sapika laadimine, päris huvitav

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

sapika laadimine, päris huvitav

Post by metsamees »

Ühel hetkel võtsin mina skeemid ette ja hakkasin vaikselt tegema eestikeelset juttu sapika laadimissüsteemi ehituse ja võimalike vigade otsimise kohta. Materialideks www.zaz.ru, zaz968a raamat aastast 1977 ja 968m raamat aastast 1982. Otsisin releede sisu välja, joonistasin selle osa skeemi ümber ilusti värviliselt et oleks aru saada mis värvi juhe kuhu läheb ja mis sealtkaudu jookseb. Asi tegelikult lihtne- läbi RR310 antakse genekale ergutust ja see relee siis katkestab ergutuse ära kui pinge väga kasvama hakkab ja kui pinge langeb kukuvad kontaktid uuesti kokku ja ergutusmähist läbib vool.
Läbi RB-1 on tehtud laadimise kontrolllambi lülitamine ja mootori käimise ajal(tegelikult ainult siis kui laadimine toimub) starteri andmise võimaluse plokeerimine.
RB1mähised saavad pinget otse generaatorilt kahe faasi vahelt (AC ehk siis vahelduvpinge) mis alaldatakse relees sees olevate dioodidega ja antakse seejärel relee mähisele. kui mähisest vool läbi käib siis katkestatakse kontakti LK ühendus massiga ja tänu sellele ei saa massi ka starteri relee- ühesõnaga kui laadimine töötab siis starterit anda ei ole võimalik. Täpselt samamoodi katkestatakse ka laadimise kontroll lambi massi ots ära ja lamp kustub.
Põhimõtteliselt kui kõik silma ees on siis lihtne ja suht lollikindel süsteem AGA... Vähemalt minu 968m-i raamatus on see joonistatud nii et kui skeemi järgi kokku panna siis käima ta küll ei hakka sest seltsimehed raamatujoonistajad on veidi puusse pannud elektriskeemi joonistamisega.
Last edited by metsamees on Fri Mar 30, 2007 12:43 pm, edited 1 time in total.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: järgmisena lisaks RB-1 sisu skeemi

Post by metsamees »

nagu näha juuresolevalt pildilt on klemm LK läbi relee kontaktide ühendatud otse massi. Kui nüüd vaadata eelmist joonist (968m raamatust ümber joonistatud) siis selle skeemi pealt loeks nagu välja et keerad aga süütevõtit, senikaua keerad kuni starteri andmise asendini välja ja siis hakkab kusagilt suitsupilve paistma sest kogu see Volt ja Amper mis akupealt läbi süüteluku jookseb läheb otsejoones läbi RB-1 kontaktide massi.
Ühesõnaga skeemil RS ja LK otsad omavahel ära vahetada ja saab väga BRO
Last edited by metsamees on Fri Mar 30, 2007 2:17 pm, edited 1 time in total.
meelis
Posts: 101
Joined: Mon Dec 04, 2006 10:52 pm
Contact:

RE: sapika laadimine, päris huvitav

Post by meelis »

hmz.. üks asi mulle arusaamatu. kuskohas ikkagi vool alaldatakse? kas kohe geneka juures või RB-1 karbis? kui RB-1's alaldatakse siis miks geneka küljes radikatega dioodid on? jäin täiesti ummikusse garaažis eile õhtul. minu loogika järgi peaks alaldamise dioodid päris korralikult jahutust saama, aga selles relee karbikeses pole see ju eriti võimalik. samas jälle genekast tuleb kaks pruuni juhet (ühevärviliste juhtmete järgi vaadates peaks tegu olema ikkagi vahelduvvooluga). sapika raamatust polnd ka abi, kuna mu vene keele oskus ei ole päris piisav selleks. võibolla olen lihtsalt sellest laadimise süsteemist valesti aru saand :S
sapakahaige :D
Peugeot 406 2.0 turbo '98, Zaz 968M 1.2 '88
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: sapika laadimine, päris huvitav

Post by metsamees »

Vool alaldatakse ikka geneka juures radika küljes olevate dioodidega. RB-1 juurde on genekast enne dioode vahelduvvoolu otsad veetud ainult sellepärast et rb-1 reageeriks tõesti ainult geneka poolt toodetud pinge peale- Aku pinge tagurpidi läbi suurte dioodide gene mähistele(sinna kuhu ka rb-1 juhtmed lähevad) ei jõua aga kui gene töötab on seal pinge, rb-1 rakendub ja laadimise kontroll lamp kustubki ära.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests