K: esimeste pidurite töösilindrid
-
- Posts: 74
- Joined: Sat Sep 15, 2007 8:24 pm
- Contact:
K: esimeste pidurite töösilindrid
Küsimus selline et miks silindrite kolvidel kinni keeramise võimalus on, kolvi alumises osas pidike keere ja silindri korpuses samuti, kas see kolb peabki kinni keeratud olema või mis ülessanne sellel keermel on seal all?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: K: esimeste pidurite töösilindrid
Selleks, et säiliks lõtk mis võimaldab klotsidel piduripedaali vabastamisel liikuda pisut tagasi. Vastasel juhul jääb pidur peale. Pool pööret oli pist piisav.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: K: esimeste pidurite töösilindrid
Jutt jumala õige, seletaks ainult ise natuke pikemalt kuna ma selleteemalisi katseid ka teinud olen. Ühesõnaga on sapikal ennast ise reguleeriv pidurisüsteem.
Klotside vahetamisel tuleb kolvid ka sisse koputada. Muidu ei mahu uue klotsiga trummel enam pealegi. Sisse koputamise ajaks võib õhutusnippli lahti teha, läheb asi lihtsmalt Kolvi paigaldamine käib tõesti nii et kinni ja siis pool tiiru tagasi.
Piduri pedaalile vajutamisega lükkab igal juhul nii kolbi, klotsi kui tõmbab ka kaasa seda võru silindri sees mille sisse kolb keeratakse. Kui nüüd pedaal lahti lasta siis klotsi vedrudel on kõvasti vähem jõudu. Need jõuavad kolbe sissepoole lükata ainult kolvi ja sisemise võru lõtku võrra(selleks ka pool tiiru tagasi keeramine).
Nii saavutatakse olukord kus klotsid on trummlitele piisavalt lähedal et ühe pedaalile vajutusega masin juba pidurdaks aga samas ka pedaali lahti lastes pidurid pealt maha tuleks.Kui klotsid kuluvad tõmbavad kolvid ka vähehaaval neid võrusid väljapoole.
Kui kolvid on täiesti kinni keeratud jäävad pidurid peale.
Kui need "automaatika" võrud silindri seest välja visata tõmbavad vedrud kolvid liiga sisse ja klotsid hakkavad vastu trummilit käima alles kolmandal või neljandal hästi kiirel piduri pedaalile vajutamisel.
Klotside vahetamisel tuleb kolvid ka sisse koputada. Muidu ei mahu uue klotsiga trummel enam pealegi. Sisse koputamise ajaks võib õhutusnippli lahti teha, läheb asi lihtsmalt Kolvi paigaldamine käib tõesti nii et kinni ja siis pool tiiru tagasi.
Piduri pedaalile vajutamisega lükkab igal juhul nii kolbi, klotsi kui tõmbab ka kaasa seda võru silindri sees mille sisse kolb keeratakse. Kui nüüd pedaal lahti lasta siis klotsi vedrudel on kõvasti vähem jõudu. Need jõuavad kolbe sissepoole lükata ainult kolvi ja sisemise võru lõtku võrra(selleks ka pool tiiru tagasi keeramine).
Nii saavutatakse olukord kus klotsid on trummlitele piisavalt lähedal et ühe pedaalile vajutusega masin juba pidurdaks aga samas ka pedaali lahti lastes pidurid pealt maha tuleks.Kui klotsid kuluvad tõmbavad kolvid ka vähehaaval neid võrusid väljapoole.
Kui kolvid on täiesti kinni keeratud jäävad pidurid peale.
Kui need "automaatika" võrud silindri seest välja visata tõmbavad vedrud kolvid liiga sisse ja klotsid hakkavad vastu trummilit käima alles kolmandal või neljandal hästi kiirel piduri pedaalile vajutamisel.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: K: esimeste pidurite töösilindrid
küsimus, kas zaporozetsile (966B) sobivad VAZ 2101 pidurisilindrid? Olemas V-2101 kahepoolne piduripump, 5mm vasktoru 6meetrit ja niplid. Kas asi hakkaks ka tööle ja augud jms sobivad? Klotse oleks ka vaja muuta? Ehitaks nii terve ringi VAZ silindritega, mansettide saadavus parem jne. Vana, zaporozetsi süsteem kõik maha kakutud kunagi, oli täiesti läbi. Hetkel töötab ainult käsipidur ja seda ka väga hästi.
-
- Posts: 74
- Joined: Sat Sep 15, 2007 8:24 pm
- Contact:
Re: K: esimeste pidurite töösilindrid
Tänud sipelgas ja metsamees, nüüd pilt selgem mille tarbeks need on ja kuidas toimivad.
Pooltelg, isiklikult arvan et see töö liiga mahukas ja enda mäletamist mööda 966-l on piduri silinder nagu siduri omagi aga ei anna pead , eks targemad annavad nõu:)
Pooltelg, isiklikult arvan et see töö liiga mahukas ja enda mäletamist mööda 966-l on piduri silinder nagu siduri omagi aga ei anna pead , eks targemad annavad nõu:)
-
- Posts: 35
- Joined: Tue Jul 01, 2008 10:55 am
- Contact:
Re: K: esimeste pidurite töösilindrid
endal vedeleb siiamaani 01 e pidri peasilinder garaasis, kuna arvasin et toimib see aga siiski aukude läbimõõdud ei klappind,ja siiamaani otsin piduri peasilindritpooltelg4 wrote:küsimus, kas zaporozetsile (966B) sobivad VAZ 2101 pidurisilindrid? Olemas V-2101 kahepoolne piduripump, 5mm vasktoru 6meetrit ja niplid. Kas asi hakkaks ka tööle ja augud jms sobivad? Klotse oleks ka vaja muuta? Ehitaks nii terve ringi VAZ silindritega, mansettide saadavus parem jne. Vana, zaporozetsi süsteem kõik maha kakutud kunagi, oli täiesti läbi. Hetkel töötab ainult käsipidur ja seda ka väga hästi.
1 3
I I
I_ _ I_ _
I I I
I I I
2 4 R
I I
I_ _ I_ _
I I I
I I I
2 4 R
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests