Mootor tänapäevaseks

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

Mõistan sind - tehnoülevaatus. Mootori juures on sellisel juhul tehtud tõsised ümberehitused ja ülevaataja võib liiga palju küsima hakata. Ja muidugi kui sa soovid kapotialuse üldilmet silmailuks originaaliks jätta, siis ka pole eriti kenad need pihustid ja voolikud. Mul on vastupidi, võimalikult vähe originaali ^^

Arusaadav, meil kõigil on kiire, plus veel perekonnale eriti ei meeldi, et liiga palju aega autodega veedame. See pritsungiehituse võistlus, see oli rohkem sümboolne kokkulepe ;) küll me valmis saame mõlemad oma masinad. :) Õige, kui teha siis korralikult ja kohe, et hiljem ümber tegema ei pea.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

TÜV pärast ma ei muretse vaid pigem oli lihtsalt silmailu jaoks. Ilmselt saab minu oma ka ARK kooskõlastuse lõpuks.

Võistlus võistluseks aga tegelikult on hea, et sul asjad nii kiiresti liiguvad (ja üldse teed) kuna siis endal ka soov asja kiiremini liigutada.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Pikka aega mõtlesin, et teen ikka kollektori korralikult ja õigesti ära. See tähendab siis, et keevitada "mägi" peale ja siis sinna lasta lõigata õige nurga all korralik pesa pihusti jaoks. Kuna aga see teenus tuleks sisse osta (ja mul aega absoluutselt pole, et ringi sõita) ja ilmselt maksaks ka korraliku raha siis hetkel otsustasin minna lihtsat ja kiiret teed ning panna pihustid veidi vale nurga alla. Täna siis pihustiaugud puuritud ja nüüd tuleb kinnitused meisterdada. Esimene kollektor sai sõelapõhjaks puuritud testimise huvides.

Image Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Pikka aega mõtlesin, et teen ikka kollektori korralikult ja õigesti ära. See tähendab siis, et keevitada "mägi" peale ja siis sinna lasta lõigata õige nurga all korralik pesa pihusti jaoks. Kuna aga see teenus tuleks sisse osta (ja mul aega absoluutselt pole, et ringi sõita) ja ilmselt maksaks ka korraliku raha siis hetkel otsustasin minna lihtsat ja kiiret teed ning panna pihustid veidi vale nurga alla. Täna siis pihustiaugud puuritud ja nüüd tuleb kinnitused meisterdada. Esimene kollektor sai sõelapõhjaks puuritud testimise huvides.
Aga need kohad, kuhu sa puurisid, ongi vene inseneridel jäetud kindlasti "ulmelise tuleviku" jaoks, et äkki tuleb ka sapikatele sissepritse... :D veidrad asjad seal sisselaskekollektori küljes, mina küll nendele erilist otstarvet ei näe ja lõikasin ka maha need. Isegi mõtlesin keevitada pesad. Aga milleks :p Nõelpihustid on niikuinii hävimatud(võrreldes plaat-klapiga pihustitega, mis 50 000km tagant otsad annavad, jooksma jäävad). Parem nad kinnitada jäädavalt, liimiga :)
Ehk polegi su nurk nii vale. Ja kui asja toimima saad, et pritseimpulss tuleb täpselt siis kui algab kütuse/õhu sisse imemine, siis kaob see niikuinii keerisena põlemiskambrisse... ^^
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Ei tea jah milleks need sinna tehtud. Ehk on lihtsalt tehnoloogilised vormid, mis on vajalikud lihvimise vms jaoks. Kahel on ju augud sees ehk siis oleks hea kuhugi pinki kinnitada.

Aga nurk ei olegi väga vale aga võiks parem olla. Hetkel pritsiks pea kanali seina peale. Aga ilmselt ei anna see oluliselt tunda. Külma mootoriga ilmselt rohkem aga soojaga peaks vahe olema üsna väike.

Aga pihusteid liimida ma ei taha ja kui paigutada õige nurga alla siis kindlasti korralikud pesad teha.

Pluss on muidugi see, et ma saan kõiki pihusteid eraldi juhtida ja igat moodi asju seadistada.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Ei tea jah milleks need sinna tehtud. Ehk on lihtsalt tehnoloogilised vormid, mis on vajalikud lihvimise vms jaoks. Kahel on ju augud sees ehk siis oleks hea kuhugi pinki kinnitada.Aga nurk ei olegi väga vale aga võiks parem olla. Hetkel pritsiks pea kanali seina peale. Aga ilmselt ei anna see oluliselt tunda. Külma mootoriga ilmselt rohkem aga soojaga peaks vahe olema üsna väike.Aga pihusteid liimida ma ei taha ja kui paigutada õige nurga alla siis kindlasti korralikud pesad teha.

Pluss on muidugi see, et ma saan kõiki pihusteid eraldi juhtida ja igat moodi asju seadistada.
Tehnoloogilised avad kindlasti.
Küll ta sooja mootoriga selle sisse imeb ja kuuma mootoriga aurustub kütus kohe ära ka(ja seguneb õhuga). Liimimise miinus on vibratsiooni kandumine pihstile ja nõelale. O-rõngaga poleks see nii intensiivne. Kas sa paned detonatsioonianduri ka(knock sensori)?
MS-iga saad jah kõiki eraldi juhtida aga milleks, niikuinii toimub sisselase kahes silindris samal ajal(vajad ainult kahte väljundporti megasquirtist). Muidugi juhul, kui silindrites on erinev surveaste vms, siis võid eraldi juhtida proovida aga sapika puhul sellel vist erilist mõtet pole, topelt töö.

Kas sa hakkad ise programmeerima ja kaugel Megasquirti projekt on üldse?
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Ma mõtlesin rohkem seda, et kõik neli pihustit ei avane samal ajal nagu väga vanasti oli. Aga MS on veel tellimata ja eks ma ise seadistan jah.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Ma mõtlesin rohkem seda, et kõik neli pihustit ei avane samal ajal nagu väga vanasti oli. Aga MS on veel tellimata ja eks ma ise seadistan jah.
Loomulikult, see oleks juba 1980..90 aastate sõiduautodeauto ajudel tuntud "safe mode", et töökotta kuidagi "veereda" - puht füüsiliselt juba kasvab kütusekulu ka.
Maanteesõidul oleks vaja kütuse/õhu suhe selliseks, et sama õhu kohta tuleks võimalikult vähe kütust ja samas ei läheks mootor detoneerima ega ei kuumeneks ka ülearu. Vot see on säästusõit :) Sinul oleks see lihtne, vaja läpakast vaid injectorite lahtiolekuaegasid timmida :D Huvitav saab see näppimine olema :)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Lahjasegumootorit ilmselt taga ei hakka ajama ja jääb 14:1 suhet taga ajama.

Seadistamine saab kindlasti huvitav olema aga mingi hetk kindlasti viskab hetkeks üle. Aga ilmselt ala Tallinn-Tartu otsasid saab teha samal ajal siis pidevalt seadistades.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

Jah, jääb heitgaaside probleem ka ära(kõrge NOx sisaldus) ja summutite läbi põlemine jms.
14:1 ikka ideaalne. :) Megasquirt sapikal, ennekuulmatu tegelt ;) aga ei, lahe :D
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Mis seal ikka ennekuulmatut. Tagamootoriga ralliauto ikkagi. Sinna passiks isegi turbo(d) ehk panna. 8)
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

Tõsi, surveastmed peaks sobivad olema :D
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Votvot. Äkki ei hakkagi surveastmeid tõstma ja panen hoopis fööni puhuma.

Muide kas sul jääb pritsung madala surveastmega tööle?
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

Pane jah vurr, lisahapnik on silindris alati teretulnud ju.

Vot mina olen nii laisk inimene, et ei hakka raha ja aega kulutama freesimisse viimiseks :p , kuigi sisimas tean, kui halb surveaste sapikal bensiin 95E põletamiseks on... Tegelikult võtaksin selle töö ette, aga hiljem, kui kõik muu valmis.
Esialgu peab ta originaalsurveastmega hakkama saama, pole kedagi tuttavat ka kes mõistliku hinnaga freesiks jne. Sul on üks mootor ju tehtud, kui ma ei eksi? Kui palju maha tuli võtta materjali üldse ja mis surveastme saavutasid arvutuste kohaselt? :)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Ei ole ühtegi veel tehtud. Pead ootavad tegemist hetkel. Õigel ajal unistasin uurida aga järgmine nädal tuleb üks freesija remonti ja siis uurin täpsemalt kui jälle meelest ei lähe.

Ei ole isegi ära mõõtnud ja arvutusi teinud aga seda peaks ka millalgi tegema.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 22 guests