Esisilla remont

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
plekkvelg
Posts: 187
Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
Contact:

Esisilla remont

Post by plekkvelg »

Kuna ei ole hetkel ZAZi läheduses, siis uuriks siit, et millised n-ö kuluosad esisillas on?
Tahaks alustada vaikselt esisilla korrastamisega ja seal vajavad enamus asju vahetamist.

Äkki keegi oskab kiirelt vastata.. Muidugi ei pane ka pahaks, kui keegi mingisuguseid umbkaudseid hindu teab.

Tänud
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Esisilla remont

Post by Sapi-Vana »

No nagunii on šarniirides loks sees. Kui uusi šarniire ei saa (ilmselt ei saa), siis näiteks Moskvitši šarniiritaastuskomplekt (150 eeku Tõrvas) sisaldab kõike vajalikku. Siis vaata üle kõik need poldid, millega liikuvad osad ühenduses on. Võta lahti, puhasta ja kui kõlbab, siis pane tihedalt tagasi. Valus laks võib olla torsioonitihendid, sest ega neid sa enam niiväga kusagilt ei saa ja nendele asendusdetaili ka ei leia.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
plekkvelg
Posts: 187
Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
Contact:

RE: Esisilla remont

Post by plekkvelg »

Ma nüüdükspäev vaatan need torsooni tihendid läbi, kuid mul on selline kahtlane tunne, et need on läbi.. Esisild oli viimati päris õline :(
Kui on need tihendid läbi, mida siis ette võtta?

Rooliotsad on tal sisemised ja välimise. Sisemised peaks vist olemas olema kuskil uued..

Äkki on lihtsam osta kasutatud sild, mille torsooni tihendid korras ja lapata sinna kõik uuedkuluosad?
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Esisilla remont

Post by Sapi-Vana »

Kui tihendid on läbi, aga neid veel saab nagu parandada, siis ainus asi, millega võid proovida, on see klaasiliim, millega esi- ja tagaklaase kere külge liimitakse. See on selline erakordselt liimiv silikoon piisavalt suure tugevusvaruga, mis jääb kummi külge samahästi nagu ka metallile. Aga ta tahab siis vähemalt 24 tundi kuivada. Maksab miski 100 eeku silinder. Kasutada tasub ohtrasti, sest silindrisse jääv silikoon läheb nagunii ise kõvaks.

Muidu aga on see mõte kasutatud sillast ja selle tihenditest väga õige.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
milky
Posts: 4
Joined: Fri Jun 18, 2010 12:47 am
Contact:

RE: Esisilla remont

Post by milky »

aga mis siis kui õli seal esisillas ei olegi? mis siis juhtub?
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Esisilla remont

Post by Sapi-Vana »

milky kirjutas:
aga mis siis kui õli seal esisillas ei olegi? mis siis juhtub?
Siis teeb roosteuss kiirelt näss-näss ja järgmisest ärevamast jõnksust läbisõit lõpeb torsioonvedrule fataalselt.

Põhimõtteliselt esisild istub väänatava eriterasest lati otsas. Et vääne liiga äkiliseks ei läheks, on lisaks sellele olemas need väljast nähtavad peenikesest terasest kompenseerivad vedrud. Aga nagu kõik siin teavad - Vene mehhaanikas kasutatavad eriterased kõik (erandiks mõned militaarsulamid) olid viimseni rooste vastu kaitsetud. See latt on täiel määral paksu mögina all, mida siis esisild on umbes täis. See mögin tihendab ka kenasti laagreid ja kuni tihendid peavad, on kõik OK.

Kui nüüd määret enam ei ole, siis ühes küljest on see vaba tegutsemismaa roosteussile ja teiselt poolt järjest enam kinni poova laagri tõttu võib vääne minna liiga äkiliseks. Kõik see lõpebki vedru purunemisega.

Muuseas, sellest torsioonvedrust saab rämedalt hea matšeete ja veelgi parema ammu.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Esisilla remont

Post by marek »

Kas torrosioonid peavad olema tuugalt k-kasti õli täis v. poolepeale? Mul nagu oleks torrosioonide keskel uuel sillal poldid, millele muud otstarvet ei tea, kui et ju sealt õli lisatakse, aga need poole peal nii, et 50% ruumist jääks õhuga täidetud. Varsti pean silda õli niikuinii juurde lisama ja uuriks enne järgi kus/kuidas/kui palju panna.

Terv,
Marek
Image
Z@Z
Posts: 202
Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
Location: Võru, Tartu
Contact:

RE: Esisilla remont

Post by Z@Z »

Esisillas peab olema 50:50 õli ja õhku ehk siis torsioonide keskel olevast poldiaugust niipalju õli sisse kui hakkab august õli välja tulema, polt kinni ja asi ants.
ZAZ 968M 91a., ZAZ 968MG 86a., LUAZ 969M 87a.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Esisilla remont

Post by pooltelg4 »

tere. aga mis õli torsiooni panna võib? Kas tavaline käigukasti TAD sobib?
Image
Image
plekkvelg
Posts: 187
Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
Contact:

RE: Esisilla remont

Post by plekkvelg »

Kas Volga poes on šarniiride kaitsekumme ja näiteks rooliotsi müüa ka?
Või sobivad sinna ka mõne muu auto omad?

Kõige suurem probleem ongi šarniiride kaitsekummidega ning välised rooliotsad.
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Esisilla remont

Post by Sapi-Vana »

Ise avastasin mingi hetk, et Fiati kaitsekummid on ka igati head.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
plekkvelg
Posts: 187
Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
Contact:

RE: Esisilla remont

Post by plekkvelg »

Ok, tänud.
Eks võtan kummid maha ja siis autopoode läbi sõitma, kui Volga poes pole
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
hiiuvanavara
Posts: 45
Joined: Mon Jun 08, 2009 9:32 pm
Contact:

RE: Esisilla remont

Post by hiiuvanavara »

volga poes on enamasti kõik olemas....olen sealt kaksaastat kõik jupid ostnud mis esisilla remondiks vaja.. maksmalähevad maks 200.- oleme igaasta uued asjad pannud, et ülevaatusel probleeme vältida. vahetus võtab ka mõnitund ainult aega.. aga seda esisilla remonditeemat oled sa siin juba mitukuud ajanud.. võta lõpuks kätte ja tee ära:)
[url]http://web.zone.ee/hiiuvanaraud/[/url]
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests