Mootor tänapäevaseks
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Minu mootori silindrid võiks ideejärgi ju suuremaks puurida aga küsimus mis või mille kolbe seal kasutada? iga kolb ju õhkjahutusega ei sobi.
968; 968M
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Ega sinna muud ju panna pole kui lada 79mm kolvid. Seda varianti palju kasutatud.
-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Kuskilt nagu lugenud, et M-i kolve on ka pandud?
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Kui diameeter sobib, ning sõrmed ja kepsud omavahel, miks mitte. Peab muidugi arvestama MT kolbide eripäraga - sapika omad lameda peaga aga MT kolvipead on kumerad. Miks muidu vanasti neid sapikatele pandi - surveaste tõusis piisavalt ja mootor jõudis rohkem.
Samuti on nad pärit õhkjahutusega mootorilt, kui panna õiged rõngad ka(kuumakindlad), siis saab hea.
Aga Sipelga mootori surveaste tõuseb niigi juba kaante freesimisega:D
Samuti on nad pärit õhkjahutusega mootorilt, kui panna õiged rõngad ka(kuumakindlad), siis saab hea.
Aga Sipelga mootori surveaste tõuseb niigi juba kaante freesimisega:D
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Nii nad räägivad jah aga ise kasutaks ikkagi pigem lada omasid.
Muideks kas kellelgi on mõõte ja pilti sellest kolvist pakkuda? Kõik räägivad surveastme tõusust aga millega see saavutatakse? Kui kolvi diameeter suurem siis jah aga kumera kolvipealsega ju ei saa seda kuidagi juurde kuna originaalis on juba lameda kolvi puhul kolvipealne vahe väike.
Muideks kas kellelgi on mõõte ja pilti sellest kolvist pakkuda? Kõik räägivad surveastme tõusust aga millega see saavutatakse? Kui kolvi diameeter suurem siis jah aga kumera kolvipealsega ju ei saa seda kuidagi juurde kuna originaalis on juba lameda kolvi puhul kolvipealne vahe väike.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Dnepri kolvid on diameetriga 78 mm. Nii et puurida tuleb niiehknaa.
Kolvi pikkus 68 mm.
Seda peab muidugi jälgima hakkama, et klapid pähe käima ei hakka. Lada kolbidele tehakse niikuinii süvendid sisse klappide tarbeks. Ei kujuta ette mis MT kolbidega saab - nendel pea niigi õhuke ju.
Aga kui lada kolvid - siis kindlasti kroomitud kuumakindlad rõngad sinna peale, seda toonitas mulle staažikas sapika-ziguli spetsialist autovaruosade poest, kes on neid kolbe ise samuti paigaldanud sapikale. Teised(kroomita)rõngad pidid paisuma teistmoodi(kinni jääma) ja mõnikord praksuga pooleks murduma.
Kolvi pikkus 68 mm.
Seda peab muidugi jälgima hakkama, et klapid pähe käima ei hakka. Lada kolbidele tehakse niikuinii süvendid sisse klappide tarbeks. Ei kujuta ette mis MT kolbidega saab - nendel pea niigi õhuke ju.
Aga kui lada kolvid - siis kindlasti kroomitud kuumakindlad rõngad sinna peale, seda toonitas mulle staažikas sapika-ziguli spetsialist autovaruosade poest, kes on neid kolbe ise samuti paigaldanud sapikale. Teised(kroomita)rõngad pidid paisuma teistmoodi(kinni jääma) ja mõnikord praksuga pooleks murduma.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Lada kolvid on originaalis jah süvenditega aga sapika puhul pole neid vaja. Originaalgi ju lame kuna põlemiskamber on teistsugune ja klapid välja ei ulata.
Minu praegusel mootoril on sees Kolbenschmidt kolvirõngad ja lähevad uuele ka. Kui peaks minema ka uued kolvid (olgu need siis 76 või 79mm) siis lähevad need ka Mahle omad. Vene kvaliteeti ei usalda.
EDIT: Sees ikkagi Kolbenschmidt mitte Mahle
Minu praegusel mootoril on sees Kolbenschmidt kolvirõngad ja lähevad uuele ka. Kui peaks minema ka uued kolvid (olgu need siis 76 või 79mm) siis lähevad need ka Mahle omad. Vene kvaliteeti ei usalda.
EDIT: Sees ikkagi Kolbenschmidt mitte Mahle
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Olen nõus sinuga, kvaliteet kipub kannatama pahatihti vene detailide osas. Kuskohast neid Mahle rõngaid saab? Oleks tarvis kahele varu-40sele ja ühele varu-30sele ka. Ehk siis 76 ja 72 diameetritega. Midagi peab ümber ka tegema või istuvad 1:1?sipelgas wrote:...praegusel mootoril on sees Mahle kolvirõngad... ...Vene kvaliteeti ei usalda.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Täna just vaatasin Indrekule neid välja. 76 mm mõõdus kolb (ilma süvenditeta oli vist 26 eur tk) ja rõngad ühele kolvile olid veidi alla 6.-
Kogu komplekti (4 kolvi koos rõngastega) oli 125 sentidega. Ei ole odav võrreldes volga pole kolvikomplektiga (ilma rõngasteta) mis maksis vist 10.-
Kui vaja siis saan vahendada neid Mahle (või ka Kolbenschmidt) juppe.
Minu praegusel mootoril on Kolbenschmidt rõngad sees ja sobisid ideaalselt.
72 diameetriga võib keeruliseks minna aga võin neid uurida veidi.
Aga vahepeal on midagi tehtud ka ikka. Välja sai otsitud kunagi soodapritsiga puhastatud plokk, tikkpoldi aukudesse V-coilid sisse pandud. Kõik muud keermed sai ka üle lõigatud. Kolm 6mm tahavad ka V-coili sisse kuna keere maas. Paraku ei olnud hetkel seda sahtlis ja suured said ka otsa seega peab minema juurde tooma. Üks doonormootor sai ka täitsa lahti võetud ja selle vänt ja muud asjad lähevad siis puhastatud ploki sisse. Saaled jms on uued kuna mootor on kunagi remonditud ja peale remonti pole sõitnud. Homme viimased coilid sisse ja plokk puhtaks ning vänt sisse.
Ja Indrek käis täna välja idee ehitada süsteem ümber hammasrihmale. Pole paha mõte.
Kogu komplekti (4 kolvi koos rõngastega) oli 125 sentidega. Ei ole odav võrreldes volga pole kolvikomplektiga (ilma rõngasteta) mis maksis vist 10.-
Kui vaja siis saan vahendada neid Mahle (või ka Kolbenschmidt) juppe.
Minu praegusel mootoril on Kolbenschmidt rõngad sees ja sobisid ideaalselt.
72 diameetriga võib keeruliseks minna aga võin neid uurida veidi.
Aga vahepeal on midagi tehtud ka ikka. Välja sai otsitud kunagi soodapritsiga puhastatud plokk, tikkpoldi aukudesse V-coilid sisse pandud. Kõik muud keermed sai ka üle lõigatud. Kolm 6mm tahavad ka V-coili sisse kuna keere maas. Paraku ei olnud hetkel seda sahtlis ja suured said ka otsa seega peab minema juurde tooma. Üks doonormootor sai ka täitsa lahti võetud ja selle vänt ja muud asjad lähevad siis puhastatud ploki sisse. Saaled jms on uued kuna mootor on kunagi remonditud ja peale remonti pole sõitnud. Homme viimased coilid sisse ja plokk puhtaks ning vänt sisse.
Ja Indrek käis täna välja idee ehitada süsteem ümber hammasrihmale. Pole paha mõte.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Aga kuskohast 0 mõõdus sobivaid saalesid saaks ja millised sobivad 40sele mootorile?sipelgas wrote:...Saaled jms on uued kuna mootor on kunagi remonditud
Praegu on mul riiulis tuttuued 0 mõõdus saaled ja tutikas väntvõll, aga saaled venekad. Tahaks lääne omasid panna. Sh raamsaalesid ka, aga neid vist pole kusagilt võtta(peale vene toodangu).
Väga lahe mõte. Ainult ülekande peab õige saama Äkki teeme siis juba plokikaantele eraldi nukad ka(2 tk) idee hea muidu rihmasüsteem ehitada.sipelgas wrote:...ehitada süsteem ümber hammasrihmale. Pole paha mõte.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Nukad oleks juba veidi hullem projekt aga miks mitte kui kunagi igav hakkab. Hetkesüsteemi ringi teha poleks suur probleem. Vanadel hammakatel hambad ära lugeda ja saab ülekandesuhte teada. Ainult balanssvõlliga läheb keeruliseks kuna selle hammakas on osa tasakaalustusmehhanismist.
Aga saaledega on nii, et kepsu omasid peaks saama aga raame küll mitte. Raamid muidugi saab vajadusel ise treida kui kunagi vaja peaks minema aga kattekihti neil ikka pole nagu läänekatel. Õnneks neid peaks ikka veel liikuma kuigi nullmõõdus üsna vähe.
Kepsusaaled ma kunagi otsisin põhimõtteliselt välja aga kuna neid kohe polnud saada siis ei tellinud ära kuna sai ikkagi vene omad endale sisse. Ehk siis minu enda kättevõtmise asi, et need õiged leida. Indrek ilmselt peksab mind veidi millalgi, et ma seda teeks.
Aga saaledega on nii, et kepsu omasid peaks saama aga raame küll mitte. Raamid muidugi saab vajadusel ise treida kui kunagi vaja peaks minema aga kattekihti neil ikka pole nagu läänekatel. Õnneks neid peaks ikka veel liikuma kuigi nullmõõdus üsna vähe.
Kepsusaaled ma kunagi otsisin põhimõtteliselt välja aga kuna neid kohe polnud saada siis ei tellinud ära kuna sai ikkagi vene omad endale sisse. Ehk siis minu enda kättevõtmise asi, et need õiged leida. Indrek ilmselt peksab mind veidi millalgi, et ma seda teeks.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Täna sai tellitud siis üks komplekt kolbe koos rõngastega (102,76) ja lisaks veel üks komplekt rõngaid (22,56).
Kui kohal siis veidi pildimaterjali ka.
Kui kohal siis veidi pildimaterjali ka.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Pildile siis juttu ka lisaks.
Doonormootori jupid on vaikselt rännanud pritsitud plokki. Täna sai siis sisse väntvõlli ja nukkvõlli ning hammasrattad külge. Tõukuritega tekis väike hämming. Nimelt doonoril oli 3 auguta ja 5 auguga tõukurit. Ja tegu siis väikse otsaga varraste jaoks. Kõik pildid, mis la leidsin olid suure variandi jaoks. Ise olen oma mootoritel mõlemat näinud. Ei teagi mis hetkel ja miks need muutusid.
Kaane poltide avad sai M12 peale puuritud ja V-coilid sisse pandud. Nelja auku läksid IKH omad, mis olid pikemad ja ülejäänutesse lühemad V-coili omad. Loodan, et peab vastu. Kolm M6 auku said ka parandatud kuna seal enam keeret polnud. Ühel neist oli ka murdunud polt sees, mis tuli välja puurida.
Küljepeal on näha ka õlimagistraalid, kus augud sees. Üks auk neist originaal kuhu käib õlirõhuandur. Teised augud sai juba tegelikult ammu puuritud aga ei suutnud otsustada, mis keere sinna sisse läigata. Täna siis sündis otsus, et väiksemad saavad M10X1 (need said ka tehtud) ja suuremad siis M16x1.5 aga need vaja veel lõigata. Täna poes ei leitud sobivad keermepuuri kuigi arvuti näitas, et peab olema. Lähen teine päev uuesti proovima kui mul ja neil rohkem aega.
Hetkel lähevad sinna korgid ette seniks kuni ma mingi targa funktsiooni välja mõtlen. Aga vähemalt on nüüd valmidus olemas.
Doonormootori jupid on vaikselt rännanud pritsitud plokki. Täna sai siis sisse väntvõlli ja nukkvõlli ning hammasrattad külge. Tõukuritega tekis väike hämming. Nimelt doonoril oli 3 auguta ja 5 auguga tõukurit. Ja tegu siis väikse otsaga varraste jaoks. Kõik pildid, mis la leidsin olid suure variandi jaoks. Ise olen oma mootoritel mõlemat näinud. Ei teagi mis hetkel ja miks need muutusid.
Kaane poltide avad sai M12 peale puuritud ja V-coilid sisse pandud. Nelja auku läksid IKH omad, mis olid pikemad ja ülejäänutesse lühemad V-coili omad. Loodan, et peab vastu. Kolm M6 auku said ka parandatud kuna seal enam keeret polnud. Ühel neist oli ka murdunud polt sees, mis tuli välja puurida.
Küljepeal on näha ka õlimagistraalid, kus augud sees. Üks auk neist originaal kuhu käib õlirõhuandur. Teised augud sai juba tegelikult ammu puuritud aga ei suutnud otsustada, mis keere sinna sisse läigata. Täna siis sündis otsus, et väiksemad saavad M10X1 (need said ka tehtud) ja suuremad siis M16x1.5 aga need vaja veel lõigata. Täna poes ei leitud sobivad keermepuuri kuigi arvuti näitas, et peab olema. Lähen teine päev uuesti proovima kui mul ja neil rohkem aega.
Hetkel lähevad sinna korgid ette seniks kuni ma mingi targa funktsiooni välja mõtlen. Aga vähemalt on nüüd valmidus olemas.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Ja kas keegi oskab öelda väntvõlli rihmaratta läbimõõtu enne kui ise mõõtma pääsen?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests