Õli temperatuuriandur

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Õli temperatuuriandur

Post by pooltelg4 »

Küsimus siis selline asjatundjatele :), et 88.a 968Mil süüte sisse lülitamisel näitab armatuuri temperatuurinäidik külma mootori puhul(või ükskõik mis mootoritemperatuuri puhul) 120kraadi, tähendab viskab põhja seieri. Kas midagi võib olla valesti ühendatud või on viga anduris? Näitureid olen vahetanud, ei aita. Andureid ka oma 4tk proovinud, kõik ikka sama.
Kas ühendusskeem on muidu selline või olen ma valesti aru saanud:
Mis on termoanduri sees? Kas see on termotakisti baasil ehitatud või vibro-tüüpi?
Image
ette tänades.. ei julge ennem sõitagi kui see viga korras pole:(
Image
Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: Õli temperatuuriandur

Post by metsamees »

http://www.zaz.ru/modules.php?name=Page ... ge&pid=144

Toite saab peale läbi vasakult kaheksanda kaitsme. Anduri külge läheb otse "kella" teine klemm ja siis sealt läbi anduri massi. Mürki ei võta aga mulle tundub et termotakisti baasil andur. Kui seier ilma andurita ka põhja viskab siis on juhe vasta massi kusagilt.
Anduri testimiseks ei pea teda ju tingimata mootori külge keerama. Otse armatuuri alt juhe, otsapidi kuskilt vasta massi ja väheke tuld näidata.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Õli temperatuuriandur

Post by pooltelg4 »

Probleemile sai lahendust otsitud ja viga peitus ikkagi vales anduris. Pildil olev vasakpoolne andur on vibro tüüpi, nimetus tal TM101, mida leidub mõnede autode ja traktorite veesärgi ja radikate küljes sooja mõõtmas, s.h. vanemate sapikate karterpõhja küljes(õlitemperatuuri mõõtmas). Nendel on ka spets. näidik armatuuris, vanemat tüüpi. Uuematel sapikatel tulid välja uued armatuuri kellaplokid ja seal sees ka uuem temp. näidik, magnetoelektriline. Sellega käib koos ka moodsam andur õlivanni servas, takisti-tüüpi(pildil parempoolne), nimetusega TM100A, mõõtmetelt eelmisest pisem. Seal sees on peidetud väikene vidin, mille takistus muutub õli temperatuuri kõikudes. Näitur armatuuris aga saab sellest aru ja muudab oma seieri asukohta vastavalt anduri takistusele.
Image
Last edited by pooltelg4 on Tue Aug 18, 2009 2:37 am, edited 1 time in total.
Image
Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests