Biolisandiga kütuse sobivus (E5 ja E10)
-
- Posts: 16
- Joined: Tue Sep 19, 2017 9:40 pm
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Viljandi
- Contact:
Biolisandiga kütuse sobivus (E5 ja E10)
Tere!
Uuriks siis, et kas seda kütust mis nüüd müüakse (95E5) võib ka rahuliku südamega sapikasse valada?
Ja see 98 on vist liiga vägev?
Uuriks siis, et kas seda kütust mis nüüd müüakse (95E5) võib ka rahuliku südamega sapikasse valada?
Ja see 98 on vist liiga vägev?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: kütus
Maanteeameti lehel kirjutab sellest natuke. Seal all ka tabel, millistele autodele see uus solgitud kütus ei sobi.
https://www.mnt.ee/et/soiduk/kutusekulu ... d-soidukid
https://www.mnt.ee/et/soiduk/kutusekulu ... d-soidukid
-
- Posts: 51
- Joined: Sun Aug 06, 2017 9:51 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Elva
- Contact:
Re: kütus
Kui nüüd lugeda toda eelpool lisatud lehte siis "Kui sõiduk ei ole ette nähtud tarbimaks E10 mootoribensiini, siis tuleb tankida tavapärast E5 mootoribensiini, mida kütusemüüjad ka edaspidi tanklates pakuvad.".
Vist siis jääb tavaline tankur ka alles.
Kui see mingi Üle-Euroopaline asi pole siis Lätist saab vast ikka tuua.
Vist siis jääb tavaline tankur ka alles.
Kui see mingi Üle-Euroopaline asi pole siis Lätist saab vast ikka tuua.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: kütus
Sapikas sööb kõike ilma mureta (kui mootor korras). Soomes juba aastaid tagasi E10 kasutanud ja ei olnud mingit probleemi. Peale selle, et kütusekulu vähenes.
Ja 98 on ka täiesti sobiv. Lihtsalt süüde peab varasem olema kui 76ga sõites. Sama kehtis ka tavalise 95 puhul.
Ja 98 on ka täiesti sobiv. Lihtsalt süüde peab varasem olema kui 76ga sõites. Sama kehtis ka tavalise 95 puhul.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: kütus
Kütusest veel rääkides (et mtte uut teemat tekitada) - kui kiiresti keegi sõidab, kui palju kütust 100km läbimiseks kulub?
Sain siin üksvahe 70 ga terve tee veeredes (Viljandi -> Abja-Paluoja ~ 35 km) kütusekulu 5..6L 100-le. Nüüd viimaselajal rohkem sõitma hakates ja suuremaid kiiruseid katsetades (90...100km/h.) tuli keskmine 10L 100-le.
Kas teistel asi sama hull? Mootori pöörded keskmiselt 3400...3900 p/min (vastavalt 90km/h. ja 100 km/h).
Lisainfo - bioetanool lagundab kummi s.t kütuse etteande süsteemis ei tohi olla
kummi voolikuid,tihendeid jms. Mul on vist tagajärjed käes - mõned kuud kasutatud kütusevoolikud pragunevad :p või on kehv kummi kvaliteet.
Sain siin üksvahe 70 ga terve tee veeredes (Viljandi -> Abja-Paluoja ~ 35 km) kütusekulu 5..6L 100-le. Nüüd viimaselajal rohkem sõitma hakates ja suuremaid kiiruseid katsetades (90...100km/h.) tuli keskmine 10L 100-le.
Kas teistel asi sama hull? Mootori pöörded keskmiselt 3400...3900 p/min (vastavalt 90km/h. ja 100 km/h).
Lisainfo - bioetanool lagundab kummi s.t kütuse etteande süsteemis ei tohi olla
kummi voolikuid,tihendeid jms. Mul on vist tagajärjed käes - mõned kuud kasutatud kütusevoolikud pragunevad :p või on kehv kummi kvaliteet.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: kütus
Kui veel tulla tagasi E5 ja E10 kütuse juurde siis seal on kaks põhilist aspekti, mida tähele panna.
Nagu Kalle juba mainis siis etanool on sisuliselt lahusti. See tähendab, et kogu kinni jäänud mustus mis süsteemis on pestakse varem või hiljem lahti ja see jõuab karburaatorisse ja sealt mootorisse (kui hästi läheb). See lahusti omadus tähendab ka seda, et kummiosad kipuvad lahustuma või üles punduma. Voolikud saab asendada korralike tänapäevastega, mis on etanoolikindlad (kõik ei ole). Vanal süsteemil veel võimalikuks murekohaks kütusepumba membraan ning karburaatori tihendid. Kui keegi kasutab veel karburaatorit, kus nõela otsas o-rõngas (mitte koonusega nõel) siis see paisub ilmselt üles. Aga see o-rõngaga variant oli ka tavalise bensiiniga suur murekoht. Lisaks siis muidugi kaantevahelised ja kiirenduspumba tihendid. Ise enam karburaatoriga ei sõida juba ammu seega enda kogemus puudub kuid sapikatega korduvalt Soomes käidud kus E10 juba 2011 aastast kasutusel.
Teine asi on see, et etanooli energiasisaldus on veidi väiksem kui bensiinil ehk siis teoorias peaks kütusesegu veidi rikkamaks tegema (düüsidega). Praktikas aga töötab sapikas kogu aeg vähemal või rohkemal määra vale seguga.
Etanool on vee baasil ja kihistub kiirelt. Seega kauaks ei saa seda kütust paaki seisma jätta kuna vesi ju ei põle.
Kui kardate siis tankige 98-t. Aga minu kogemus näitab, et sapika mootor töötab pea kõigega.
Kütusekulust rääkides siis meie 2016 suvisel reisil Itaaliasse ja Šveitsi (6700km) täislastis auto ja katuseboksiga oli minu masina keskmiseks kuluks oli u 7,5-8,0 L/100km. Kiirus 80-90 vahel. Mägedes vähem. Tiit sõitis karburaatoriga ja evis sarnast kulu.
Nagu Kalle juba mainis siis etanool on sisuliselt lahusti. See tähendab, et kogu kinni jäänud mustus mis süsteemis on pestakse varem või hiljem lahti ja see jõuab karburaatorisse ja sealt mootorisse (kui hästi läheb). See lahusti omadus tähendab ka seda, et kummiosad kipuvad lahustuma või üles punduma. Voolikud saab asendada korralike tänapäevastega, mis on etanoolikindlad (kõik ei ole). Vanal süsteemil veel võimalikuks murekohaks kütusepumba membraan ning karburaatori tihendid. Kui keegi kasutab veel karburaatorit, kus nõela otsas o-rõngas (mitte koonusega nõel) siis see paisub ilmselt üles. Aga see o-rõngaga variant oli ka tavalise bensiiniga suur murekoht. Lisaks siis muidugi kaantevahelised ja kiirenduspumba tihendid. Ise enam karburaatoriga ei sõida juba ammu seega enda kogemus puudub kuid sapikatega korduvalt Soomes käidud kus E10 juba 2011 aastast kasutusel.
Teine asi on see, et etanooli energiasisaldus on veidi väiksem kui bensiinil ehk siis teoorias peaks kütusesegu veidi rikkamaks tegema (düüsidega). Praktikas aga töötab sapikas kogu aeg vähemal või rohkemal määra vale seguga.
Etanool on vee baasil ja kihistub kiirelt. Seega kauaks ei saa seda kütust paaki seisma jätta kuna vesi ju ei põle.
Kui kardate siis tankige 98-t. Aga minu kogemus näitab, et sapika mootor töötab pea kõigega.
Kütusekulust rääkides siis meie 2016 suvisel reisil Itaaliasse ja Šveitsi (6700km) täislastis auto ja katuseboksiga oli minu masina keskmiseks kuluks oli u 7,5-8,0 L/100km. Kiirus 80-90 vahel. Mägedes vähem. Tiit sõitis karburaatoriga ja evis sarnast kulu.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: kütus
Töötab tõesti kõigega - kütusesordi pärast tegelikult suurt muretsema ei pea.
Ainult diislit ei tohi bensiiniga segamini panna, see tahmab. Endal proovitud ja paha-paha.
Ja need voolikud on lõhenenud ka ainult pealtpoolt, tundub et mul veidi madalama kvaliteediga odavad voolikud ka.
Täna sai tehtud teine kütusekulu proov ja 80-ga terve tee sõites tuli sama kütusekulu (10L/100km peale). Arvan, et süüde vale.
Aga Ahti räägi meile kui palju süüdet varajasemaks keerama peab?
Eeldusel, et tühipöörded on 800..900 pööret/min. ja mootor töösoe, vaakumvoolik (kui on alles) jagaja küljest eemaldatud ja reguleerimise ajaks pimedaks tehtud (mul peab arvutiga süüte fikseerima ennem regulli).
Ainult diislit ei tohi bensiiniga segamini panna, see tahmab. Endal proovitud ja paha-paha.
Ja need voolikud on lõhenenud ka ainult pealtpoolt, tundub et mul veidi madalama kvaliteediga odavad voolikud ka.
Täna sai tehtud teine kütusekulu proov ja 80-ga terve tee sõites tuli sama kütusekulu (10L/100km peale). Arvan, et süüde vale.
AhtiH wrote:Kui veel tulla tagasi E5 ja E10 kütuse juurde ...
Aga Ahti räägi meile kui palju süüdet varajasemaks keerama peab?
Eeldusel, et tühipöörded on 800..900 pööret/min. ja mootor töösoe, vaakumvoolik (kui on alles) jagaja küljest eemaldatud ja reguleerimise ajaks pimedaks tehtud (mul peab arvutiga süüte fikseerima ennem regulli).
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: kütus
Tehaseseadest varasemaks igal juhul (kui surveaste tõstetud pole). Kui palju vaja keerata oleneb juba konkreetsest mootorist.
Hakkad vähehaaval keerama ja vaatad kuidas auto sõidu ajal käitub. Ideaalis keerad seni kuni tekib suurim võimsus aga veel ei hakka detoneerima. Keerata tuleb aga vähehaaval ja piisavalt sõita katsetamiseks. Ideaalis mõni pikk tõus kus on siis hea samades tingimustes katsetada.
Mida suurem on kütuse oktaanarv seda aeglasemalt kütus põleb. Seega kui mootor oli ette nähtud sõitma 76 bensiiniga siis süüde oli sätitud vastavalt. 95-ga sõites põleb kütus aga aeglasemalt ja seetõttu tuleb seda varem süüdata. Vastasel juhul toimub põhiline rõhutõus liiga hilja(peale Ü.S.S.) ja (suur) osa energiast ei lähe enam õigesse kohta.
Hiline süüde paneb mootori kuumemalt tööle, varane külmemalt. Samas kui segu on vale siis ei saa ka süüdet korralikult paika.
Hakkad vähehaaval keerama ja vaatad kuidas auto sõidu ajal käitub. Ideaalis keerad seni kuni tekib suurim võimsus aga veel ei hakka detoneerima. Keerata tuleb aga vähehaaval ja piisavalt sõita katsetamiseks. Ideaalis mõni pikk tõus kus on siis hea samades tingimustes katsetada.
Mida suurem on kütuse oktaanarv seda aeglasemalt kütus põleb. Seega kui mootor oli ette nähtud sõitma 76 bensiiniga siis süüde oli sätitud vastavalt. 95-ga sõites põleb kütus aga aeglasemalt ja seetõttu tuleb seda varem süüdata. Vastasel juhul toimub põhiline rõhutõus liiga hilja(peale Ü.S.S.) ja (suur) osa energiast ei lähe enam õigesse kohta.
Hiline süüde paneb mootori kuumemalt tööle, varane külmemalt. Samas kui segu on vale siis ei saa ka süüdet korralikult paika.
-
- Posts: 48
- Joined: Thu Mar 10, 2011 7:03 pm
- Contact:
Re: Biolisandiga kütuse sobivus (E5 ja E10)
Kuidas siis bensu lood? Kes mis bensuga sõidab? Kas probleemid juba on?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests