kaffel kirjutas:
Kui piduriklotse (või muidu piduri osasid) vahetad, siis vähemalt üks telg korraga. Kui ainult ühe poole vahetad, siis sõidadki nagu veerpalu uisku sellega pidurdades - ühest tee servast teise.
Suur tänu! Täitsa õige tähelepanek! Mul olid ühel pool sissekulunud klotsid ees ja teiselpool uued, nüüd vahetasin ühe klotsi ära niiet mõlemal pool 1 uus ja 1 vana ning pidurdab ühtlaselt!
Viimane viga hetkel siis laadimine. Proovisin just: ei lae Lada releega, samas kui otse mõlemad klemmid kokku panna on laadimine olemas. Ei tea, kas äkki praak relee, peab uurima.
No ma proovisin u. 2000 rpm tuled töötavana, + klemm maha ja suri välja ning tuledki ei jäänud hõõguma kuni mootor seisma jäi...
Ennem juba tähendasin, et ei lae, aga sai igaks juhuks ka proovitud.
Last edited by marek on Mon May 11, 2009 10:16 pm, edited 1 time in total.
Eile panin peale kontrollitud geneka ja 14,5 V relee. Kruvisin peale ja mida pole see on laadimine. Ilma releeta laadimine on, aga releega pole... müstika...
Kui genekas töötab, relee kah ja sinu auto peal enam voolu et tee see kompott jäävad järgi ainult juhtmed ja plokirofka relee. Kui seal mingi rämedam lühis on (relee sees dioodid küpsed) siis annabki kokku umbes sellise olukorra et otse 12V ergutuse otstele peale anda siis mingitmoodi longates gene natuke annab voolu.
Viska plokirofka relee küljest ära (juhtmed ka igaksjuhuks gene küljest) ja vaata siis voltmeetriga kas laeb. Laadimistuli peabki siis põlema jääma.
Ma proovisin nii, et võtsin relee vahelt ära ja siis oli laadimine täitsa olemas nii armatuuritule järgi kui ka reaalsuses. Samas elektrik väitis, et relee on ka korras. Täna peaks elektriku juurde minema kogu auto, siis saab teada, kus on kala.
Uuriti välja, et dioodplokk on läbi. Kahel teisel tagavara genekal, mis leida suutsin oli see samuti läbi ning nüüd pidi mingi muu masina ploki peale ehitama...
Last edited by marek on Thu May 28, 2009 12:09 pm, edited 1 time in total.
Ega dioodid muidu läbi ei põle kui et neile peab liiga suur pinge peale minema. Karta on, et olukorra püsides sa dioode vahetama jäädki. Vaata ikka ennem see relee üle.
Muidugi...on olemas ka kõrgepingedioodid...aga siis hakkab julmalt tänakat saama kõik see, mis on pärast dioode. Vist poleks hea.
Sapi-Vana kirjutas:
Ega dioodid muidu läbi ei põle kui et neile peab liiga suur pinge peale minema. Karta on, et olukorra püsides sa dioode vahetama jäädki. Vaata ikka ennem see relee üle.
Muidugi...on olemas ka kõrgepingedioodid...aga siis hakkab julmalt tänakat saama kõik see, mis on pärast dioode. Vist poleks hea.
Ei tea, see elektriku teema, ütles mulle, et kestab selle mootori/auto eluea, aga tuli välja, et mitte. Homme pidi korda tegema.
mul on sakslasel-traktorile30hp mootor peale aretatud.vaatasin kuidas seal geneka juhtmed on.valge või kollane ,aru ei saa ,läheb otse kerede massi..must relee pg1 külge massi,see relee on kummipatjadel.laadimis relee on mingi vene oma ,kaks väikest lampi peal-punane ja roheline..genekast tulev juhe-valge läheb 67 klemmi,süüte+ 15 klemmi.kahju et täpseid juhtme värve ei näe,traktor punaseks värvitud ja juhtmed ka:|sa pead vaatama kas + ja- juhtme ühendused korras.lääne genekal lõõb ka dioodid läbi kui aku tagand kaob.