Minister, ZAZ 968A, 1978(Müüdud)
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Viimasest sissekandest on kuu möödas. Vahepeal väga suurt juhtunud ei ole ja auto on rohkem sõitnud kolmnurga otsas kui ise. Iga sõit on lõppenud mingi jamaga.
Aga peale jaanipäeva käis auto uuesti värvija juures ja likvideeriti mõningaid vigasid. Ühe korra peab ta veel seal käima.
Samas kohas lasin teha endale ka kolmnurga ja vedamine sellega on tõeline lust. Rahaliselt läks kolmnurk maksma 150 eurot.
Kuna algas pikem puhkus, siis otsustasin tuua sapika Hiiumaale. Tuupisin auto varustust täis ja sõit Hiiumaa poole võis alata. Jube piin on ikka 50-ga täristada. Aeg läks ruttu, aga kilomeetrid venisid kui tatt.
Lõpuks jõudsin Hiiumaale ja viisin oma pritsitud veljed koos uute kummidega rehvitöökotta. Järgmine päev läksin järgi ja arve oli 6 eurot. Rehvid ilusti peal ja Indreku antud white wallid ka vahele surutud. Kõik neli rehvi läksid ilma sisekummita ja siiamaani peavad.
Eile tegin ka sõidu kohalikku Maanteeameti büroosse. Põhjuseks värvi vahetus passis ja ülevaatuse jaoks õigete andmete lisamine. Selgituseks: Ülevaatuspunkt märkis mul ohtlikuks veaks, et auto vin kood ei vasta passsis olevale. Auto vin kood on kapoti all vasakus servas ja paremas on auto kere nr. Minu mõlema sapika passis on vin koodi lahtris 6 kohaline kere nr. Nüüd tehti uus pass ja tekitati vin koodiks vasak number ja kirjutati ühiseks joruks ilma tärnideta. Kuna auto pagassis olev pirka märkis auto margiks 968 b2, siis see sai ka auto passile kirjutatud. Küsisin, et mida ma oma teise sapikaga teen, siis öeldi, et niikaua kui keegi ei nori, siis võib see 6 kohaline nr olla vin koodi lahtris.
Täna kruvisin uued veljed alla ja võib sukelduda tänavaliiklusse.
Kuna starterist masin käima minna ei taha, siis olen vändaga saanud suhteliselt osavaks. Tahtsin uut starterit, aga seda Hiiumaalt saada ei õnnestu. Kas on mõistlik sinna panna välismaa alternatiiv mida Ahti on siin maininud või annab seda kuidagi remontida?
Lisan ka natuke pildimaterjali:
Aga peale jaanipäeva käis auto uuesti värvija juures ja likvideeriti mõningaid vigasid. Ühe korra peab ta veel seal käima.
Samas kohas lasin teha endale ka kolmnurga ja vedamine sellega on tõeline lust. Rahaliselt läks kolmnurk maksma 150 eurot.
Kuna algas pikem puhkus, siis otsustasin tuua sapika Hiiumaale. Tuupisin auto varustust täis ja sõit Hiiumaa poole võis alata. Jube piin on ikka 50-ga täristada. Aeg läks ruttu, aga kilomeetrid venisid kui tatt.
Lõpuks jõudsin Hiiumaale ja viisin oma pritsitud veljed koos uute kummidega rehvitöökotta. Järgmine päev läksin järgi ja arve oli 6 eurot. Rehvid ilusti peal ja Indreku antud white wallid ka vahele surutud. Kõik neli rehvi läksid ilma sisekummita ja siiamaani peavad.
Eile tegin ka sõidu kohalikku Maanteeameti büroosse. Põhjuseks värvi vahetus passis ja ülevaatuse jaoks õigete andmete lisamine. Selgituseks: Ülevaatuspunkt märkis mul ohtlikuks veaks, et auto vin kood ei vasta passsis olevale. Auto vin kood on kapoti all vasakus servas ja paremas on auto kere nr. Minu mõlema sapika passis on vin koodi lahtris 6 kohaline kere nr. Nüüd tehti uus pass ja tekitati vin koodiks vasak number ja kirjutati ühiseks joruks ilma tärnideta. Kuna auto pagassis olev pirka märkis auto margiks 968 b2, siis see sai ka auto passile kirjutatud. Küsisin, et mida ma oma teise sapikaga teen, siis öeldi, et niikaua kui keegi ei nori, siis võib see 6 kohaline nr olla vin koodi lahtris.
Täna kruvisin uued veljed alla ja võib sukelduda tänavaliiklusse.
Kuna starterist masin käima minna ei taha, siis olen vändaga saanud suhteliselt osavaks. Tahtsin uut starterit, aga seda Hiiumaalt saada ei õnnestu. Kas on mõistlik sinna panna välismaa alternatiiv mida Ahti on siin maininud või annab seda kuidagi remontida?
Lisan ka natuke pildimaterjali:
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Originaalis siis birka järgi olnud tegu käsijuhtimisega(gaas ja pidur) masinaga mis hiljem omalkäel ümber ehitatud: (Б2 üldse kõige levinum inva-sapakas)Minister wrote:Kuna auto pagassis olev pirka märkis auto margiks 968 b2, siis see sai ka auto passile kirjutatud.
Aga masin tundub ikka väga ilus!
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Töökindluse mõttes soovitaks lääne starterit, minulgi see peal. Aga, kui tahad originaali, siis mul on sulle anda suhteliselt uus.
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Originaal pole eesmärk. Pigem ajaks töökindlust taga. Täna selgus, et selle masina genekas ei taha ka laadida. Tühikäigul ilma tarbijateta 12,4. Gaasi andes 12,7. Kust peaks viga otsima? Pingeregulaator on lada oma.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Laupäeval toimunud remondipäevakust on olnud abi. 5 tunni jooksul sai tehtud palju asju ja sain väga palju targemaks. Nõuga olid abiks Ahti, Ants ja Indrek. Aitäh mehed!
Vahetatud sai starter, bensiinipump, küünlad ja küünlajuhtmed. Puhastatatud sai soojendus ja seega toimima pandud. Kõikjal sain ise käe külge ja väga mõnus on targemaks saada.
Täna tegin ka oma esimese õnnestunud sõidu. Startisin kodust ja saabusin koju ka omaljõul. Masin töötab kuidagi väga hästi, liigub vaikselt ja mõnusalt. Käisin sporti tegemas. Peale tõsist uisuringi higisena autosse istudes olid klaasid väga udused. Panin soojenduse tööle, aga kohapeal need klaasid puhtaks ei saanudki. Uduse pilguda, aknad lahti sai suurem hoog sisse ja siis sõidupealt hakkas pilt selgenema.
Kas on mõnda head nippi, et see klaas kiiremini selgeks saada?
Keerasin täna ka veljepoldid üle ja vaatasin oma kuuma saanud velge. Asi polegi kõige hullem. Vedelaks muutunud tavotti on kogu velg külg täis, aga selle saab lapiga maha. Lakk ja värv olid jahtudes ka enamvähem jäänud.
Nüüd ootab ees tõsiselt kiire nädal ja Lõuna-Eesti tripil tulistan puusalt just sellise masinaga nagu ta praegu on. Kas ta kohale jõuab... Eks see lõpuks tunda annab.
Aga sellised remondipäevakud on igati teretulnud asi ja võiks igaljuhul korrata.
Vahetatud sai starter, bensiinipump, küünlad ja küünlajuhtmed. Puhastatatud sai soojendus ja seega toimima pandud. Kõikjal sain ise käe külge ja väga mõnus on targemaks saada.
Täna tegin ka oma esimese õnnestunud sõidu. Startisin kodust ja saabusin koju ka omaljõul. Masin töötab kuidagi väga hästi, liigub vaikselt ja mõnusalt. Käisin sporti tegemas. Peale tõsist uisuringi higisena autosse istudes olid klaasid väga udused. Panin soojenduse tööle, aga kohapeal need klaasid puhtaks ei saanudki. Uduse pilguda, aknad lahti sai suurem hoog sisse ja siis sõidupealt hakkas pilt selgenema.
Kas on mõnda head nippi, et see klaas kiiremini selgeks saada?
Keerasin täna ka veljepoldid üle ja vaatasin oma kuuma saanud velge. Asi polegi kõige hullem. Vedelaks muutunud tavotti on kogu velg külg täis, aga selle saab lapiga maha. Lakk ja värv olid jahtudes ka enamvähem jäänud.
Nüüd ootab ees tõsiselt kiire nädal ja Lõuna-Eesti tripil tulistan puusalt just sellise masinaga nagu ta praegu on. Kas ta kohale jõuab... Eks see lõpuks tunda annab.
Aga sellised remondipäevakud on igati teretulnud asi ja võiks igaljuhul korrata.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Ega neid klaase väga seistes selgeks ei saagi, isegi töötava ahjuga on puhutav õhuhulk nii väike. Enamjaolt ikkagi kolmnurk aknad lahti ja küll sõiduga klaariks lööb.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Sõites ikka sõites ja nii kui udu väljas on, on klaasid isegi seestpoolt jälle matid.
Aitaks ka suurema puhuri paigaldamine.
Aitaks ka suurema puhuri paigaldamine.
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Keegi sellist vanakooli ventikat ei ole armatuurile paigaldanud?
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Kuna ma erinevatel põhjustel Lõuna-Eestisse ei jõudnud, siis ajasin täna masina välja, pesin puhtaks ja läksin tiirule. Suund oli Mustamäele ja sinna sõit sujus ladusalt. Kohtusin incz-ga ja vahetasime mõned paberid. Nüüdsest on tema ühe vahva 968 uus omanik. Kuidas ja mismoodi? Eks ta ise räägib kui tahab.
Peale põgusat jutuajamist seadsin ennast lahkuma. Aga masin ei tahtnud lahkuda. Keera süüdet ja masin ei luba ka mitte. Kuna olin tanklas, siis lükkasin masina kanku juurde ja siristasin paaki 27 liitrit kütet. Ehk on probleem selles, et bensiini lihtsalt pole. Aga võta näpust. Vahepeal jõudis juba incz ka tagasi ja tuvastasime tema abiga, et säde puudub. Veel korra süüdet ja säde on taas olemas, masin käivitub ja sõidab. Lihtsalt oli head kätt vaja Mis viga oli? Ei tea, samamoodi tekkisid iseenesest tagasi ohutuled. Ühesõnaga probleem on elektris, aga kus, seda ei oska öelda.
Koju jõudes oli ka aku täitsa kellu ja seega see masin ei lae ka.
Tagant järgi tarkusena võib öelda, et Lõuna-Eestit poleks see masin vastu pidanud
Peale põgusat jutuajamist seadsin ennast lahkuma. Aga masin ei tahtnud lahkuda. Keera süüdet ja masin ei luba ka mitte. Kuna olin tanklas, siis lükkasin masina kanku juurde ja siristasin paaki 27 liitrit kütet. Ehk on probleem selles, et bensiini lihtsalt pole. Aga võta näpust. Vahepeal jõudis juba incz ka tagasi ja tuvastasime tema abiga, et säde puudub. Veel korra süüdet ja säde on taas olemas, masin käivitub ja sõidab. Lihtsalt oli head kätt vaja Mis viga oli? Ei tea, samamoodi tekkisid iseenesest tagasi ohutuled. Ühesõnaga probleem on elektris, aga kus, seda ei oska öelda.
Koju jõudes oli ka aku täitsa kellu ja seega see masin ei lae ka.
Tagant järgi tarkusena võib öelda, et Lõuna-Eestit poleks see masin vastu pidanud
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Uue lapse tundmaõppimiseks läheb ikka aega. Ei ole see sapikas kuidagimoodi erinev.
Genekale paigalda ikka elektrooniline pingeregulaator ja voltmeeter võiks ka salongis nähtaval kohal olla.
Genekale paigalda ikka elektrooniline pingeregulaator ja voltmeeter võiks ka salongis nähtaval kohal olla.
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Sapaka originaalgenekas ongi selline nõrguke/väikese võimsusega. Mul ka näiteks linnasõit akut täis ei jõua laadida. Paari päeva peale tühjeneb vaikselt linnasõite tehes kuni enam ei käivitu. Samas mul vajas masin pikalt (ca. 10 sek) käiamist ka iga kord et käima saada. Kui poolest pöördest käivituks siis seda muret muidugi poleks. Lisaks mul olid koguaeg lähituled ja raadio ka järgi mida pole konstrueerimisel arvestatud antud masina puhul nii et pole ime et ära ei toida.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Kui autole mingit suurt lisavarustust paigaldatud ei ole, siis toidab sapika orig. genekas asjad ära. Enda punasega sõitsin talv läbi ja pidevalt kasutasin ahju. Tühja aku probleemi ei olnud. Aku oli muidugi uus ostetud.
Nagu Ahti juba mainis, tuleb tegeleda pingeregulaatoriga. Viga selles regulaatoris. Sa aja mootor soojaks ja mõõda siis laadimispinget. Kui pinge madal, tuleb natuke väänata laadimisrelee küljes olevat vedru alumist kinnitust. Selle väänamisega muutub laadimispinge. Paaril sapikal olen sellega jamanud. Seda tuleb "väänata" väga vähe. Lihtsam ja kindlam on muidugi asendada see elektoonilise regulaatoriga(näiteks Lada omaga).
Nagu Ahti juba mainis, tuleb tegeleda pingeregulaatoriga. Viga selles regulaatoris. Sa aja mootor soojaks ja mõõda siis laadimispinget. Kui pinge madal, tuleb natuke väänata laadimisrelee küljes olevat vedru alumist kinnitust. Selle väänamisega muutub laadimispinge. Paaril sapikal olen sellega jamanud. Seda tuleb "väänata" väga vähe. Lihtsam ja kindlam on muidugi asendada see elektoonilise regulaatoriga(näiteks Lada omaga).
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Täna sai kõvasti laristatud ja ostsin sapikale vajalikku.
Salongi ostsin voltmeetri, välja uued kojamehed, voolikutele uued klambrid, uue pingeregulaatori, paki heliisolatsiooni, elektri otste tegemiseks vajalikud tangid ja kingad. Probleemide otsimiseks soetasin veel multimeetri. Kui nüüd aega tekib, saab natuke jälle masinat nokkida.
Salongi ostsin voltmeetri, välja uued kojamehed, voolikutele uued klambrid, uue pingeregulaatori, paki heliisolatsiooni, elektri otste tegemiseks vajalikud tangid ja kingad. Probleemide otsimiseks soetasin veel multimeetri. Kui nüüd aega tekib, saab natuke jälle masinat nokkida.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
Hei. Kuidas see lada pingeregulaator ühendada. Numbrid releel 15 ja 67.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Minister, ZAZ 968A, 1978
15 on süütevool ehk siis sinna peab tulema pinge peale siis kui süüde sisse on lülitatud
67 on ergutusvool ehk siis sealt läheb juhe generaatori ergutusmähisesse.
Kui massiklemmi eraldi pole siis käib mass korpuse kaudu ja see peab kindlasti korralik olema.
67 on ergutusvool ehk siis sealt läheb juhe generaatori ergutusmähisesse.
Kui massiklemmi eraldi pole siis käib mass korpuse kaudu ja see peab kindlasti korralik olema.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests