Sapi-Vana sapikas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
Peedu90
Posts: 67
Joined: Tue Jan 26, 2010 9:59 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Peedu90 »

Kindlasti tuleks eriti hoolikalt tihendada. Paari kogemuse põhjal on selgunud et isepaigaldatud katuseluukide vahelt hakkab varem või hiljem vett sisse ajama. Ise pole paigaldanud aga siksil oli katuseluuk ja koguaeg tilkus läbi.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Idee on rakendada klaaside montaažil kasutatavat aluskrunti (ehk teate, selline pisike potsik, millest väikse pintslikesega vedelikku võetakse) ja liimsilikooni. Peaks toimima.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Martin968
Posts: 86
Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Martin968 »

Seda katuseluugi mehhaanikat annab sinna sobitada ju? Või on ta kõik ühes tükis ja jääb seestpoolt vaadates ilus?
Juba ootan seda tulemust, et milline ta välja näeks katuseluugiga B)
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Kogu kupatus on ühes tükis ja muistsete sakslaste kombel väga hästi disainitud. Praeguse tarbimisdisaini juures (iga asi peab mingil põhjusel kiiresti katki minema) sellist kvaliteeti enam ei kohta.

Metsamehe väärt ideed katuseluuk poolpõiki diagonaalis üle katuse panna kaalusin kolm päeva ja siis mõtlesin ikka, et seekord siiski ei. Eks see panek on selline suurem mässamine liimivate ja kivistuvate silikoonidega. Kõigepealt liimivaga kinni ja siis kõvastuvaga ääred. Aga kui see liimsilikoon jääb piisavalt tugevaks, siis sellega kõik.

Nimelt Audi100 ja sapikas ei ole katusekumeruse suhtes päris kaksikud ja raami pikemad otsad jäävad katusest mõned millimeetrid kõrgemale.

Muidu on nii, et Eesti Vabariigi kogu eksisteerimise vältel on registreeritud TÜV ja kindlustusega katuseluugiga sapikaid olnud minu teada ainult üks - üheksakümnendatel toonasel Tartu Turu direktoril.

Tean veel paari juhtumit, aga nende masinate puhul oli tegu juba tänavakõlbmatute põllurallikatega.
Last edited by Sapi-Vana on Thu Aug 05, 2010 10:02 am, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by pooltelg4 »

kuskohast seda klaaside paigaldamise aluskrunti osta saab?
Ja millist silikooni/kitti sinna katuseluugi vahele panna tuleks? kas seda millega auto aknaid paigaldatakse?
Eestisse tuleb nimelt veel üks katuseluuguga tänavalegaalne sapikas.:)
mõõdus auk on lõigatud katusesse juba ja luuki proovitud ka juba. Päris kenakene jääb.
Image
Image
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Klaasipaigalduse aluskrunti saab osta mistahes autokeemiaga (värvid, lakid...) tegelevast firmast. Valgas näiteks ARKi juures on üks siuhuke pood.

Aga kinnituseks sobib põhimõtteliselt ükskõik milline tugevaks jääv liimsilikoon. Neid tunneb kohe haisu järgi ära - haisevad topelt nii rõvedalt kui tavaline montaažisilikoon. Kindlasti ei tasu panna neid sanitaarsilikoone, kuna need hakkavad äärtest lipendama.

Kuna liimsilikooni mahavõtmine ka toorest peast on ilge porno, siis silokoonima hakates kata katuseluugi raam kindlasti maalriteibiga.

Silikoonijoone servi viimistledes kasuta ühekordseid kummikindaid. Teed sõrme märjaks ja tõmbad ühe pika korrigeeriva joone. Siis teisega ja kolmandaga ja kui enam ei saa, siis viskad kinda käest ja uue kindaga edasi. Maha pesta või nühkida suurt mõtet ei ole, esiteks ei tule maha nagunii ja nühkides on sul näpu otsas silikoon koos muu krääsaga.
________________

Oma masinal märkisin ka juba luugi asukoha ära, hetkel mõtisklen selle õle, kuidas neid kaarjaid nurki kõige tsiviliseeritumalt sisse lõigata. Tikksaagi mul kasutada ei ole ja relakaga on natu toores ehk.

Kuidas ise need nurgad sisse lõikasid? Väikseks kulunud relakakettaga?
Last edited by Sapi-Vana on Mon Aug 09, 2010 6:32 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by madis1080 »

Oma masinal märkisin ka juba luugi asukoha ära, hetkel mõtisklen selle õle, kuidas neid kaarjaid nurki kõige tsiviliseeritumalt sisse lõigata. Tikksaagi mul kasutada ei ole ja relakaga on natu toores ehk.

Kuidas ise need nurgad sisse lõikasid? Väikseks kulunud relakakettaga?
Ei tea kas nii saab. Aga kui ühele rauasae lehele paksult teipi ümber mässida ja siis seda lõikurina kasutada- nagu nuga vms:) Nagu tikksaag aint käsitsi töötav:D Aga edu luugi sobitamisega
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by pooltelg4 »

Nii saab, proovitud ja julgelt võib relakaga, hästi väikeseks kulunud kettaga lõigata kumerused. Lihtsalt hästi ettevaatlikult tuleb lasta ja mitte sügavale korraga, n.ö. kiht kihi haaval aina sügavamale, ja mitu korda üle teha. Algul võtad aint kerge vao sisse markeeritud joone järgi ja siis aina sügavamalt ja lõpuks läbi plekist. Zaporozetsi plekk on ikka nii õhuke :D kõik imestavad, nähes seda tükki mis ma katusest välja lõikasin.

Mul on selline tunne, et niisama see katuseluuk jääb natuke toores küll, luugi alla kinnitub küll nelinurkne kinnitusraam, mis peaks teoreetiliselt katust tugevdama, aga siiski ma panen lisaks ettepoole ja tahapoole luuki tugevduskaared(sapika originaal kaared, mis polstri all on, mul neid mitu tükki), kinnitan äärtesse poltidega/mutritega ja lasen autohermeetikut katuse ja kaare vahele. See peaks katuse piisavalt tugeva jätma, et läbi ei hakka painduma kui luuki avan/sulgen, ja üleüldse muudab katuse tugevamaks.

Homse päeva jooksul saab sapika kere 100% haljaks loodetavasti ja peale roostemuundajaga töötlemist ja pesemist lasen krundi peale, nädala lõpuks tahaks ka kattevärvi alla saada ja siis proovin seda liimsilikooni muretseda, ja paigaldan luugi ära. Siis annan tulemusest teada ka oma teema all jutu ja piltide näol. ;)

Sapi-Vana, edu ja jaksu, pane siis pilte ka võimaluse korral oma tegemistest, on huvitav vaadata. :)

Edit: mida täpsem ava on , seda hermeetilisem asi jääb, proovi siis hästi täpselt mõõta ja lõigata. Mina tegin seda auku sinna kolm korda, esimene ja teine kord jäi väike aga viimane tuli millimeetri täpsusega, luuk istub nagu valatult. Nii jääb ka rohkem pilnda liimsilikoonile ja seega saab ka veekindlam.
Last edited by pooltelg4 on Mon Aug 09, 2010 11:33 pm, edited 1 time in total.
Image
Image
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

pooltelg4 kirjutas:
Mul on selline tunne, et niisama see katuseluuk jääb natuke toores küll, luugi alla kinnitub küll nelinurkne kinnitusraam, mis peaks teoreetiliselt katust tugevdama, aga siiski ma panen lisaks ettepoole ja tahapoole luuki tugevduskaared(sapika originaal kaared, mis polstri all on, mul neid mitu tükki), kinnitan äärtesse poltidega/mutritega ja lasen autohermeetikut katuse ja kaare vahele. See peaks katuse piisavalt tugeva jätma, et läbi ei hakka painduma kui luuki avan/sulgen, ja üleüldse muudab katuse tugevamaks.
Ma ei olegi aru saanud, mis mõte nendel "tugevduskaartel" originaalis oli. Mu oma masinal ja ka sellel, mida osandasin, on selle "kaare" ainus mõte laelampi kinni hoida, sest ühendust katusega ei ole mitte mingisugust (kaare ja katusepleki vahel on sentimeeter õhku) ja uskuda, et mingi õhuke plekirihm otstest kinnitatuna katust stabiliseerib ajab ausalt öeldes ainult naerma. Aga luugiava stabiliseerijana on tast kindlasti tolku kui tal katusega kontakt on.

Mu oma masinal jookseb luugiava tagumine osa umbes 5 cm kaugusele sellest nn. "tugevduskaarest". Mõtlesin ise sinna miski paksema kummilindi kinni silikoonida, aga polstri tervisele mõeldes võib püstolist hermeetiku laskmine oluliselt parem mõte olla. Ma ise nimelt üritan luugi nii paika panna, et ma ei pea polstrit maha võtma. Teoreetiliselt on see võimalik.
Last edited by Sapi-Vana on Tue Aug 10, 2010 9:43 am, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Huh... täna siis lõpetasin esipõllega. Sai pahteldatud, lihvitud ja krunditud. Kuni pahtel kuivas, võtsin kätte relaka ja tekitasin katuseluugi jaoks avause. Kusjuures Pooltelg4 masinast erinevalt oli mu masinal katuseplekk VÄGA paks. Üllatus oli aga see, et polstri all porolooni ei olnudki. Ju siis rändas see poroloon omal ajal meistri eraprojekti või ei olnud selle perioodi sapikatel üldse porolooni katuse all.

Augu ümbruse kruntisin igaks juhuks ära, sest tont seda teab, millal jälle tegema pääseb. Aga nüüd ei ole nagu muud kui ülemine osa kinni silikoonida, siis randi ümber 2 cm poroloonist ümbris tekitada, selle külge polster kleepida ja siis alumine osa kinni kruvida...

Välimus läks katuseluugiga igal juhul OLULISELT ärevamaks. Ütleks nii, et "sapika vaim" ei ole kuskile kadunud, aga sellele "vaimule" on nagu paar sarvi juurde kasvanud.
Last edited by Sapi-Vana on Thu Sep 02, 2010 12:46 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Täna proovisin luuki kinni silikoonida. Plaan oli selline, et kõigepealt pealmine osa ja siis raam alla... tegelikult on ikkagi nii, et paned raami ka paika ja siis püstoliga lased katuse ja luugi vahelt silikooni sisse... et siis lähiajal teen katsetuse nr. 2 ...
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Leidsin poest sellise toote nagu "Extreme FIX". Müüakse pressitavas padrunis nagu endast hästi arvavaid silikoone ikka. Henkeli toode. Tean küll, et fiksaatorite ja hermeetikute maailmas on Henkel ja siis tuleb tükk tühja maad ja siis tulevad nimekirja alusel teised tootjad, aga siiski... Kas kellelgi on selle tootega kogemust? Või siis näiteks tootega "Super FIX"? Võrreldes ekstreemviksiga ei liimi superviks alumiiniumi, ülejäänu tundub sama olevat... välja arvatud hind. Ekstreemviksi eest tuleb välja käija 170 eeku, superviksi eest vist mingi 60. Põhimõtteliselt peaks see kõik ära ütlema, aga siiski - kel on kogemusi, paluks neid jagada.

Plaan kasutada ekstreemviksi katuseluugi fikseerimisel. Eelmine katse läks ikkagi vale silikooni nahka.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Saatsin vastava toote suhtes Henkeli firma tegelastele järelpärimise ja vaat siis, mis vastati:


Parim tode PL 700


PL700

Ehitusliim-hermeetik. Kohene nake ühendamisel. Liimib, ühendab ja tihendab kõiki materjale. Sise- ja välitöödeks. Polümeeripõhine ehitusliim kinnitab ja tihendab. Põhinedes Henkeli patenteeritud Flextec- tehnoloogial, tagab Moment Total Fix PL700 kvaliteetse nakke erinevate aluspindade ja tingimuste korral. INSTANT TACK tabab kohese nakke pindadele, vajadus toestada ühendusi mehhaaniliste vahenditega nagu teip või naelad on minimaalne. Sise- ja välistöödeks; äärmuslikesse tingimustesse; märgadele ja siledatele pindadele; vastupidav vibratsioonile; ülevärvitav. Liimib: tellist, keraamikat, betooni, puitkiudplaati, kipsplaati, alumiiniumi, vineeri, kivi, MDF, puitu, UPVC, klaasi, plastikut*, peegleid* jpt. materjale. Omadused: INSTANT TACK (kohene nake); Flextec polümeeripõhine koostis; läbipaistev; kuivab kiiresti; sise- ja välistöödeks; paljudele materjalidele; ka mittepoorsetele pindadele; kuivanult ülevärvitav; hõlbus kasutamine madalal temperatuuril; isotsüaniidivaba. Ettevalmistamine: pinnad peavad olema puhtad, tolmu-, rasva- ja õlivabad. Märja puidu korral eemalda veelaigud. Kasutamine: 1. Lõigake otsik ära keerme kohalt soovitud nurga all ja suuruses (umbes 6 mm). 2. Kandke pinnale üks-kaks pidevat liimiriba. 3. Detailide asendit saab kahe minuti jooksul korrigeerida. 4. Üleliigne liim pühkige ära lapi ja lakibensiiniga. 5. Sõltuvalt aluspinnast võib osutada vajalikuks raskemate objektide toestamine. 6. Liim moodustab kõvenemisel veekindla tõkke, olles seega kasutatav hermeetikuna üldremont-, sanitaar- ja paigaldustöödel. Saagis: 6mm liimiriba korral umbes 11 m. Liimimistugevus ja -aeg: lõplik nakketugevus 24 tunni jooksul, sõltuvalt kasutustingimustest. Üldist: *plastikute ja peeglite liimimisel katsetada sobivust. Ei sobi polüpropüleeni ja polüetüleeni jaoks.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Katuseluuk peal. Särab nagu Juudas, kui väljendada end kirjandusklassiku Joosep Tootsi sõnade abil. Selles mõttes võin teile nüüd seda silikooni südamerahuga soovitada. Aga tuubist inimjõuga silikooni väljapressimine unustage selle toote puhul küll ära. Umbes 40 cm sai niimoodi ära täidetud ja käed olid juba nagu pakud ning püstol kõver. Lõikasin siis kestalt otsa maha, võtsin lusikaga silikooni otse välja ja näpuga toppisin luugi ja pleki vahele. Siis käed siva puhtaks ja ahvikiirusega salongi kruve keerama, sest "detailide asendit saab kahe minuti jooksul korrigeerida"... Et siis põhimõtteliselt see asi on ikkagi kahekesi tehtav asi eelkõige. Üksi sai ka, aga valge inimese tööna see küll ei tundunud.

Siis aga tekitas lisateema hoopis bensiinipump. Ei löönud enam kütet edasi. Samas hääle järgi peaks nagu kõik jonksus olema. Seega kas siis filtrid umbes või tõesti pump õhtul. Aga kus häda käes, seal abi lähedal... umbes 30 meetri kaugusel seekord. Kasutaja Ervn putitas sealsamas oma järjekordset ralliprojekti ja lubas oma varudest lahkelt ühe Volvo pumba. Nii et saaga jätkub :)
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Martin968
Posts: 86
Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Martin968 »

Tee mõni pildike ja näita meile ka seda säravat katuseluuki.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests