Minister, ZAZ 968, 1971(Müüdud)

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Minister, ZAZ 968, 1971(Müüdud)

Post by Minister »

1 pisike.jpg
Hei

Kui nüüd alustada algusest, siis mind nakatasid sapikapisikuga Ahti ja vennad Aedviirud. Minnes ajas üsna mitu aastat tagasi on silme ees roheline ja kollane sapikas. Kõikjal üle Eesti ja väga järjepidevalt. Nende auto omanike pühendumus, sõbralikkus ja elustiil olid kadestamist väärt. Kuuludes ligi 12 aastat ühe teise klubi liikmeskonda sain aru, et see sära on kadunud ja aeg oleks muuta automarki. Aga see aeg venis ja venis kuna silmapiirile ei tekkinud ühtegi sobivat isendit. Pakkumisi tuli igast Eesti otsast, aga küll ei sobinud hind, siis jälle masin ise ja nii see läks. Ega ma ise olin ka paras pirts ja võttes nõuks idee, et tark ei torma, siis sai ootel olla ligi 3 aastat.

Minu sooviks oli saada endale üks korralik 968a. Mulle meeldis just selle masina esiots ja loomulikult oli sooviks ka kumerad õhuvõtuavad külgedel. Mida aeg edasi, seda lootusetum oli sellist masinat leida. Lõpuks olin avatud kõikidele pakkumistele ja kõlbas ka 968m.

Aasta oli 2014 kui Facebookis sattusin ühe 966 müügikuulutusele. Hind oli tol ajal 1500 eurot. Seda oli kindlasti liiga palju, vähemalt minu jaoks ja nii see pakkumine ununes. 2015 aasta juunis tuli mulle see kuulutus uuesti meelde ja otsisin inimese uuesti ülesse. Tuli välja, et auto on alles ja otsustasin alustada pakkumist. Algelt oli tüübi soov 1200 eurot. Pakkusin 900. Tema ütles, et alla 1000 ära ei anna. Ok, leppisime 1000 kokku ja kui Hiiumaale satun, siis vaatan masina üle....

Sellest hetkest oli selge, et seda masinat ma tahan. Plaan oli jõuda veel Sapikaklubi suvepäevadele Ida-Virumaale, aga päevas on 24 tundi ja ei jõudnud kuidagi Hiiumaale masinat vaatama ja tehingut sõlmima.

Lõpuks jõudsin Hiiumaale ja leppisin auto vaatamise kokku. Kui garaazi uksed avanesid, siis tabas mind vaimustus mis rauges üsna pea ja asendus segadusega. Auto nägi ilus välja, aga müüja oli suutnud garaazis ühe külje autol ära kriipida. Poleks neid kriime, oleks kohe tehinguks läinud. Lisaks ei olnudki auto 966 nagu algul lubatud, vaid 968 ülemineku mudel. Ma isegi ei teadnud, et on olemas ilma tähiseta 968. Lisaks olid auto vigadeks vettinud uksepolstrid, ja rooli ümbrise oma leiutis. Kuna suunatule kang oli ära murdunud, siis oli see asendatud lülitiga ja lastud pleki ribaga rooli ümbruse plasti külge. Lisaks jäi silma üks vahetatud esitiib. Võtsin mõtlemisaja.....

.... 2 päeva mõtlemist ja tegin pakkumise 800 eurot. Võtku või jätku. Järgnes müüja poolne mõtlemiseaeg ja kolmapäeval 22.07 saabus otsus, et läheb kaubaks ja lähme Arki. Pärast segadusi auto paberitega sain oma esimese sapika omanikuks. Peale tehingut tegin selle autoga esimese sõidu ja tunne oli vägev. Lisaks emotsioonile oli vägev ka müra. Kuna see oli esimene kokkupuude antud autoga, siis ei oska ka võrrelda, et kas see peakski nii olema. Autoga sain kaasa ka eelmise omaniku viimase 10 aasta sõidupäeviku. Viimase 10 aastaga on auto sõitnud alla 5000 km. Hetkel on spidomeetri näiduks 70034 km.

Tegin autost mõned klõpsud: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Antud masinaga on tekkinud ka rohkelt küsimusi:

a) Kõrvalistuja jalgealune on märg. Kust võiks vesi sinna sattuda?
b) Juhiukse avamise süsteem erineb kõrvalistuja omast. Kumb on orginaal?
c) Mida teha salongi põhjaga? Kuna seal on vohamas rooste, siis mis vahendiga võiks selle põhja üle võõbata?
d) Kas polstrid on kõigil mudelitel sarnased või on erinevusi? Vaja oleks soetada uued ukse ja tagumised polstrid.
e) Rooli ümbruse plastikud ja kangid? Kas sobivad ka uuema mudeli omad ja kas neil on erinevust?
f) Mis õli võiks mootorisse panna?
g) Kas sel mudelil on olemas kuskil kaitsmekarp? Ei ole suutnud seda leida.
h) Mootoriruumi seinal on kaks releed. Mille omad need on?

Küsimusi on veel, aga need tulevad jooksvalt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Minister on Sun Oct 21, 2018 10:11 am, edited 3 times in total.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by tuust »

Tere tulemast ja palju õnne!
Tegemist on tõepoolest väga huvitava ülemineku versiooniga.
Mootoriruumis üks on starteri relee, teine...ei tea.
Ukse polstrid on sul kõik 966 omad.
Ukse avamis mehanismidest nii palju, et kõrval istuja oma on 966 oma, aga juhil m-i oma, ma ei tea milline on 968a-l aga arvan, et nagu viimane.
Mootorisse vähemalt 10-w40. Ära "lada" õli kasuta.
Jõudu ja viitsimist :D
Äge.
incz
Aktiivne Klubiline
Posts: 296
Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by incz »

väga huvitav kooslus! kus kandis liikumas hakkab?
968; 968M
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by metsamees »

Õnnitlused uue mänguasja soetamise puhul !

Proovin kah mõnele küsimusele vastata.

a) Esimese hooga kahtlustaks esiklaasi tihendit, edasi juba roosteaugud põhjas või "kalastamise luuk"
b) minu 968A-l on sama süsteem nagu sinuoma juhiuksel.
c) jätan vastamise keemikutele, aga mure on ühine paljudel sapika omanikel. Süüdi on kummimatid ja veel hullemad on kilekoti, tõrva ja kurat teab mille koostööst sündinud müraisolatsioonid kummimattide all.
d)ei tea, sisemine ukse käepide tekitab kahtlusi, pean maal üle kontrollima.
e) on erinevad. juba kangid on teised. 968a-l on 2 metall kangi- st suunad ja lähi/kaugtuli. 968m-il on plastikust ja lisaks on rooli küljes kojameeste kang. Peale käivad plastik katted on kah erinevad ja korralike 968a katetega läheb raskeks. Materjal on imelik ja tavaliselt ülemine/alumine pool omavahel just ideaalselt kokku ei sobi.
f) autoolist, lada ja kamazzi õlist hoia eemale. Kui seal mõni eelpool nimetatutest praegu sees on, tee paar esimest õlivahetust suht väikse intervalliga. Ära unusta alumise rihmaratta sees õlifiltrit puhastamast.
g) Kaitsmekarp on täitsa olemas. Kusagil seal piduri/siduri õli pottide lähedal. Üpris kehvasti ligipääsetavas kohas. Kaane saab maha lihtsalt, kaitsmetes traadi vahetamine on kah enam-vähem, aga karbi kaane tagasi panemine ajab tavaliselt vanduma. Karbis on 3 kaitset, nendest üks vist oli üleliigne. Lisaks on salongis sees vasakul pool armatuuri all esitulede automaat kaitse. Kui välja lööb, saab ilma jalga gaasi pealt ära võtmata nupu uuesti sisse vajutada. Samas see automaat võib tihti osutuda süsteemi vigaseimaks kohaks.

h) mootoriruumi seinal peaks lausa 3 releed olema. 2 tk mis enam-vähem kõrvuti asuvad on starteri relee(lihtsalt tavaline relee) ja blokirelee mis töötava mootoriga kustutab geneka kontroll-lambi ja blokeerib starteri andmise. Sisendsignaaliks on selle viimasele generaatori kahe faasi vahelt tulev vahelduvpinge mis siis relee sees väikeste dioodidega ära alaldatakse.
Kolmas, ehk siis laadimise relee peaks asuma kusagil õhupuhastaja taga.

Üks asi veel millega iga teine alustav sapikamees ämbrisse astub on piduriõli. Originaalis peaks seal sees olema BSK. Kui nüüd DOT4 sinna otsa valada, saab mõnusa supi mis kõik kummidetailid ära sööb. Samas jälle ei tea, paljudel autodel on see piduriõli ja mansettide vahetus juba ära tehtud ja dot4 sees. Aitab ainult eelmiselt omanikult küsimine või lõhna/maitse katsed.

Igatahes edu !
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by Minister »

Auto hakkab liikuma Tallinnas, aga kõigepealt on vaja see masin sinna saada. Lisaks oleks vaja leida autole talvekorter. Eesmärk on selle autoga püüelda musta numbri poole ja teha tööd selle nimel. Kui musta numbrini ei küündi, siis vähemalt võimalikult originaali laadseks.

Pidurivedeliku kohta küsimus, et kuidas eristada seda vana vedelikku dot4-st. Kas saab mingi vedelikuga selle pidurisüsteemi läbi pesta, või aitab ainult asjade vahetus?

Vaatasin, et see rihm on mootoril ka kuidagi lõdva, kas seda saab ka kuidagi pingutada?

Põranda mati all on jah ajalehe kihte ja tundub, et originaali laadne põrandakate papi ja vineeri segu. Plaan on põhi haljaks lasta, uuesti kruntida ja siis mingisuguse põhjamastiksiga üle teha. Mis krunti ja mis mastiksit soovitate?

Lisaks on mul küsimus velgede kohta, et kas kõigil sapika mudelitel on samad veljed või on nende ehituses ka muutusi? Plaan on soetada neli uut velge, need liivapritsida ja uuesti värvida. Paneks teile ka natuke kaasaegsemad rehvid peale. Hetkel on tal all originaalrehvid. Või tasub ikka need originaalid uutele velgedele peale venitada?

Vesi sattus kõrvalistuja jalge juurde siis kui auto seisis. Lada mehena oli kahtlus kohe salongi soojendusradikas, aga sapikal seda ju ei ole :) Arvatavasti on probleem ikka klaasi tihendis.

Kuna autol on kõrvalistuja pool kriibitud, siis vajab ta üsna pea eeltööd ja värvimist. Küsimus taas targematele, et kas on olemas mõnda veebilehte või materjali, et milliste värvidega sellised mudelid tehasest välja veeresid. Plaan oleks see auto värvida valgeks või teha ta kahe värviliseks.

Aga kõigepealt peaks sellega ülevaatusele minema, aga enne oleks vaja saada tööle suunatuled. Kõrvalistuja poolsed töötavad ilusti, juhi omad ei tee midagi. Kuigi releez klõps käib.

Lisaks on ära pragunenud kõik uksetihendid. Kas neid ka tänapäeval kuskil saada õnnestub?
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by Minister »

Täna oli see päev kus ma panin sapikale kirja ülevaatuse aja. Enne ülevaatust oli plaan ära vahetada õli ja filter. Esmapilgul ma filtrit ei leidnudki ja võtsin taas kätte raamatu "Sõiduautod". Sealt sain teada, et sapikal polegi klassikalist õlifiltrit. Selle asemel on tsentrifugaalfilter alumise rihmaratta taga. Kuna läksin seda õli vahetama ülevaatuspunktiga samas majas olevasse remonditöökohta, siis seal oli sapika nägemine suur haruldus ja õlifiltri puhastamisest ei teadnud keegi midagi. Võtsin kõne Tuustile ja sain täpsed juhtnöörid. Sealt alt rihmaratta korpusest sai välja koogitud umbes 1cm paks kiht musta väga tahket ollust. Pesime asjad puhtaks, tegime uue tihendi ja panime kokku tagasi. Autosse läks sisse poolsünt Valvoline toodangust 10w40.

Edasi oli probleemiks lõdva genekarihm. Kuna ma varem tudeerisin selle pingutust raamatust, siis teoorias oli tegemist päris lihtsa asjaga. Praktikas oli selleks vaja spets võtit, mida remonditöökojas ei olnud. Kuna sain autoga kaasa hunniku tavaari, siis leidsin ka kogemata vajaliku võtme ühest võtmete taskust. Võtsime rihmaratta vahelt ära kaks seibi ja rihm oli täitsa ok pingul. Probleem oli aga rihmaratta esimese poolega, st taguotsa poolsega. Kuna see ratas on kunagi jäänud lahti ja logisenud, siis oli rihm selle ratta ringi tõmmanud ja sees olev ist oli täitsa ümaraks lihvitud. Kuna see oli ümar siis jäi välimine ratas logisema. Tagant järgi võib öelda, et see oli ka ebameeldiva kilina põhjuseks. Panime sinna vahele lisaseibe, rihtisime ära ja keerasime selle välimise ratta tugevalt kinni. Aga see on selline poolik lahendus ja vaja oleks saada seda välimist rihmaratta poolt.

Edasi puhastasime ära selle õhufiltri ja panime sinna sisse uue õli. Lisaks said paika tühikäigu pöörded.

Aeg oli küps ülevaatuse uksest sisse sõita ja peale mõnigast kontrolli veeres sapikas teisest uksest välja sees tempel ülevaatuse eduka läbimise kohta. Aga ukse taga ta enam käima minna ei tahtnud, kuna aku oli tühi. Kiirel mõõtmisel selgus, et laadimine on ümar null ja aku pinge oli 11,2. Leidsin varuosade hulgast uue laadimisrelee ja keerasime selle külge, probleem jäi endiselt alles. Vaatasin üle need kaks kaitset kapoti all ja need olid ka ok.

Nüüd ongi autol ülevaatus, aga puudub laadimine ja ei oska saatega edasi minna. Vaatasin armatuuri alla ja seal jäid silma kollane ja punane juhe, mis on otsast isoleeriga kaetud, ja ripuvad niisama. Samuti ei põle armatuuris laadmise tuli. Kas nende juhtmete, laadimistule ja puuduva laadimise vahel võib olla seos?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by tuust »

Rihma seibi saad, anna teada, millal läbi Haapsalu sõidad. Laadimisega on kehvasti, selle leidmine võib olla närvesööv. kuid kuskilt tuleb alustada. Kas laadimis kontrolllamp põleb, kui süüde sisse keerata, või ei põle üldse? kui ei põle üldse, siis kontrolli pirni ja kas tal juhtmed järgi. Muidugi aga lamp ei sega ega ka soodusta laadimist.
Kontrolli, kas genekasse mineval kollasel juhtmel (süüde sees) on pinge. kontrolli kas generaatori harjased on korras ja saavad ühendust. Kas punane juhe generaatorist on ühendatud starteriga korralikult. lõppude lõpuks tuleks mõõta dioodide läbilaskvus ja korrasolek (multimeetriga).
neid asju on nii palju, kust asja harutama hakata.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by metsamees »

Omaltpoolt lisaks veel, et laadimisrelee tahab kindlasti massi saada. Kollane juhe peab minema (vene)š klemmi alla ja B (relee peal jälle girillitsas) peab saama 12V kui süüde sees. Isegi uuel laadimisreleel tasub kontaktid seest ära puhastada ja hoolega vaadata ega tagant reostaatide traat katki ei ole. Kui ma viimati nede vanade suuremas korpuses releedega tegelesin, oli päris mitmel korpuse all mähisele minev juhe kaane vahele lühisesse pigistatud. Tundub tüüpviga olema.

Kõige lihtsam on kontrollida nii et genekasse minevale kollasele ergutuse juhtmele töötava mootoriga otse 12V peale anda. Kui siis laeb(pööretega võib ka ilma releeta pinge liiga kõrgeks tõusta), on viga relees, kui mitte, siis tuleb genekat lammutama hakata. Laadimist mõõda ikka voltmeetriga. Kontroll lamp armatuuris ei pruugi midagi näidata.

Kui juba genekat uurima hakata, siis kõigepealt vaata pruunid juhtmed üle. Nende klemmidel on loll omadus viimase pingutusega vastu dioodi radikat ennast keerata.

Kui nüüd järgi mõtlema hakata, siis tasub vist katsetamise ajaks teise relee küljest ~ klemmide alt juhtmed lahti lasta(ja otsad isoleerida). Siis on kindel et teise relee sees midagi generaatori faase ära ei lühista. Muidugi kindel on ka et laadimise kontroll lamp enne ära ei kustu kui juhtmed ~ klemmide all tagasi, aga see polegi hetkel oluline.

1 väga abiks vihje veel- Sapikat on mootori juurest maru lihtne käivitada otse starteri relee juhtmetest. Ei pea iga kord salongi ja mootori vahet jooksma.

Ja ülevaatus.... :D See on iga aasta seiklus sapikaga. Isegi täiesti korras autoga juhtub pea alati just ülevaatusele sõites või sealt tulles midagi "toredat"

Elektriskeemi, kust juhtmete värve ja klemme taga ajada leiad siit Ahti poolt netti riputatud lingilt.
http://ahti.ant87.eu/gallery3/var/album ... 1365362950

Edu!
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by Nongrata »

Joujou. Koos õlivahetusega oleks pidanud ka karteri põhja ära kruvima ja puhastama. Ma lükkasin enda autol sealt pahtlilabidaga mingit tavotilaadset toodet kokku, lisaks oleks hea ka klapikambrikaaned puhastada, ka sealt sai mingit huvitavat ollust. Uksetihendeid võid vaadata Tööristamarketist, kunagi jäi selle poe reklaam pihku, kus pakuti päris palju erinevaid profiile, äkki leiab midagi ka sapakale. BSK piduriõli võid saada Volga poest, kunagi seal oli, hetkeseisu ei tea, pole seal tükk aega käinud.
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by Minister »

Kuna mul endal testrit ei ole, siis jäi täna see laadimise probleem lahendamata. Võtsin teiselt autolt aku ja tegin ühe väikse sõidu. Kilomeetreid tuli 10 ringis. Kuna vihma sadas siis oli üsna varsti juhi jalgealune ja ka kõrvalistuja jalgealune päris märjad. Juhi jalgealla tilgub vesi siduri pedaali juurest, kõrvalistuja juurde sellest kapoti all olevast suurest august. Siit ka küsimus, et kuidas peaks olema lahendatud vee äravool. Kas kuskil peaks olema kanalid ja augud? Praegu vajub vesi kapotiääre juurest läbi kapotikinnitus kronsteinis oleva augu kapotialla ja voolab sealt täpselt sinna siduripedaali augu juurde ja tilgub sealt salongi. Kõrvalistuja poolel kapoti ülaservas olev auk on lahti. Kas see peabki nii olema, või käib sinna mingi kate peale?

Kuna masin oli seest päris märg ja varasemalt haises kopituse ja hallituse järele, siis otustasin ta seest tühjaks visata. Eemaldasin istmed, kummimatid, põrandal olevad papid, lisaks tagumise istme ja tagumised uksepolstrid. Vaatepilt oli päris ok, mõnes kohas oli kerge rooste ja mõnes kohas oli plekk täitsa ilus. Imelik oli see, et puudus heliisolatsioon. Kas sel mudelil ei peakski seda olema? Taga istmete all oli ainult plekk ja ainult rattakoobastel on liimitud mingisugune materjal.

Kuna auto on seest laiali, siis vajaksin nõu, et millega see põrand üle teha? Soov oleks talle lisada ka helisummutust? Mida olete selleks kasutanud või mida oskate soovitada?

Küsimus oli ka veel kojameeste kohta. Mul mõlemas reziimis käivad need sama kiiresti. St väga aeglaselt. Teine küsimus oli salongi ventilaatori kohta, et kust ma selle käima saan, kui selline asi üldse olemas on? Ise ei suutnud seda välja nuputada.

Kuhu ma täna sõitsin, on näha pildilt:
face.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by metsamees »

Sapikas on korralikult läbi mõeldud lugu. Salongi ventikat asendavad 3 süsteemi: Vändaga aknad, kolmnurk aknad ja 968A-l on lisa boonusena veel üks väike nupp paremal pool armatuuri all mis sisse vajutades pagasniku üleval serval luugi avab ja sõidu ajal õhu klaasile suunab. No ja siis on veel see paljukiidetud gero, mida mõni mees kasutadagi ei julge. See on eraldi teema. Niipalju mainiks veel ainult ära, et kui salongisoenduse nupp esimesse asendisse tõmmata, siis ventika paneb ta tõepoolest käima, aga koos ventikaga antakse voolu ka hõõgküünlale, mis imeb ampreid rohkem kui genekas anda suudab. St. pikalt nii salongi tuulutades saab üpris varsti käivitada kas vändast või lükates.


Parempoolsele ümmargusele augule sobib suurepäraselt peale veneaegne plastmass moosipurgi kaas.
Pagasniku servas peaks teoreetiliselt tihend kah olema, aga seda paljudel sapikatel just ei kohta.

Kojameeste kohta niipalju et need käivad tõepoolest maru aeglaselt enamus sapikatel. Selle vastu aitab kogu süsteemi lahti kiskumine, puhastamine ja määrimine. Mina küll lahti kiskuda ei viitsi aga igakevadine protseduur on kojameeste varred küljest võtta, nuutide vahele õli lasta ja siis kojameeste mootorit tükk aega käiata.

Tuust ehitas süsteemi kapitalistlikust maailmast pärit juppidele ümber, ülejäänud on vist lihtsalt olukorraga leppinud.
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by Minister »

Auto on nüüd pikalt Hiiumaal varjuall vedelenud ja muutusi ei ole. Täna sain aga üllatava kõne saarelt, et kas mina olen sapikahuviline? Ütlesin, et jah, olen küll, mis siis.. Üks inimene oli käinud vanaraua platsile rauda viimas ja silmas seal ühte jutu järgi väga korralikku 966-te. Täna oli toodud ja läheb kohe pressialla. Võtsin kohe kõne rauaplatsile ja leppisin kokku, et kuni reedeni hoitakse seda pressi kõrval. Lähengi nüüd reedel saarele ja saan oma silmaga üle vaadata. Ise asi on see, et kas sealt platsilt midagi välja ka müüakse. Oma lada jaoks soovisin kunagi salongiplastikuid, aga neid pakuti 10 x hinnaga. Loodan, et sapikaga läheb paremini. Omanik oli selle eest saanud kokkuostu viies 52 eurot.

Oi kuidas süda tilgub verd.... Lähen Hiiumaale ja panen lehte kuulutuse, et ostan 966, 968, 968A-d. Tundub, et vanakestel on kuurides veel palju tehnikat, mis niisama seisab ja lihtsalt naeruväärse rahaga eest vanarauda viiakse.

Teine küsimus oli jäiga ühendusega pukseerimise kohta. Kas võin sapikat jäiga ühendusega järgi vedada kui mul ei ole käru lube ja mu auto lubatud haagise mass ilma piduriteta on 550 kg?
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by AhtiH »

Minister wrote:
Teine küsimus oli jäiga ühendusega pukseerimise kohta. Kas võin sapikat jäiga ühendusega järgi vedada kui mul ei ole käru lube ja mu auto lubatud haagise mass ilma piduriteta on 550 kg?
Võid küll sest sa pukseerid mitte ei vea käru. Aga lubatud kiirus kuni 50 km/h.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by pooltelg4 »

Vot see on minu sapika kloon, samuti üleminekuversioon. Mootorisse läks ka õige õli, Valvoline 10w-40 sobib sapika mootorisse ülihästi ja seisab seal kaua puhas, määrib hästi ja vähendab kulumist.
Image
Image
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968, 1971

Post by Minister »

Käisin täna siis vanaraua platsil sapikat kaemas. Tegemist oli 968a-ga. Ja auto oli väga nutuses seisus. Keegi oli juba katuse mõlki hüpanud ja tuled klaasid puruks. Polnud sealt eriti midagi võtta. Sain enda autole ainult puuduoleva rooliümbruse plastiku ja ühe tagurdustule klaasi.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests