2012. aasta vanatehnika killavoor

zajets
Posts: 152
Joined: Sat Jul 17, 2010 11:44 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by zajets »

nii, oleks ka tulemas see laupäev, reedel mul ei õnnestu tulla.
seekord ei tule sapikaga, aga killavoorule püüan ikka sapikaga tulla.
Esialgu on mul kaasas siis üks aku. korralik tungraud. ja 5L Bensiini.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by AhtiH »

Mina ilmselt liigun sinna ikkagi laupäeva hommikul. Kui keegi tahab reedl minna siis tulen ka aga muidu jätaks laupäevaks.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by AhtiH »

Sain infot, et kohapeal on olemas kaks mootorit. Mis võimsusega ja seisus seda ei tea aga eks kohapeal vaatab.

Tulijatel palun märku anda, mis päeval tulete ja mis kellaks plaanite jõuda, et teaksin teavitada varjupaika.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by AhtiH »

Kaasa tuleks kindlasti võtta ka valget värvi velgede jaoks. Minupoolt veel suur paberirull ja piduripuhastusvahendit paras ports.

Ööbimine toimub telkides kui just keegi ei taha omale külalistemaja vms kinni panna. Seega palun kõigil vastavad tarbed kaasa võtta. Kui soov voodis magada siis peab igaüks ise endale varakult sobiva koha leidma. Kui vihma sajab siis äkki saame varjupaigas oleva lava peale katuse alla varju.

Autod ise on garaažis seega vihm nende tegemist ei sega. Ilusa ilmaga ajaks nad aga ilmselt ikkagi välja.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by marek »

Antud nv. laupäev ideaalne, kellaaega ei oska veel öelda.

Ööbimise kohta tean öelda seda, et ööbida peaks saama(vanasti vähemalt sai) ka varjupaigas asuvates masinates/bussides. Näiteks üks vana Ikarus 55 seal narisid täis tehtud, et külalised magada saaks. Ise panustan magamiskotile ja antud variandile, mingisse masinasse ikka vast saab!
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by AhtiH »

marek wrote:Antud nv. laupäev ideaalne, kellaaega ei oska veel öelda.

Ööbimise kohta tean öelda seda, et ööbida peaks saama(vanasti vähemalt sai) ka varjupaigas asuvates masinates/bussides. Näiteks üks vana Ikarus 55 seal narisid täis tehtud, et külalised magada saaks. Ise panustan magamiskotile ja antud variandile, mingisse masinasse ikka vast saab!
Meenub tõesti selline naridega masin. Ehk sis magamiskoha ikka kuidagi leiab.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by AhtiH »

Kellelgi on aega minna volga poest pidurimansette ja piduriõli osta?


Ja kas Tallinna omadega liigume koos? Kui jah siis võiks äkki startida kell 10 minu garaazi juurest. Mina olen sapikaga ja käru ka taga seega kiirus piiratud.
zajets
Posts: 152
Joined: Sat Jul 17, 2010 11:44 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by zajets »

sipelgas wrote:Kellelgi on aega minna volga poest pidurimansette ja piduriõli osta?


Ja kas Tallinna omadega liigume koos? Kui jah siis võiks äkki startida kell 10 minu garaazi juurest. Mina olen sapikaga ja käru ka taga seega kiirus piiratud.
ma kahjuks ei jõua volga poodi. Ma olen siis laupäeva hommikul sinu juures. ise ma sõidan õhtul linna tagasi.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by AhtiH »

Eks ma püüan ise ära käia kuna mul temperatuuriandurit ka vaja. Kehva sõita kui ei tea kui kuum mootor on. Viimases hädas saab homme ka läbi käia.

Tuli ka pakkumine käigukastile Tartust aga selle vajalikkuse saab otsustada siis kui varjupaigas olevad asjad üle vaadatud.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by AhtiH »

Tulijad ja minejad. Vajadusel saab minuga ühendust telefonil 53 419 824

Kohtume Järva-Jaanis
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by AhtiH »

Väike TÕESTUS, et täna sai midagi tehtud ka.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by tuust »

Suurepärane, tubli töö. Kahju, et ise ei saanud kohale tulla.
zajets
Posts: 152
Joined: Sat Jul 17, 2010 11:44 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by zajets »

supper :)
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by marek »

Tänase päeva seisuga siis ka sinine sõidab, sidurdab ja pidurdab:
Proovisõit.

Lisaks ka valik pilte kahe päeva tegemistest: Pildid

Väga lahe ettevõtmine oli!
Kohtumiseni järgmisel nädalavahetusel.
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 2012. aasta vanatehnika killavoor

Post by AhtiH »

Tänan kõik kohalolijaid ning abistajaid. Julgen väita, et eesmärk sai täidetud ning üks südemata masin sai ellu äratatud ning teine sõnakuulmatu kuulekaks muudetud. Väike kokkuvõte kahepäevasest üritusest minu silme läbi.

Laupäeva hommikul äratus 6:40. Silmad puhtaks ja söök kõhtu ning minek garaaži suunas. Tee peal sai ka natuke kanistrit ning kütusepaaki täidetud. Garaažis oli vaja kokku panna kogu vajalik varustus kuna reedel seda teha ei jõudnud. Kaasa võetud kastitäis tööriistu, veidi keemiat, kastitäis jagajaid/karburaatoreid/bensiinipumpasid ja muud kraami. Kella üheksaks olid asjad pakitud ning parasjagu jõudis kohale ka incz. Koos sai kokku korjatud kraam ära mahutatud kahe auto peale. Esialgu oli plaan sapikale käru külge haakida aga viimasel hetkel sai sellest ideest loobutud kuna tagasi oli vaja vähem kraami tuua ja mahtus ära küll. Minnes oli kaasas ka kaks ratast 966 jaoks ja nende ruumivajadus oli sapika mõistes üsna tõsine. Mõistagi ei võtnud see kõik kuigi palju aega ning veerand 10-ks oli juba igavus majas. Liikuma ei saanud hakata kuna zajets pidi tulema kümneks. 15 minutit varem ta kohale jõudiski ning tundus mõistlik, et zajets paneb oma kobinad incz autosse ning liigume Järva-Jaani kahe masinaga. Mõeldud tehtud ja start võis alata. Vahemaaks 95 km ning ajakulu 90 minutit.

Ilma mingite probleemideta jõudsime Varjupaika pool 12. Soenduseks sai mindud üks mootor välja tassitud istmekuhja alt. Aeg õli aga juba lõunane ning kere oli hõredaks läinud ning võtsime suuna soogikoha poole. Kõht täidetud sai võetud suund tagasi operatsioonipiirkonda. Esimese asjana vaatasime koos autod üle ja kuna sinisel oli rool lukus ja võtmeid meil polnud siis garaažis saime välja lükata ainult rohelise. Kuna aga sellel oli ühe ratta asemel ainult velg ja teine oli tühja rehviga siis üks brigaad tegeles Haapsalust toodud varurataste paigaldusega. Otseloomulikult möödus see kvalifitseeritud tööjõu jaoks probleemideta.
Image

Kuna rohelisel puudus süda siis oli esimeseks ülesandeks leida sobiv isend siirdamiseks. Uue südame hindamiseks oli aga vaja veresooni, millega akust verd südamesse pumbata. Paraku juhtus aga nii, et mina unustasin võtta sobivad sooned kaasa võtta. Õnneks oli aga meile abiks perepoeg, kelle abiga sai külapealt sobivad juhtmed leitud. Aega läks vast pool tundi aga asja sai. Esimesena leitud doonormootori starteril puudusid peavoolukontaktid seega sai neid otsima hakatud. Ühes garaažis seisid LUAZ jäänused kus oli ka starter kuid paraku oli ka sellel vajalik jubin eemaldatud. Mootorit välja kaevates oli näha ka 40hj mootorit seega läksin uurima kas äkki saab sealt starteri kuigi 30hj ja 40hj mootoril on need erinevad. Paraku oli aga mootor sedapidi, et starter oli seina pool. Mootori peal oli pea laeni kuhi autoistmeid jms asju, mis olime mootorit välja kaevates sinna pannud. Istmekuhja alt leidsin aga veel ühe 30hj mootori. Eelmine kord jäi ta märkamatuks kuna polnud kaasas taskulampi aga seekord läks õnneks. Nüüd polnud muud enam teha kui tõsta kõik need istmed pealt ära ja see mootor välja lohistada. Õigel ajal pilti ei teinud kuna hoog oli sees kuid vihe asukohale kus mootor asus ning ka istmete kuhjast.
Image

Nüüdseks oli meil kaks mootorit koos käigukastidega. Üks neist olu muhu oma ja teine 966 oma, mis oli samalt roheliselt kunagi teadmata põhjusel maha võetud. Tuli hakata mootorite seisukorda hindama. Esimeseks protseduuriks sai valitud kompressiooni mõõtmine. Tulemused 966 mootoril oli 0-6-0-2 bar ning muhu mootoril 5-3-0-3. Pole just kuigi paljulubav ning olin juba valmis silindripead maha kiskuma ja klappe soveldama hakkama. Vajalikud vahendid oli kaasa võetud kuid õnneks ei läinud neid vaja. Peale väikest arutelu sai esimesena ette võetud 966 mootor. Üheskoos keerasime maha klapikambrikaane kuid eikusagilt tuli mõte klapivahesid kontrollida. Tulemuseks oli teadmine, et neid lihtsalt polnud. Vahed sai kiiresti tekitatud ning seejärel mõõtmist korratud ning tulemused olid meeldivad. Kõik vatsakesed lõid välja 7 bar rõhku. Seejärel reguleerisin vahed juba kaliibriga paika. Tuju läks kohe heaks ning hakkasime kaasi peale tagasi panema. Kuna tihendid olid räbalad siis sai need võetud muhu mootori küljest. Kasutasin ka võimalust, et kontrollida ka selle mootori klapivahesid kuid need olid olemas.
Image

Algasid ettevalmistused mootori käivitamiseks põrandal. Mootoril oli peal karburaator, mille korpus oli aga katki mistõttu sai kaasa võetud kastist sobiv leitud. Puudu oli ka jagaja, mille võtsime teise mootori küljest ning ka bensiinipump. Pumba otsustasime panna ka kaasavõetud varudest. Küünlad läksid külge minu enda auto küljest ja küünlajuhtmed sai mitme mootori küljest kokku klapitud. Õnneks oli zajets võtnud kaasa ka väikse abimehe muidu oleksime ilmselt hätta jäänud.
Image

Oli aeg hakata mootorit käivitama. Esimene katse oli ilma bensiinita ning piiritusepõhise puhastusvahendiga. Kuna mootor lubas siis sai pika otsimise peale leitud ka voolik, et pumba otsa kanister istutada. Kütus üles pumbatud ja starterit. Üsna pea aga selgus, et uputab täiega üle. Põhjuseks loomulikult nõel, millel puudus üldse tihend. incz siis kiskus lahti 2-3 karburaatorit, et nõela tihendit saada aga paraku edutult. Aga kus häda kõige suurem seal abi kõige lähem. Parasjagu saabus delegatsioon Tartust metsamees ning katk näol. Õige pea leiti kollase sapika pagasiruumist karburaator kust sobiv nõel koos tihendiga leitud. Nõel külge ja karburaator kokku ning tuld. Mootor käivitus nagu imeväel probleemideta. Minu pildiaparaat oli paraku kõik mahla ära joonud seega videot pakkuda pole hetkel.

Mõni hetk peale edukat mootori käivitamist saabus kohale delegatsioon Pärnust marek näol. Värske ja puhanud mees haaras kohe härjal sarvist ja ei jäänud passima. Nimelt oli meil käigukastil üks pooltelg puudu ning marek asus seda kohe paigaldama. Sobiva leidis ta muhu kasti küljest. Sel ajal kui mina poest fotokale mahla tõin oli Tartu ja Pärnu delegatsiooni koostööna eemaldatud käigukast. Seda siis selleks, et sidur ka üle vaadata. Sidur oli korras ja peagi oli ka marek veovõlli paigaldanud ning käigukasti täitnud TAD-17 ja mingi mootoriõli seguga. Käigukast peagi mootoriga jälle ühes ning aeg oli see paigaldada autole.
Image

Kohale sai veeretatud auto ning plaan nägi ette tõsta auto üles ja mootorile peale. Mõeldud tehtud. Kätepaare selleks oli meil sel hetkel selle töö jaoks 6. Katse1 oli üsna edukas aga peagi selgus, et mootor liiga madalal. Nii me siis tõstsime autot peale ja maha üsna mitu korda lisades pidevalt asju alla, et mootorit ülespoole saada. Peale ma ei tea mitmendat korda avastasin, et meil üks veovõll vale. Nimelt muhul on liigendi osa veovõlli küljes kuid 966-l ja 968-l on see rattavõlli küljes. Ega muud ei jäänud üle kui jälle auto pealt maha tõsta ning võll ära vahetada. Võlli leidmisega oli aga probleeme kuid õnneks kotkasilm zajets suutis tuvastada veel ühe 30hj sapika kasti kolahunniku alt kus oli ka üks sobiv veovõll küljes. Vahetus usaldati taaskord spetsialist marekile. Sellel järgnes veel üksjagu jamamist kuid lõpuks sai mootor patjade otsa istutatud.
Image

Peale edukat istutamist pidi lahkuma Tartu delegatsioon ning üsna pea järgnesid neile ka incz ja zajets. Seega jäi edasine töö minu ja marek kanda. Üksjagu aega kulus, et leida sobivaid polte mootori ning käigukasti kinnitamiseks. Mootori saime kinnitatud ning sai tehtud ka proovikäivitus ka auto küljes oleva mootoriga. Veel rohkem aega kulus aga siduritrossi kinnitamiseks. Peale üht ebaõnnestunud katset hakkasime leiutama kuid ükski lahendus ei sobinud või puudus sobivale aukudega poldile mutter. Oleks meil vaid olnud trossilukku siis oleks olnud kõik lihtne. Loll pea on ihule nuhtluseks nagu öeldakse. Pool 9 õhtul helistasin perepojale uurima kas tal ehk leidub sobivat asja ja vastuseks tuli ei. Küll aga tuli soovitus vaadata ehituspoodi. Selle mõtte olin kohe maha matnud kuna ei olnud eriti reaalne, et nii väikses kohas on nii hilja ehituspood lahti. Küll aga kinnitati, et pood lahti kella 9-ni. Ehk siis jalad selga ja poodi. Kohe selgus ka, et ehituspood koos toidupoega ning seetõttu ka nii hilja lahti. Igatahes sain sealt sobiva trossiluku ning selle abil ka sidur ilusti tööle pandud. Väike proovisõit marek poolt tõestas, et töö oli edukas. Videos kuuldav ragin oli põhjustatud siduritrossi eemaldumisest pedaali küljest. See oli juba enne meid sinna paigaldatud ning panime tagasi ka meie.

Päev oli edukas ning järgmiseks päevaks jäi veel laadimine ühendada ning tuled tööle panna. Pidurite korrasolekus oli juba päeval veendunud incz ja zajets. Kell pool 10 lõpetasime päeva ning panine auto garaaži ära. Seejärel suundusime Varjupaika kus puhusime juttu ning vaatasime ringi veidi. Mingi hetk peale südaööd võtsime sammud hotelli poole. Valikuks osutus seekord lukshotell nimega Ikarus 55 Lux. Pilt hottelist hommikul ärgates.
Image

Peale ärkamist kell pool 10 läksime kallasime kanistri tühjaks, et sinise jaoks ka kütust tuua. Seejärel suund söögikohta ning tanklasse. Tagasitulles käisime veel Varjupaigast läbi ja võtsime punaselt A-lt ära gaasitrossi vedru ning küünlajuhtmed. Jõudes tagasi operatsiooniruumi ajasime taaskord rohelise garaažist välja ning võtsime generaatori maha. Põhjuseks ergutusjuhtme puudumine. Peale juhtme paigaldamist läks generaator tagasi ning ühendasime juhtmed. Kontrolli käigus selgus, et puudub laadimine. Multimeeter kötte ja mõõta. Tulemuseks see, et pingeregulaator ei anna ergutust. Regulaator küljest ning kaas maha. Vastu vaatas põlenud isolatsiooniga juhe. Pikemalt mõtlemata jalutas marek taaskord punase juurde ning tuli tagasi uue regulaatoriga. Tulemuseks laadimine kuid pinge liiga kõrge. Natuke jamamist ning sai ka pinge õigele tasemele. Korda sai tehtud ka üks numbrituli ning lülititite liigutamise peale hakkasid ka tuled tööle. Käivitamiseks vajaliku juhtme ühendasin ka lüliti külge. Nüüd ei pidanud enam ronima juhtmega starteri juurde.

Olles lõpetamas parasjagu laadimisega saabus Tuve koos sinise võtmetega. Sai siis roheline kõrvale sõidetud ning mindud sinist tooma. Võti süütelukku aga ei keera. No väga tore lugu küll. Tõin siis eraldusõli ning lasin seda süütelukku. Võtit sisse-välja liigutades ei muutunud midagi paremaks. Just olin püsti tõusmas, et tuua kruvikeeraja süüteluku eemaldamiseks. Aga oh imet, võti keeras ning lükkasime sinise operatsioonisaali juurde.

Esimese asjana küünlad maha ja surveid mõõtma. Aku sai ka muidugi enne paigaldatud. Kõik silindrid olid 7-8 bar ehk siis väga hea. Külge taaskord küünlad minu masinalt. Kuna vahepeal oli mul karburaatoriga probleeme siis oli neid autos hulgi. Peale rohelise varustamist paigaldasin endale uued, et need puhtaks sõita. Need uued läksidki siis nüüd sinisele. Juhtmed külge, bensiin sisse ja starterit ning mootor käis. Ja käivitus ning käis pealekauba väga kenasti.

Mootor töötas aga oleks vaja käike ka lülitada. Kang seisis paigal nagu post kuid väikse liigutamise peale hakkas see liikuma. Küll oli aga kaduma läinud sidur. Pedaal käis tühja ja midagi ei toimunud. Otsustasime proovida õhutamist, et eemaldada võimalik õhk süsteemist. Valasime peale autost leitud PSK õli ning marek ronis auto alla koos pudeliga. Peale pikka jamamist oli tulemus null. Kuna peasilinder ei tulnud täielikult tagasi sai see eraldusõliga liikuma pandud. Sellegipoolest ei olnud soovitud tulemust ning vahetasime peasilindri välja. Asusime jälle õhutama aga tulemusteta. Siis proovisime teist meetodit. Nimelt imesin alt vaakumseadmega õli. Väga veavaliselt ta tuli kuid saime pedaali kõvaks. Probleemiks oli aga see, et pedaal oli kõva ja alla ei vajunud. Ehk siis töösilinder kinni. Mis seal ikka muud kui jõud taha ja peab minema. Paraku läks pedaal kõveraks kuid peale sirgendamist ning jalaliigutuse kalibreerimist sai pedaal alla. Nüüd aga oli sidur lahutatud ning tagasi ei tulnud. Appi tuli heebel ning jõuga sai töösilinder tagasi surutud ning eraldusõli sisse lastus. marek pumpas pedaali ning mina surusin tagasi. Tulemuseks töötav sidur. Testisõit tõestas, et sidur lahutab ja käigud lülituvad.
Image

Sidur olemas aga piduripedaal ka põhjas. Sellega läks üsna lihtsalt. Õhutasime pidurid lihtsalt ära ning korras nad olidki. Mingi hetk sai ka tulesid veidi korrastatud ning kontrollitud, et laadimine olemas. Kell oli juba pool 4 ja otsustasime minna autsid pesema. Kuna mul oli kaasas ainult üks aku siis pidin enda autolt ära võtma. Mõlemale masinale hääled sisse ja Varjupaiga poole. Ühtlasi oli see esimene sõit neile autodele koos.
Image

Varjupaigad saime Tuvelt juhiseid mobiilse sapikapesu kohta. Võtsime siis suuna pesula poole. Peagi saabus ka pesuauto ning asus tööle.

Autod pestud viisime nad tagasi garaaži järgmist nädalavahetust ootama.
Image

Veerand 6 sain mina Järva-Jaanist liikuma ning kolmveerand 7 jõudsin garaaži kus ma siis oma kola maha laadisin.
Image

Tänan kõiki tulijaid ning tunnen kaasa neile, kes sellest mõnusast nädalavahetusest ilma jäid. Kohtume jälle reedel-laupäeval.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest