Käivitumine

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by kelluke100 »

omal ajal,kui sellist masinat omasin,siis reguleerisin klapivahesid 2x aastas,sügisel külmade alguses ja kevadel soojadega(vist olid vl-o,1 ja sl-0,08mm),samuti käivitumine halveneb,kui kontktivahe on vähenenud,sellega seoses läheb ka süüde hilisemaks(0,4mm,küünaldel0,5-0,6mm).Mäletan ,et sõitsin iga ilmaga aasta läbi ja vähegi kui aku jõudis ringi ajada läks käima.Bensiinifiltrit siis ei olnud aga hilisematel masinatel olen alati bens.pumba ette pannud,et säästa ka pumbas olevaid klappe vigastuste eest mida võib tekitada seda läbiv sodi ja ka kondents jääb filtrisse pidama,mitte pumpa.,probleemi pole olnud ja arvan,et ka zaz-il võiks võimaluse korral pumba ette panna.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by kelluke100 »

vaatasin järgi küünla sädevahe zaz-il peab olema 0,7-0,9mm,edu teile
randoA
Posts: 9
Joined: Thu Feb 05, 2009 4:39 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by randoA »

küünlad on ideaalsed,pruuniks põlend ja iga kord kuim gaasiga panen võtab kõik pütid järgi.aga täna puhastasin karpa ja leidsin ujukikambrist üllatuse!pool senti oli seal rooste ja mulla pudru.puhastasin ära aga ikka ilma gaasita ei käivitu.panin ka õhuka peale ja nüüd läheb töösoe mootor ilusti käima aga kulm mootor ei lähe ilma gaasita.süüde õige!ei oska rohkem vigu otsida!
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by Jossu »

Kui kaugel sa selle masinaga asud muidu?
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by kelluke100 »

kui soojalt töötab ja käivitub ilusti,siis viga peaks olema külmkäivitussüsteemis .vaata kas käsitross õhuklappi üldse kinni lahti liigutab,tegelikuses peaks jalaga paar korda pedaali andma(kiirenduspump lööb bens. kollektorisse)nüüd tõmbad toore peale(õhuklapp läheb kinni) ja paned võtit,kui kõik korras peab käivituma,hiljem kui kõik toimib siis elu näitab mitu korda pedaali sõtkuda või kas üldse on vaja ,või piisab klapi kinni tõmbamisest.mõnikord annavad vigased küünlad end sellega välja,et mootori soojenedes hakkavad silindrid alles tööle ja külmast ei tööta.edu!
randoA
Posts: 9
Joined: Thu Feb 05, 2009 4:39 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by randoA »

masinaga asun Kuusalust 10 kilomeetrit Narva poole, Kolga lähedal.täna proovisin gaasipedaaliga paar matsu lüüa ja isegi korra lubas ja siis enam ei midagi.aga kui käima läheb siis käib nagu kellavärk.eks homme peale kooli proovin uuesti äkki ikka läheb!
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by Jossu »

pumpa üks 5-6 korda, aeglasemalt, mitte et mats mats ja korras... vaata mis siis teeb...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by kelluke100 »

lugesin uuesti postitatu üle silma jäi :1)õhufiltri asemel voolik-soojast peast ei taha muidu käivituda kui vooliku ots käega kinni katta,siit järeldus-ei saa bensiini-kiirenduspump ei löö.2)toore asemel käsigaas,see ongi tegelikult toores ja see nupp tuleb käivitamiseks välja tõmmata see sulgeb karburaatoril õhuklapi,mis võimaldab käivituseks rikkama segu.Need on kaks asja ,mis peavad ka korras olema.See kui käivitub ilma õhuklappi sulgemata ei tähenda ,et mootor tööle jääks,poolkinnise õhuklapiga tahab ta kindlasti mõne minuti käia. Võid küünla maha keerata ,kui see kuiv ei saa bensiini,kui märg siis keera kõik maha,pane elektripliidi peale sooja ,ja keera soojalt peale tagasi,proovi nüüd käivitadaEdu sulle aga abiks oleks kindlasti mingisugune auto raamat,kus selgitatakse põhjalikult erinevate agregaatide tööpõhimõtteid.ise soovitaks K.Aleksiuse "Sõiduautod"
randoA
Posts: 9
Joined: Thu Feb 05, 2009 4:39 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by randoA »

Täna hommikul läks korra käima paariks sekundiks siis suri välja.kui külm mootor ühekorrra lubab siis rohkem ei luba.õhuklapp toimib.gaasipedaaliga lõin seitse korda ja lubas korra ja see oli ka kõik.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by kelluke100 »

hakkab juba huvitavaks minema.keera pärast käivituskatseid küünlad maha,kui need märjad siis võib liialt benssu saada ja seda ka juhul ,kui nõelklapp ei pea(vist peab olema otsas pisike tihend),sel juhul jookseb käiamise ajal bensiin sisselaskesse.Asja teeb ju keeruliseks see,et nii kiirenduspumba kui nõelklapi kontrollimiseks peab vist karburaatori maha võtma.Või saab ka siis piiluda ,kui ainult karpat kergitada , pumbaga käsitsi lüües ei tohi bens. tilkuma kollektorisse hakata(nõelklapp peab),kui nüüd käega gaasihooba tõmmata peab hakkama bens. jooksma(kiirenduspump töötab)Edu katsetel,tulen veelgi läbi tulemustest lugema. Kas hommikul uuesti ei proovinud,jälle neli-viis korda jalaga ja seguklapp ikka kinni.
randoA
Posts: 9
Joined: Thu Feb 05, 2009 4:39 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by randoA »

Tervist!täne juhtus siis niimoodi, et mõtlesin proovida peale teist karpat.teadsin , et mul kusagil varudes on 3 karpat.kaevasin need siis välja ja leidsin et kõigil on oma pisivead.vaatasin välja kõige komplektsema ja leidsin selle veaks et üks kinnitus oli pooleks murdunud.lammutasin teised laiali et sealt juppa saada.võtsin selle mille välja valisin ja kruvisin tal kaane pealt ära.siis aga ootas mind üllatus!karpa oli tuttuus!mitte kordagi kasutatud, kõik läikis seest.siis mässasin gaasimehhanismiga 2 tundi aga valmis sain.võtsin vana karpa autopealt maha ja panin uue asemele.ühendasin trossid ja voolikud külge.nüüd kui karpa oli kinni ja bens ülesse pumbatud käivitus auto poole pöördega.ja jäi vaikselt plotsuma.algul ei uskunud ma oma kõrvu ja proovisin uuesti käivitada, auto ei käivitunud, kuna toores oli täiesti lahti ja mootor ei saanud õhku.tegin tooreklapi veidike alla poole lahti ja auto hüppas jälle poolst pöördest käima.võib öelda et see oli kordaläinud päev!



nüüd mõned küsimused:karpa küljes oli nagu väike lüliti moodi asi mis asus gaasi mehhaanika juures, et kui nagu gaasi vajutasid siis lüliti klõpsatas. mis on selle asja põhimõte?
siis veel see et karpa küljelt tulevad välja kaks peenikest toru.ühest imeb õhku ja teisest ei midagi.ühendasin need voolikuga kokku.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by kelluke100 »

Normaalne!lülitist-mingil uuemal on see ehk seotud mingi abisüsteemiga ,mis peaks ökonoomitama bensiini pööretelt tühikäigule tagasi minnes.Torud -üks võiks minna jagajasse ,see ,mis asub seguklapist kõrgemal ehk(gaasi lisades tunned ,et sealt imetakse nagu õhku sisse),teine kui ta asub tunduvalt kõrgemal(õhuvõtu toru all) ja on ehk ka vähe jämedam võiks minna õhupuhastisse.Seega õhupuhastil võiks olla kolm otsa1)jäme -õhuvõtutoru 2)üks karbussi ja 3)karteri tuulutus ,mis on rihma juures rataste vahel. PS ,ega ma hästi enam peast neid vidinaid mäleta.
randoA
Posts: 9
Joined: Thu Feb 05, 2009 4:39 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by randoA »

Õhupuhastiil ongi kolm otsa.jagajasse minev toru on teise koha peal.kui need voolikuga ühendasin siis täna proovisin kui võtad vooliku ära siis sureb välja.selle jämeda toru all mis läheb õhukasse ei ole sellel vooliku kohta.tegalt üks küsimus veel.taga tuled ei taha töödata, esimesed töötavad.pirnid terved, ühendust saavad, juhtmed terved.ei tahtnud sellepärast uut teemat teha.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: Käivitumine

Post by metsamees »

Need peenikesed voolikud koos klapi, lüliti ja ühe musta karbiga on süsteem mis töötab nii et kui mootori pöörded on mingist piirist kõrgemal ja gaasi ei vajutata siis mootorile bensiini ei anta. Näiteks mäest alla sõites kui gaasi ei anna.

Taga tuledega on see jama et massi latt on vasest, needid mis pirnipesadega massi ühendavad alumiiniumist. Vase ja alumiiniumi ühenduskohad lähevad pikapeale ussitama. aitab ainult neetide välja puurimine ja näiteks poltidega pirnipesade massi ühendamine.
Proovida saad nii et tulel klaas eest ära ja siis annad otse pirnile kerest massi. peaks töötama.
zazihull
Posts: 14
Joined: Sat Feb 16, 2008 1:38 pm
Contact:

RE: Käivitumine

Post by zazihull »

võta küünlad maha ja vaata kas kõik on kohvipruunid kui ei ole on küünlas viga:)
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests