ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Kuna Tähesõit möödus probleemideta ja midagi huvitavat ei juhtunud siis hakkas täitsa igav. Aga sellele sai ka rohtu nüüd. Paar päeva tagasi hakkas auto veidi jõnksutama ja täna enam koju ei saanud ning pidin tagasi keerama. Põhjuseks taaskord nõrk säde. Esimene mõte oli muidugi süütepool kui see tundus ikkagi korras olevat. Peamiseks kurja juureks oli kontaktivahe. Või täpsemalt selle puudumine. Keerasin umbes selle suuremaks ja läks paremaks kuigi säde ikkagi liiga nõrk. Koju sain sõita vähese jõnksutamisega aga oluliselt parem oli kui enne. Laupäeval täpsealt uurima.

Ja minu Läti reisi lõpus tekkinud õlisurve probleem on ka kadunud. Temperatuurinäidiku sain ka tööle ja 110 kraadi juures ei olnud tulest ka tühikäigul märkigi.

Ja eile-täna jõudis kohale õlifiltri jalg ning pihustite komplekt. Peab ennast sealpool ka liigutama hakkama.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Ja eile-täna jõudis kohale õlifiltri jalg ning pihustite komplekt. Peab ennast sealpool ka liigutama hakkama.
Kas sa asjadest pilte ka teha saad, tahaks oma silmaga näha, mis sul seal on, milline õlifiltri jalg on jne.
Ise tegin eile orig. õliradiaatori asemele niplid, mille otsa läksid õlikindlad kummivoolikud ja uus elektrilise ventilaatoriga radiaator sõitjateruumi, mis hakkab salongi kütma(kuna talveperioodil on seal alati sooja vajaka) ning plaan oli peale radiaatorit veel õlifilter panna ja sealt tagasivool läbi düüsi, karterisse. Ei tea kas tasub, mingit saasta ta kindlasti filtreeriks ;)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Esimest korda (vist) vedas sapikas mind niimoodi alt, et pidin ikkagi köie otsas vedama. Hommikul sain 200m kaugusele kodust ja siis loobusin ja keerasin tagasi. Nüüd õhtul vedasin paela otsas ära. Püüdsin küll teda elustada aga ei õnnestunud mõistliku aja jooksul.

Aga vähemalt oli asja juures üks pluss ka. Nimelt oli seisva mootoriga kuulda kust mingi hääl tuleb.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by pooltelg4 »

Huvitav mis sapperil juhtus nüüd siis.

Kas sa seda ka ütleksid mulle, kuskohast seda õlifiltri süsteemi osta saaks ja mis ta hinnaks kujuneb? Meenutab välimuselt kompressori õhufiltrit :D Millised pihustid sa said, päris uued? Väga lux värk muidu ;)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Pihustid on 1.2 Clio omad ja kasutatud. Mõlemad tellisin ebay-st kuna pole lihtsalt aega kohapealt otsida. Filtri jalg maksis vist veidi üle 40.- ja küljes hetkel mingi Toyota õlifilter aga sinna sobib neid ikka hulgim.

Jalg tundub pildi peal väike aga reaalselt üsna suur. Ühendused eriti suured aga peaks homme mingi asja taustal pildi tegema, et saaks suurusest aru.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 1348wt_952


Homseks eesmärgiks on tagaistmetele turvavöö(d) saada külge.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by pooltelg4 »

Selge, kuhu plaanid filtri vahele ühendada, kuidas teed väljavõtted õlimagistraalist?
Rehvi taustal on jah aru saada et päris suur filtrijalg. Pead hüdraulika/pneumaatikaga tegelevatest poodidest vaatama sobivad niplid sinna.
Mis auto pealt turvavööd võetud on? Ma ise panin Mazda 626 coupe omad.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Ühendused teen tõenäoliselt originaalradika ahelast nii, et originaal jääb ka külge. Termostaadid ja radikas ka samasse ahelasse. Projektimootoril on mul muidu punnid küljepealt õlikanalist juba välja puuritud aga sõitval mootoril seda hetkel tegema ei hakka.

Turvavööd on hetkel olemas Escorti omad, eks näis kas sobivad ka.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Image
incz
Aktiivne Klubiline
Posts: 296
Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by incz »

spioonikas
Image
968; 968M
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Fotokas garaazis seega pilte hetkel rohkem ei paku. Aga turvavööde paigaldamine oli imelihtne. Augud olid olemas all mõlemas ääres ja ka keskel. Samuti taga üleval. Ainult rullide jaoks tegin augud rattakoopa peale ja panin nurkadega kinni. Augud 11x1,25 ja Escorti vööd sobisid väga hästi. Poldid olid ka täpselt sama mõõduga.

Otsisin ka viga, miks auto ei käi korralikult ja säde nõrk. Ei leidnudki otseselt midagi aga mingi hetk peale midagi hakkas tööle ja sõitis kenasti. Nüüd õhtul sama jama ja vaevu vedasin koju ennast. Homme üritan tagasi töökotta auto saada ja enam ei liigu enne kui asi lõplikult korras.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by pooltelg4 »

Täiesti viisakad turvavööd, ja ilmselgelt palju parem kui mitte midagi.

Millised sul termostaadid tulevad? Paned õlitemperatuuri reguleerima need?
Uurisin täna sapika mootori skeemi, täitsa otstarbekas oleks õlifilter panna radiaatorile vahele - kulumisosakestega määrdunud õli tuleb nukkvõlli ja tõukurite juurest ja suundub läbi radiaatori ja õlifiltri juba puhtana karterisse. :)
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by pooltelg4 »

Kas need viimasel pildil olevad pihustid pole mitte "direct injectioni" omad? :D
Bensiin otse silindrisse?
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Mõte on selline, et originaalradikast ja filtrist käib õli kogu aeg läbi aga kui temp läheb kõrgeks siis avab termostaat tee ka lisaradikasse. Juhul kui paigaldan ka elektrilise ventilaatori siis hakkab seda ka termostaat juhtima.

Vööd on asendamatud kuna sõidan üsna palju kahe lapsega. Enne oli üks ees vööga kinni ja teise tool oli taga koormarihmadega kinni ja tema siis ise toolis olevate rihmadega. Naine ka siis tagaistmel. Ühe võistluse ajal pidi ka vanema poja tagaistmele panema koormarihmaga ( :roll: ) kinni.

Nüüd 5. oktoober jälle neljakesi Valgamaale minek.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

pooltelg4 wrote:Kas need viimasel pildil olevad pihustid pole mitte "direct injectioni" omad? :D
Bensiin otse silindrisse?
Diisli pihustid seega diisel otse silindrisse ikka. 8)
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests