Nongrata Sapu
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Üle mitme aja võtsin mõned tööd ette. Keroplekid lasin üle värvida (liivaprits+ pulber), tooniga panin veits mööda, pole selline konkreetne hall, vaid kergelt pruunika varjundiga, see selleks, ei hakka uuesti tegema. Lisaks lasin ka istmete raamid ja plekid ära värvida, samamoodi prits+ pulber. Sügisel selgus ka olematu tühikäigu põhjus- nimelt istus ämblik kehvalt, ploki ja kollektori vahelt sai lisaõhku, õhuke papptihend küll oli, aga sellest ei piisanud, panin nüüd silikooniga ja mootor tiksub nagu sveitsi kell.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Täna tegelesin väheke keretöödega ehk lasin suvel kiirelt lapitud augud haljaks. Teab keegi, kas sapikale on olemas remont tiivaäärt? Sigullidele pakuti küll omal ajal karpe ja ukse alumisi plekke jmt. Rooste levib ikka mõnuga, esimesel pildil on näha värvialune võrgustik, pinnal oli vast ruutmillimeetrine kobrutus, tundub, et probleem algmaterjalis või pole seda tehases enne värvimist korralikult töödeldud. Hetkel ei teagi mida teha, kas keevitada või mökerdada pahtliga ja siis mingi aja pärast teha kapitaalselt ehk kogu kere paljaks, liivaprits jne.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Remont tiivaäärt ei ole veel kohanud, küll aga on aegajalt liikunud tervet küljeplekki.
968; 968M
-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Kui huvi on siis mul oleks kere kust lõigata.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Võtsin väikse värvimistöö ette. Tegelikult esialgne plaan nägi ette värvida ainult tiivaääred ja esi- ja tagaosa allääred, aga kuna üks asi viis teiseni, teine kolmandani jne. siis läksid värvialla esi- ja tagatiivad, eest põll ja tagant stange alla jääv osa. Eeltööde kvaliteediga rahul ei ole, siin seal on näha, et pind ei ole ühtlane, samad sõnad ka värvimise kohta, paaris kohas on kerge apelsin, ühest kohast hakkas jooksma jne. Arvestades seda, et tegin sellist tööd teist korda elus, töökohaks on olematu vendiga nõukaaegne maaalune garaaziboks, valgustus pole ka kõige parem, värviprits odavama otsa oma, siis võib isegi tehtuga rahule jääda. Katsun veel värvi poleerida poleermasinaga, sellega saab ehk väheke paremaks. Uksed ja kapotid jätsin esialgu värvimata, neil roostekahjustused puuduvad, proovin neid poleerida, kui saab pinna erksaks ja samasuguseks nagu värvitud tiivad, siis on hea, kui ei, siis tulistan neile ka värvi selga. Loodame, et värv jääb püsima. Nagu ikka enne tegin ja siis uurisin kuidas tegema peab. Nimelt lasin pleki haljaks, sinna Motip 1k happekrunt, siis pahtel, siis 1k Motip tavakrunt ja siis 2k värv (Devorist). Kurjajuur pidigi olema pahtel happekrundil, mis pidi kippuma lahti tulema vmt. Õige järjekord oleks epo krunt, pahtel (vajadusel), täitevkrunt, värv.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Happekrundi kasutamisel oleks pidanud täitekrundiga üle laskma, siis pahteldama ja uuesti täitekrundiga üle.
Epo puhul saab kohe pahteldada ja siis uuesti epoga üle.
Täitekrunt imab ka niiskust ja ei tohi pikalt ilma kattevärvita olla. Epokrundiga seda muret pole.
Ise kasutasin happekrundi varianti kuid kõik olid 2k.
Epo puhul saab kohe pahteldada ja siis uuesti epoga üle.
Täitekrunt imab ka niiskust ja ei tohi pikalt ilma kattevärvita olla. Epokrundiga seda muret pole.
Ise kasutasin happekrundi varianti kuid kõik olid 2k.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Täna tegelesin väheke poleerimisega, tegelased pildil. Paistab, et saab vana värvkatte ilusti läikima ja uuevääriliseks. Pildil olev põsk on uue värvi all.
Lõpuks jõudis kätte päev, mil katkise istme seljatoe ära parandasin. Paar aastat tagasi küsisin kuskilt hinda ja taheti nahk+ töö 100€, pidasin kalliks. Sel aastal haarasin istmel nahast, otsisin ise materjali, sain sellest Noorest Tehnikust, maksis 4€, tooni vahe on üliväike, õmmelda lasin Sadulsepp24 (Hitehi juures) nahatöökojas, töö kiire ja korralik ja maksis 10€.
Lõpuks jõudis kätte päev, mil katkise istme seljatoe ära parandasin. Paar aastat tagasi küsisin kuskilt hinda ja taheti nahk+ töö 100€, pidasin kalliks. Sel aastal haarasin istmel nahast, otsisin ise materjali, sain sellest Noorest Tehnikust, maksis 4€, tooni vahe on üliväike, õmmelda lasin Sadulsepp24 (Hitehi juures) nahatöökojas, töö kiire ja korralik ja maksis 10€.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Mis on video postitamise mõte kui see on privaatne ja seda ei näe?Nongrata wrote:https://youtu.be/C1x1yV53cEA
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Nüüd näeb.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Talvel rohkem aega ja aeg näpud õliseks teha. Tundub, et otsasimmer lekib ja vajab vahetust, sama soojaga vahetan ka siduriketta ja käikari otsasimmeri ära. Tundub, et lekivad ka siduripoolsed silindrit kinni hoidvad tikkpoldid 2tk. Kuidas neid pidama saada? Õhuke vaskseib alla, keermeliim, silikoon? Lisaks lekib kergelt ka spido ajam käikari küljes, pressitud otsakaas. Mis lahendus seal oleks?
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Sellistel puhkudel aitab sapaka puhul silikoonhermeetik, parem kui neutraalne (mitte äädika lõhnaga). Kui oled keermed sellega üle käinud siis on mitmeks aastaks jälle muretu.Nongrata wrote:Tundub, et lekivad ka siduripoolsed silindrit kinni hoidvad tikkpoldid 2tk. Kuidas neid pidama saada? Õhuke vaskseib alla, keermeliim, silikoon? Lisaks lekib kergelt ka spido ajam käikari küljes, pressitud otsakaas. Mis lahendus seal oleks?
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Lasin mõned jupid pulbrist läbi. Kas keegi teab või on kuskil kirjas kinnitusdetailide värvid? Kas oli mingi standard või värviti parajasti sellega, mis laos olemas oli. Mul näiteks on mootori padja hoidjad hallid, mootori tugiraam jällegi pruun.
-
- Posts: 51
- Joined: Sun Aug 06, 2017 9:51 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Elva
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Kui pidasid silmas polte/mutreid, siis need juba vastavas tehases galvaaniliselt mustati või tsingiti. Oli kolmas võimalus, et jäeti ilma igasugu katteta.
Kui mootor oli juba koos, värviti see hõbedaseks (hea näha mõrasid ja lekkeid), või krunditi pruuniks. Ei oska öelda miks sul mõned osad pruunid, teised hallid. Skandinaavias krunditi mustaks minuteada.
Sillaosad värviti ka mustaks.
Kõige eesmärk oli esmase rooste ärahoidmine
Kui mootor oli juba koos, värviti see hõbedaseks (hea näha mõrasid ja lekkeid), või krunditi pruuniks. Ei oska öelda miks sul mõned osad pruunid, teised hallid. Skandinaavias krunditi mustaks minuteada.
Sillaosad värviti ka mustaks.
Kõige eesmärk oli esmase rooste ärahoidmine
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests