 80 kCal soojusenergia lisa minuti jooksul. Ilma suuremate kadudeta peaks su süsteem salongi nii umbes 50 kraadini üles kütma. Arvan, et kui lisad radikale ventilaatori, siis hakkad sõitma lahtise küljeaknaga :)

Mu oma idee oli tekitada taha külgedele vabalt hingavad radiaatorid (MAZi soojendusradikad) ja ette siis ventikaga käiv radikas Volvo kliimast.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Pärnus edukalt käidud.

Enne minekut sõitsin mõned päevad sapikaga Mööda Tartu linna ka ringi et vähendada pikal teel tekkivate "üllatuste" tõenäosust. Üht koma teist tuligi välja:
1. Gaasitross läks pedaali juurest puru keset Riia tänavat.
2. Suunatulerelee sees oli mingi külmjoode mis kadus peale terve plaadi laus üle jootmist.
3. Rehvid olid natuke tühjad, vajasid juure löömist.

Enne minekut jõudsin veel bensiinipumba vahetada, kütuserõhu mõõta, jagaja kontaktid puhtaks teha, süütepooli ja konde vahetada (kuigi vanadel polnud midagi viga) ja Salongisoenduse süsteemi Tosooliga täita.

Pärnus Ladaklubi sügisesel auto orienteerumise üritusel käik sujus absoluutselt ilma tehniliste viperusteta. Väga lahe oli. Pildimateriali üritusest http://album.ee/album/515069/50251149.

Minupoolt tundub et hakkab hooaeg lõppema.

See aasta sain alarmile teise puldi juurde
Bensiinipaagi toru ümbrus sai jälle hermeetiliseks, täis paagiga bensiinihais salongis kadus.
Kõlari katted said lõpuks kinnitatud.
Ees murdsin ühe rattapoldi puru aga selle puurisin välja ja asendasin uuega. Uus polt on hetkel üpris lahtine, tuleb keevitusega täpp peale lasta.

Hetkeseis:
1. Juhiuks tahab reguleerimist.
2. Salongisoendus vajab veidi ümber tegemist et vähendada soojakadusid.
3. Istmesoenduste lülitid on endiselt välja ehitamata.
4. Peale mõneminutilist gaas põhjas sõitmist tõmbab "hinge kinni". Kahtlustan et ujukikamber saab tühjaks. Karpa rem. komplekt on tellitud.
5. Parempoolne pooltelje kumm tuleb ära vahetada, vasak sai see aasta uus.
6. Neljanda käigu sünkronisaator on koostöö lõpetanud. Käik läheb raksuga sisse. Ülejäänud käigud käivad normaalselt.
7. Signaali peale ei saa 100% kindel olla. Tavaliselt töötab aga mitte alati.
8. Esipidurid kriuksuvad. Tõenäoliselt klotsid jälle.
9. Turvavööd tuleb korralike vastu veelkord välja vahetada.
10 Klaasipesuvee süsteemi klapid tuleb lahti kiskuda ja ära puhastada, muidu pump ei löö
11. Võib-olla õnnestub kojamehemootor millegi mõistlikuma ja kiiremaga asendada.
12. Kohe peale käivitumist ei tööta raadio. Paar minutit ragistamist ja hakkab tööle aga see ei ole päris normaalne.
13. Õli jäigi see aasta vahetamata. Samas pole see eriline probleem. Läbisõitu kogunes juurde ainult natuke rohkem kui 2000 km.
14. Geneka juurest tuleks salongi üks korralik jäme juhe vedada mille külge siis istmesoendused ja võimendi ühendada saaks läbi väikse kaitsmekarbi.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Kommentaariks veel salongi sooja puhumise teemal:

Päris hea ikka ei saanud. Täpselt samasugust järgi tegema pole mõtet hakata.
Käega on tunda et puhub sooja aga nagu vähe. Valmis süsteemiks seda nimetada ei saa. Sapika enda ahi peab kõige täiega kaduma. Vaja on uut vaikset ja palju puhuvat ventikat ja mingit korpust kuhu vent ja radikas sisse lähevad.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Täna saabus eelmisel aastal tellitud karpa rem. komplekt. Hinda küsiti 9 euri. Tundub suhteliselt mõistlik. Kui see aasta kunagi lumi ära peaks sulama siis saab karpa hoolduse peale mõtlema hakata. Kuigi põhimõtted enamvähem selged kavatsen enne käte õliseks tegemist selle jutu läbi lugeda
http://zaz.kiev.ua/forum/viewtopic.php?t=17562
Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Tundub et lumi on sulanud. Lähen maale ja toon sapika Tartusse.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Image
Sapika talvepuhkus edukalt ilma suuremate sekeldusteta lõpetatud. Selle aasta esimesed 50km + paar linnatiiru läbitud. Ta liigub siiski.
Olin juba sapikaga sõitmise ühe lisanüansi peaaegu ära unustanud aga kolmandas autos mis maanteel vastu tuli aeti juba pöidlad püsti ja hakati lehvitama.

Otseloomulikult saab värske hooga remonttöödega ka pihta hakata.
Täna juba üht stangeotsa kinnitust kõpitsesin.
Vasaku lähitule juhtmed vajavad üle tinutamist, salongis on bensiinihaisu veidi liiga palju jne. Igav ei hakka.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Ohh, kes meist ei unistaks autost...

Mina jõudsin eile punkti mille võib kokku võtta sõnadega "Karbuss - see pagan jupsib alati,
nõelklapi tihvt umbes vististi,
ujuk funktsioneerimisest loobunud"

Koos naise ja lapsega käisime eile õhtul poes jäätise järel. Õhtune aeg, esiteks olid jäätised praktiliset kõik ära ostetud, paar enamvähem söödavat ikka kuidagi leidsime. No ja siis oligi käes hetk millest kukerpillid juba aastakümneid tagasi laulsid.
Olukorrast päästis paar täpselt sihitud kuvaldameetrit jõudu karbussi pihta.

Peale hommset Paides käiku võtan karpa hoolduse ette.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Karpa hooldusega läks kehvasti, asi lõppes asendus karpaga.
Nüüd on käes iga aastane pidurite trall.
Üks mansett lekkis, vahetasin ära ja lihvisin klotsidelt õlise osa maha. Paari päeva pärast jälle lekkis. Nüüd siis järjekordne klotside vahetus, manseti vahetasin koos kolviga. Silindri puhastasin ka enda arust üli hoolikalt ära. Tundub et jäi pidama esialgu. Eks varsti vaja üle vaadata veelkord.
Otse loomulikult pidin jälle klotsi otsasid ja käsipiduri sälku klotsidel relakaga töötlema et trummel peale mahuks. Salongist käsipiduri kangi alt ratast järgi andma ühe augu võrra ja natuke vandumisega ka kaasa aitama.
Üks ratas korras aga maantee katse näitas et pidurid on kõike muud kui ühtlased. Peab jälle ülejäänud kolm ka üle vaatama.
Seekord läksid alla siis oma vahetatud katetega klotsid. Tuleb välja et piduriklotside katete vahetus ei olegi niiväga müstiline töö. Täiesti meeldiv nokitsemine sirge seljaga kruustangide taga.
Kui pidurid korras siis pean jälle mõtlema hakkama et miks gaas peale jääb. Vedru nagu ei suudaks tagasi tõmmata. Äkki õnnestub veel gaasitross kõige täiega välja vahetada.
Igatahes ülevaatuse aeg koputab juba närviliselt uksele aga teha on veel kõvasti.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by Sapi-Vana »

Gaasitrossil võib olla pedaalipoolse sissemineku juures kiud või paar lahti. Või on kuidagi tekkinud trossi pisuke murtud paindekoht sisse. Nagu seal kusagil mingi krass väljas on, nii ongi vedrul võhm väljas. Kui käega gaasihooba liigutades gaas peale ei jää, siis viga düüsidest otsida ei maksa. Aga muidugi tasub ju alati karburaatori puhastusspreid õhuvõtust sisse lasta - ega see karpale halba kindlasti ei tee. Pluss väike puhastuslisand bensiini kord kolme tankimise kohta. Arvestades sapika mootori normaalset töökuumust võib puhastavat agenti bensiini ka tiba rohkem panna kui etiketil kirjas.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 0 guests