Õlirõngaste vahetus
-
- Posts: 10
- Joined: Mon Jun 10, 2013 7:14 pm
- Maakond: Hiiumaa
- Contact:
Õlirõngaste vahetus
Olles ise suht mitteoskaja/teadja, sooviks teada, kuidas värk käib. Rõngad on olemas.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Õlirõngaste vahetus
Silindripead maha ja siis saad juba silindrid kätte. Kui need eemaldatud siis juba kolvid käeulatuses ja saab uued rõngad panna.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Õlirõngaste vahetus
Mitteoskajale soovitaks alustada oskajast remondimehest sõbra otsimisega. Rõngaste vahetamine just kosmoseteadus ei ole, aga on mõningad pisiasjad millele tuleks tähelepanu pöörata.
1. Sumpa mutreid tasub enne lahti võtmist kõvasti irrutusõliga leotada. Teoreetiliselt peaks seal vask mutrid olema, aga tont teab kes seal enne kallal käinud on ja jõuga peale lennates on suht suur võimalus poldid ära murda. Sumpa tihendeid läheb ka uusi vaja. Kui originaale ei saa, siis lada omadest saab lõigata.
2. Vana klapikambrikaanetihendi kasutamise võib ära unustada. Pidama ta tõenäoliselt ei jää ja liiga kõvasti pingutamisega tõmbad ainult kaaned kõveraks. Viimasel ajal on vist kasutatud selle asemel silikoni, jääb parem.
3. Väljalaske klappide peal on lahtised mütsikesed, mida ei tasu ära kaotada.
4. Tõukurvarraste torude ümber tihendid on eraldi teema. Esimene koht, kust kõvasti õli lekkima hakkab. Sipelgas teab täpsemalt rääkida mis sinna asemele sobib.
5. Kui juba mootor nii laiali on, tasub kindlasti puhtaks teha õliradikas ja silindrite ribid.
6. Silindripeade polte ei tohi üle pingutada, ei ole üldse raske ploki seest keeret välja tõmmata.
7. Kogu see üritus tuleb läbi viia nii, et peale sildindrite eemaldamist sodi karterisse ei satuks.
Need olid siis nii alustuseks mõned kohad, millele tasub tähelepanu pöörata.
Enne mootori lahti võtmist tasub muidugi surved silindrites ära mõõta. Võib juhtuda, et välja vahetada tuleb ka kolvid-sildindrid.
1. Sumpa mutreid tasub enne lahti võtmist kõvasti irrutusõliga leotada. Teoreetiliselt peaks seal vask mutrid olema, aga tont teab kes seal enne kallal käinud on ja jõuga peale lennates on suht suur võimalus poldid ära murda. Sumpa tihendeid läheb ka uusi vaja. Kui originaale ei saa, siis lada omadest saab lõigata.
2. Vana klapikambrikaanetihendi kasutamise võib ära unustada. Pidama ta tõenäoliselt ei jää ja liiga kõvasti pingutamisega tõmbad ainult kaaned kõveraks. Viimasel ajal on vist kasutatud selle asemel silikoni, jääb parem.
3. Väljalaske klappide peal on lahtised mütsikesed, mida ei tasu ära kaotada.
4. Tõukurvarraste torude ümber tihendid on eraldi teema. Esimene koht, kust kõvasti õli lekkima hakkab. Sipelgas teab täpsemalt rääkida mis sinna asemele sobib.
5. Kui juba mootor nii laiali on, tasub kindlasti puhtaks teha õliradikas ja silindrite ribid.
6. Silindripeade polte ei tohi üle pingutada, ei ole üldse raske ploki seest keeret välja tõmmata.
7. Kogu see üritus tuleb läbi viia nii, et peale sildindrite eemaldamist sodi karterisse ei satuks.
Need olid siis nii alustuseks mõned kohad, millele tasub tähelepanu pöörata.
Enne mootori lahti võtmist tasub muidugi surved silindrites ära mõõta. Võib juhtuda, et välja vahetada tuleb ka kolvid-sildindrid.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 12 guests