probleem mootoriga

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
meelis
Posts: 101
Joined: Mon Dec 04, 2006 10:52 pm
Contact:

probleem mootoriga

Post by meelis »

tegu on siis 968M mudeliga. paar korda pärast ostmist sõitis ilusti ja mingeid probleeme polnud (mootor võibolla ei käinud päris ühtlaselt alguses aga see oli ilmselt seismisest). ükskord suri mootor keset sõitu aeglaselt välja ja enam käima ei läinud. nüüd seisab maja ees ja ise ei oska eriti midagi teha. kontrollisin süüdet ja vahetasin kõik küünlad uute vastu ning kõik toimis. Käsitsi pumbates tuli ka bensiini ilusti peale. Milles võib viga olla? oskab keegi aidata? viimase sõidu ajal tundus autol üldse kuidagi jõudu kahtlaselt vähe olevat ja vahepeal paistis nagu tahaks käiguvahetuste ajal juba välja surra.

meelis
sapakahaige :D
Peugeot 406 2.0 turbo '98, Zaz 968M 1.2 '88
Dizze
Posts: 93
Joined: Mon Dec 04, 2006 7:21 pm
Contact:

RE: probleem mootoriga

Post by Dizze »

Seal pole ju midagi rasket võta õhu filter eest ära ja pista sael mingi väikse litiga pentsu nagu topka*** või midagi sellist. Kui siis juba lubab ja turtsub siis tea ,et sul on bensiinipump läbi ja kontrolli ,et sul liiga palju õli ei oleks tekkinud ehk sul võib lasta ka membraan läbi :(
[b]Ao Vaida
Tel: 58362320
Msn: v6rr_man@hotmail.com
Mail: honda.tact@mail.ee[/b]

Zaz 968a, Vw Type2 T2, Opel Vectra....
meelis
Posts: 101
Joined: Mon Dec 04, 2006 10:52 pm
Contact:

RE: probleem mootoriga

Post by meelis »

täna sai proovitud seda õhufiltri avast bensu sisse valamist. hakkas tõesti lubama, aga pump oli ka korras. küünlad seejuures märjaks ei läinud. homme kui rohkem aega, siis katsun sõbra abiga karpa düüsid ära puhastada.

meelis
sapakahaige :D
Peugeot 406 2.0 turbo '98, Zaz 968M 1.2 '88
Dizze
Posts: 93
Joined: Mon Dec 04, 2006 7:21 pm
Contact:

RE: probleem mootoriga

Post by Dizze »

Lihtsam!

1. Keera karburaator maha.
2. Vii kuhugile hästi valgustatud lauale otsi oma sapika kataloog ja keera lahati
3. Proovi puhastada surve õhuga!
4. Pane samamoodi kokku tagasi nagu lahti võtsid.
5. Ja looda nüüd ,et auto töötab. :)
[b]Ao Vaida
Tel: 58362320
Msn: v6rr_man@hotmail.com
Mail: honda.tact@mail.ee[/b]

Zaz 968a, Vw Type2 T2, Opel Vectra....
meelis
Posts: 101
Joined: Mon Dec 04, 2006 10:52 pm
Contact:

RE: probleem mootoriga

Post by meelis »

jap, selline plaan ongi. ootan juba koju jõudmist, et saaks asjaga tegelema hakata :)
sapakahaige :D
Peugeot 406 2.0 turbo '98, Zaz 968M 1.2 '88
meelis
Posts: 101
Joined: Mon Dec 04, 2006 10:52 pm
Contact:

RE: probleem mootoriga

Post by meelis »

hmz.. kas kiirenduspump on see suht väike karpast eraldi olev asi, kuhu karpast 2 peenikest plastvoolikut läheb? karpa tegin muidu puhtaks. ise käima endiselt ei lähe, ainult siis kui käsitsi pumbata. pumba asjus tekkis mul küsimus, et kus tal elektriline pump üldse asub ja mis süsteemiga töötab. käsipumba juurde ju ei lähe elektrijuhtmeid :S Päris õiget Zaz 968M-i raamatut mul ka pole, lihtsalt mingi vene sõiduautode raamat. Seal on aga ainult 968A kohta mõnes kohas natuke kirjutatud-joonistatud. palun aidake :S masin oleks vaja veel selle nädala jooksul ARK-i viia, et oma nimele ümber vormistada ja hea oleks kui saaks mootori käima enne seda.

meelis
sapakahaige :D
Peugeot 406 2.0 turbo '98, Zaz 968M 1.2 '88
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: probleem mootoriga

Post by metsamees »

bensiinipumpasid on zazil tegelikult tõesti 2. mehhaaniline mootori juures ja elektriline mis pole mootori tööga mittekuidagi seotud- kütte oma mis asub 968m-il ees otsas ültse. Sedasama mehhaanilist mida väljastpoolt käega pumbata saab liigutab mootori seestpoolt üks pulk.
Kiirenduspump on karpa sees ujukikambri servas olev auk ja selle sees liikuv kolb. kui gaasi anda siis on näha et liigub. Töötab nii et kui gaasi vajutada siis peaks karpa alt otsast paras bensiinijuga mootorisse suunduma.
Kahe plastvoolikuga tükk on lihtsalt üks väline klapp, seotud kuidagi tühikäigu, ökonomaiseri või tont teab millega, K133 karpaga zazi nägin ma viimati vist 10 aastat tagasi lähemalt, siis ei olnud vaja uurida ja nüüd ei teagi täpselt. Minu 968m-ilt kadus see klapp koos karpa kõige muuga esimese mootorivahetuse käigus.
Kui sa karpat lahti võtsid kas ujukikambris bensiini ikka oli? Kui ujuki ära võtad siis selle all on nõelklapp, see tuleb puhtaks teha. karpasse tuleva bensiinivooliku ja nõelklapi vahele jääb veel bensiinifilter: lahti võtta, ära puhastada 14 (või oli ta 17) võtit on vaja et seda kätte saada. .Kui mootori käima saad siis pane bensiinipumba paagist tuleva otsa vahele veel 1 filter praktiliselt igast bensiinijaamast saad a'la ühe limonaadipudeli hinnaga. Originaalis seal vist polnud aga jama kui paagist tulev sodi bensiinipumbast läbi käib ja sealt otse edasi karpasse suundub.
veel 1 pisiasi. pärast karpat auto peale tagasi pannes vaata et ikka terve tihend alla saab. lisa õhk mis karpa alt mootorisse imetakse on jälle üks üpris mitte soovitatav asi Kui karpat päris pulkadeks võtad siis enne tühikäigu reguleerimise kruvide välja keeramist keera nad täiesti sisse ja loe ära mitu tiiru põhjast nad keeratud olid- on pärast kokku pannes suurem võimalus et masin normaalselt tühikäiku käima jääb ja ülevaatusel co mõõtjat vigaseks ei puhu.
Igasugu oletamistega on nii nagu ta on aga mina kaldun ka arvama et nõelklapp on kinni jäänud. kui nii siis igaksjuhuks võid nõelklapi uue vastu vahetada. videviku tänavalt volga poest peaks saama ja hind ei olnud ka midagi väga üle mõistuse. uus asi on ikka veits parem-pole kulunud ja ei jää nii hästi kinni.
Last edited by metsamees on Wed Dec 06, 2006 11:49 pm, edited 1 time in total.
meelis
Posts: 101
Joined: Mon Dec 04, 2006 10:52 pm
Contact:

RE: probleem mootoriga

Post by meelis »

suured tänud :) ootan juba homset, et jälle auto kallale saaks.
meelis
sapakahaige :D
Peugeot 406 2.0 turbo '98, Zaz 968M 1.2 '88
meelis
Posts: 101
Joined: Mon Dec 04, 2006 10:52 pm
Contact:

RE: probleem mootoriga

Post by meelis »

nii... täna oli üks ütlemata tore päev :)
esiteks sain oma suvise kiiruseületamise eest 3 kuud ära olnud load tagasi :) ja teiseks võtsin zaz'i karpa jälle lahti. täiesti ära ei võtnud, ainult kaane. kiirenduspump tundus vägagi korralik olevat, kuid igaksjuhuks puhastasin veel natuke ja liigutasin täiesti põhja ja üles tagasi mingi paar-kolmkümmend korda (bensuvoolik oli siis lahti koos karpa kaanega). siis reguleerisin veel (ilmselt) seda tühikäigu reguleerimise kruvi (keerasin ühe ringi välja) ja panin kogu värgi kokku. siis läksid krokod aku peale ja pumpasin veel natuke bensu ka. peale 1-2 minutilist starterikäiamist läkski käima :) ütlemata hea meel on ja tänud kõigile, kes kaasa rääkida oskasid-viitsisid :)

meelis
sapakahaige :D
Peugeot 406 2.0 turbo '98, Zaz 968M 1.2 '88
Dizze
Posts: 93
Joined: Mon Dec 04, 2006 7:21 pm
Contact:

RE: probleem mootoriga

Post by Dizze »

Tore, et oma masina liikuma said :) See teeb ka teistele head meelt!
[b]Ao Vaida
Tel: 58362320
Msn: v6rr_man@hotmail.com
Mail: honda.tact@mail.ee[/b]

Zaz 968a, Vw Type2 T2, Opel Vectra....
kaspar
Posts: 58
Joined: Sun Dec 03, 2006 5:39 pm
Contact:

RE: probleem mootoriga

Post by kaspar »

Kui akulaadja järel on ja käivitad, siis võid akulaadja p... keerata.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests