Uunikumi staatus

Siia kõik muu, mis mujale teemadesse ei sobi.
Post Reply
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

Uunikumi staatus

Post by Jossu »

Nimelt tuli mõttesse, et ka sapikaid on, millele taodelda nn " musta numbrit".Ka minul on enamasti sihiks võetud autod musta numbri staatusesse ajada. Kuna juhtusin lugema siin hiljaaegust autolehe artikklit siis mõtlesin, et edastan siinse info ka siia klubi lehele, kel võibolla autoleht kodus ei käi.
1.Mis on vanasõiduk?
Vanasõiduk on teaduse või tehnika arengut kajastav, ajaloolis-kultuurilise väärtusega, kollektsionääridele või muuseumile huvi pakkuv sõiduk, mille valmistamisest on möödunud vähemalt 35 aastat ja mis on vanasõidukiks tunnistatud.
2.Palju võib autot muuta?
Nõuded vanasõiduki originaalsusele:

*valmistamisajaga enne 01.01.1930a-vähemalt 70% ulatuses.

*valmistamisajaga alates 01.01.1930a kuni 31.12.1945 vähemalt 75% ulatuses.

*valmistamisajaga alates 01.01.1946.a kuni 31.12.1960.a-vähemalt 85% ulatuses.

*valmistamisajaga alates 01.01.1961.a kuni 31.12.1970.a- vähemalt 90% ulatuses.

*valmistamisajaga alates 01.01.1970.a ja vähemalt 35 aastat tagasi-vähemalt 95

Originaalsuse hindamisel kontrollitakse kere, pinnakatte, veermikuu, mootori,jõuülekande,elektriseadmete,interjööri,varustuse ja muude osade vastavust originaalile.Originaalseks loetakse ka originaaliga väga sarnased detailid,seadmed, pinnakate ja muud.

3.Millised on nõuded tehnoseisundile?
Sõiduki mootoris,kütuse-ja jahutussüsteemis, jõuülekandes nind veermikus ei tohi olla nähtavaid lekkeid.
*Heitgaaside pihkumine kogu süsteemi ulatuses ei ole lubatud.

*Sõiduki piduriseadmed peavad olema töökorras ja võimaldama sõidukit peatada.

*Valgustusseadmed peavad olema töökorras.

*Juhtimisseadmetes ja veermikus ei tohi olla vigastusi ja jääkdefromatsioone, esinevad lõtkud ei tohi olulisel määral mõjutada sõiduki kasutamist.

*Sõiduki muud seadmed peavad olema töökorras ja toimima.

*Sõiduki keredetailides ja raamis ei tohi olla pragusi ja murdeid.

*Sõiduki interjöör, istmed, lahtikäiv katus, polsterdus ja muud riide,
naha või muu sarnase materjaliga kaetud detailid peavad olema terved.

*Rehvil ei tohi esineda sisemisi ega välimisi koordi läbivaid vigastusi või turvise eraldumist koordist ja turvisemustri jääksügavus peab olema nõuetele vastav.

*Sõiduki nähtaval välispinnal ei või olla korrosiooni-ega pinnakattekahjustusi.

*Sõidukil peab olema nõuetele vastav ohukolmnurk ja tulekustuti.

4.Kui palju maksab regristreerimine?
Arkis maksab registritunnistuse vahetus 200 krooni. Ekspertiisile otsest maksu ei ole.Originaalregristreerimistunnistus jääb arki hoolde.

5.Vanasõidukiks tunnistamine.
Vanasõidukiks tunnistamine on vanasõidukina regristreeritava sõiduki tehnoseisundile ja originaalsusele kehtestatud nõuetele vastavuse kontrollimine. Vanasõidukiks tunnistavad auto kaks vähemalt viie vanasõidukiklubi volitatud ja ARK tunnustatud asjatundjat, kes väljastavad vanasõidukiks tunnistamise akti.Vanasõiduki registreerimistunnistus kehtib 12 aastat.

6.Mida vanasõidukiks registreerimine annab?
Vanasõidukina saab arvele võtta näiteks parempoolse rooliga autot, mis on tavalise sõiduki puhul raskendatud. ARKi avalike suhete osakonna juhi Timo Vijari sõnul on juttu olnud ka sellest, et tulevikus võib vanasõidukiga kaasneda maksueeliseid.Hetkel ei pea käima ülevaatusel iga aasta, vaid üle nelja aasta.

Artikkel Autolehest nr 5(6.veebruar 2008)

Tean, et ka Margusel on plaanis oma sinine 968 arvele võtta(klubiliste all on ka pildid). Olen tema masinat näinud nign see on tõesti selle väärilne.
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests