ZAZ 968MD 1986a.

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

01 karpal ei ole jah väljavõtet jagaja jaoks. See ei ole hetkel probleemiks. Sapaka jagaja saab vaakumi seguklapi alt. Vaakum on seal siis kui seguklapp suletud, tähendab tühikäigul. Sapikal (nagu ka ladadel) muudetakse vaakumiga ainult tühikäigul süüdet varasemaks. Kui gaasi anda, siis vaakum sealt kaob ja süüde läheb hilisemaks.
Süütega olen mänginud(proovinud nii hilisemat kui varasemat). Tulemust ei ole.
Kahjuks pole mul siin teisi summuteid. Aga Sipelgal pidi olema üks komplekt uusi summuteid. Ostan need ära ja siis saab edasi katsetada.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by AhtiH »

Siis pole muud kui Pärnus on kiirete näppude voor ja summutid vahetad kohapeal ära. 8)
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by metsamees »

:twisted:

Hää plaan.
Kes drelli, keermepulgad, uued kümnesed tikkpoldid ja vask muttrid kaasa võtab?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by AhtiH »

Tegin ahju ventikaga testi.

Puksidega vent 5100 pööret ja 2,65A voolu
Sama ventikas laagritega (2RS) 5200 pööret ja 2,3A voolu.

Laagrite paigaldusel sai muidugi kontaktrõngad ka puhastatud. Samas ZZ laagritega ja õigete distantspuksidega saaks vast parem.

Pinged samad ja mõlemad tiivikud küljes.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Pärnu sõit edukalt läbitud. Kokku 473km. Keskmine kütusekulu selle karpa seadistusega 7,7 L/100km
Teisipäeval panin alla ka Sipelga käest saadud summutid. Algul ei tahtnud hästi sobida.Tuli torusid natuke väänata. Nende summutitega läks lõppkiirus paremaks! Kuni 110km kiirendab nüüd kohe. Peale seda jääb venima ja vaikselt kiirust koguma. Nii et minul oligi asi summutites.
Ainuke miinus selle asja juures on see, et vasakpoolne summuti seest valesti tehtud. Liiga kõvasti pläriseb. Torust sisse vaadates on erinevus teise poolega kohe näha. Üks toru seal sees on vale pikkuse ja kujuga. Et korda saada tuleb summuti lahti lõigata ja torujupp juurde keevitada. Kas keegi on veel selle probleemiga tegelenud?
Järgmiseks vaja peale aretada vähe sõitnud 1,4 bensuka Golf 2 karpa. Täna puhastasin seda seest. Nädalavahetusel on lootust peale saada.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by AhtiH »

sapikafänn wrote: Ainuke miinus selle asja juures on see, et vasakpoolne summuti seest valesti tehtud. Liiga kõvasti pläriseb. Torust sisse vaadates on erinevus teise poolega kohe näha. Üks toru seal sees on vale pikkuse ja kujuga. Et korda saada tuleb summuti lahti lõigata ja torujupp juurde keevitada. Kas keegi on veel selle probleemiga tegelenud?
Siis läks küll kehvasti sellega. Kusjuures ei olegi kunagi sisse vaadanud ja uurinud. Tea kas ongi nii või lihtsalt kehv partii. Minu enda omad ju mitu-mitu aastat vanemad.

Olen mõelenud lahti lõigata kuid seni tähtsamaid asju teha olnud.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Vasakpoolse summuti torust sisse vaadates on näha lõigatud toru otsa. Parempoolsel ei ole seda toru otsa näha. Parempoolsel keerab see toru ülesse. Ja selle heli on vaikne.
Sipelgas, sa vaata oma summuti otsast sisse, kuidas sul see toru seal sees on.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Täna sai varakult selle summutiga tegelema hakatud. Lõikasin alumise osa lahti. Ja viga teada. Nimelt on sisu 180 kraadi tagurpidi sisse pandud. Mõlema silindri torud tulevad otse väljalaske torusse. Kambritest üldse heitgaasid läbi ei käi. Nüüd tuleb sisu ja toru lahti lõigata ja õigesti tagasi keevitada.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by AhtiH »

Ehk siis sul jookseb esimese silindri gaas kohe välja mitte tagumisse kambrisse.

Vaatasin enda oma üle ja mul kõik korras. Hetkel kahjuks mul ühtegi riiulis pole aga kui tuleb siis võin välja vahetada.

Poolakad rsk.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Sain lõpuks summuti uuesti kokku keevitatud. Ennem jooksid esimese ja teise silindri gaasid otse välja.
heitgaasid enne.jpg
Nüüd aga läbivad gaasid kõik kambrid. Lõikasin toru ja kambrid lahti ja tõstsin ringi.
heitgaasid pärast.jpg
Uue Poola-Eesti ühistööga on hääled hoopis teised. Auto on harjumatult vaikne. Mingit plärinat enam ei ole. Sõites tundub nagu sõidaks Lada, mitte sapakaga.
Üldiselt peale ringi tegemist väga rahul summutitega, pole vaja midagi ringi vahetada!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by AhtiH »

See et sisu valesti oli jah neil praak juhtunud aga enne pole kohanud. Edaspidi muidugi vaatan otsast ise sisse.

See, et torusid tuleb veidi painutada on vist muidugi paratamatus.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Eile möödus kuu, mil see sapikas jälle tänavale sai. Kuu ajaga kogunes kilomeetreid 1460km. Teepeale pole veel jätnud. Selle aja jooksul üks väike tehniline rike oli. See oli siis kui kevadpäevadel Pärnu kandis sõitsime. See tänu natuke kehvadele summutitele. Muid jamasid aga pole olnud.
Hetkel peas mootori tuunimise mõte. Vaja natuke suuremad kolvid panna.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests