metsamees zaz968a 1976

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by pooltelg4 »

Sina vaevled ka soojenduse ehitamisega, kui palju palavat õhku nüüd autosse tuleb? :)
Üks küsimus ka sulle, et mis pumpa sina vee(antifriisi) süsteemis ringi pumpamiseks kasutad?
Kas oleks parem elektriline või rihmülekandega pump?
Image
Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Palavat ei tule ja ei hakkagi tulema. Kui enam-vähem leigetki saaks niipalju et +10 autos hoida oleks juba omadega mäel. Eelmise aasta katsetused näitasid et isegi talvel ringles süsteemis 70 kraadine vedelik.
Pump on elektriline. 12V webasto tsirkulatsiooni pump. Kasutatult umbes oli umbes paarisaja kroonine väljaminek. Korralik asi. Mõeldudki kuuma vee jaoks, voolu võtab vähe (vast Ampri kanti, ei mäleta) ja magnetsiduriga niiet isegi tiiviku kinni jäämisel ei põleta mootorit maha. Alguses natuke streikis. Vahetasin harjad ära ja sai väga hea. Äkki tasubki küsida mõnde tuksis pumpa webastoga tegelevatest firmadest.




Süsteem koosnebki ainult paisupaagist, pumbast, ümber 2 sumpa keeratud 8mm vasktorust ja ees olevast vw golfi radikast. Ühendustorud on kah 8mm.

Suvel hoidsin süsteemi tühjana peale seda kui kevadel korra keema läks. Kui õues temp. alla +15 siis naljalt keema ei lähe. Õige oleks muidugi kogu värk vähemalt 16mm torustiku peale ringi teha, aga eks paistab kas ja kuna ma selleni jõuan. Ideaalis võiks veel soojusvahetid olla poolkuu kujulised mida siis sumpast kaugemale saaks kruttida kui sooja vaja ei lähe.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by pooltelg4 »

Kuidas see nii on siis, talvel torustikus 70 kraadi, aga sooja ei tule. Kas radiaatori juures olev puhur siis jääb nõrgaks? Võib olla, et aitaks mingi auto komplektne puhurisüsteem - karp koos puhuri, radiaatori ja võibolla ka nende klappidega, mis suunavad õhku laiali(jalgadele, esiklaasile jne). Kuigi viimased on sapika juures suhteliselt mittevajalikud.

Webasto elektriline pump on kindlasti hea. Magnetsidur õigustab ennast kindlasti, kui antifriis lahja ja külmuma hakkab. Jaab ka seisva mootoriga veel vett ringi ajada, ega see hetkega ju maha ei jahtu. Endale ehitasin sellised soojusvahetid:

Image

Lähiajal saan ka nende soojatootlikkust proovile panna, kuid pinda on palju, keevitasin nende nähaolevate püttide sisse veel labad, et vesi kohe läbi ei jookseks ja keerukamalt väljumisteed otsiks. Niplite läbimõõt 15mm(nagu lääne sõiduauto soojendustorud/voolikud). Püüan need isoleerida veel klaasvilla ja paksu alumiiniumfooliumiga, pluss veel kogu torustik Armaflexi sisse mähkida, et kadusid vähe oleks.
Poolkuukujulised soojusvahetid oleks küll ideaalne, suveks just. :)
Image
Image
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by tuust »

Pooltelg4 kui igatsed ka elektrilist pumpa, siis mul on üle. ostsin uuena, kasutasin 2 päeva aga kuna veega soojendus end ei õigustanud jäi seisma. Ostu hind oli 30 euri (niipalju tagasi ei taha), kui oled huvitatud võta ära.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Esimesed katsetused olid sapika enda õli radikaga (pinda vähe), edasi juba golfi radikas aga süsteem ei olnud kuigi tihe, enamuse õhust imes vist ikka kõrvalt.
Vahepeal tõstsin radika salongi ja puhuma panin ainult 2 arvuti ventikat. Sai sooja küll aga ropp nägi välja ja nõrgim lüli oli ventikas. Lisaks veel 4 inimest autos sõites oli hea, seisma jäädes hetkega klaasid seestpoolt jääs (hingeaur)
Nüüd on radikas jälle pagassis, õhutihe kast ümber ja tihedalt vent vastus. Teaduslikud katsetused on veel tegemata aga lähinädalatel selgub tõde. Plaan on see kast veel ära isoleerida. Lisaks on jäetud võimalus tulevikus radikast läbi käivat õhku salongist võtta.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by pooltelg4 »

Olen ikka huvitatud Tuusti pumbast. :)

Sapika enda õliradikas jap pisike. Tõenäoliselt jahutab see õli kah halvasti, sp ka mootorid üle kuumenevad suvel. Mina keevitasin õliradiaatori asemele kaks niplit, ja toon õliradika salongi, puhur külge ja tagaklaasile sooja uhama.
Mul oli ka probleeme summutisüsteemi tihedaks saamisega, survestasin kompressoriga paagid ära ja pihustasin peale seebivett. Mitme koha pealt mullitas läbi. Lõpuks peale kolme tundi jamamist olid paagid tihedaks keevitatud ja minul korralik kopp ees asjast... :D
Isoleeri jah ära ja tee katsetused ;) arvan et tuleb tunduvalt parem kui arvuti ventidega.
Salongist õhu võtmine on ka hea, ahelreaktsioon tekib ju ja soojeneb kiiremini.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by AhtiH »

Üks eeldus, et süsteem korralikult toimiks on korraliku ventika olemasolu. Tavalise ventikaga ei tee seal suurt midagi ja vaja on "tsentrifugaalventikat". Loomulikult vaja ehitada vastav torustik ja õhu juhtimiseks. Sest üks asi on soe auto aga olulisem on isegi puhtad aknad ja neid tihtipeale võimalik saavutada ainult akna peale puhudes.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by pooltelg4 »

Nõustun Sipelgaga. Tsentrifugaalsüsteem peab kindlasti olema ventilaatoril. Tavaline tiivik, ilma tsentridugaalsüsteemita oli Zigulitel, mäletan et need puhusid küll vääga vaevaliselt sooja. Ja tõsi - olen vahel Mazda seest tulikuumaks kütnud(nende kanalitega, mis jalgadele või näole/kätele sooja lasevad). Aknad lähevad aga jaheda ilmaga sellest hoolimata jäässe, et autos on 25 kraadi sooja. Peab olema võimalus otse akendele suunata soe õhk. Isegi jahe õhk ju kaotab udu. Aga ainult siis kui akende peale puhutakse.
Image
Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

http://static3.album.ee/files/1095/48/l ... 9_X371.jpg

http://static3.album.ee/files/1095/48/o ... 7_WXAp.jpg

Ise tegin, et saaks üksi kahe autoga maalt linna sõita.

Lisaks avastasin vasakult poolt vigase küünlajuhtme, puhastasin küünlad ära, natuke täiustasin salongikütet ja tegin mõnekümne kilomeetrise proovisõidu.

Lähipäevadel on plaanis ikkagi uued rehvid esimese otsa alla saada ja siis peakski ettevalmistused Haapsalu dessandiks tehtud olema.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by AhtiH »

Vinge värk, peaks enda oma ka kokkupandavaks muutma.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Siiamaani on selle nädal hommikud alanud toyotaga äia õuele sõitmisega. Sealt olen sapika võtnud ja ülejäänud päevased tiirutamised olen juba sapikuga teinud. Täna näiteks 30km mööda Tartut + siis veel üks 60km sõit linnast välja. Õhtuks olen sapiku jälle tagasi viinud- lihtsalt ei taha riskida. Kesklinna värk, öösel pole sellel autol siinkandis kuigi turvaline.

Esimesed rehvid vahetasin eile ära, rahakott jälle 33€ kergem.

Natuke põnevamatel teemadel kah- toasoojast.

Õuetemperatuur: +6
Salongis esiistmel umbes puhuri augu juures: +16
rooli juures esiklaasi lähedal: +11
See on ikka jube kuidas uste vahelt ja igast võimalikust august, kaasa arvatud käigukangi ümbert ja pedaalide alt külma sisse puhub.

Ära on tõestatud et lähipäevadel tuleb välja otsida müts, kindad, villased sokid ja talvesaapad.

Homme siis on tulemas selle nädala neljas sapikaga sõitmise päev.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by tuust »

Sellest on küll äärmiselt kahju, et pärast hulga vaeva nägemist pead ikka külmas sõitma. Aga vähemalt ikkagi leige õhk liigub, mitte ei puhu külm otse näkku.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Minu jaoks algas selle aasta kevad täna. Tõin sapika linna.
Selle aasta remondirahasid on hetkel kulund 3€. Enne sõitu vahetasin süüteluku põhja välja.
Tänase päevaga kogunes läbisõitu umbes 60 km ja tehnilise poole pealt üllatused puudusid.

Endale meeldetuletuseks:
Esimesed rattalaagrid vaja üle vaadata, äkki isegi vahetada.
Õlivahetus on tegemata.
Väntvõlli otsas oleva rihmaratta soon on kahtlaselt sügavaks kulunud (nagu ta juba eelmine aasta oli).
Ukse pealne peegel logiseb ja kole on kah, tõenäoliselt tuleb välja vahetada.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by pooltelg4 »

Sapikas on ikkagi vahel ka päris usaldusväärne riistapuu :)
Endalgi sööb rihmaratas(või rattas) rihma ära. Mis profiil sinna kõige õigem oleks ei tea? KAs A või SPA vms... :D
Image
Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Paar õhtut olen siin nüüd sapika kallal tegelenud.

Pigimatti ostsin 3 lehte (STP silver), lisaks veel 3 meetrit vilti ja ühe aerosool liimi vildi jaoks. Ürituse eelarve: 60€ jagu kinkekaarte.

Tagumist istet pesin ja õmblesin, terve tagumise otsa tegin tühjaks ja puhtaks, pigimatti jätkus tiibadele,rattakoobastele,taha seina ja istme alla. 100% pigimatiga katma ei hakanud, proovin seda teooriat et kui üle poole suurest pinnast katta siis juba asi toimib. Tiivad kumisevad küll teist moodi kui koputada.

Pigimatti paigaldades avastasin suur ümmarguse augu paremalt poolt. Matt sinna peale igatahes läks. Edasi vilti paigaldades kaotasin veel viimased poldiaugud mürasummutuse alla ära.
Tükk tegemist oli et paagi kinnitus vitste poltidele koht leida. Ah jaa see pagana auk mis ma kinni mätsisin- natuke hiljem tuli välja et see oli paagi tühjendus punni jaoks mõeldud.

Muidugi eriti tore oli see, et paagis oli kogu ürituse ajal tubli 20 liitrit kütust. Paaki tagasi paigaldades õnnestus üks sorakas värske vildi sisse valada. Vandusin, proovisin kuivatada, lõikasin vildi sealt kohalt välja ja panin uue. Tuulutasin ja jätkasin salongi kokku panekut. Hais igatahes vähemaks poole päeva jooksul ei jäänud.

Muidugi õhtu lõpuks selgus et paaki on auk roostetanud. Kiskusin kõik jälle laiali.

Tänaseks lõpetasin ära. Homne päev jääb vahele ja peale seda toon maalt teise paagi ära.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests