zaz968m ja 968a

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

zaz968m ja 968a

Post by sapikalist »

Tahaks teada kas 968a-le istuvad ka kõik 968m-i jupid pidurisüsteemid,klaasid,puksid jne jne?
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: zaz968m ja 968a

Post by metsamees »

Pidurid:
Sõltub 968a väljalaskeaastast. Esimestel olid ühesüsteemne peapump, viimastel juba sama mis sigullil ja 968m-il. Rataste juures voolikuid on kahte tüüpi kinnitusega. Vanemad kinnitusid kere ja kiige külge mutriga, uuematel on stopper mis vooliku soonde läheb.
Vooliku pikkus on sama niiet põhimõtteliselt asendatav.
Ratta silindrid võta igaksjuhuks lahti enne kui mansette uusi ostma lähed. Taga on tõenäoliselt samad. Esimesed- sõltub eelmistest omanikest. Minu 968a-l on näiteks mõlemas esirattas üks silinder suurem ja teine väiksem(arvata võib et muhu oma aga kontrollimata fakt).
Puksid, sarniirid, rooliotsad on minuteada samad.(Kes teab täpsemini võib täiendada) Roolikarbi väliskuju on muutunud aga kinnitused on samad niiet põhimõtteliselt asendatav.
Esisilla otstes olevad kummid on minuteada erinevad.
Salongis käigukangi all olevad liigendid on erinevad, sellest tuleb ka nüanss et 968a-l käigud "tagurpidi" käivad.
Õli temp andur, tagurpidikäigu andur, osad releed ja võibolla veel midagi on ernevate juhtme kinnitus viisidega. 968m-il otsa pistetavad klemmid, 968a-l tuleb juhtmed poldi alla keerata.
Laadimisrelee kuju ja vist ka juhtmete kinnitus viis on erinevad(pole ammu uuemat käes hoidnud) aga tööpõhimõte sama.
Elektrisüsteem: 968m-il on suurem kaitsmekarp, sama mis ladal. 968a-l on ees pidurivedeliku topsikute taga 3 kaitset millest üks seisab ka niisama. Lisaks siis tulede automaatkaitse armatuuri all mida saab vajadusel kohe uuesti nupust sisse vajutada.
Armatuuri valgustus: 968a-l saab selle heledust nupust keerata. Vähemalt inva variandil 968m-ist sellist luksust küll ei olnud.
Klaasipesuvee pump: 968a-l ülimoodne mehhaaniline pump. Tõmbad vedruga nupu välja ja kui lahti lased siis pritsib pump veejoa klaasile. Kahjuks on veepudel väike- umbes liiter heal juhul. 968m-il on elektriline klaasipesuvee pump.

Salingisoendus: üldjoontes sama, katteplekid erinevad ja 968a-l on üks lisanupp mille kaudu klaasi peale külma õhku ka juhtida saab.

Akna vändad: 968m-il (vähemalt uuematel) olid need juba plastikust. Vanematel veel metallist ja läikivad.
Salongivalgustus on 968a-l keset lage, 968m-il ainult juhi juures ukse kohal.
Bensiinipaak on 968a-l ilma tagasivoolu toruta. Uuematel 968m-idel läks karpa külge juba tagasivool kah.
Klaasid on samad.

Üldiselt tundub et seitsmekümnendate alguses mõeldi välja väikeauto nõukogude inimesele ja edasi kuni tootmise lõpuni üheksakümnendate keskpaigas käis tootearendus ainult suunas et kust veel midagi üleliigset tegemata oleks võimalik jätta. Selle asemel et salongisoendus, genekas ning karpa töökindlaks teha ja diffri+ mootori koostöö "laulu" vaiksemaks keerata. Minu arvates ainuke mõistlik uuendus mille 968m-i ilmumine tõi oli tagavararatta kolimine eest pagasnikust mootori juurde.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

Re: zaz968m ja 968a

Post by madis1080 »

esimestel 968midel on ka see eest külma õhu võtmis auk vms :) Sama nupiga mis toore klap vist, armatuuri alt saab avada ja sulgeda seda.
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: zaz968m ja 968a

Post by sapikalist »

Niiet võib 968a-le ka 968m-i varuosadeks osta kui odavalt peaks saama.Tänud!
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests