Mootor tänapäevaseks

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

Selge. Erksamaks läheb kindlasti ja sama kütuse põletab effektiivsemalt ära.
Image
Image
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by tuust »

Selle vurri lisamisele olen ka mina pikka aega mõelnud, aga nüüd tekkis küsimus. Kas seda saab üldse panna tavalisele karbussile, või peab selleks pritsung olema?
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

tuust wrote:Selle vurri lisamisele olen ka mina pikka aega mõelnud, aga nüüd tekkis küsimus. Kas seda saab üldse panna tavalisele karbussile, või peab selleks pritsung olema?
Ka karburaatormootoreid turbotati, täitsa tehases :-) aga sapika karpat on vaja ikka reguleerida ennem. Sest muidu võib tekkida soovimatu kütuse ülekulu ja liiga rikas segu, vôi ei teki õiget vaakumit surve tõttu mis turbost tuleb. Peaksid googeldama karburaatormootorile turbo paigaldamisest, sellest vast kõige rohkem abi :-)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Ma arvan, et tuust võib oma solexiga(?) asja isegi enamvähem koos turboga tööle saada.

Aga millise(d) siis valib?

Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

Proovida ju võib, aga peab arvestama tekkiva ülerõhuga.
Kuna sapika silingrid V-asetusega, siis ikka ju twin-turbo :D ehk siis panna juba kaks turbot taha, kummalegi plokipoolele üks ;)
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:...Täna siis pihustiaugud puuritud ja nüüd tuleb kinnitused meisterdada.

Image
Image
Väike vihje - Mazda 323 kütusemagistraalid istuvad 1:1 nende pihustite peale. Täpsem spetsifikatsioon on Mazda 323 BG 1,6L 1991 kui ma ei eksi. Need on rauast, ridamootorile mõeldud aga lõikad keskelt pooleks ja saad 2 ja 2 magistraali. Need ühendad voolikute ja niplitega-mille keevitad lõigatud otstesse. Mina tegin nii ja olen väga rahul tulemusega.
Suur pluss on veel see, et mazda magistraali küljes on ka rõhureglaator, millest jookseb tagasivool, niiet mingit eraldi regulaatorit pole vaja taga otsima hakata. Ja mazda bg-sid pritsungiga leidub/vedeleb oi kui palju tallinnas ^^ Mille pihustid need roosad on muidu?
Image
Image
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by tuust »

valik on suur ja ilus, aga kuna sa ise tead nendest turbotest rohkem, siis teeme nii, et sa ise valid välja ja kui ma aega saan siis ehitan külge.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Pihustid on Clio omad. Latt on ka olemas (regulaator küljes) aga plastikust. Aga mul on veidi teine idee selle jaoks.

Ja tuust eks ma siis valin sulle midagi.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Pihustid on Clio omad. Latt on ka olemas (regulaator küljes) aga plastikust. Aga mul on veidi teine idee selle jaoks.
Ah jaa, sa juba mainisid seda mulle ;) unustasin. Plastiklatid pole jap just kõige paremad. Aga eks sa areta :D kainet mõistust ja edu sulle!
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

Kas sa oled pritsesüsteemi ka modinud vahepeal? :) Mina näed, ei saa veel niipea seda nautida, mootor ei käi korralikult, sest pole õiget jagajat(ja cam/crank angle sensorit).
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Ei ole jõudnud aga tundub, et läheb veidi lahedamaks. Muidugi hetkel muid pakilisemaid asju (rooste eemaldada näiteks).
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Eile sai lõpuks muretsetud pleksiklaasist ketas põlemiskambrite mõõtmiseks. Vajalikest asjadest veel mootoriõli ja süstal.

ImageImageImage

Mõõtmistulemused ka siis:

Põlemiskamber 45-46 ml(cm3) (mõõtsin kahte kambrit). Sisselaskeklapp nõgus.

Kolvipealne vaba ruum silindris 1,1mm (ruumala 4,99 cm3)

Silindri läbimõõt 76 mm (ruumala 299,4 cm3)

Kolvikäik 66 mm

Kogu silindri ruumala 349,9 cm3

Tehaseandmete järgi peaks olema surveaste 7,2:1 (45hj mootoril 8,4:1)
Mootori töömaht 1197 cm3 ehk silindri maht 299,25 cm3



Nüüd tuleb siis arvutama hakkama ja mõtlema kui palju on vaja põlemiskambrit maha võtta, et saavutada soovitud surveaste. Hetkel veel ei ole otsustanud, mis surveastet ma taga ajan aga see selgub ka peagi.


Ja üks huvitav lugemine Muhuklubist sarnasel teemal.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Arvutuste järgi on 7,2 surveastme, 66mm kolvikäigu, 76mm silindri läbimõõdu ja 1,1mm kolvipealse vahe puhul põlemiskambri mahuks 43cm3. Saadud tulemus on üsna sama, mis minu mõõdetud. Samas aga 45 põlemiskabri puhul peaks olema vaheks 0,73 mm.

Arvestades, et vahe on 1,1mm ja põlemiskamber 45 siis on surveaste 7,0.

Kui aga vahe on 1,1 ja soovin surveastet 8,5 siis peaks olema põlemiskamber 35cm3.
9.0 surveastme puhul peaks see olema 32cm3.

Silindrit ei tahaks madalamaks teha kuna siis jääb ikkagi oht, et kolb hakkab vastu pead käima kui midagi nihu läheb.

Nüüd tuleb kuidagi välja mõelda mitu cm3 on 1mm põlemiskambrist. Silindris on 1mm 4,5cm3 aga põlemiskamber on väiksema pindalaga. Kui soovin vähendada põlemiskambrit 10cm3 (surveaste 8,5) siis peaks jämedalt 3mm maha võtma. Tundub hull aga homme süstin vastava koguse kambrisse ja mõõdan kõrguse ära.

Kuna originaalis on 45hj mootori surveaste 8,4 siis ilmselt üritaks ise saavutada 9,0. Tundub turvaline ja enamvähem saavutatav.

Kui aga panna 79 mm kolvid sisse ja kolvipealne jääks 1,1 siis peaks 8,5 surveastme puhul olema põlemiskambri maht 38 ja 9,0 puhul 35cm3.

76 kolvi puhul peaks aga 9.0 surveastme saavutamiseks vähendama põlemiskambrit 32cm3 peale.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Vahepeal jälle hullumaja olnud (nagu ikka) ja pole midagi teha jõudnud. Kuna aga täna pidin varem töö lõpetama siis tekkis ka võimalus viia pead töösse. Selleks oli aga ju vaja välja mõõta kui palju pead vaja maha võtta. Mõeldud tehtud. Maha tuleb 3mm. Üsna palju on aga eks pärastised katsetused näitavad kas olin liiga julge. Uuel aastal ilmselt valmis ja lisaks käib pesumasinast läbi ja klapipesad lõigatakse ka üle.

Enne seda aga tuleb ülejäänud mootor pulkadeks võtta ja ka kokku panna. Seda aga juba uuel nädalal.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Juhtusin lugema üht venekeelset lehte, kus teemaks sama mootori tuunimine. Kes tahab lähemalt lugeda siis link

Aga seal on ka üks tabel tehtud surveastme kohta. Kehtib see siis kui panna 79mm kolvid.

0 mm = 7,7
1 mm = 8,2
1,5 mm = 8,4
2 mm = 8,7
3 mm = 9,3


Minu pead saavad siis 3mm kergemaks ja Indrekul 2mm. Meil küll kolvid ikkagi 76mm

Eks näis mis tulemus on aga vajadusel saab seibidega surveastet alla tuua.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests