Kalle 3A3-966B 72'

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Tänane päev oli katsetamise päev. Sain ahju korralikult paika ja "õlitrassiga" ühendatud. Ja mootor käima.
Ventilaatori panin umbes 10% käima. Ja temperatuurinäidiku näit hakkas umbes 10sekundi jooksul langema(mootoris oli külmem õli).

Mõne hetke pärast hakkas temp. jõudsasti kasvama trassis ja 10minuti pärast oli temp. 45 kraadi peal. Ja juba olin täiesti rahul, sest salongi puhus mõnusat ühtlast sooja õhku :)

20 min kohapeal käimist ja temp. saavutas 80 kraadi ja salong oli juba päris soe. Esiaknale puhus samuti kuuma õhku.
966-l on veel selline süsteem mis suunab klapiga sooja õhku käigukangi tunnelisse. Käsipiduri kangi vahelt puhub sooja õhku, ja tagaistujate jalgade peale puhub ka.

Homme tahaks ka sõiduproovi teha, siis näeb kuidas klaasid puhta hoiab ja kas õues miinuskraadidega ka asi effektiivne on.

Ehitustöö on vilju kandnud, hetkel ei ole diiselsoojendit vajagi.
Õli soojendab väga väga hästi ja mootori temp. seetõttu ei kannatanud.
Last edited by pooltelg4 on Fri Feb 17, 2017 7:46 pm, edited 1 time in total.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Teemas on alates 2015.a. kõik pildid kadunud, Photobucket läks vist hingusele sest ühtegi oma pilti sealt ma enam ei leidnud.

Vahepeal autole paigaldatud - karterituulutus. Seda pole olnud (korralikus vormis) ühtegi korda peale värvimist.
Nüüd sai ehitatud ka CatchCan, ehk õlipüüdmise purk, mis peaks niiskuse, õli ja muu paha põlemiskambrist eemal hoidma.

Pilte ma hetkel panna ei oska, kas keegi annaks nõu kuidas seda sapikaklubisse kõige otstarbekam teha oleks?
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Lisan tehtud töödest mõned pildid.
Vahepeal uuendatud karterituulutuse süsteem, läbipuhumisega kinnine tuulutus. PCV klapiks Chrysleri klapp, tellitud kui pole veel kohale jõudnud, loodan et sobib ja hakkab toimetama. Kardan just tule tagasilööke ja vaakumi kadu, seepärast saab ta paigaldatud.

Siin sai täiustatud kojameeste mehhanismi.
Asendasin vana ja aeglase mootori uue läänekaga. Vana läks kuumaks ja poos kinni veidi. Uus on kiire ja mahtus ilusti ära. :)

Image

Image

Image


Hakkasin lõpuks salongi juhtmestikku harutama ja korralikult punti panema:

Image

Põrand sai korralikud porimatid:

Image

Tegin armatuuri alla sellised katted:

Image


Lisaks meisterdasin kodus haige olles sapakale sellise vinge tahhomeetri:


Image

Image

Proovisin ja töötab ka.

Helitehnika tuleb kusklile ära paigutada...;)
Image
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Täna sain kätte uued kojamehed.
Pildil vasakpoolne, parem on originaal.
Kojameeste varred tuli loomulikult ringi teha...

Image
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Täna sai tunnike garaazis veedetud. Juhtmete tegemiseks motivatsiooni polnud ja siis tuli hoopis metallitöö isu peale. Valmis said uued kojamehevarred. Homme peaks need ära värvima ja siis saab juba külge keerata. Näeb siis kuidas pühivad ja kas vaevast on kasu ka. :)

Image

Image

Hetkel on nii, et kui keegi tuleks ja aitaks juhtmed ära sättida siis on vaja veel esisild reguleerida, sellega olen ka veidi hädas (ujub teepeal) ning pessu. Ja valmis ta ongi sellekskorraks.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Eelmise õhtu remonditeisipäevaku käigus panime esisilla kokkujooksu õigeks.
Olin üksi mõõtes veidi hoogu sattunud - rattad vaatasid 2 cm sissepoole.
Panime jämedalt 1,5mm sissepoole kokkujooksu.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Eile-täna tuli kellaplokki juurde 400 kilomeetrit, tegin Lõuna-Eestile väikese tiiru peale.


Image
Image
Image
Image

Ära sai käidud Ahjal ja Põlvas, Tartus Joosepi juures ja üle vaadatud ka Sapikafänni auto.
Reis oli vahva ja ilmnesid ka mõned sõiduki puudused. Nimelt õli peaks olema ikka 10W60 vähemalt, sest kuuma õliga on saalede leke ikkagi suurem kui pumba tootlikkus või on andur läbi omadega. 110 kraadi juures hakkas tühipööretel õlituli virvendama.
Üldiselt püsis temperatuur väga ühtlasena 90...100 kraadi.
Muid viperusi ei esinenud, masin on viisakas.
Lauri autot kahjuks vaatama ei jõudnud kuna enamuse aja olime Ahjal.
Seda siis järgmisel sõidul, kui tal on mootor kokku on pandud. ;-)
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Täna veeres sapikas veel oma 100+ kilomeetrit maha, koju tulles oli peal poolteist sillastendi, juhtmed, arvuti (486 või mingi pentium 1) ja muud kola mis muidu oleks jäätmejaama läinud. Auto vajus küll veidi allapoole aga läks edasi nagu loom. :)
Täheldan, et iga lisa 100kilomeetriga hakkab mootor paremini edasi minema.

Plus mootori õlileke on null peale seda läbipuhumisega karterituulutuse paigaldamist, ja kiirendus ka parem. Soovitan soojalt võimaluse korral sapika mootorile hea tuulutus tekitada.

Soojendus puhub selliste kuni -3..-5 kraadiste ilmadega mõnusalt auto soojaks(ainult mootoriõli) ja temp püsib ise 85..90 peal.

Veljepoldid ja mutrid tuleb nüüd kiiremas korras ära vahetada läänekate vastu.
Jossu juures keerasin juba pool ringi neile peale, ju siis vibratsioon ja eesti katkised teed loksutasid mutreid lahti.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Tegin täna veidi sapakat edasi. Külge sai uus pagasniku avamise tross korraliku käepidemega ja esimesed armatuurialused kõlarid. Armatuuri all on nüüd seis viisakas, enam ei kohta seal rippuvaid juhtmeid nagu varem.
Mootori kontrolli tegin ka - selle nädalavahetuse reisiga õli ei kulunud. Polnud isegi määrdunud, ilus heledat tooni nagu mesi. Küünlad on lõpuks helepruunid, seega põlemine tundub olevat korras.

No mis auto see selline on...aga sõidab ja teeb muid trikke:

Image
Image
Image
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by Minister »

Välimus tundub viimaste piltide järgi väga viisakas :)
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Viisakuses peitub jõud. :)


Tänaseks on musta värvi sapikas läbinud tuhandeid kilomeetreid ja minu jaoks algas hooaeg tänavu väga vara.
See on esimene aasta kui võin 966-ga rahulikult ilma muretsemata sõita, et midagi ära kukuks või katki läheks. Vahepeal sai käidud ka Viljandis esimesel vene masinate kogunemisel ja sapakas märgiti ära ka:

http://sakala.postimees.ee/4087571/vene ... ogub-tuure

Kuna on veel arenemisruumi ja hobi vajab täiendamist, sai mootoriruumi muretsetud üks väljalaske ja sisselaske vahele käiv võlliga detail. Tegemist on MB Sprinter bussi esimese astmega, mis on piisavalt pisike, et sapaka mootor ta käima lööks.
Kirjutan siia jooksvalt kuidas ehitamine läheb. Pilte panen ka.
Aga seda juba siis, kui on mingit tulemust näidata. :)
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Positiivne karterituulutuse süsteem karteri läbipuhumisega on ennast igati ära tasunud. Mootoril ei ole mitte ühtegi õlileket enam, kuigi ennem tuule paigaldamist oli õlivanni tihend märg. Sai see siis pestud ja kuivatatud ja nüüd jäigi kuivaks.

Õli on ka tunduvalt puhtam ja ilusam, arvan, et osalt ka tänu catch can-ile ehk karterigaaside puhastusnõule. Tühjendama seda veel ei ole pidanud, aga usun et seal põhjas võib olla vett ja muud sodi mis ei ole mootorisse uuele põlemisringile jõudnud.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Sapikas saab minu käes järgmisel suvel 10 aasta vanuseks (reaalne vanus tehasest alates 45 aastat). See on päris pikk aeg - algul ei uskunud keegi, et see nii kaua ühestükis vastu peab. Ja peal on sapika mootor, mitte žiguli ega vw golfi.
Selle puhul peaks mingi eraldi ürituse või ettevõtmise korraldama.

Aga vahepeal oli sapakas Reporteris ka, link videole:

http://reporter.postimees.ee/4201583/re ... d-kopterid

Image
Image
Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by metsamees »

lahe
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Täna leidsin Alatskivil, parklas Metsamehega kokkusaamist oodates sapakat kaua kummitanud vea üles. Nimelt algusest peale - kui sissepritse mootorile paigaldatud sai, on selle tööd häirinud mingi ebakorrapärane jõukadu/paukumine ja jõnksutamine.
Viga oli siis katkises pihustis, mille sügishooaja lõpetamissõidu ajaks "välja lülitasin", pistik tagant ära ja jõnksutamine kadus. Sapakast sai kolme silindriga masin. Huvitav on see, et mootor ei hakkanud värisema ja töös muud vahet ei tundnud, kui et jõudu jäi vähemaks - ühte silindrit tuli tühjalt kaasa vedada, sapakast sai kompressor...
Kütusekulu arvutasin koju jõudes 7 liitrit/100-le.
Ennem oli see umbes kaks korda suurem, katkine pihusti jäi vahepeal koguaeg lahti ja seepärast kostus summutist pauke.
Vahetan terve pihustite ringi (4 tk.) ära igaksjuhuks.
Image
Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests