huvitavat infot

Siia kõik muu, mis mujale teemadesse ei sobi.
Post Reply
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

huvitavat infot

Post by metsamees »

Kõigepealt vaatame siis neid pilte

Image

Image

Ja nüüd põhjusest miks ma neid siia riputan. Tuleb välja et Ukrainlased zazi tehases polegi viimased paarkümmend aastat maganud. Ühesõnaga kui kuskil näete Chrysler 300C või paar aastat vana E klassi mersut võite rahulikult omaniku juurde minna ja rääkima hakata et näe mul ka peaaegu selline auto, ainult mõni aasta vanem. Hea masin kui välja arvata et kütusekulu on veidi suur, laguneb kui vana kurat ja talvel on neetult külm sõita.


http://www.cars-directory.net/history/zaz/


Kui juba linkide riputamiseks läks siis tehase kodulehekülg kah
http://www.ukravto.ua/eng/about_history.htm
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: huvitavat infot

Post by madis1080 »

Nüüd mesa meestele hea nina alla hõõruda.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: huvitavat infot

Post by metsamees »

Tegelt tingimata kõik mesad ja 300c-d ilmselt vanade sapikameistrite käealt ei tule. Disain, väljatöötamine, liinid ja kvaliteedikontroll ilmselt käib natuke teistmoodi kui vanal ajal ja arvata võib et selliseid kokkuladumise tehaseid on veel üle ilma igalpool aga sellegipoolest hea nali
kala
Posts: 28
Joined: Sun Jul 29, 2007 11:45 pm
Contact:

RE: huvitavat infot

Post by kala »

Eks peamine põhjus on see, et tööjõud Saksas on tuntavalt kallim ja äkki tulevad mõned kere detailid mesale/audile varsti ka aasiast - seega õnnitleme "saksa kvaliteedi" omanikke :D
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: huvitavat infot

Post by Sapi-Vana »

Kui olla 100% aus, siis vastava tehase vana toodang on ikka märksa rohkem hingelähedasem. Mitte sellepärast, et omal selline olemas - mulle lihtsalt ei meeldi mõttetu raharaiskamine vidinate peale, mis teevad oma töö ära ka oluliselt vähem "coolina".

Mulle isiklikult meeldib selline lähenemine, et auto saab 100% kätte ühe keskklassi palga abil. Kui nüüd näiteks võrrelda autot, mille saab börsist 5000 krooniga kätte ja seda, mida mingisugune keskus pakub uskumatult soodsalt tervelt 200 000 eest, siis vaadates töele näkku - mis põhimõttelist erinevust neil on? Neli ratast on mõlemal all, istmeid samapalju sees, keskmine kiirus sama... miks peaks siis maksma mingite bling-bling vidinate arvelt niipalju juurde? Miks ma pean maksma hingehinda mingi kõnniteeäärist kui siga nuga kartva valuvelje eest, kui sama töö teeb ära ka plekkvelg?

Kui ma vaatan sapakat või trabakat, siis ma näen autot ja alles seejärel välimust. Kui ma vaatan nüüd neid uusi imevõnglipäid, siis ma näen välimust, autot ma ei näe. Lõppkokkuvõtteks - Kuusakoskis saab sama hinna mõlema eest.

Isiklikult arvan, et tehasel läheks palju paremini, kui ta vana toodangu juurde tagasi läheks - ega keskmine ukrainlane suudab ka sellist kraislerit täpselt samapalju omada kui oma küünarnukki hammustada.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
kala
Posts: 28
Joined: Sun Jul 29, 2007 11:45 pm
Contact:

RE: huvitavat infot

Post by kala »

Nõus Sapi-Vanaga, arvestame ka seda, et tänapäeva autosid ei projekteeri keegi kasutamiseks 5...10-ks aastaks. Niisiis sapik 20...30 aastat mis raha eest ja 300000.- eest kraisler 2,5 aastaseks lagunemis-perioodiks(ja liisingut ikka plekid:o) - paneb mõtlema.

Kusjuures uuem auto peaks maksma utiilis vähem(arvestades plastikdetaile), seega balansist igati väljas.

Niisiis sapikuga sõitja ei tohiks kunagi laisaks jääda kuna mugavused minimaalsed ja remontimist tuleb ka ette:).
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: huvitavat infot

Post by metsamees »

Ma loodan et nüüd ei tule minu suunas pidu tulise tõrva ja sulgedega aga jäädes enda vastu täiesti ausaks pean ma esinema avaldusega et sapikas on rikka ja õnneliku mehe auto, seevastu umbes 2000 aasta daewoo lanos mille saab kätte juba 26000-ga ja mida ka sapika tehases tehtud on võib majanduslikus mõttes otstarbekamaks ostutuda.

Väike näide: 1994 aastal saabus meie peresse esimene sapikas, 90 aasta oma ja läbisõiduga umbes 25000. See aga tähendas et esisild oli juba põhjas kinni, mootor ajas päris korralikult õli välja, tagurpidikäiku pidi käega kõvasti kinni hoidma et välja ei hüppaks, tühikäik oli paika dimmitud kuidagi nii et seda jätkus ainult müügipäevaks ja juba oli märgata ka esimesi roostetäpikesi auto esiotsal. Sealt edasi käis võitlus kuni 2002 aastani mil viimane ülevaatus lõppes. 3 mootorit, 2 käigukasti, rattalaagrid, poolteljeristid, sõidu ajal pooleks läinud piduritorud, laadimisreleed, karpad, piduriklotsid, 3 sumpat, starter,siduriketas, roolikarp, kojamehemootor, stabiilselt iga talv sisse pekstud aknad(lihtsalt sellepärast et sapikas ja seisis maja ees). Elavamatest mälestustest veel klapipesade tükid kolvi peal, muuseas päris kena "rähn" toksis kui ühepoole kolvid klappidega kokku käisid ja veel 40 km sõita oli vaja.
Esimene kord sama kolinaga jõuluõhtul tallinn-lenska maanteel Adaveres lõppenud sapikasõit.(Siinkohal tervitame osavnäppe kes mootori tolle aasta kevadeks ära remontisid. Kolvi pealt tükid said küll kokku korjatud aga kohta kust kolvipeale metallitükid tekkisid tookord otsima ei vaevutud).
Mitu korda on tahtnud ratas alt ajama panna nii et ainult 1 polt veel kuidagimoodi hoidnud on(okei selles asjas oli võibolla osaliselt süüdi ka noor Mart kes ei jõudnud lihtsalt polte kinni väänata, aga 4 aastat vanal autol olid veljes poldiaugud igatahes lapikud ka juba)

Igal juhul umbes kaheksanda aasta lõpuks kui läbisõitu polnud veel 70000-ki juurde keritud oli jälle käigukast õhtal(2 käiku korraga sees), mootori tikkpoldid ei pidanud, õli lahmas, katus ja kapott sisse pekstud öiste külaliste poolt ja sada muud häda küljes.
Terve selle aja jooksul võttis sapikas stabiilselt 10 sajale bensiini(ja mingiaeg teist samapalju õli). Sõidetud sai iga aasta ainult suvel + üks jõuluaegne sõit maale.
Minule selline elustiil meeldis aga tänapäeval, kui kõik remondikesed mis sapik tahab kuskilt töökojast osta+ veel aegajalt treila teenus juurde panna. Püstihull peab olema et 8 aastat järjest sapikat pere ainukese tarbesõidukina pidada!
Muuseas, polnud see sapikas tootmise ajal midagi niiväga odav auto. Inimesed said heal juhul 100 rubla palka ja umbes pakun, aga sapika hind vast ikka oli sinna natuke alla tuhande.Parandage kui eksin.

Kui autot hinnata selle järgi et terve eluaja jooksul neelatud kroonid kilomeetritega jagada siis sapikal võib selline näitaja tulla tükkmaad hullem kui keskmisel tänapäeva uuel autol- järelikult sapikas ON rikka inimese auto.
Kui nüüd veel vaadata asja selle mätta otsast et tänapäeval on paljudel stress, pidevalt peab igalepoole kiirustama, iga minut on arvel siis kui palju on Eestis inimesi kes suudavad omale lubada luksust liikuda ainult sapikaga ja olla iga hetk valmis pool tunnikest pausi tegema et näiteks jagaja kontaktid puhtaks hõõruda või karpa läbi puhuda.
Siit tuleb ka välja et sapikas on õnneliku inimese auto kes on oma aja peremees aga samas peab ta teenima piisavalt et autokene piisavalt remonti saaks ja käest ära ei läheks.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: huvitavat infot

Post by Sapi-Vana »

Oma sapika omaaegse hinna võin täpselt öelda - 768 rubla. Mul vastav ostudokument koos tšekiga alles :) Nojah - tolleaegne keskmine kodanik pidi selle nimel aastakese vähemalt kokku hoidma (samas sain ise üks aasta ainult pihlakate kokkuostu viimise eest üle 200 rubla ja malevas kärumehena suvel 420 rutsi kuus), kuid võrreldes tänapäeva keskmise eestlase sissetulekut (reaalselt siiski ainult 5000 - 6000 krooni neto), siis sellise tulu juures 200 000 eeku kulu on ikka hoopis teine proportsioon.

Aga vana toodangu juures pidasin silmas eelkõige Tauriat. Mul kunagisel juhendajal oli see masin ja peab ütlema - oli põhjust masinat austada.

Minu põhimasin hetkel on 23 aastat vana madala kerega universaalpassat. Põhjused rahuloluks on lihtsad - peale raadio ei mingit elektroonikat, lihtsalt arusaadavad ja parandatavad lahendused, traktori sillad ja imeodavad varuosad. Näiteks esitulede täiskomplekt - 175 krooni, täivahetus rihmu pluss rullik - 180 krooni, kogu sumpa kollektori pükstest kuni lõpuni - 620 krooni, täisring amorte pluss porikaitsmed ja vaheplast - 1800 krooni... Ainus absurdselt kallis jublakas on tagatuli - see maksab 3200 krooni tükk. Sain seda teada hiljuti, kui üks jõmm mu masinale tagant sisse kärutas; mehike pidi hinda kuuldes kohapeal verd essuma hakkama. Masina sain omal ajal kätte 4000 krooniga :) Remondile ja rehvide vahetusele olen kulutanud kolme aasta jooksul umbes samapalju. Selles mõttes ideaalauto, et saab probleemidevabalt sõita, vanus ei peibuta vargaid ja hooldus on siiani vähemalt olnud sigaodav. OK, eks ta logiseb ja on suurema salongimüraga - aga ega sellepärast ükski sõit sõitmata jää.

Mis puudutab aga vana sapika bensukulu, siis siin on lahendus lihtne - suurem veoteekond rattaringi kohta. Tegin vastavad mõõtmised ära - mul mahub treipinki 15" velg millimeetripealt ära. Nüüd otsin siis selliseid velgi, mis oleksid oma siseprofiililt võimalikult sirgemad. Mõte järgmine - velg padruni külge, siseava sapika omaga võrdseks, siis neli auku sisse ja vana asemel alla. Tegin ära ka amortide mõõtmised - Žiguli tagumine vedru ja Volga tagaamort peaksid tagasilla ilusti nii kõrgele ajama, et 15" velg ühes korraliku rehviga kenasti koos reserviga alla ära mahub. Kuna vastav veoteekond täisringi kohta on tsirka 20% rohkem, siis peaks bensiinikulu 20% langema.
Last edited by Sapi-Vana on Sun Nov 30, 2008 8:55 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
kala
Posts: 28
Joined: Sun Jul 29, 2007 11:45 pm
Contact:

RE: huvitavat infot

Post by kala »

Jah see ongi mitme otsaga asi, tunnistan et omal on auto tegemise juures kõige rohkem kahju ajast mis sinna maetud on (õhtud-hilisõhtud+nädalavahetused), rahaliselt pole kulu nii röögatu - seega enda rahustuseks nimetan seda ´hobiks´:|.

P.S. Mõned aastad tagasi kui olin esimest päeva sõidus peale poolteist kuud kestnud remonti, mis oli väga kehva ajastusega ja muuga sõita polnud jne. jne, ilutses ühe poe uksel mingi panga loosung "Garaazis auto remontimise asemel võiks hoopiski grillida, tśillida ja elu nautida." krt kui mõnitav see tol momendil oli:@.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: huvitavat infot

Post by metsamees »

Sapika küttekuluga on selline loll asi et
sapika küttekulu=( mootori seadistused korda x) + (auto mass parasjagu korda y) + mäed -orud +õhutemperatuur väljas+ rehvide laius+ tuulesuund+ sapika kere aerodünaamika+ (bensiini oktaanarv korda z)+ rattalaagrite määre + sõidukiirus+ rehvi ümbermõõt.+ teekatte material

Sapika kere aerodünaamika on suhteliselt kehvakene, mootor nõrk originaal rehvid kitsad, isegi väiksel kiirusel kus tuul veel ei takista vabalt veeremise võime väga halb ja mootor kirve meetodil kokku laotud.

Kui nüüd 15" rattapaar tagumise otsa alla panna siis esimene asi mis sa saavutad on see et 40-st mootori sees elavast eeslist jääb järgi 20% vähem ehk 32.
Neil järgi jäänutel läheb töö raskemaks ja nad muutuvad janusemaks. Sellest aga võib tähendada et kui auto sirgepeal veel kuidagi 90-ga sõita jõuab siis väike küngas ja spido seier 70 peal. Tõenäoliselt on 15" papu ka mõnevõrra laiem ehk teepinna takistus veidi suurem. Kui tagaotsa tõsta siis nina langeb ja silmaga nähtavalt. Esiotsa tõstmine pole aga enam nii lihtne kuna seda vedrutab keerdvedru asemel hoopis torsioon esisilla sees.

Bensiinikulu kõige lihtsam lahendus on aga velje trikist tunduvalt lihtsam- sõida kiirusega 70 km/h ja kütust kulub tubli paar liitrit vähem saja km kohta.
Last edited by metsamees on Sun Nov 30, 2008 10:56 pm, edited 1 time in total.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests