Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by sapikafänn »

Tere siinne rahvas!
Sai ka siis oma ammune unistus teoks tehtud ja üks ZAZ omale koju sõidutatud. Autoks siis punast värvi ZAZ 968M aastast 1980. Auto suhteliselt originnali lähedane. Ainult värv ja mõned pisisajad pole originaalid. Ja mõned asjad veel küljest puudu. Isegi rooste praktiliselt puudub. Tegu siis ühe siinse foorumitegelase(motif) endine auto.
Auto oli oksjonil, kust siis parima pakkujana sain omale.
Autole järgi minnes võtsin kaasa "buustri", kuna autol endal akut peal ei olnud. Peale buustri külgeühendamist muidugi ei teinud auto midagi, starter ja süüde ei töötanud. Nimelt oli üks kaitse puudu. Peale kaitsme panekut läks auto peaaegu, et kohe käima. Siis selgus, et tuled ei põle ja pidureid ei ole. Aga ega see siis meelt kurvaks ei teinud, vaja lihtsalt auto kuidagi töökotta saada. Kui rahad makstud ja paberid vormistatud, siis algas sõit ilma piduriteta ja puuduvate esituledeta töökotta. Sõita oli vaja u. 2,5 km. Tartu linnas. Akna lasin alla ja suunda näitasin käega. Aga lõpuks jõudsin õnnelikult töökotta. Töökojas oli "abilisi" kohe palju, kes lahkelt aitamas auto töökorda seadma.
Eks ma siis anna teada, kuidas auto remont kujuneb. Esimesel päeval sai selgeks vaid, et elektriasjad üldse ei tööta(tuled, signaal, laadimine, kojamhed,näidikud, ahi).
Nüüd vähemalt ei ole mõnda aega igav!
Paar pilti siis, mis on tehtud veel eelmise omaniku poolt.
1_4_21054011.jpg
1_2_21054097.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by sapikafänn »

Tervitus!
Ükspäev sai siis teiste tööde vahelt sapikaga tegeletud. Alustasin tuledest. Esituledega oli asi lihtne. Oli vaja lihtsalt uued korras pirnid panna. Suunatuledega natuke keerulisem. Otsimise peale selgus, et viga suunatulede plokis. Nimelt tuli seal paar jubinat välja vahetada. Süüdlaseks oli kondekas, mis lekkis. Relees tuli veel timmida vilkumise sagedust.Hetke seisuga siis suunatuled ja ka ohutuled töötavad.
PA230138.jpg
Tagatuledes tuli vaid massiklemmi puhastada.
Järgmisena sai ette võetud genekas, kuna puudus laadimine. Seekord osutusid vigaseks laadimisrelee kontaktid. Peale puhastamist laadimine korras.
Teemaväline küsimus tarkadele. Miks osadel sapakatel(968M) on üks ja osadel kaks sumbutajat? Kas asi selles, et vene ajal tehti asi lihtsalt kahe sumpa peale ringi?
Ja kas muhu veljed sobivad minu sapikale? Nimel oleks vaja ühte velge ja pakutakse muhu velgi.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by sapikafänn on Sun Oct 26, 2014 9:55 am, edited 1 time in total.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by marek »

Tehases tulid k6ik sapakad 1 summutiga, 2 tk hilisem tuuningsumpa. Muhu veljd istuvad alla kyll, erinevus peaks olema ainult velje rehvi vastas olevas randis. Muhul see ymarama teostusega. Aga tundub viisakas pill olevat, edu! Kui soov originaali teha siis sellel masinal peaks olema sama kapotimärk ja kroomstanged kui 968A-l.
Image
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by sapikafänn »

Õhtust,
Uurisin netis vene saitidel neid sapakaid. Paaris raamatus seal kirjutas, et eksporvarjantidel oli ees selline stange, nagu minu autol. Seega võiks olla minu auto esistange originaal. Või mis targemad arvavad?
Üks viide, kust lugesin:
zaz968m_exp.jpg
Täna sai siis kojamehed korda tehtud. Viga nagu ikka mootori hoovastiku küljes olevates kontaktides. Puhastasin kontaktid ära ja asi korras. Sai ka kütusepaak välja võetud ja seest ära puhastatud. Sellega seoses sai ka kütusenäidik korda tehtud. Viga oli anduri kontaktis paagi küljes.
Kahjuks mu autol veel vaja natuke teha, ennem kui liiklusesse saan minna. Põhiline asi see, et vaja vahetada esisillas kõik jubinad. Homme lähen üritan Tartus leida kuskilt vajaminevaid jubinaid(rooliotsad, sharniirid, üks pidurisilnder, puksid, sumpa).
Kui kellelgi pakkuda on siis kontakt: 56687353
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by marek »

Amtud broshyyri kaanel peaks olema proovieksemplar 968Mist poolymarate tagatuledega, lada kilpidega velgede jms. parendustega, mis seeriatootmisesse ei j6udnud. Muidugi uus stange ja m2rk olid olemas aga enne 81/82 aastat seda ei kasutatud siiani Eestis ja mujal n2htud masinatel. Samas M stange sobib palju paremini kui A oma sinna ette niiet miks ka mitte.
Image
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by sapikafänn »

Sai siis jälle natuke nokitsetud.Tegin helisignaali korda ja värvisin ilusti mustaks. Signaali küljes olevad klemmid ei andnud ühendust,puhastasin.
Järgmisena võtsin ahju ette. Algul ei teinud midagi, ainult ventikas undas kõvasti. Sellel soojendusel juba orig. hõõgküünal vahetatud natuke ringi tehtud süüteküünla ja süütepooliga. On olemas ka orig. küünal alles. Mida targemad soovitavad, kas taastada originaal, või jätta see süüteküünal koos süütepooliga? Ise arvan, et see ringitehtud varjant natuke parem.
Igatahes ei hakanud kütusepump tööle ja ka sädet ei olnud. Sai siiis kaastöötaja abiga ära puhastatud süütepooli taga olev kontakt ja natuke regullitud. Ja säde olemas. Järgmisena puhastasime kütusepumba taga olevat kontakti. Ja ka pump hakkas tööle. Ainult, et kütus ei jõudnud ahjuni. Puhastasime kütusetorusid suruõhuga. Korraks hakkas isegi kütus tulema. Ja siis jälle ei midagi. Lõpuks selgus, et ette kapoti alla tulev kummivoolik oli kinni sulanud.
rsz_120141025_130226.jpg
Peale uue kütusevooliku panekut läks ahi tööle. Algul tuli ikka auto alt tossu. Ka salongi tuli kerge ving sisse. Aga küttis korralikult. Häirima jäi see salongis olev ving. Seepärast võtsin ahju lauapeale ja otsisin vingu tekkimise põhjust. Ja leidisn vea. Nimelt põletist välja tuleval heitgaasitorul oli mõra sees. Ja sealtkaudu see ving salongi leviski. Pildil olevas punases ringis on mõra näha(lambi valgus paistab ilusti mõrast läbi). Keevitasin mõra kinni.
rsz_120141024_085632.jpg
Peale uuesti ahju kokkupanekut töötas ahi juba korralikult. Ei tulnud enam tossu ja ka vingu ei ole salongis.
Häirima jäi ainult venikamootori müra. Kas sellega on midagi teha(vahetada puksid), või siis see peabki külmalt undama? Kui soojaks läheb, jääb vait.
Üldkokkuvõttes nüüd kõik elektriasjad töötavad. Ja viga oli ainult halbades ühendustes!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by sapikafänn »

Nüüd siis asi niikaugel, et neljapäeval sai ülevaatusel käidud ja see edukalt läbitud.
Enne seda vahetasin ära kõik rooliotsad, sharniirid, panin alla tutikad naastrehvid, uus aku, ahju ventikale täitsa uus mootor. Üldiselt auto on heas tehnilises korras.
Nädalavahetusel sai maha sõidetud 350km.
Kahjuks ilmnes peale pikka sõitu üks viga, mis oleks vaja kiiresti lahendada. Nimelt oleks vaja K127 karburaatorile ülemist kaanetihendit. Kiirenduspumba juurest lekib. Aeg on oma töö teinud ja tihend on rabe. Kas kellelgi oleks pakkuda seda tihendit, või siis teist karbussi, mida ise ei kasuta? Ise tellin uue rem. komplekti ära ja siis võin tagasi anda.
Kontaktnumber on 56687-353.
Ka logaritest ja katuseraamist(korvist) oleks huvitatud.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by sapikafänn »

Võtsin karbussi lauale ja selgus, et kaas kõver. Samuti ka alumine pool.
rsz_120141119_085042.jpg
Hakkasin siis lihvima. Peale lihvist pinnad ilusti sirged.
rsz_120141119_092423.jpg
Nüüd oleks hädasti tihendeid vaja. Tellisin juba ära, aga ootama peab kaua.
Kas siinsetel sapikaomanikel siis ei ole pakkuda? Või kõik nii kadedad ja hoiavad ainult endale? Sobib ka niikauaks (kui ma oma tihendid kätte saan) mõni teine kasutatud karbuss.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by metsamees »

Kui oleks midagi head pakkuda, annaks. Kahjuks ainuke töötav karpa on auto küljes ja seegi Tartust kaugemal.

Kui tarneaegasid uskuda, siis üks üsna ruttu kohale jõudev rem. komplekt peaks olema see:
http://www.ebay.de/itm/DICHTSATZ-FUR-VE ... 35be19908f Hind on muidugi "huvitav".

Skalpell, leht paraniiti ja vaba õhtupoolik võib kah õnnestuda, eriti kui vana tihend eeskujuks ees on.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by marek »

Neid punaseid tihendeid (karbussi kaane ja jala tihend) tuleb enne paigaldamist atsetoonis vms. lahustis leotada, et need pehmeks läheks, muidu kõva kui kivi ja tihendamist eriti loota pole. Kindlasti vaadata et alumise tihedni tühikäigu bensiini auk oleks õiges kohas, siiani nähtud tihenditel on see olnud liiga väike v. veidi mööda kohapeal. Pakkuda neid tihendeid endal pole.
Image
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by sapikafänn »

Asjad nüüd niikaugel, et sain ühe tihendi. Ja enam ei leki. Aga ei toimi see karbuss hästi. Eriti külma mootoriga. Sellega mingi imelik asi juhtunud, et karbussis sees keskel jookseb üks mõra. Ja sealtkaudu immitseb bensiini sisselaskekollektosisse.
Otsiks ikkagi teist karbussi.
Laupäeval käisin pealinnas ja ostsin hulgim uusi sapakajuppe. Nii plekke kui ka muid asju. Näiteks sain:
Massilüliti, tõmbereleed 2tk, pendiks, kojameeste mootor, ahju ventika mootorid 2tk, bensu pumba membraanid, bensupump, signaalilülitid 2tk, ahju hõõgküünal, numbrituled 2tk, jagaja kontaktid, küünla piibud, jagaja vaakyumregulaator, sumpa klambrid, sisemised ja välimised ukselingid, õliandur, esituli koos tagusega, 2 piduritrumlit, 3 paagiandurit, uuus näidikuteplokk, tagatuled, aknatõstuki trossid koos mehhanismidega, kastitäis kummipukse, kummikatteid,karbitäis piduriklotse, hulgim piduri ja sidurisilindreid, pidurivoolikuid, rooliotste rem. komplekte, saaled, uued turvavööd, esivedrud, nukkvõllid, käigukasti juppe, süütepool, releed, poolteljed, mootori võlle ja ammasrattaid, esimesed ja tagumised amordid jne, jne.
Mõned pildid : http://album.ee/album/610555/50349101
Kui keegi karbussi müüa ei taha, siis pakuks vahetust mingi asja vastu.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by sapikafänn »

Reedel õnnestus saada siis teine karbuss K127. Peale karbussi puhastamist ja regullimist auto jälle nagu uus. Hommikul külmalt käivitus väga hästi. Ja sõidab ka paremini selle karbussiga.
Nüüd siis puudu katuseraamid, mida jätkuvalt otsin. Võin pakkuda ka teisi juppe nende raamide vastu.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by sapikafänn »

Lõpuks sai siis ostetud katuseraamid. Nüüd ootan veel logareid ja siis peaks olema auto valmis.
Tegin ka mõned pildid.
rsz_1eest.jpg
rsz_vkülg.jpg
rsz_seest.jpg
Stanged ja peegli korpuse määrisin kokku mingi korrosionivastase vahendiga.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by tuust »

Ilus.
Mul logarid vedelevad ülearu (uued) aga Läänemaal.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by sapikafänn »

Autoga on nüüd siis läbitud 6800km. Terve talv läbi sai sõidetud. Soojaks läks hästi. Käivitus samuti probleemideta. Kordagi pole teepeale jäänud tehnilise vea tõttu. Üldiselt väga rahul.
Kevadel lasin veljed liivapritsis puhtaks ja kaks korda pulbervärvis värvida. Peale läksid uued orig. rehvid vene ajast.
Eile sai tehtud õlivahetus koos filtri puhastamisega. Sisse läks poolsünt õli 10W40. Samuti sai õhufiltri õli vahetatud. Ka uus kütusefilter läks külge.
Auto jätkuvalt koheselt sõiduvalmis.
rsz_p7040217.jpg
rsz_p7040216.jpg
rsz_p7040218.jpg
Tegelikult oleks huvitatud ka vahetusest vanema sapika vastu.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 7 guests