ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Tervitus
Leidsin, et on ka aeg oma projekt üles märkida.
Varasemalt sai tehtud Mootor tänapäevaseks teema, mis paraku on peamiselt ajapuudusel jäänd hetkel seisma. Loodan aga siiski töö lõpule viia ja hiljemalt see suvi asja käsile võtta.
Teine teema on konkreetse sapika vanuse kohta.
Need teemad jätan hetkel käesolevast teemast konkreetsuse mõttes eraldi.
Igatahes tegu on 1976 aasta masinaga (dokumentide järgi). Mudeliks on tal 968M. Soetatud sai ta 2010 aasta suvel. Umbes 5 aastat tagasi omasin samuti 986M-i aga olude sunnil müüsin ta maha. Kevadel tuli aga soov vana mälestust taaselustada ning sobiv auto sai koju veetud. Enne mind oli auto üksjagu seisnud ning pärast omaniku surma müüdi maha. Kere on üsna heas seisus, roostet on minimaalselt (vähemalt näha).
PILDID
Selle poole aasta jooksul on ta peamiselt seisnud. Sõita saanud paarkümmen kilomeetrit ehk. Ülevaatust polnud ja pole siiamaani.
Ära hetkel tehtud:
Vahetatud aku
Vahetatud rehvid
Vahetatud küünlajuhtmed (NGK omad)
Vahetatud küünlad (NGK omad)
Paigaldatud bensiinifilter
Vahetatud ja korrastatud osaliselt mootoriruumi juhtmestik (generaator, süütepool jms)
Vahetatud esimesed pidurivoolikud
Vahetatud kõik pidurisüsteemi kummiosad, süsteem läbi pestud ning DOT5.1 sisse pandud
Vahetatud pakiruumis olevad 3 kaitset tänapäevaste vastu
Vahetada ukselukk (võti puudub)
Remontida siduri hüdraulikasüsteem (DOT 5.1 peale)
Vahetada generaatori rihm
Pandud peale Denso pingeregulaator
Teha vaja: (pidevalt täiendamisel)
Panna peale lääne generaator
Vahetada akuklemmid
Vahetada karburaator
Esisild remontida
Elektrijuhtmestik korrastada
2012 - 9600 km
2013 - 8200 km
2014 - 4700 km
2015 - 2800 km
Leidsin, et on ka aeg oma projekt üles märkida.
Varasemalt sai tehtud Mootor tänapäevaseks teema, mis paraku on peamiselt ajapuudusel jäänd hetkel seisma. Loodan aga siiski töö lõpule viia ja hiljemalt see suvi asja käsile võtta.
Teine teema on konkreetse sapika vanuse kohta.
Need teemad jätan hetkel käesolevast teemast konkreetsuse mõttes eraldi.
Igatahes tegu on 1976 aasta masinaga (dokumentide järgi). Mudeliks on tal 968M. Soetatud sai ta 2010 aasta suvel. Umbes 5 aastat tagasi omasin samuti 986M-i aga olude sunnil müüsin ta maha. Kevadel tuli aga soov vana mälestust taaselustada ning sobiv auto sai koju veetud. Enne mind oli auto üksjagu seisnud ning pärast omaniku surma müüdi maha. Kere on üsna heas seisus, roostet on minimaalselt (vähemalt näha).
PILDID
Selle poole aasta jooksul on ta peamiselt seisnud. Sõita saanud paarkümmen kilomeetrit ehk. Ülevaatust polnud ja pole siiamaani.
Ära hetkel tehtud:
Vahetatud aku
Vahetatud rehvid
Vahetatud küünlajuhtmed (NGK omad)
Vahetatud küünlad (NGK omad)
Paigaldatud bensiinifilter
Vahetatud ja korrastatud osaliselt mootoriruumi juhtmestik (generaator, süütepool jms)
Vahetatud esimesed pidurivoolikud
Vahetatud kõik pidurisüsteemi kummiosad, süsteem läbi pestud ning DOT5.1 sisse pandud
Vahetatud pakiruumis olevad 3 kaitset tänapäevaste vastu
Vahetada ukselukk (võti puudub)
Remontida siduri hüdraulikasüsteem (DOT 5.1 peale)
Vahetada generaatori rihm
Pandud peale Denso pingeregulaator
Teha vaja: (pidevalt täiendamisel)
Panna peale lääne generaator
Vahetada akuklemmid
Vahetada karburaator
Esisild remontida
Elektrijuhtmestik korrastada
2012 - 9600 km
2013 - 8200 km
2014 - 4700 km
2015 - 2800 km
Last edited by AhtiH on Wed Mar 02, 2011 9:26 pm, edited 2 times in total.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Eile ja täna sai üht teist sapikal tehtud.
Pukseerimisel oli kuulda, et PE rattalaager teeb tugevalt häält. Kuna laager oli kulunud siis otsustasin ära vahetada. Üht laagrit täna kohal ei olnud seega saan homme kätte. Siis ka täpsemalt laagrite koodidest ja mõõtudest ning hindadest. Samuti läheb uus tihend.
Kuna küljes olev karburaatorit (K127) on igast imelikku moodi parandatud siis otsustasin doonormootorilt võtta K133 karburaatori. Uue karburaatori võtsin lahti ning puhastasin/pesin ära. Ujuki nõela kumm oli vigane seega selle võtsin vanalt ära. Käivitada pole veel jõudnud aga vast ikka töötab. Süütesüsteem vaja ka täielikult korda teha ning siis karburaator reguleerida. Tooretross vajab veel korrastamist. Hetkel saab salongist peale tõmmata aga täiesti maha ei saa lükata.
Kuna hetkel pakilisemaid asju, kui lääne generaatori külge panemine siis otsustasin vahetada originaal pingeregulaatori välja. Parasjagu seisis riiulis Denso pingeregulaator, mille ma siis prooviks külge panin. Käivitada pole veel jõudnud, et laadimist kontrollida aga loodetavasti töötab. Samuti tahtsin vahetada välja generaatori rihma, mis pikemat aega juba riiulis seisab. Vana rihm on vaevuaimatava kujuga. Kahjuks tuli välja, et vale pikkusega olin kunagi ostnud. 988 pikkus oli aga tundub, et vaja 1025 pikkusega.
Lahti sai ka võetud doonorkasti küljes olnud siduri peasilinder. Puhastasin ära ning katsin musta värviga. Hetkel sai kokku pandud vanade mansettidega aga kuna otsakumm on katki siis vaja ikkagi uued leida. Täpselt samasugust ei õnnestunud leida aga midagi sobivat saab. Auto küljes olnud töösilindriga toimisin samamoodi. Samuti eemaldasin peasilindri ning puhastasin ja värvisin sellegi. Puhastusse läks ka sidurivedeliku anum, mis oli kohutavalt must. Kogu torustik sai läbi pestud "brake cleaneriga" ning suruõhuga läbi puhutud. Õli, mis sealt seest välja tuli oli kohutav. Nipli lahti keeramisel selgus tõsiasi, et ise see seal välja ei voola. Sidurit vajutades oli pedaal ka nii raske isegi lahtise korgiga. Peasilinder oli ka seda muda täis korralikult.
Siin pildil allpool DOT5.1 ja üleval siis see jama, mis tuli sidurisüsteemist - ilmselt BSK järelprodukt.
Pukseerimisel oli kuulda, et PE rattalaager teeb tugevalt häält. Kuna laager oli kulunud siis otsustasin ära vahetada. Üht laagrit täna kohal ei olnud seega saan homme kätte. Siis ka täpsemalt laagrite koodidest ja mõõtudest ning hindadest. Samuti läheb uus tihend.
Kuna küljes olev karburaatorit (K127) on igast imelikku moodi parandatud siis otsustasin doonormootorilt võtta K133 karburaatori. Uue karburaatori võtsin lahti ning puhastasin/pesin ära. Ujuki nõela kumm oli vigane seega selle võtsin vanalt ära. Käivitada pole veel jõudnud aga vast ikka töötab. Süütesüsteem vaja ka täielikult korda teha ning siis karburaator reguleerida. Tooretross vajab veel korrastamist. Hetkel saab salongist peale tõmmata aga täiesti maha ei saa lükata.
Kuna hetkel pakilisemaid asju, kui lääne generaatori külge panemine siis otsustasin vahetada originaal pingeregulaatori välja. Parasjagu seisis riiulis Denso pingeregulaator, mille ma siis prooviks külge panin. Käivitada pole veel jõudnud, et laadimist kontrollida aga loodetavasti töötab. Samuti tahtsin vahetada välja generaatori rihma, mis pikemat aega juba riiulis seisab. Vana rihm on vaevuaimatava kujuga. Kahjuks tuli välja, et vale pikkusega olin kunagi ostnud. 988 pikkus oli aga tundub, et vaja 1025 pikkusega.
Lahti sai ka võetud doonorkasti küljes olnud siduri peasilinder. Puhastasin ära ning katsin musta värviga. Hetkel sai kokku pandud vanade mansettidega aga kuna otsakumm on katki siis vaja ikkagi uued leida. Täpselt samasugust ei õnnestunud leida aga midagi sobivat saab. Auto küljes olnud töösilindriga toimisin samamoodi. Samuti eemaldasin peasilindri ning puhastasin ja värvisin sellegi. Puhastusse läks ka sidurivedeliku anum, mis oli kohutavalt must. Kogu torustik sai läbi pestud "brake cleaneriga" ning suruõhuga läbi puhutud. Õli, mis sealt seest välja tuli oli kohutav. Nipli lahti keeramisel selgus tõsiasi, et ise see seal välja ei voola. Sidurit vajutades oli pedaal ka nii raske isegi lahtise korgiga. Peasilinder oli ka seda muda täis korralikult.
Siin pildil allpool DOT5.1 ja üleval siis see jama, mis tuli sidurisüsteemist - ilmselt BSK järelprodukt.
Last edited by AhtiH on Mon Jul 04, 2011 2:26 pm, edited 1 time in total.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Täna sai kokku pandud siduri hüdraulikasüsteem. Hoopis teine tera, nüüd kannatab sidurit vajuTada ka. Rokane anum sai ka puhtaks tehtud ning kinnitus ära värvitud. Sisse läks DOT5.1
Samuti võtsin doonormootorilt jagaja maha ning juppideks. Puhastasin ja määrisin kõik ära ning seadsin kontaktivahe paika. Peale läks ka väga heas korras ning vähekasutatud jagaja kaas ja rootor. Kontaktplaat oli samuti väga värske. Sai ka käivitatud ning õnnestus suuremate probleemideta. Koju sai ka toodud stroboskoop, et homme süüde paika seada.
Poest sai ära toodud ka uus kiilrihm generaatorile. Mõõduks 10,5 X 1025 (Gatesi kood G6221MC). Täna sapika raamatut sirvides jäi silma, et seal ka märgitud pikkuseks 985 aga minul ulatus napilt see 1025 peale. Paar seibi oleks rohkem olnud siis oleks saanud ideaalse pingsuse aga hetkel pisut liiga pingul.
Samuti sai ära vahetatud miinusklemm. Vana oli ikka väga õnnetu.
Algust sai tehtud ka soojenduse kontrolli/remondiga. Esmasel vaatlusel selgus, et bensupump ei löö. Põhjuseks olid tugevalt põlenud pumba kontaktid. Peale puhastamist sai tööle. Tugevalt umbes oli ka sadesti/filter, mis oli katlakivi laadset asja täis.
Samuti võtsin doonormootorilt jagaja maha ning juppideks. Puhastasin ja määrisin kõik ära ning seadsin kontaktivahe paika. Peale läks ka väga heas korras ning vähekasutatud jagaja kaas ja rootor. Kontaktplaat oli samuti väga värske. Sai ka käivitatud ning õnnestus suuremate probleemideta. Koju sai ka toodud stroboskoop, et homme süüde paika seada.
Poest sai ära toodud ka uus kiilrihm generaatorile. Mõõduks 10,5 X 1025 (Gatesi kood G6221MC). Täna sapika raamatut sirvides jäi silma, et seal ka märgitud pikkuseks 985 aga minul ulatus napilt see 1025 peale. Paar seibi oleks rohkem olnud siis oleks saanud ideaalse pingsuse aga hetkel pisut liiga pingul.
Samuti sai ära vahetatud miinusklemm. Vana oli ikka väga õnnetu.
Algust sai tehtud ka soojenduse kontrolli/remondiga. Esmasel vaatlusel selgus, et bensupump ei löö. Põhjuseks olid tugevalt põlenud pumba kontaktid. Peale puhastamist sai tööle. Tugevalt umbes oli ka sadesti/filter, mis oli katlakivi laadset asja täis.
Last edited by AhtiH on Mon Jul 04, 2011 11:41 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 147
- Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Kõva töö oled juba ära teinud temaga ja tundub et tuleb väga korralik masin kui veel kere ka ära ilusti teha.
Palju edu ja kordaminekuid sellega!!
Palju edu ja kordaminekuid sellega!!
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
zaz 968A
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Täna sai rattalaagrid lõpuks kätte. Uued laagrid sisse, määret täis ja kokku. Tulemus suurepärane. Laagritest ka siis natuke: Ostetud sai need Laagrikeskusest Laki tänavalt
Sisemine koonusrull-laager 7706 (58X28X17,25) (tootekood 320/28 - Vene toodang)
Välimine koonusrull-laager 7204 (47X20X15,25) (tootekood 30204 - Koyo)
Kaelustihend 58X42X8 (tootekood 42258AS - TTO)
Kokku läks maksma 22,03 EUR
Teise asjana sai puhastatud soojenduse karburaator. Seest oli korralikult jama täis. Peale puhastamist ol aga probleem kütusevoolu peatamisega. Ava sulgeval kummitihendil oli jälg sisse jäänud ning tuli ümber pöörata. Muidu jäi tilkuma ning pölemine käis edasi ka peale välja lülitamist ning peale ventika seisma jäämist tuli paksult musta tossu.
Sisemine koonusrull-laager 7706 (58X28X17,25) (tootekood 320/28 - Vene toodang)
Välimine koonusrull-laager 7204 (47X20X15,25) (tootekood 30204 - Koyo)
Kaelustihend 58X42X8 (tootekood 42258AS - TTO)
Kokku läks maksma 22,03 EUR
Teise asjana sai puhastatud soojenduse karburaator. Seest oli korralikult jama täis. Peale puhastamist ol aga probleem kütusevoolu peatamisega. Ava sulgeval kummitihendil oli jälg sisse jäänud ning tuli ümber pöörata. Muidu jäi tilkuma ning pölemine käis edasi ka peale välja lülitamist ning peale ventika seisma jäämist tuli paksult musta tossu.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Vahepeal sai tegeletud tagurpidikäigu tuledega. Nimelt ei põlenud nad. Põhjuseks lahtine juhe lüliti küljes. Juhtmed ilusti külge ning luuk uute kruvidega kinni (vanasid oli üsna ebamugav kätte saada). Ja tuled põlevad
Lisaks vahetasin ära juhiukse luku südamiku kuna võtit polnud. Külge läks doonorilt saadud lukk koos võtmega. Kuna doonori käepide oli kehvas seisus, vahetasin ainult südamiku. Nüüd julgeb välja ka autot jätta.
Kolmandaks sai pendelhoova lõtk eemaldatud. Aitas peale keeramisest. Samuti vahetasin ühe munaka kummikatte ära ning kahel munakal läksid sisse uued kausid.
Pluss veel nipet-näpet. Ei mäletagi täpselt kõike. Täna sai ka proovisõitu tehtud, täitsa mõnus. Plaan oli ka ülevaatusele minna aga kuna mu lamellidel pole M+S kirjas siis lähen märtsis.
Lisaks vahetasin ära juhiukse luku südamiku kuna võtit polnud. Külge läks doonorilt saadud lukk koos võtmega. Kuna doonori käepide oli kehvas seisus, vahetasin ainult südamiku. Nüüd julgeb välja ka autot jätta.
Kolmandaks sai pendelhoova lõtk eemaldatud. Aitas peale keeramisest. Samuti vahetasin ühe munaka kummikatte ära ning kahel munakal läksid sisse uued kausid.
Pluss veel nipet-näpet. Ei mäletagi täpselt kõike. Täna sai ka proovisõitu tehtud, täitsa mõnus. Plaan oli ka ülevaatusele minna aga kuna mu lamellidel pole M+S kirjas siis lähen märtsis.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Vahepeal sai laadimisega uuesti tegeletud. Selgus, et minu uus pingeregulaator ikkagi ei pannud genekat laadima. Viga oli ühes ühendamata juhtmes ning peale selle ühendamist on kõik suurepärane. Kui see genekas vaid rohkem suudaks toota. Nüüd võiks pingeregulaatori ilusti kuhugi karbi sisse panna, et viisakam oleks.
Ühe suunatule mass oli puudu ning see sai ka uus veetud. Klaasipesupaak sai paigaldatud koos uute kojameestega. Pihusti düüse sai reguleeritud, üks kütusefilter lisaks pandud ja kindlasti veel midagi, mis ei meenu.
Täna sai ka ülevaatusel käidud ning läbitud edukalt. Selle reisiga tekkisid aga probleemid mida pole siiani olnud. Kütusepump ei pumbanud korralikult, eriti tühikäigul. Õhtul sai see välja vahetatud ning varda pikkust ka reguleeritud. Samuti hakkas jamama blokeerrelee, mis jäi avatuks ning ei laskunud starterit järgi. See sai vahelt ära ühendatud ning starteri releele otse mass veetud. Blokeerelee hetkel füüsiliselt veel küljes aga lähiajal võtan täiesti ära ja ühendan laadimismärgutule ka genekale järgi (hetkel uue regulaatori pirn mootoriruumis ja näidikuteploki oma põleb pidevalt.
Mõnikümmend kilomeetrit sai täna ka linnas ringi sõidetud ja juhtus nii mõndagi. Alsutuseks põles üks kaitse läbi mille tulemusena puudusid näidikud ning suunatuled. Lisaks suri auto välja kaks korda. Ühe korra keset ristmiku ning teise korra paarkümmend meetrit eemal teepeal. Toore klapp oli nii lahti, et pöörded madalad ning koormusega suri ära. Starteriga enam tööle ei läinud ka kuna aku tühi. Käima sai tõmmatud siis kulgesin edukalt edasi ning pärast käivitus juba ise. Samuti kadus ära tagurpidikäik kuna ei saa kangi piisavalt paremale viia. Samuti peab kangi alla vajutama, et saada sisse 3. ja 4. käik. Peab hakkama reguleerima hoovastikku ilmselt. Kast ka undab üsna tugevalt 70 km/h. Üldiselt hoiab närvipinget ikka üleval see auto.
Juba ootan seda aega, et saaks pritsungi koos remonditud mootoriga sinna vahele panna.
Ühe suunatule mass oli puudu ning see sai ka uus veetud. Klaasipesupaak sai paigaldatud koos uute kojameestega. Pihusti düüse sai reguleeritud, üks kütusefilter lisaks pandud ja kindlasti veel midagi, mis ei meenu.
Täna sai ka ülevaatusel käidud ning läbitud edukalt. Selle reisiga tekkisid aga probleemid mida pole siiani olnud. Kütusepump ei pumbanud korralikult, eriti tühikäigul. Õhtul sai see välja vahetatud ning varda pikkust ka reguleeritud. Samuti hakkas jamama blokeerrelee, mis jäi avatuks ning ei laskunud starterit järgi. See sai vahelt ära ühendatud ning starteri releele otse mass veetud. Blokeerelee hetkel füüsiliselt veel küljes aga lähiajal võtan täiesti ära ja ühendan laadimismärgutule ka genekale järgi (hetkel uue regulaatori pirn mootoriruumis ja näidikuteploki oma põleb pidevalt.
Mõnikümmend kilomeetrit sai täna ka linnas ringi sõidetud ja juhtus nii mõndagi. Alsutuseks põles üks kaitse läbi mille tulemusena puudusid näidikud ning suunatuled. Lisaks suri auto välja kaks korda. Ühe korra keset ristmiku ning teise korra paarkümmend meetrit eemal teepeal. Toore klapp oli nii lahti, et pöörded madalad ning koormusega suri ära. Starteriga enam tööle ei läinud ka kuna aku tühi. Käima sai tõmmatud siis kulgesin edukalt edasi ning pärast käivitus juba ise. Samuti kadus ära tagurpidikäik kuna ei saa kangi piisavalt paremale viia. Samuti peab kangi alla vajutama, et saada sisse 3. ja 4. käik. Peab hakkama reguleerima hoovastikku ilmselt. Kast ka undab üsna tugevalt 70 km/h. Üldiselt hoiab närvipinget ikka üleval see auto.
Juba ootan seda aega, et saaks pritsungi koos remonditud mootoriga sinna vahele panna.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Selles teemas rohkem juttu sellest. Põhimõtteliselt plaanis teha sapika originaalmootorile kapitaalremont, mille käigus tõsta ka surveastet jms. Peale plaanis panna programmeeritava juhtplokiga pritse ning süütesüsteem.pooltelg4 wrote:Milline see pritsungiga mootor on, mis su sapikale peale tuleb?
Enamus soovitab ikka panna mingi teise auto mootor aga esialgu huvi pole. Täna käis peast läbi mõte panna ka automaatkast aga see suht ulmeline idee hetkel.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
mis aju sinna tuleb siis, MegaSquirt ?
Olen ka selle pritse peale mõelnud, iseenesest väga lihtne on sapaka mootor karburaatorist nelipunktpritseks teha. Ja selle mootoriga on ikka mõtet jamada, sest see on nii unikaalne ja sapikale omane. Isiklikult ka ei paneks sinna mingi teise automargi mootorit.
Olen ka selle pritse peale mõelnud, iseenesest väga lihtne on sapaka mootor karburaatorist nelipunktpritseks teha. Ja selle mootoriga on ikka mõtet jamada, sest see on nii unikaalne ja sapikale omane. Isiklikult ka ei paneks sinna mingi teise automargi mootorit.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Hetkel on plaanis megasquirt jah. Ja ülejäänus olen ka sinuga täiesti nõus.
Kui teha pikemad väljalaskekollektorid ning korralik summuti panna saab käigu ka ühtlaseks ning auto vaikseks. Unistus on tegelikult, et auto oleks igal aastaajal ning iga ilmaga igas olukorras kasutatav. Samas säilitada võimalikult palju originaali kuid modifitseerida piisavalt mugavaks. Eilne sõit päikese käes näiteks andis märku sellest, et on vaja käsitsi pumbatav klaasipesupump asendada elektrilisega. Suht keeruline oli pumbata klaasipesu, panna kojamehed tööle, vahetada käiku ja samal ajal veed teed ka jälgida.
Kui teha pikemad väljalaskekollektorid ning korralik summuti panna saab käigu ka ühtlaseks ning auto vaikseks. Unistus on tegelikult, et auto oleks igal aastaajal ning iga ilmaga igas olukorras kasutatav. Samas säilitada võimalikult palju originaali kuid modifitseerida piisavalt mugavaks. Eilne sõit päikese käes näiteks andis märku sellest, et on vaja käsitsi pumbatav klaasipesupump asendada elektrilisega. Suht keeruline oli pumbata klaasipesu, panna kojamehed tööle, vahetada käiku ja samal ajal veed teed ka jälgida.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Homme peab olema autoorienteerumise stardis vaatamata mõningatele probleemidele. Igatahes on korralik katsumus ees ootamas.
Vahepeal sai käigukastis õli ära vahetatud. Õigemini mingi ollus asendatud õliga. Ollusega väljus aga ka üks kuul, mis ilmselt laagrist eraldunud. Kast undab ka kui sõita 70+ km/h. Lisaks on teise käigu lülitamisega probleem kuna sünkronisaator kulunud. Väga õrnalt peab käituma, et ei ragiseks. Asenduskast on juba ootamas aga paraku ei ole olnud võimalik hetkel vahetada kuid plaanis järgmine/ülejärgmine nädal seda teha kuna sapikas vaja igapäevaliikumiseks korda saada.
Kolmanda silindri survega oli ka probleem. Lähemal uurimisel avastasin katkise kolvirõnga, mille siis kasutatud uue vastu vahetasin. Samuti sai pandud korralikum silinder. Samad asjad läksid ka neljandasse.
Jamatud sai ka kütuse etteande probleemidega. Pärast mõningast sõitu suri lihtsalt ära ja käima läks alles peale käsitsi pumpamist. Probleemiks oli umbes paagisisene filter mis sai eemaldatud nüüd ning kuidagi imes kütteahju toiteahelast endale õhku sisse. Hetkel otse pandud kuid ahju jaoks vaja ka toide organiseerida nüüd.
Täna sai tegeletud karteri põhja õlilekke eemaldamisega. Kuna oli olemas puhtaks pestud põhi siis sai lihtsalt ära vahetatud. Sisse ka nüüd uus õli (10W-40 poolsünt) panna. Õlifiltrit ei jõudnud täna puhastada seega see homme ees enne õli sisse valamist. Kui põhi alt ära oli sai kontrollitud ka väntvõlli pikkilõtku, mis oli 0,85mm. Ei ole paraku raamatut käepärast, et kontrollida palju lubatud on aga liialt suur on kindlasti. Probleem oli ka tühikäigul õlisurvega. Eks näis kas korralik õli teeb asja paremaks või mitte. Õlirõhu mõõtmiseks polnud vajalikku vahetükki käepärast aga peab tulevikus ära mõõtma.
Silma jäi ka katkine starteri tõmbemähise korpus, mis tuleks välja vahetada.
Täna sai külastatud ka Volga poodi, kust sai soetatud uus ja uue konstruktsiooniga karburaatori nõel, mis vaja homme külge panna.
Lisaks veel vaja esituled üle vaadata, sigaretisüütaja pesa paigaldada ning muud nipet näpet teha. Loodetavasti möödub võistlus edukalt.
EDIT: Pildid albumis
Vahepeal sai käigukastis õli ära vahetatud. Õigemini mingi ollus asendatud õliga. Ollusega väljus aga ka üks kuul, mis ilmselt laagrist eraldunud. Kast undab ka kui sõita 70+ km/h. Lisaks on teise käigu lülitamisega probleem kuna sünkronisaator kulunud. Väga õrnalt peab käituma, et ei ragiseks. Asenduskast on juba ootamas aga paraku ei ole olnud võimalik hetkel vahetada kuid plaanis järgmine/ülejärgmine nädal seda teha kuna sapikas vaja igapäevaliikumiseks korda saada.
Kolmanda silindri survega oli ka probleem. Lähemal uurimisel avastasin katkise kolvirõnga, mille siis kasutatud uue vastu vahetasin. Samuti sai pandud korralikum silinder. Samad asjad läksid ka neljandasse.
Jamatud sai ka kütuse etteande probleemidega. Pärast mõningast sõitu suri lihtsalt ära ja käima läks alles peale käsitsi pumpamist. Probleemiks oli umbes paagisisene filter mis sai eemaldatud nüüd ning kuidagi imes kütteahju toiteahelast endale õhku sisse. Hetkel otse pandud kuid ahju jaoks vaja ka toide organiseerida nüüd.
Täna sai tegeletud karteri põhja õlilekke eemaldamisega. Kuna oli olemas puhtaks pestud põhi siis sai lihtsalt ära vahetatud. Sisse ka nüüd uus õli (10W-40 poolsünt) panna. Õlifiltrit ei jõudnud täna puhastada seega see homme ees enne õli sisse valamist. Kui põhi alt ära oli sai kontrollitud ka väntvõlli pikkilõtku, mis oli 0,85mm. Ei ole paraku raamatut käepärast, et kontrollida palju lubatud on aga liialt suur on kindlasti. Probleem oli ka tühikäigul õlisurvega. Eks näis kas korralik õli teeb asja paremaks või mitte. Õlirõhu mõõtmiseks polnud vajalikku vahetükki käepärast aga peab tulevikus ära mõõtma.
Silma jäi ka katkine starteri tõmbemähise korpus, mis tuleks välja vahetada.
Täna sai külastatud ka Volga poodi, kust sai soetatud uus ja uue konstruktsiooniga karburaatori nõel, mis vaja homme külge panna.
Lisaks veel vaja esituled üle vaadata, sigaretisüütaja pesa paigaldada ning muud nipet näpet teha. Loodetavasti möödub võistlus edukalt.
EDIT: Pildid albumis
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Võistlus läbitud edukalt. Oli mõningaid tehnilisi probleeme kuid need polnud takistuseks. Ühtlasi sai tehtud nii kiirus kui ka läbisõidurekord selle autoga. Läbisõitu kogunes 110km järjest ning tippkiiruseks 95km/h (GPS järgi). Spidomeeter näitas midagi üle saja. Kasti undamine läks aga meeletuks ja rohkem ei vajutanud.
Sealjuures selgus mõningaid asju, mis järgmiseks korraks kindlasti teha vaja:
[*]Uus summuti ehitada
[*]Paigaldada veel üks sigaretisüütaja
[*]Starter vahetada
[*]Käigukast vahetada
[*]E tuled vahetada (H4 pirnidega variant)
[*]Kõrvaldada veelekked esiklaasi tihendi ning uste vahelt
[*]Toitesüsteem korrastada (kuuma mootoriga hakkas jõnksutama)
[*]Plokikaaned võiks lihvida, et surveastet natuke tõsta
[*]Võimsam generaator paigaldada
[*]Ventilaatorile eraldi lüliti paigaldada, et saaks kasutada ka ilma soojenduseta
[*]Esisild reguleerida (külgkalle ja kokkujooks vale)
Sealjuures selgus mõningaid asju, mis järgmiseks korraks kindlasti teha vaja:
[*]Uus summuti ehitada
[*]Paigaldada veel üks sigaretisüütaja
[*]Starter vahetada
[*]Käigukast vahetada
[*]E tuled vahetada (H4 pirnidega variant)
[*]Kõrvaldada veelekked esiklaasi tihendi ning uste vahelt
[*]Toitesüsteem korrastada (kuuma mootoriga hakkas jõnksutama)
[*]Plokikaaned võiks lihvida, et surveastet natuke tõsta
[*]Võimsam generaator paigaldada
[*]Ventilaatorile eraldi lüliti paigaldada, et saaks kasutada ka ilma soojenduseta
[*]Esisild reguleerida (külgkalle ja kokkujooks vale)
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Igatahes minu austus ralli läbi teinud meeskonnale ja masinale.
Veel laupäeva hommikul käis mõte peast läbi et kui õige liituks ise kah. Sapikas oli täis bensiinipaagiga ja stardivalmis aga seekord puudusin perekondlikel põhjustel(loe:perekond hääletas hoopis eurovisiooni kasuks, veidi olin ise ka laisk ja lõppkokkuvõttes võitis sellest otsusest ka rahakott).
kui lugeda sinu tuleviku plaane siis kuidagi väga tuttav tuleb ette, pooled asjad nagu täpselt minu masina kohta kirjutatud.
Mude, ventika kohapealt: kui tõesti see originaal vendi undamine ja vähene kasutegur meeldivad siis kõige lihtsam variant on suveks ahju küünlalt juhe otsas ära keerata ja saadki esimeses astmes ainult ventikat kasutada.
Muidugi kui lugeda sapika kasutusjuhendit siis sapik on KOLME erineva ventilatsioonisüsteemiga kaasaegne väikeauto. Soojendus, vändaga aknad ja kolmnurk aknad. Neid viimaseid tasub tegelikult ka proovida, toimivad suht efektiivselt.
Veel laupäeva hommikul käis mõte peast läbi et kui õige liituks ise kah. Sapikas oli täis bensiinipaagiga ja stardivalmis aga seekord puudusin perekondlikel põhjustel(loe:perekond hääletas hoopis eurovisiooni kasuks, veidi olin ise ka laisk ja lõppkokkuvõttes võitis sellest otsusest ka rahakott).
kui lugeda sinu tuleviku plaane siis kuidagi väga tuttav tuleb ette, pooled asjad nagu täpselt minu masina kohta kirjutatud.
Mude, ventika kohapealt: kui tõesti see originaal vendi undamine ja vähene kasutegur meeldivad siis kõige lihtsam variant on suveks ahju küünlalt juhe otsas ära keerata ja saadki esimeses astmes ainult ventikat kasutada.
Muidugi kui lugeda sapika kasutusjuhendit siis sapik on KOLME erineva ventilatsioonisüsteemiga kaasaegne väikeauto. Soojendus, vändaga aknad ja kolmnurk aknad. Neid viimaseid tasub tegelikult ka proovida, toimivad suht efektiivselt.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Eks selle kliimaseadmega tuleb midagi korralikku ette võtta aga kuna töö mahukas siis võtab aega. Seniks aga midagi ajutist vaja. Küüla saaks jah elimineerida aga teinekord soojendust ka vaja. Aknad alla ja kolmnurkakende kasutamine aitab küll väga edukalt aga ainult sõites.
Võistlusel oli palju jooksmist ja autosse tagasi jõudsid siis olid klaasid udused. Väikese sõiduga läks kõik puhtaks aga seistes oleks olnud hea korraks ventilaator tööle rakendada. Kero tööle rakendamine oleks olnud liiast kuna kohe oleks palav hakanud ja ega ta voolutarbimisele hästi ka poleks mõjunud.
Jama lugu on see, et järgmine võistlus peaks olema peale jaanipäeva aga ma sel ajal kuuks ajaks Eestist ära.
Võistlusel oli palju jooksmist ja autosse tagasi jõudsid siis olid klaasid udused. Väikese sõiduga läks kõik puhtaks aga seistes oleks olnud hea korraks ventilaator tööle rakendada. Kero tööle rakendamine oleks olnud liiast kuna kohe oleks palav hakanud ja ega ta voolutarbimisele hästi ka poleks mõjunud.
Jama lugu on see, et järgmine võistlus peaks olema peale jaanipäeva aga ma sel ajal kuuks ajaks Eestist ära.
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 0 guests