Varajase seebikarbi tunnusjooned.

Siia kõik muu, mis mujale teemadesse ei sobi.
Post Reply
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Varajase seebikarbi tunnusjooned.

Post by marek »

Kuna üks isend mulle kätte sattus, siis mõtsin ,et võiks suuremad erinevused uutematest mudelitest välja tuua.
Image
Rool Jalta rooli kujuga, kuid must, paigaldati ka Jalta valget rooli koos ilurõngaga, käigukangi nupp valge, nagu muhul. Rool muutus 1970.
Image
Väike muhu suunatuli, kadus 1971 aastal.
Image Image
Pikad kõrvad, 1971 olid veel kasutuses.
Image Image Image
Image
Uksepolster ja istmeakkted samast materjalist ja sarnase lõike peal nagu muhul. Samuti tagaistuja käetoed. 1969 hakati ainult dermatiinpolstrit paigaldama.
Image
Image
Bensiinipaagi ava tagapaneelil, mittelukustatava korgiga. Paagil teine asend ja 30 liitrine. 1970 paigaldati veel kindlalt seda paaki.
Image
Mootoriruumis 30 hj jahutusplekid olid kasutusel kuni 1970, 1968 tulid ka 40 hj omad ning 1971 hakati aint neid paigaldama, tagapaneelil puuduvad tagurdustuled ja numbriauk on väikesemõõdulisele numbrile.
Image
Image
Ukselukustusnupud puuduvad, kõrvalistujal selle asemel ukselingi lisa faas ning juhi oma lukustub võtmest. Ukselingid ja süsteem sama, mis muhul.
Image
Piduripedaal kinntub koos pumbaga põhjale ,nagu muhul.
Image
Image
Image
Image
Stanged üleni kroom ning koosnevad ainult kahest osast, tootmine lõpetati 1968-1969. Edaspidi käisid stanged 4ks osaks ja 968A-l juba 3ks aint.
Image
"Pirka" asub tulemüüril nagu muhul, edaspidi liikus see tagapaneeli peale.
Image
Image
Image
Aknatihenditel on kinnitus liist, ümara kujuga ning poole peenem, kui 968A, paigaldamine lõpetati 1969, 1969-1975 olid üldlevinud kinntusliistuta aknatihendid. 1976-1981 olid jälle liistuga, aga liist oli laiem ja teistsugsue ehitusega.
Image
Sidurivedeliku anum laiem, kui uuematel.
Image
Numbrivalgustustuled teistsugused-peenemad, pikemad ja ümaramad.

Võib olla tekkis mõningaid vigu aastaarvude vms. asjadega. Kui keegi saab pildimaterjali või andmete täpsustamsiega aidata andke teada.

MArek
Image
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Varajase seebikarbi tunnusjooned.

Post by marek »

Üks säilinud isend Moskvas:
Image
Image
Muide see on Müüa ka 3000€

1967 aasta masina tunneb ära erilise kapotimärgi järgi:
Image
Image
mati
Posts: 191
Joined: Sun Dec 10, 2006 5:55 pm
Contact:

RE: Varajase seebikarbi tunnusjooned.

Post by mati »

kas see raadio sellel korras autol on originaal
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Varajase seebikarbi tunnusjooned.

Post by marek »

mati kirjutas:
kas see raadio sellel korras autol on originaal
Kuivõrd originaal see on ei tea, tegu ju eksport variandiga ja vb. paigaldati see raadio ühele partiile vb. kõigile. Siseturu variantidel seda polnud ,aga 1968 oli väga väike osa toodangust seebikarbid, enamus ikka muhud veel sel aastal.
Image
mati
Posts: 191
Joined: Sun Dec 10, 2006 5:55 pm
Contact:

RE: Varajase seebikarbi tunnusjooned.

Post by mati »

mind huvitab millised need lühikesed kõrvad siis on
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Varajase seebikarbi tunnusjooned.

Post by marek »

mati kirjutas:
mind huvitab millised need lühikesed kõrvad siis on
72 aasta ja edasi tulid lühikesed.
Image
taats
Posts: 106
Joined: Fri Dec 15, 2006 1:39 pm
Contact:

RE: Varajase seebikarbi tunnusjooned.

Post by taats »

vaata 968a-d sel on lühiksed körvad
kui 966 ja 968a körvad körvuti panna siis nääd
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Varajase seebikarbi tunnusjooned.

Post by Jossu »

30l bensupaak, külili asendis oli ka veel 71 aasta masinatel peal...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests