Sapi-Vana sapikas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Siis täna sain niikaugele, et alustasin keretöödega. Liistualune ring sai siis suurelt jaolt haljaks aetud. Homme jõuan vast pahteldused ära tehtud - iluliiste tagasi panema ei hakka, vastavad tihvtiaugud lähevad pahtelt täis. Et plekk ööga rooste ei jookseks, sai asi kõigepealt kaetud spreiga kahe kihi happekrundiga ja siis läks Proteksol 50 rulliga julmalt peale. Nagunii läheb kõik silumise alla...
Last edited by Sapi-Vana on Mon Apr 26, 2010 5:48 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by madis1080 »

Päris hea, aga mina isiklikult jätaks liistud peale, ilma nendeta on külg kuidagi lage või nii;)
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Noh vaat eks sinna liistude alla koguneb niiskust ja see omakorda meelitab vetikad kohale.

Aga muidu on selle liistunduse juures mulle isiklikult kõige vastikum see kroomiasi. Mulle isiklikult kroomdetailid eriti vene autode juures absolutselt ei meeldi, Pobeda esiots ehk välja arvata. Värvlahendus on nagu märksa maskuliinsem.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Maido
Posts: 163
Joined: Sun Dec 03, 2006 6:55 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Maido »

õige mõte on mitte iluliiste panna ;) tee valmis tahaks näha kuidas välja kukub. Sest endal peale värvimist panin liistud tagasi ja enamus jäid ikkagi ligadi logadi. Olen suhetliselt kindel, et kas need hakkavad sealt lahti tulema või lihtsalt niiskust koguma. Edu.
Elu on kannatuste rada. (L)zaz(L)
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Jossu »

pahtel sul seal aukudes üle paari kuu ei kesta. Lisaks vaata et sa muud värvi happekrundiga kokku ei tee, see kooslus teeb igasugu üllatusi
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

No ma loodan eelkõige pealetuleva värvikelme oma tugevusele. Et kui ikka 2 kihti krunti peale (mittehappelist) ja siis kattevärvi ka korralikult, siis peaks asi püsima.

Muidu täna siis panin pahtli peale, lihvisin siledaks ja katsin siis kõige selle kahe kihi Proteksoliga. Pahtel oli siis see karvane pahtel, mitte puhas pahtel. See peaks paremini pidama ka. Muidu idee on pahtel teiseltpoolt mastiksiga katta.

Ja noh... lõpuks ei suutnud mitte kiusatusele vastu panna ja sai siis ette ja taha kirjutatud vene tähtedega suurelt GAI.

Üks küsimus ka spetsidele. Kas karestamisel on kavalam kasutada karukeelt või siis ikkagi peenike liivapaber ja vesi?
Last edited by Sapi-Vana on Tue Apr 27, 2010 5:11 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by pooltelg4 »

Kui karestamiseks läheb, siis on ikka liivapaber parim.
Vesilihvi kasuta ainult värvide(kattevärv, krunt) puhul. Samas, väga soovitatav pole isegi krundi juures, sest osad krundid imavad niiskust.
Pahtli lihvimisel on reegel, mitte kasutada märglihvimist, sest see poorne materjal jätab kindlasti vee enda sisse ja hiljem tagajärg mullitav värv. Vett ei saa sealt enam kuidagi kätte lihtsalt, igasugune kuivatamine ei aita.
Liivapaberi tera suurus oleneb värvist mida peale kanda tahad, 1000...1200 peaks olema okei viimaseks vihviks. Triibud ei jää näha siis.

Kui lihtsalt karestad vana värvi, siis ikka vesilihv, ja spets. mäeglihvi paber(waterproof), sest muidu kulub teda jube palju :D

Karukeelega saab pinna karedaks, kuid see ei võta eelnevaid värvimisdefekte(värske värvi sisse sattunud tolm jne) ära ja uus värv ei kata nende kohtade pealt. Ise soovitan firma 3M toodangust, hall karukeel, see kõige parem.

Edukat värvimist ! ;)
Image
Image
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Eila sain niikaugele, et keevitasin esipõlle uuesti normaalseks. Alguses oli mulje, et tuleb panna 10 X 10 cm paik ja ongi kõik kombes. Kui värvi maha lasin, siis hakkasid alles need õiged augud välja tulema. Pärast seda kui umbes pool meetrit auke ja pragusid puhtaks oli lastud, krooksatas auto natu õnnetult ja esipõlle suurem osa eraldus põhja küljest. Siis tuli välja, et ka põhi on aku alla õnnetukene. Lõpuks sai siis asi lahendatud umbes veerandi ruutmeetri jämeda pleki jupphaaval külgekeevitamisega. Nii et planeeritud pooltunni asemel läks siis peaaegu kolm tundi rämedat remonditööd.

Pärast remondihalli spetsid ütlesid, et olid kuulnud paar-kolm täiesti uut vandumist. Ja õhtul räägiti lasteaias, et mu tütrele on tulnud sõnavarra üks eriti vänge väljend juurde. **** küll ei taipa mina, kust see pärineb.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Tõin endale täna enamvähem normaalse sapika. Selle sinise 968A, millest vahepeal juttu oli.

Toomine oli paras tsirkus, masinal olid rehvides pea sentimeetrise sügavusega lõhed, tagumine õhukumm ajas ventiili juurest läbi, elektrisüsteemis oli sees kala, tänu millele tuled ei toiminud, piduritest oli ainult kässar ja seda siis toimivana juhipoolsel tagarattal, aimatavana parempoolsel.

Traadiga sai ventiil vaikseks tõmmatud ja siis sai minema pandud. Ees minu Audis sõitev noormees oli just täna load kätte saanud ja vahepeal kupatas kruusateel isegi sajaga, sapikas minuga taga lohverdamas. Roobe ristil sõitsime piduliku kaarega mööda eravärvides võmmiekipaažist (pruun Opel kahe antenniga katusel), sees istuvad helkurvestides jõmmid olid nähtust nii šokeeritud, et ei taibanud muud teha kui naerunäoselt viibata. Selle peale pandi pukseerimine käima eriti ägedalt.

Vahepeal näitas sapika spidokas kiirust 120 km/h. Ma ei tea, kui õige see oli, aga igal juhul telefonipostid panid mööda kui aialipid ja sellist surmahirmu ei ole juba ammu tundnud. Enne Tõrvat pani mu Audi, ZAZ nööripidi järel, miskist BMW-st mööda nagu sit´vast kassist. Enne Tõrvat pidasime korraks kinni ja just siis sõitis meist mööda erimärgistatud auto, TOLL uhkelt peale kirjutatud. Ju need mehed meid püüdma saadeti, aga nende reageerimiskiirus oli igal juhul meie omast aeglasem, sest kui nad aeglustades kurvi taga kadusid, panime meie kõrvalteid pidi jugama ja olime viis minutit hiljem Helmes. Parkisime sapika silma alt ära ja läksime Tõrva tagasi. Kui umbes 10 minutit hiljem Helme tagasi sain, ootas seal juba võmmimärgistatud Mazda ees... Peeti siis mind kinni ja küsiti otse, et kas mina tõin sapika siiakanti. Kuna mehed olid mulle tuttavad, siis valetama ei hakanud. Patsutati siis õlale ja öeldi, et vedas siis ning et teinekord võibolla niimoodi ei vea. Ma tegin siis inglinägu ja ütlesin, et kõik oli tipp-topp, et kindlustus olemas ja puha. Selle peale öeldi "nunuh" ning "selge see" ja sõideti minema.

Olen hetkel avatud küsimustele, et mida kellelgi vaja on, sest tundub nii, et masinat taastada mõtet suurt ei ole.
Last edited by Sapi-Vana on Tue Jul 13, 2010 7:53 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
puukas
Posts: 149
Joined: Thu Feb 22, 2007 5:52 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by puukas »

Mulle pakuks nii mõnigi jubin huvi kuid need jubinad peavad olema korralikud:
1. esi-taga klaasitihendid (koos sisemiste liistudega)
2. tagumine stange
3. juhipoolse esimese poritiiva kroomliist, kinnitus klambrid pole olulised, neid olen juba ise ehitanud.

PS! Huvi on siis kui detailid on tõeliselt korralikud (raske muidugi loota nii vanalt autolt)

Aga muidu soovin edu tolmuimeja remontimisel, hea vaadata kuidas selliseid elustatakse:)
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Jossu »

pilte pole sellest?
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Toodud rondil avastasin enda täielikuks jahmatuseks esituledel olevad H4 pirnipesad. Kusjuures lamp ise on 100% sapika oma ning on näha, et asi ongi selliselt tehasest välja lastud. Kas selliseid üllatusi on teistel ka ette tulnud?
von Zapp ehk Sapi-Vana.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by metsamees »

Sedapidi ei tea aga ise kasutan sapika sokklisse istuvaid halogeen pirne. Päris igas leivapoes ei ole aga kui otsida siis ikka leiab ja neil pirnikestel on ka effekti.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Kolistasin nädalavahetuse Eestimaad pidi ringi ja naasesin koju autotäie kolaga, Audi 100 jaoks mõeldud mehhaaniline katuseluuk nende seas. Igati vinks-vonks korras asi, mis tuleb enne värvimistööde suuremat algust sapikale külge installiiri... Kas on midagi, mida peaksin teadma, enne kui relakaga sapika katuse kallale lähen?
von Zapp ehk Sapi-Vana.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by metsamees »

Kui luuk diagonaalis üle katuse panna siis pidi eriti hea saama. Üks ütles.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 22 guests