Kalle 3A3-966B 72'
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Lisan mõne pildi auto hetkevälimuse teemal:
Auto sai omale ka uued "kellad" armatuuri.
Auto sai omale ka uued "kellad" armatuuri.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Kas hetkel odomeetri numbrid ei muutu? Või oled paigaldanud mõne elektrilise spido anduri? Ja laadimispinge 13,4V tundub kah natuke vähe võitu.
Aga muidu äge.
Aga muidu äge.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Hea tähelepanek. Odokas loeb, kui tross taha pista ja kinni keerata. Hetkel pole seda veel jõudnud teha, tore oleks küll näha läbitud kilomeetreid. Panen neid praegu GPSi järgi kirja paberile.sapikafänn wrote:Kas hetkel odomeetri numbrid ei muutu? Või oled paigaldanud mõne elektrilise spido anduri? Ja laadimispinge 13,4V tundub kah natuke vähe võitu.
Aga muidu äge.
Laadimine ikka 14V +/-5V aga tundub, et peaks voltmeetrist otse aku peale vedama, kellaploki ahelates pingelangus piisav et vähem näidata ... Aitäh
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Saabunud on uus aasta ja sapakas on ikka jätkuvalt alles. Igav pole olnud, sellise autoga on alati midagi nokitseda või kui käed ja pea otsas, siis juurde ehitada.
Tegin siis igaastase rooste ennetamise ära ja vana mastiks maha uus peale, karpidesse kaitsevaha ja paigaldasin ka ette logarid.
Veljepoldid vahetasin välja M12 peale(pildid ja õpetused lisan hiljem), ja lisasin uued kroommutrid.
Peale sai installitud Ebersprächeri diisel ahi, toimetab mõnusalt
Autos on kuskil 15 minutiga 26 kraadi sees ja kuna tihendid peavad, ei lange temp. ka sõidu ajal.
Kuna Ebersprächeril oli aju läbi, nagu neil ikka...siis tuli ehitada ise aju Arduino baasil. Tempi regull käib hetkel lihtsalt, digitaalsete termostaatidega ja salongiventikas PWM regulaatoriga. Hiljem plaan teha asi kompaktsemaks (aju), peita see armatuuri alla(veel mahub mõni plokk sinna) ja teha täisautomaatseks, lisaks kaugjuhtimispult soojenduse distantsilt käivitamiseks.
Mis veel plaanis?
Tellisin posu uusi VW folfi süütesüsteemi juppe, jagaja kaas, rootor süütejuhtmed, monopritse tald, mootori temp. andur, NGK küünlad jne.
Golf MK3 jagaja läheb treimisse ja selle saab täpselt samasuguseks treida nagu sapaka originaal jagaja. Ainuke vahe siis, et see Halli anduriga ja kontaktideta.
Juhtima hakkab see Golf III 1.4 L mootori aju, ja aju omakorda monopritset.
Tuleb paar väikest ehitamisõhtut aga oodata on head tulemust
Tegin siis igaastase rooste ennetamise ära ja vana mastiks maha uus peale, karpidesse kaitsevaha ja paigaldasin ka ette logarid.
Veljepoldid vahetasin välja M12 peale(pildid ja õpetused lisan hiljem), ja lisasin uued kroommutrid.
Peale sai installitud Ebersprächeri diisel ahi, toimetab mõnusalt
Autos on kuskil 15 minutiga 26 kraadi sees ja kuna tihendid peavad, ei lange temp. ka sõidu ajal.
Kuna Ebersprächeril oli aju läbi, nagu neil ikka...siis tuli ehitada ise aju Arduino baasil. Tempi regull käib hetkel lihtsalt, digitaalsete termostaatidega ja salongiventikas PWM regulaatoriga. Hiljem plaan teha asi kompaktsemaks (aju), peita see armatuuri alla(veel mahub mõni plokk sinna) ja teha täisautomaatseks, lisaks kaugjuhtimispult soojenduse distantsilt käivitamiseks.
Mis veel plaanis?
Tellisin posu uusi VW folfi süütesüsteemi juppe, jagaja kaas, rootor süütejuhtmed, monopritse tald, mootori temp. andur, NGK küünlad jne.
Golf MK3 jagaja läheb treimisse ja selle saab täpselt samasuguseks treida nagu sapaka originaal jagaja. Ainuke vahe siis, et see Halli anduriga ja kontaktideta.
Juhtima hakkab see Golf III 1.4 L mootori aju, ja aju omakorda monopritset.
Tuleb paar väikest ehitamisõhtut aga oodata on head tulemust
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Pean ka ära märkima, et sapakas on nüüd kuskil 10 aastat minu käes olnud. Hämmastav, kas pole?
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Täna viimane pilguheit sellele seadistusele ja praeguseks on kõik maha võetud ja kasti laotud, sõitis päeval viimased 30 km veavabalt. Kellel huvi, saab omale koos jagaja, süütepooliga, sisselaske kolle andurite ja ajuga.
Hakkasin siis klappe reguleerima ja oh üllatust, üks sisemine kaane tikkpoldi keere oli maas ülevaltpoolt ja mutter pealt minema hüppanud. Vedas, et midagi ära ei lõhkunud, nookurid terved ja mutter oli ennast kaanesoppi ära peitnud.
Nüüd võtan jälle põhjalikumalt mootori ette peale kahte aastat sõitu.
Tõukuri pesadesse panen uued sk-tihendid. Klapid lihvin ära. Uus tikkpolt ja uued mutrid (ühel mutril oli veel keere väga kahtlane, sealt ka väike õlileke mööda tikkpolti).
Summuti süsteem ei ole rahuldav, vean torud ühte punkti kokku ja lisan resonaatori püti + vw golfi lõpupüti, mõlemad on uuena olemas ja ootavad juba ammu katsetamist. Enda ehitatud pütid on kahjuks suht roostes juba kuumuse ja soola tõttu.
Pilte ka, mis autole külge lähevad:
Hakkasin siis klappe reguleerima ja oh üllatust, üks sisemine kaane tikkpoldi keere oli maas ülevaltpoolt ja mutter pealt minema hüppanud. Vedas, et midagi ära ei lõhkunud, nookurid terved ja mutter oli ennast kaanesoppi ära peitnud.
Nüüd võtan jälle põhjalikumalt mootori ette peale kahte aastat sõitu.
Tõukuri pesadesse panen uued sk-tihendid. Klapid lihvin ära. Uus tikkpolt ja uued mutrid (ühel mutril oli veel keere väga kahtlane, sealt ka väike õlileke mööda tikkpolti).
Summuti süsteem ei ole rahuldav, vean torud ühte punkti kokku ja lisan resonaatori püti + vw golfi lõpupüti, mõlemad on uuena olemas ja ootavad juba ammu katsetamist. Enda ehitatud pütid on kahjuks suht roostes juba kuumuse ja soola tõttu.
Pilte ka, mis autole külge lähevad:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Tervitus,
Hea on vaadata, et kümne aastaga pole huvi sul kadunud. Hoopis vastupidi, viitsid jamada ja aretada.
Miks sa seekord monopritse kasuks otsustasid? See ju samm tagasi. Kas hetkel peal olev pritse ei tööta korralikult? Või mida rohkemat sa sellelt monopritselt ootad?
Hea on vaadata, et kümne aastaga pole huvi sul kadunud. Hoopis vastupidi, viitsid jamada ja aretada.
Miks sa seekord monopritse kasuks otsustasid? See ju samm tagasi. Kas hetkel peal olev pritse ei tööta korralikult? Või mida rohkemat sa sellelt monopritselt ootad?
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Nelipunkt ei anna sapakale suurt midagi, kui see ei ole just nii korralikult ja programmeeritava juhtajuga tehtud, nagu Ahtil.sapikafänn wrote:Tervitus,
...mida rohkemat sa sellelt monopritselt ootad?
Monopritse käib VW golfi peal vaadates üllatavalt hästi, mulle meeldib selle tühipöörete mootor, mis regullib ise pöörded poole sekundi jooksul õigeks (sapikal on kombeks soojenedes pöördeid tõsta). Nelipunkt on tegelikult väga kapriisne ja ikkagi VAF õhulugejaga, mis ei ole ka teab mis täpne. Ja tegelikult on Monotronic ka suhteliselt erk ja reageerib gaasile hästi.
Proovime ära, mis seal ikka. See ju sapakale omasem ka - meenutab veidike karpat
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Niipalju kui ma autode ostu-müügiga ja soovitustega vanasti pea igapäevaselt kokku puutusin, siis on meeles, et seda 1.4 monopritset kardeti nagu tuld Golfi peal.pooltelg4 wrote: ...
Juhtima hakkab see Golf III 1.4 L mootori aju, ja aju omakorda monopritset.
Tuleb paar väikest ehitamisõhtut aga oodata on head tulemust
Ei olevat olnud üldse nii ökonoomne kui eeldada 1.4 mootorist ning tüüpviga olevat olnud see, et monopritse lõpetab lepingu. Ning selle remont olevat ka mõtetu.
Seda monopritse kehvust toetas ka üks enda reaalne kogemus. Käisin aastaid tagasi Golf 3-le roolivõimu õlipaaki ostmas ja romulas olid välimuse/kulumismärkide järgi "pea kasutamata/uued" Golf 3-d reas 3 tk, millest ühe pealt jupp maha kruviti. Imestasin ka, et kuidas ja miks need autos siia on saanud ja vastuseks tuligi, et 1.4 monopritse neil kõigil
Seetõttu veidi kummaline, et selline asi külge läheb, samas vb. kui teada ja osata seda parandada, paika timmida, siis vb. nii hull asi polegi.
Igaljuhul edu ehitusel!
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Ainus, mis seal rikki saab minna on kütusepump, mis ei anna enam rõhku välja ja sealt hakkavad edasised mured arenema... kuna mul on 90 % osadest uued siis ei tohiks selle sapaka eluajal vähemalt probleeme tekkida või vähemalt selliseid mida remontida ei oskaks.
Pritsepea on ka nagu uus, isegi tahmane ei olnud.
Pritsepea on ka nagu uus, isegi tahmane ei olnud.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Täna sai siis selgeks, et nii klappide värvi järgi kui lekkekiiruse kaudu on näha, et parema kaane neljast klapist on pidanud vaid üksainuke ja seegi immitseb pikapeale diislit läbi katsetuse käigus.
Aga midagi head ka siia õhtusse - kontaktivaba jagaja sai valmis:
Aga midagi head ka siia õhtusse - kontaktivaba jagaja sai valmis:
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
marek wrote: Seetõttu veidi kummaline, et selline asi külge läheb, samas vb. kui teada ja osata seda parandada, paika timmida, siis vb. nii hull asi polegi.
Igaljuhul edu ehitusel!
Tänud annan Sulle teada kuidas läks.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Tänase seisuga said klapid pessa lihvitud ja peavad, vähemalt praegu, eks see näha ole kaua. Kaaned lähevad homme pessu ja siis õhtul juba külge. Häda oli selles, et ei leidnud enam õigeid SK-tihendeid tõukurvarraste torude otsa, eelmine kord sai mäletamistmööda 27x17x7 mõõduga aga pole ka kindel, vanad juba prügi hulgas.
Kui neid ei leiagi - siis peab kaaned vanakooli kummirõngastega ja vedrudega kokku panema.
Kui kaaned peal siis saab kohe hakata uue torukolde ehitamisega pihta, plaan siis selline, et kõik väljalaske torud põlvede abil cm pealt ühepikkuseks ja neli toru ühte kohta kokku flantside ja poltidega, kus edasi läheb jämedam toru resonaatorisse ja ringiga teisele poole lõpupütti. Idee on auto vaiksemaks saada ja kokku vean torud lambdaanduri pärast, et loeks mõlema kaane heitgaase ja auto müra vähendada, mis on sõidu ajal küllaltki häiriv nii endale kui teistele. Ühepikkused torud peaks vähendama erinevate silindrite vastastikkust takistavat mõju.
Areneb, vaikselt. Äkki vabariigi sünnipäevaks saab valmis ka.
Kui neid ei leiagi - siis peab kaaned vanakooli kummirõngastega ja vedrudega kokku panema.
Kui kaaned peal siis saab kohe hakata uue torukolde ehitamisega pihta, plaan siis selline, et kõik väljalaske torud põlvede abil cm pealt ühepikkuseks ja neli toru ühte kohta kokku flantside ja poltidega, kus edasi läheb jämedam toru resonaatorisse ja ringiga teisele poole lõpupütti. Idee on auto vaiksemaks saada ja kokku vean torud lambdaanduri pärast, et loeks mõlema kaane heitgaase ja auto müra vähendada, mis on sõidu ajal küllaltki häiriv nii endale kui teistele. Ühepikkused torud peaks vähendama erinevate silindrite vastastikkust takistavat mõju.
Areneb, vaikselt. Äkki vabariigi sünnipäevaks saab valmis ka.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Leidsin lõpuks jälle poe, kus oli korralikke kuumakindlaid sk-tihendeid, mõõt 15x27x6.
Istusid tõukuripessa nagu valatult.
Keerasin ploki seest ka kõik tikkpoldid välja, sest osad olid erineva kõrgusega, puhastasin keermed ja panin need raamatu järgi nii tagasi, et pikkused sobivaks jääksid ja alla keermetele ka keskmise tugevusega keermeliimi.
Kinni pingutasin mutrid 49Nm jõuga, seda ei soovitanud raamat vaid elukogenud sapikamees.
Jäid ilusti, poldid ei katkenud ja kõik ok.
Edasi saab sisselaske peale panna ja kütusepritsega tegeleda.
Istusid tõukuripessa nagu valatult.
Keerasin ploki seest ka kõik tikkpoldid välja, sest osad olid erineva kõrgusega, puhastasin keermed ja panin need raamatu järgi nii tagasi, et pikkused sobivaks jääksid ja alla keermetele ka keskmise tugevusega keermeliimi.
Kinni pingutasin mutrid 49Nm jõuga, seda ei soovitanud raamat vaid elukogenud sapikamees.
Jäid ilusti, poldid ei katkenud ja kõik ok.
Edasi saab sisselaske peale panna ja kütusepritsega tegeleda.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Nädalavahetusel sai veidi autoga tegeletud.
Sain mootori kokku laotud, klapid reguleeritud ja pritsungipea külge pandud.
Katsetamisteks ei hakkanud veel aju salongi vedama, ja selguski, et oleksin vea teinud.
Nimelt tuleb sellele ajule vedada veel immo ploki kaablid(aastast 1995 said Golf jms. omale immobilaiseri ploki).
Arvasin ennem, et see on 91-1994 aasta auto aju ja ühendasin 94 aasta autodata skeemi järgi. Kõik on sama v.a. et tühipöörete mootoril on kaks klemmi rohkem ja see immo plokk. Tühipöörete mootor tuleb ka vahetada.
Iseenesest käima läheb, käib hästi mõni sekund ja siis sureb välja.
Algul arvasin, et tegin vea kuskil aga lugesin foorumeid ja saingi teada immo kohta. Õnneks on doonori peal immo plokk, rõngas ja ka võti olemas, mille seest saab immo kivi.
Sain mootori kokku laotud, klapid reguleeritud ja pritsungipea külge pandud.
Katsetamisteks ei hakkanud veel aju salongi vedama, ja selguski, et oleksin vea teinud.
Nimelt tuleb sellele ajule vedada veel immo ploki kaablid(aastast 1995 said Golf jms. omale immobilaiseri ploki).
Arvasin ennem, et see on 91-1994 aasta auto aju ja ühendasin 94 aasta autodata skeemi järgi. Kõik on sama v.a. et tühipöörete mootoril on kaks klemmi rohkem ja see immo plokk. Tühipöörete mootor tuleb ka vahetada.
Iseenesest käima läheb, käib hästi mõni sekund ja siis sureb välja.
Algul arvasin, et tegin vea kuskil aga lugesin foorumeid ja saingi teada immo kohta. Õnneks on doonori peal immo plokk, rõngas ja ka võti olemas, mille seest saab immo kivi.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests