Kalle 3A3-966B 72'
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Täna võib keerata uue lehekülje minu sapika eluloos. Just tänaöösel sai esimesed 20 km sõidetud. Väga vahva, pritsungiga võib igati rahule jääda.
Käib ilma häälestamata igal pöördel jõudsalt edasi.
Meenutan et see on ju ometigi 2.0l mootori pritseaju ja süsteem 1.6l mootori pihustitega....2.2l mootori sisselaske drosselklapp...kahe lõõriga VICS süsteemiga.
Nüüd tuleb analüsaator sappa lükata, ahjaa lambda on veel vaja pessa keerata ja asi häälestada.
Nüüd võib teha uueautoliigud
Käib ilma häälestamata igal pöördel jõudsalt edasi.
Meenutan et see on ju ometigi 2.0l mootori pritseaju ja süsteem 1.6l mootori pihustitega....2.2l mootori sisselaske drosselklapp...kahe lõõriga VICS süsteemiga.
Nüüd tuleb analüsaator sappa lükata, ahjaa lambda on veel vaja pessa keerata ja asi häälestada.
Nüüd võib teha uueautoliigud
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Natuke veel sättida aga valmis ta on.
Raputamine oli lahja segu viga, tihend andis läbi.
Raputamine oli lahja segu viga, tihend andis läbi.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Katsetuste tulemus ja vead:
-Mootor ei käivitu kuumalt.
-Tühipöördeid on raske häälestada
-Süüde varajane, säde nõrk, küünlad valged jälle. Õhulekked puuduvad, proovitud eetripurgiga ümber mootori(pöörded ei tõusnud).
Teisi vigu hetkel pole.
Maanteel liigub auto hästi edasi ja täpselt nagu Ahti ütles - ei ole vaja hakata lisatugesid tegema mootorile. Milleks asjatult vibratsioonisildasid tekitada.
Käigukasti padja probleem oli ka ikkagi läbivas poldis.
Soovitan kõigil see sapakal ära vahetada sellise vastu, millel äärtes keermed ja keskel kumm (sarnane mootori patjadele). Jäik ühendus tekitab keresse korraliku vibratsiooni.
Tuleb hakata mõtlema süütesüsteemi täiustamise peale.
Arvan, et sellepärast auto käima ei lähegi ja küünlad märjad.
Stroboskoobiga süüdet uurides paneb märk vahepeal rihmarattal "jooksu" ja kaob õige koha pealt. Sealt ka mõningased vahelejätud ikka, ei loe, et jagaja on täiesti taastatud ja pmt. uus, kulumata võlliga jne. Selles suhtes pean konsulteerima Maanteemuuseumi aktsiooni ajal Ahtiga, kellel on kogemused el. süüte paigaldamisega.
Kogu mootori aju, el. kütusepumba, süütepooli ja isegi esituled (saab eraldi välja lülitada) paneb sisselaskes vaakumi tekkides tööle õhulugeja. Seal on sees väike lüliti.
Juhib muidugi läbi releede neid tarvikuid. Unustasin selle õhulugeja lüliti toite võtta läbi süüteklemmi ja nüüd ei sure pill enam välja. Ainult nii, et panen kaltsud summuti ette või pigistan tühipöörete õhuvooliku kinni.
Vaja täiustada.
-Mootor ei käivitu kuumalt.
-Tühipöördeid on raske häälestada
-Süüde varajane, säde nõrk, küünlad valged jälle. Õhulekked puuduvad, proovitud eetripurgiga ümber mootori(pöörded ei tõusnud).
Teisi vigu hetkel pole.
Maanteel liigub auto hästi edasi ja täpselt nagu Ahti ütles - ei ole vaja hakata lisatugesid tegema mootorile. Milleks asjatult vibratsioonisildasid tekitada.
Käigukasti padja probleem oli ka ikkagi läbivas poldis.
Soovitan kõigil see sapakal ära vahetada sellise vastu, millel äärtes keermed ja keskel kumm (sarnane mootori patjadele). Jäik ühendus tekitab keresse korraliku vibratsiooni.
Tuleb hakata mõtlema süütesüsteemi täiustamise peale.
Arvan, et sellepärast auto käima ei lähegi ja küünlad märjad.
Stroboskoobiga süüdet uurides paneb märk vahepeal rihmarattal "jooksu" ja kaob õige koha pealt. Sealt ka mõningased vahelejätud ikka, ei loe, et jagaja on täiesti taastatud ja pmt. uus, kulumata võlliga jne. Selles suhtes pean konsulteerima Maanteemuuseumi aktsiooni ajal Ahtiga, kellel on kogemused el. süüte paigaldamisega.
Kogu mootori aju, el. kütusepumba, süütepooli ja isegi esituled (saab eraldi välja lülitada) paneb sisselaskes vaakumi tekkides tööle õhulugeja. Seal on sees väike lüliti.
Juhib muidugi läbi releede neid tarvikuid. Unustasin selle õhulugeja lüliti toite võtta läbi süüteklemmi ja nüüd ei sure pill enam välja. Ainult nii, et panen kaltsud summuti ette või pigistan tühipöörete õhuvooliku kinni.
Vaja täiustada.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Peale eilset nuputamist ja juhtmete klemmide mõõtmist leidsin vea ka üles.
TPS (ehk maakeeli - gaasisiibri avatuse andur) selle juhtmed olid läinud vahetusse. Referetspinge 5V ja GND sooned.
See näitab siis suletud segusiibriga ajule, et segu vaja rikkaks teha ja lõpuni avatud siibriga põhjustab lahjat segu.
Keskel väga muutust ei ole, seepärast ma maanteel nii ilusti sõita saingi ja kui laba põhja vajutasin ja vähe kiiremini (GPS näitas 120 kmh) lasin, et põlemiskambreid puhastada (nii nagu sapiku manuaal ette näeb. Küünlad valged - näitas väga lahjat segu.
Tõstsin juhtmed ringi ja täna õhtul teen katsetuse.
Väga võimalik, et see põhjustaski mul mittekäivitumist ja uputas mootori alati ära bensuga kohe.
TPS (ehk maakeeli - gaasisiibri avatuse andur) selle juhtmed olid läinud vahetusse. Referetspinge 5V ja GND sooned.
See näitab siis suletud segusiibriga ajule, et segu vaja rikkaks teha ja lõpuni avatud siibriga põhjustab lahjat segu.
Keskel väga muutust ei ole, seepärast ma maanteel nii ilusti sõita saingi ja kui laba põhja vajutasin ja vähe kiiremini (GPS näitas 120 kmh) lasin, et põlemiskambreid puhastada (nii nagu sapiku manuaal ette näeb. Küünlad valged - näitas väga lahjat segu.
Tõstsin juhtmed ringi ja täna õhtul teen katsetuse.
Väga võimalik, et see põhjustaski mul mittekäivitumist ja uputas mootori alati ära bensuga kohe.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Väike meenutus aastasse 2012 - 4 aastat tagasi.
Umbes samal ajal köögilaua taga pritset ehitamas
Umbes samal ajal köögilaua taga pritset ehitamas
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Viga oli TPSi juhtmete vales asetuses.
Andur töötas valepidi.
Sättisin täna veel kiirete tühipöörete klappi ja läksin proovisõitu. Mõnus hea tunne, et asi käib ja puhtalt. ^.^
Andur töötas valepidi.
Sättisin täna veel kiirete tühipöörete klappi ja läksin proovisõitu. Mõnus hea tunne, et asi käib ja puhtalt. ^.^
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Ette sai võetud pisike proovisõit, maanteel ja veidi kiiremini kui tavaliselt. Järsku tunnen - sapikal on pööretepiiraja, u 2000 pööret ja vaikus - pihustid kaovad tagant ära. Mootor jääb siis väga vaikseks kohe.
Ja nii edasi ja edasi ja täiesti piiraja, väga täpselt katkestab ~2000 pöörde juures kütuse.
Mis viga?
Siis tuli meelde. Ühendasin TPSi ehk gaasisiibrianduri tühipöörete nupu kogemata valepidi. Auto uskus et ta käib kohapeal kuigi mina olin juba maanteel ja mõtlen mis viga ühendasin siis asja ümber ja kulgesin mõnusalt kümneid kilomeetreid.
Homme teen katsesõidu Viljandisse tööle sellega.
Ja nii edasi ja edasi ja täiesti piiraja, väga täpselt katkestab ~2000 pöörde juures kütuse.
Mis viga?
Siis tuli meelde. Ühendasin TPSi ehk gaasisiibrianduri tühipöörete nupu kogemata valepidi. Auto uskus et ta käib kohapeal kuigi mina olin juba maanteel ja mõtlen mis viga ühendasin siis asja ümber ja kulgesin mõnusalt kümneid kilomeetreid.
Homme teen katsesõidu Viljandisse tööle sellega.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Kui külmalt (ikka jätkuvalt) uputamise probleem väljaarvata (pidin korraks pihustite kaitsme välja võtma) siis liigub masin ülihästi ja kuigi pole probleem 90 km/h liikuda, sõitsin rahulikumalt, sapika jaoks tundub ideaalne kiirus 80...85 km/h olevat. Siis teeb mootor mahedat häält
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
12. augusti õhtul sõit Saaremaale, pikem katsetus ja vastupidavusproov.
Mida soovitate teele kaasa võtta, palun aktiivsetelt klubikaaslastelt nõuandeid.
Mida soovitate teele kaasa võtta, palun aktiivsetelt klubikaaslastelt nõuandeid.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Tööriistakomplekt, jupp juhet ja varuratas peaks enam-vähem piisav komplekt olema. Korras auto, mis seal ikka juhtuda saab. No ja siis veel võiks kaasas olla valmisolek, et PÄRIS õigel ajal ei pruugi sihtkohta jõuda.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Täiendan sapikaga reisileminekuks vajaminevate asjade nimekirja veidimetsamees wrote:Tööriistakomplekt, jupp juhet ja varuratas peaks enam-vähem piisav komplekt olema. Korras auto, mis seal ikka juhtuda saab. No ja siis veel võiks kaasas olla valmisolek, et PÄRIS õigel ajal ei pruugi sihtkohta jõuda.
1) Vaja läheb kindlapeale varu-generaatoririhma, minuoma kadus pooleteepeal ja kuna tarkpea pole jõudnud panna mootoriruumi katet ka karteripõhja külge siis lipsas rihm autoalt välja maanteele ja tagasõitja nägi veel kuidas rihm kiirelt liikus läbi kraavi ja heki kaugele heinamaale...otsingud ei kandnud vilja.
Niisiis veeres sapikas 15km BMW slepis koju.
2) Sapika käigukasti kaugjuhtimisvarda leevenduspuksi remontimiseks vajalikke tööriistu/polte:
...terve tee koju tuli sidurit all hoida, sest käiguhoovastiku vahekummipuks andis (arvatavasti) otsad. Tutikas. Käiguvarras liigub ette taha vasakule paremale aga tagant on ühendus kuskilt katkenud. Loodetavasti pole k. kast katki...
Kolmas käik jäi sisse ja sealt võib järeldada ka, et pöörded läksid maanteel liigsuurek mis põhjustas veidi lõdva gen. rihma mahalendamise (aku tulest sain aru, et ei lae, õnneks see toimib ilusti).
Tänasega on selge et pritset tuleb reguleerida vastavusse selle 1.2L mootoriga.
Sõidusegu on liigrikas. Kütusekulu arvestasin keskeltläbi 15L/100km kohta.
Õhulugejas on õnneks selline reguleerimisvõimalus täitsa olemas(ühe vedru pingsust tuleb muuta ja seal hammastega regulaator).
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Sul ikka koguaeg juhtub
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Täitsa ebaaus jah.Minister wrote:Sul ikka koguaeg juhtub
Tagatipuks, eile suurt ei pannud tähele aga täna autot käivitades oli kuulda kuidas mootoris kolin sees. Proovin homme lahti võtta ja vaadata mis seal koliseb. Sõidurõõm mõneks ajaks kadunud.
Võimalik et lihtsalt kolb katki sest karterituulutuse torust pahvib korralikult suitsu... p.s. kolvid ja rõngad on täiesti uued. Samuti saaled. Pähe ei andnud et oleks nt üle 3000 pöörde lasknud või midagi. Veider mootor sel sapikal ikka.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Ära pulli. Sapika mootor peabki kolisema ja tuulutus tossavad. Pane edasi ja talvel remondid.
Autoeksperdis saad 23 euro eest aastase autoabi, mis sind vajadusel ära veab. Ja kui mootor laiali läheb siis on vähemalt põhjendatud remont.
Autoeksperdis saad 23 euro eest aastase autoabi, mis sind vajadusel ära veab. Ja kui mootor laiali läheb siis on vähemalt põhjendatud remont.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Väga hea siis natuke kindlam tunne karterituulutuse suhtes.sipelgas wrote:Ära pulli. Sapika mootor peabki kolisema ja tuulutus tossavad. Pane edasi ja talvel remondid.
Autoeksperdis saad 23 euro eest aastase autoabi, mis sind vajadusel ära veab. Ja kui mootor laiali läheb siis on vähemalt põhjendatud remont.
Aga see kolin on kõrvalistujapool silindrites ja tõesti selline, et kohekohe läheb midagi laiali. Lihtsalt kahtlustan et läksin kolbide tasakaalu ajamisega veidi liiale. Ühe kolvi külmine sein jäi õhem. Esialgu, ennem millegi lahtivõtmist kuulan stetoskoobiga mootori üle ja määran heli täpse asukoha ära.
Aga seda häält ei ole selles mootoris kunagi olnud, jumala vaikne oli (v.a. sumpside mürin).
Küsin KGK-st järgi, tänan hea idee eest.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest