ZAZ 968 1971
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
ZAZ 968 1971
Alustan teemat väljavõttega raamatust K.A & A.P "Sõiduautod" ning sellejärgi on tegemist
pisiautode klassi teise allrühma sõiduautoga mille töömaht võib olla 0,9 - 1,2L ning mootori võimsus 30 - 45hj
Mudel: ZAZ 968
Väljalaske aasta: 1971
Järekorranumber: 2047
Mootor nr: 80020 ning markeering MEMZ 968Э* 45hp (kaante kood 968 1003015 A )
*(Э)-Экспортный. Бензин АИ-93
Birka:
Mootori nr (tegemist nö. numbers matching kooslusega)
Plaan on tasapisi viia auto originaal konditsiooni nii palju kui see parasjagu võimalik on ning käesolevas teemas püüan kajastada just komplekteerimisega seonduvat. Auto on iseenesest päris huvitava kooslususega, tegemist on 966 üleminekuga 968A-le, ehk siis küllaltki palju on detaile mis on iseloomulikud just 968-le ehk. käesolevale mudelile. Toodetud on teda kahel aastal: 1971 - 1972
pisiautode klassi teise allrühma sõiduautoga mille töömaht võib olla 0,9 - 1,2L ning mootori võimsus 30 - 45hj
Mudel: ZAZ 968
Väljalaske aasta: 1971
Järekorranumber: 2047
Mootor nr: 80020 ning markeering MEMZ 968Э* 45hp (kaante kood 968 1003015 A )
*(Э)-Экспортный. Бензин АИ-93
Birka:
Mootori nr (tegemist nö. numbers matching kooslusega)
Plaan on tasapisi viia auto originaal konditsiooni nii palju kui see parasjagu võimalik on ning käesolevas teemas püüan kajastada just komplekteerimisega seonduvat. Auto on iseenesest päris huvitava kooslususega, tegemist on 966 üleminekuga 968A-le, ehk siis küllaltki palju on detaile mis on iseloomulikud just 968-le ehk. käesolevale mudelile. Toodetud on teda kahel aastal: 1971 - 1972
Last edited by incz on Sat Mar 25, 2017 3:10 pm, edited 4 times in total.
968; 968M
-
- Posts: 16
- Joined: Thu Jul 28, 2016 9:28 am
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: ZAZ 968 1971
Näita pilti ka ikka masinast, muidu ebahuvitav...
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: ZAZ 968 1971
Kas masin on Hüürus keretöödes? Silmasin piltidel ühte väga sarnast sapikat?
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968 1971
Põlemiskambrid 40 ja 45 HP mootoritel:
40HP mootoril: 42,8 - 45 ml /surveaste 7,2
45HP mootoril: 34,75 - 37,25 ml /surveaste 8,4
kaante eemaldamisel avastasin põlemiskambrist rõngad mootori deforseerimiseks ehk sellega oli alandatud surveastet, tekkis kahtlus kas mitte ei ole mootor mõeldud 93 bensiinile.
Minu mõõtmise tulemuseks on 35 - 36 ml seega tegemist 45 HP mootoriga ja seega ei vaja ta freesimist ja kõlbab kasutada täna tanklates müüdavat kütust.
kaane kood:
kamber:
Lühikesed tõukurvardad. 45 hp vs 40 hp
rõngad millega surveastet alandati, ilmselt 76 bensiinile, paksus 2mm
40HP mootoril: 42,8 - 45 ml /surveaste 7,2
45HP mootoril: 34,75 - 37,25 ml /surveaste 8,4
kaante eemaldamisel avastasin põlemiskambrist rõngad mootori deforseerimiseks ehk sellega oli alandatud surveastet, tekkis kahtlus kas mitte ei ole mootor mõeldud 93 bensiinile.
Minu mõõtmise tulemuseks on 35 - 36 ml seega tegemist 45 HP mootoriga ja seega ei vaja ta freesimist ja kõlbab kasutada täna tanklates müüdavat kütust.
kaane kood:
kamber:
Lühikesed tõukurvardad. 45 hp vs 40 hp
rõngad millega surveastet alandati, ilmselt 76 bensiinile, paksus 2mm
968; 968M
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968 1971
Väntvõll tasakaalustamisest käes ning suured tänud Ahtile kes abistas paigaldusel kuna kõik ei sujunud ootuspäraselt, tuli treida pisut keskmise puki saalesid mis võlli kinni poosid. Päeva lõpuks sai komplekteeritud ning võlli pikilõtkus jäi pisut vähem kui 0,20
Järgmiseks tuleks paigaldada kolvid ja silindrid ning tekkis küsimus:
Kolvid on ilma igasuguse markeeringuta ning tsenter on nihutatud 1,5mm.
nüüd küsimus kumba pidi peaks kolb asetsema, lihtsamalt küsides siis kas kitsam või laiem pool vaatab üles karburaatori poole?
lisasin ühe lõike kuid mulle jääb arusaamatuks kummale poole näitab see nool?
selle joonise järgi tundub, et nool näitab hooratta poole? ehk siis kitsam pool on nö. keskele karburaatori poole.
Järgmiseks tuleks paigaldada kolvid ja silindrid ning tekkis küsimus:
Kolvid on ilma igasuguse markeeringuta ning tsenter on nihutatud 1,5mm.
nüüd küsimus kumba pidi peaks kolb asetsema, lihtsamalt küsides siis kas kitsam või laiem pool vaatab üles karburaatori poole?
lisasin ühe lõike kuid mulle jääb arusaamatuks kummale poole näitab see nool?
selle joonise järgi tundub, et nool näitab hooratta poole? ehk siis kitsam pool on nö. keskele karburaatori poole.
968; 968M
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968 1971
30hp (muhu) mootoril on asi selge ja nool näitab rihmarattale, kas see kehtib ka 968-le?
968; 968M
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: ZAZ 968 1971
MeMz 968-l on sama, nool rihmaratta poole ikka.incz wrote:30hp (muhu) mootoril on asi selge ja nool näitab rihmarattale, kas see kehtib ka 968-le?...
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968 1971
Kolvisõrm peaks olema nihutatud pöörlemisele vastassuunas. Ehk siis rihmaratta poolt vaadates vasakule poole. Kindluse mõttes kontrolliks vana kolvi pealt üle.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968 1971
Pärast 46 aastat ekspluatatsiooni ei ole põhjas mitte kui ühte auku ega roostekollet.
pilt peale puhastust klaasipuruga ja teine peale krunti ja kahte kihti värvi.
Mis puudutab veel põhja siis kas sapikale omane põhjamastiks kanti juba tehases või iga omanik hoolitses selle eest iseseisvalt? Uurides siin enrinevaid fotosi internetiavarustest(mõned fotod lausa liinilt) siis oleks justkui nii ja naa. olen täheldanud, et 966 - 968 põhjaalused on enamuses olnud kerevärvi, uuemad 968A jne on absoluutselt iga kui viimane mastiksilaadse ollusega kaetud või siis on värvitud vaid rattakoopad. Enda autot puhastades täheldasin,et nii esiosa alune (kuhu kinnitub sild), rattakoopad, sildade kinnituste alune plekk, kui ka karbiläheduses olevad servad olid kerevärvi, keskelt ilmselt oli kulunud juba pruunikas/punaka krundini, kuigi mastiksi tükkides oleks justkui olnud kattevärvi tükikesi kuid päris kindel ei ole.
Originaalsuse huvides mis oleks õige tee? Minu käsi ei tahaks kuidagi seda pinda musta ollusega katta.
pilt peale puhastust klaasipuruga ja teine peale krunti ja kahte kihti värvi.
Mis puudutab veel põhja siis kas sapikale omane põhjamastiks kanti juba tehases või iga omanik hoolitses selle eest iseseisvalt? Uurides siin enrinevaid fotosi internetiavarustest(mõned fotod lausa liinilt) siis oleks justkui nii ja naa. olen täheldanud, et 966 - 968 põhjaalused on enamuses olnud kerevärvi, uuemad 968A jne on absoluutselt iga kui viimane mastiksilaadse ollusega kaetud või siis on värvitud vaid rattakoopad. Enda autot puhastades täheldasin,et nii esiosa alune (kuhu kinnitub sild), rattakoopad, sildade kinnituste alune plekk, kui ka karbiläheduses olevad servad olid kerevärvi, keskelt ilmselt oli kulunud juba pruunikas/punaka krundini, kuigi mastiksi tükkides oleks justkui olnud kattevärvi tükikesi kuid päris kindel ei ole.
Originaalsuse huvides mis oleks õige tee? Minu käsi ei tahaks kuidagi seda pinda musta ollusega katta.
968; 968M
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968 1971
Igaks juhuks kirjutan (kui kontakti antud iskikuga veel pole), et sellele küsimusele oskaks vast kõige adekvaatsema vastuse anda Nõukogude sõiduautode (s.h. sapakas) kõige pädevam (minu arvates) spetsialist Eestis, Väino Karu. Lisaks on ta ka musta numbri komisjonis Nõukogude sõiduautode hindaja. Senise kogemuse põhjal nõukogude autode detailierinevustest vestleb meeleldi. Kontakti leiab http://forum.automoto.ee/member.php?act ... e&uid=2470.incz wrote: Mis puudutab veel põhja siis kas sapikale omane põhjamastiks kanti juba tehases või iga omanik hoolitses selle eest iseseisvalt? Uurides siin enrinevaid fotosi internetiavarustest(mõned fotod lausa liinilt) siis oleks justkui nii ja naa...
Originaalsuse huvides mis oleks õige tee? Minu käsi ei tahaks kuidagi seda pinda musta ollusega katta.
Nii korralikke ja ilusaid masina tegemise pilte lausa lust vaadata. Edu!
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968 1971
Mis töötlust sillaosadel kasutasid? Liivaprits+ pulber?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968 1971
Silladetailid on puhastatud klaasipuruga ning käsitsi üle lihvitud. Liivapritsi on kasutatud minimaalselt mõnel üksikul detailil: kero esiplekk, roolikarpi kattev plekk ja nipet näpet veel.
värvitud on kambris epo + 2k värviga ning ei ole läikiv. toon päris autentne võrreldes uusi säilinud detaile mis tehase värvkattega. Pulbervärvi kasutasin seekord vaid mootori plekkidel mis katavad väljalaset, põhjuseks temperatuur. 968M-i plekid sai aastaid tagasi tehtud ja päris arvestatav kogus kilomeetreid on neid küpsetanud ning tänaseks on nad endiselt seal nagu uued.
värvitud on kambris epo + 2k värviga ning ei ole läikiv. toon päris autentne võrreldes uusi säilinud detaile mis tehase värvkattega. Pulbervärvi kasutasin seekord vaid mootori plekkidel mis katavad väljalaset, põhjuseks temperatuur. 968M-i plekid sai aastaid tagasi tehtud ja päris arvestatav kogus kilomeetreid on neid küpsetanud ning tänaseks on nad endiselt seal nagu uued.
968; 968M
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968 1971
Mis tooni silladetailid on originaalis?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests