Mootor tänapäevaseks

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Ei mäleta täpselt seega ei hakka umbes rääkima. Pean peale vaatama siis ehk meenub. Või siis kirjutan kui endal välja võetud. Loodetavasti laupäeval.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by madis1080 »

Image

veneklubist siis veidi kütusepeale laske jaoks inspiratsiooni :D
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Üritaks ikka üle trumbata selle. Seal pealegi ainult pritse elektrooniline, süüde tundub originaal olevat. Aga huvitav sellegipoolest. Jagad äkki linki ka kust pildi leidsid?
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by madis1080 »

Kahjuks ei oska jagada, pilt oli arvutisse salvestatud.

Kui ukraina keelt mõistad siis see hea lugemiseks: http://zaz.kiev.ua/forum Venekeelega peaks ka asja ära ajama. Ise vaatan aint pilte :lol:
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by metsamees »

Maru ilus pilt küll aga üks eluliselt oluline komponent on puudu. Õhkjahutuse värk, plekk mis ventikast tuleva "tuule" silindri ribide vahale ja õliradikasse suunab ei ole just iluvidin.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Nukkvõlli eemaldamine nägi siis välja nii:

Eemalda tõukurid
Mootori tagaosast kaas maha (nelja kruviga kinni)
Kaane alt balanssvõlli otsast raskus maha keerata (poldiga kinni kiilu otsas)
Balanssvõll välja tõmmata
Tekstoliithammasratast kinni hoidev mutter lahti keerata (kahe sisselõikega mutter)
Nukkvõll lüüa läbi tekstoliithammasratta (vaskhaamriga või puuklots vahele panna)
Eemaldada nukkvõll (tuleb välja tagantpoolt)
ImageImageImage

Ja väntvõll tuli pressi all välja nii:
ImageImage

Paraku selgus ka, et saaled ja väntvõll on kannatada saanud. Raamsaaled on olemas remontmõõdu omad aga kepsusaalesid pole paraku.
ImageImageImage

Rohkem pilte ALBUMIS
Last edited by AhtiH on Sat Nov 19, 2011 9:09 pm, edited 1 time in total.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

SIIN on natuke eelpool näidatud mootorist juttu.

Ja veel üks asjakohane LINK
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Kuna osa käesoleva mootori juppidest läks teise mootori sisse siis peab hakkama uusi leidma. Ilmselt on see isegi hea kuna siis saabki paremad asjad.

Silindrid ilmselt lähevad esimesse remontmõõtu ehk siis 76,4mm. Kolvid tulevad ilmselt Kolbenschmidt omad ja üks kolb koos rõngaste ja sõrmega 25.- tk ehk siis kogu komplekt 100.-

Väntvõll tuleb ilmselt samuti esimesse remontmõõtu lasta aga sellega juba keerulisem kuna mõlemal olemasoleval väntvõllil on vähemalt kepsukaelad juba remontmõõdus. Eks näis kas kannatab kasutada või leiab teise väntvõlli.

Raamsaaled peab ikka vene omad panema ja need on olemas aga kepsusaaled üritaks ikkagi panna ka Kolbenschmidt omad. 0,3mm remontmõõdu omad 12.-

Soov oleks väntvõll koos hoorattaga lasta ära ka tasakaalustada aga eks näis kuidas sellega läheb.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Vahepeal on puhunud mõttemaailmas jälle uued tuuled.

Üks uus nukkvõll sai ka soetatud suure raha eest, lausa 0,2 EUR maksis.

Aga mootoriprojekt jääb hetkel seisma. Otsustasin, et panen praegusele (remonditud) mootorile pritsungi peale ja siis teen projektimootori valmis ja tõstan ümber. Peal olevale mootorile panen ainult lihvitud silindripead külge, et surveastet tõsta. Loodetavasti liigub asi niipidi kiiremini.

Hetkel vaja muretseda gaasiklapp ning pihustid. Vaja ka välja mõelda kuidas pihustid kollektorisse kinnitada ning kas kasutada originaali või teha nullist. Ilmselt jääb esialgu originaal.

Väntvõllile andurratas külge pookida ja jagajale Halli andur aretada.

MegaSquirt tuleb ka ära tellida.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by tuust »

Kas halli anduri pookimine on tasuv töö, lihtsam ehk tänapäevane jagaja võlli otsa istutada?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Jagaja asemele ta lähebki jah. Eks näis kas panen terve uue jagaja (iseenesest on sealt vaja ainult anduri osa kuna säde lähe täiselektrooniliseks) või ehitan sinna midagi muud. Alguses pole tegelikult seda vaja kuna saab ka ainult väntvõlli anduriga hakkama aga hiljem peab lisama, et saaks pritset ja süüdet individuaalselt juhtida.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Mingi hetk sai soetatud üks "remonditud" mootor. Täna sai lõpuks surved ära mõõdetud ja need olid vahemikus 0-5. Pead sai maha võetud ja bensiini täis pandud. Lekkisid nagu mahlakased aga klapid uued, kolvid uued ja ilmselt muudki. Pead igatahes nüüd freesimisse saata ja siis klapid tihedaks teha.

Pihustid on ka olemas aga plaan neid kollektori alla panna ei vea ilmselt ikkagi välja kuna nurk jääb väga halvaks. Nüüd vaja ka kollektor keevitusse ja freesi saata, et pihustitele pesad keevitatada ja lõigata.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Pihustid on ka olemas aga plaan neid kollektori alla panna ei vea ilmselt ikkagi välja kuna nurk jääb väga halvaks.
Pane pihustid ikka nii nagu minugi piltidelt näed, jookseb otse põlemiskambrisse praktiliselt(võibolla natuke riivab sisselaske seinu). Ja jahutusplekk - pane sisselaskekollektori alla. Mina näiteks disainin enda pleki ümber, lõikan, keevitan, silun jne niikaua kuni ta sobib. Jääb ilusam ka - pihustid, muud mänguasjad kõik silma all ja näha :D kuna õliradikat mul enam ei ole, siis jookseb õhk ainult silindrite ribidele.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Eks ma panen hetkel ikka üles jah. Tegelikult ma tahaks teha nii, et kõik oleks originaalilähedane ja pritse asjad oleks peidus. Karburaatori võiks ka alles jätta (kuivalt muidugi). Sedamoodi oleks asjatundmatule pilgule pritseosa nähtamatu. Aga see on hetkel vähemalt ulme ja jääb hetkel tegemata.

Hetkel tööga hullumaja (nagu ikka) ja kuna sapikaga oktoobri alguses pikk sõit ees (hetkel masin katki) siis pean enne auto liikuma saama ja hiljem alles püüan kollektori valmis meisterdada ja muude pritse asjadega tegeleda. Üritaks teha kohe võimalikult korraliku ja ideaalilähedase lahenduse.

Peadelt pean klapid välja võtma ja siis saadaks need kergendamisele.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests