Mootor tänapäevaseks

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
Laurake
Posts: 42
Joined: Tue Feb 13, 2007 5:32 pm
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by Laurake »

eitea miks jalgratast leiutate. 9l sajale maantesõidule on ulme isegi originaal mootoriga sapakale. Minul lanceri mootoriga ja skif järel veeremas tuli 1500km keskmine 6.5l sajale ja pool 1500km teekonnast oli karpa rikkis ja sai topelt peale. Reaalselt oleks võind sinna 5 kanti jääda.
Minu zaz 968M "Mummu"
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Lanceri mootor jäägu ikka Mitsubishi märki kandvatele autodele. Sapika süda on ikka originaalmootor. Ja ei ole mõtet teha järeldusi projektist, mis on veel üsna alguses.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Väikse jutu tulemusel sai ka selgeks kuidas tuleb lahendada kütusepumba probleem. Nimelt tuleb kasutusele "in-line" pump praeguse uputatava asemel. Tagasivool läheb sinna kus originaal ja pealevool pumbale põhjas oleva tühjenduskorgi kaudu. Nii saab enda koha tagasi ka kütusetaseme andur.

Ja endale meeldetuletuseks pumba kood: V30-09-0002
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Täna pookisin MS-ile külge funktsiooni, mis näitab mulle auto kiirust. Kuna andur puudub siis on see hetkel sõltuvuses mootori pööretest. Arvutused on tehtud neljanda käigu ülekandearvu järgi aga muude käikudega väga vaja polegi. Tänu sellele kiirussisendile on nüüd nähtav ka kütusekulu. Keskmist ei saa väga usaldada kuid hetkeline peaks õige olema.

Mingi hetk tekkis kiirendamisel detonatsioon ning selle kõrvaldamiseks tuli süütehetke hilisemaks sättima. Ja tänase sooja ilmaga olid temperatuurid ka kohe kõrgemad. Mingi usaldusväärse õli temperatuurinäidu peab ka välja võluma.

Ja peale sõitu paak mulises sest kütus kees torustikus. Vinge värk.

Igatahes mõtteainet jagub.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Praktikas peitub tõde ja omad vitsad peksavad.

Üks suur viga oli panna kütusefilter kütuselati külge. Hetkel viidud see mootorist eemale kuid tegelikult tuleb panna põhja alla. Lisaks tuleks tagasivoolu jaoks panna ka üks kütusejahuti sinna samasse filtri juurde. Lisaks sai endine jadaühendus asendatud paralleelsega. Nüüd peaks mõlemas latis olema sama temperatuur.

Auto sõidab kuid igasugu asju vaja veel muuta ja paremaks teha.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Pidevalt oli probleeme ühe küünlajuhtme eemaldumisega küünla otsast. Juhtmed mõeldud 16mm küünla jaoks aga kasutusel ju 21mm. Seega ei ulatunud küünlad lõpuni pessa. Samas oli probleem ainult ühega kuna just selle juhe oli miskipärast teistest erinev. Veidi ketaslõikurit ja metallist osa sai lühemaks lõigatud. Nüüd istub ideaalselt.

Hiiumaale sõites läks asi mingi hetk veidi imelikuks aga viga otsisin ja leidsin alles laupäeval. Nimelt tagus süütepool ühest kohast üle otse vaakumvoolikusse. Selle tagajärjel oli töös ainult kolm silindrit. Voolik sai kõrvale veetud ja viga ajutiselt kõrvaldatud.

Eile õhtul kadus autol jälle jõud ja kiirus vahepeal max 60 km/h. Täna ei võtnud enam üldse elu sisse. Hetkel istun Hiiumaal oma katkise kütusepumbaga. Homme õhtuks peaks Tallinnast uus kohal olema ja saab vast liikuma. Nüüd siis läheb külge uus paagiväline pump.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Kotitäis kive Cargobus kapsaada kuid uus pump on küljes. Maas tungi abil tehtud kuid sain kenasti tööle. Mingi hetk tuleb normaalsetes tingimustes veidi korralikumaks teha.

Varasemast ajast selge, et segu paikasättimine on imelihtne kuid süütega on keerulisem. Eile sai keeratud süüdet 5 kraadi varasemaks ning kütusekulu langes 1L võrra.

Ja 110+ km/h sõites oli auto nagu noor täkk. Nii mõnigi kaasliikleja vaatas kui ilmaimet.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Põhjust autoga sõitmiseks leiab alati. Täna sai ette võetud sõit Haapsallu paraadile. Ja ega midagi kasulikku peab selles ka olema.

Minnes sättisin asju kõrvalistmel (nii segu kui süüdet). Tagasi tulles tegin katsesõidu Haapsalu ja Tallinna linnapiiride vahel. Vahemaa 85km, kiirus 80-90 km/h ja enamus ajast 85 ja sees kogu aeg neljas käik. Arvuti arvutas mulle keskmiseks kütusekuluks sellel lõigul 6,3 l/100km. Pole just paha kuid tegelikult tahaks selle ikka kasvõi natuke alla kuue saada. Reaalset kulu tankimiste vahel ei ole veel saanud kuna paak vaja korra veel maha võtta ja seetõttu olen tankinud sellise arvestusega, et jõuaks koju tagasi tühjapoolsega.

Hetkel vaja kiiremas korras ära koristada originaal õhufilter, et mootor paremini hingama saada. Lisaks tuleb kollektorile natuke freesi näidata ja kanalid suuremaks teha. Ja mõelda tuleks ka õhu võtmisele väljaspoolt mootoriruumi. Nimelt oli täna sissevõetava õhu temperatuur kuni 66 kraadi aga samas oli väljas ikkagi pigem jahedapoolne. Mida jahedam õhk seda efektiivsem töö. Küljelt ja ülevalt saaks võtta ainult ribide vahelt kuid see võib olla veidi kahtlane. Põhja alt oleks kõige lihtsam kuid seal jälle väga tolmune eriti just kruusateel.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Täna sai paak maha võetud ning lõpuni ja korralikult ära tehtud kütuse pealevool. Auk õigeks puuritud ja keere lõpuni keeratud. Sellega seoses panen tagasi ka kütuse tasemeanduri. Mõned nädalad tagasi sai pump oma uuele kohale paigaldatud (siiski mootoriruumis kuna põhja all ei leidnud sobivat kohta.

Kütuse rõhuregulaator tuleb ka lõpuks osta, et voolikupundar likvideerida.

Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Enda jaoks link sarnasele projektile LUAZ tüüpi masinal.

http://luazzz.ru/showthread.php?t=698&page=9

Õlifilter on ka huvitavasse kohta pandud.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Täna oli tore päev kuna DHL tõi paki kus sees rõhuregulaator. Kuna juba ammu tahtsin eelnevast kütuselati aretisest lahti saada siis kruttisin selle kohe ka külge ja seadsin rõhu 3 bar peale. Õhtul otsustasin minna sõitma ja seadistada segu uue regulaatori järgi.

Sõit kulges Männikult Saku kaudu Sauele kuni järsku kuulsin motika häält. Justkui nullist peeneks ja siis käiguvahetus jne. Edasi sõites see hääl ei kadunud ja mõistsin, et see tuleb minu mootoriruumist. Kui Sauelt välja jõudsin siis tegin peatuse ja sain kinnituse enda arvamusele. Nimelt rõhk kõikus 2 ja 6 bar vahel ja kuni Saueni oli kõik korras seega alguses töötas ilusti. Läpakast segu jälgides käis see ka pidevalt väga rikka ja väga lahja vahel. Reguleerimine tulemust ei andnud seega otsustasin edasi sõita.

Umbes kilomeetri pärast Hüüru külje all kooles auto ära. Regulaator endiselt reguleerimisele ei allunud aga nüüd oli rõhk 7 bar ehk siis nii palju kui pump välja andis. Regulaatori täiesti nulli keeramine ei aidanud ja rõhk langes ise peale pumba seiskamist umbes minuti pärast.

Kütusevoolikul on peal kirjas 1Mpa ehk siis peaks kannatama 10bar survet. Reaalselt lõhkes aga üks voolik 7 bar surve all umbes poole minutiga. Osad voolikud olid mul pikad seega sai seal lõigata. Probleemiks oli aga see, et ühtegi lõikevahendit mul kaasas polnud ning tööriistakomplektist polnud ka abi. Väike paanika hakkas tekkima kuna proua oli kättesaamatu ning lapsed olid mul kaasas. Autos veidi ringi kolades leidsin ühe pooliku roostes lehtkaliibrite komplekti ja kasutasin seda noana. Nüri oli kuid ajas lõpuks asja ära. Kui voolik parandatud siis üritasin edasi reguleerida ja peagi andis saba ka teine voolik mis sai siis ka asendatud.

7 bar survega mootor töötas kuid voolikud ei pidanud vastu seega ei saanud riskida sellega sõita. Katsetasin siis millist survet saan hoida ilma, et üles läheks. Lõpuks jäin 1 bar surve peale ja seadistasin siis MS ümber sellega sõitmiseks. 15km kaugusel oli garaaž ja suund sai siis sinna võetud. Alguses oli segu väga lahja ja jäi umbes 20:1 juurde (norm 14,7:1) kuid lõpuks jõudis mõistus seda niipalju korrigeerida, et sain isegi normaalseks.

Üldiselt oli "mõnus" õhtupoolik ning asjalik 53 eurone jubin.

Homme enne üheksat on start Järva-Jaani suunas seega peab vist kuuest juba graaži lendama ja midagi selle kütusesüsteemiga välja mõtlema.

Väike video regulaatori käitumisest ja vasakul on siis näha kuidas ma kruvikaga reguleerin.
http://youtu.be/ZXhvBjinyNE

Ja pilt "noast" ja voolikutest.
Image
kaffel
Posts: 15
Joined: Mon Apr 06, 2009 5:45 pm
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by kaffel »

Kuidas sul kütuse tagasivool regulaatorist lahendatud oli?
kaffel - 2 pauku 8 auku
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

kaffel wrote:Kuidas sul kütuse tagasivool regulaatorist lahendatud oli?
Otse paaki. Või mida sa silmas pidasid?



Täna oli üks 205 pikkune reis Järva-Jaani ja tagasi. Läksime mööda väiksemaid teid seega aeglustusi ja kiirendusi oli üksjagu. Minnes oli kaasas ports tööriistu ning mootor ja käigukast. Tagasi tulles oli mootori ja kasti võrra kergem.

Tänase sõidu eesmärk oli ka reaalset kütusekulu mõõta. Siimaani on see erinevate probleemide ja lekete tõttu olnud ebausaldusväärne.


Ja nüüd siis tulemused. 205km ning 11,01L ehk siis keskmine kulu 5,37 L/100km. Reaalne kiirus maanteel 85-90 km/h. Arvuti ütles keskmiseks 5,5 seega üsna täpselt. Pole paha :D

Esmaspäeval saab ehk vähe vabamalt hingava õhufiltri ka külge.
kaffel
Posts: 15
Joined: Mon Apr 06, 2009 5:45 pm
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by kaffel »

sipelgas wrote:
kaffel wrote:Kuidas sul kütuse tagasivool regulaatorist lahendatud oli?
Otse paaki. Või mida sa silmas pidasid?

Jep, seda pidasingi silmas. Väga imelik käitumine FPR-i poolt, jõudsid põhjusele jälile?
kaffel - 2 pauku 8 auku
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Vana läks tagasi ja uut pole torkinud. Ilmselt vaatan seda asja alles peale reisi.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests