metsamees zaz968a 1976

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by pooltelg4 »

Sapikas on ikkagi vahel ka päris usaldusväärne riistapuu :)
Endalgi sööb rihmaratas(või rattas) rihma ära. Mis profiil sinna kõige õigem oleks ei tea? KAs A või SPA vms... :D
Image
Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Paar õhtut olen siin nüüd sapika kallal tegelenud.

Pigimatti ostsin 3 lehte (STP silver), lisaks veel 3 meetrit vilti ja ühe aerosool liimi vildi jaoks. Ürituse eelarve: 60€ jagu kinkekaarte.

Tagumist istet pesin ja õmblesin, terve tagumise otsa tegin tühjaks ja puhtaks, pigimatti jätkus tiibadele,rattakoobastele,taha seina ja istme alla. 100% pigimatiga katma ei hakanud, proovin seda teooriat et kui üle poole suurest pinnast katta siis juba asi toimib. Tiivad kumisevad küll teist moodi kui koputada.

Pigimatti paigaldades avastasin suur ümmarguse augu paremalt poolt. Matt sinna peale igatahes läks. Edasi vilti paigaldades kaotasin veel viimased poldiaugud mürasummutuse alla ära.
Tükk tegemist oli et paagi kinnitus vitste poltidele koht leida. Ah jaa see pagana auk mis ma kinni mätsisin- natuke hiljem tuli välja et see oli paagi tühjendus punni jaoks mõeldud.

Muidugi eriti tore oli see, et paagis oli kogu ürituse ajal tubli 20 liitrit kütust. Paaki tagasi paigaldades õnnestus üks sorakas värske vildi sisse valada. Vandusin, proovisin kuivatada, lõikasin vildi sealt kohalt välja ja panin uue. Tuulutasin ja jätkasin salongi kokku panekut. Hais igatahes vähemaks poole päeva jooksul ei jäänud.

Muidugi õhtu lõpuks selgus et paaki on auk roostetanud. Kiskusin kõik jälle laiali.

Tänaseks lõpetasin ära. Homne päev jääb vahele ja peale seda toon maalt teise paagi ära.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Eriliselt üllatunud ma ei ole, aga asjad ei läinud just kõige libedamalt.
"Maalt uus paak" osutus veel hullemaks rappeks kui originaal. Väljast roostes, seest roostes, torud ei sobinud, bensiini taseme andur oli töölepingu lõpetanud ja peale mõningast traatharja ja väikse liivapritsiga töötlemist ilmus ka sellesse paaki täpselt sama koha peale paar auku.

Augud said kinni keevitatud, suurem rooste väljastpoolt maha nühitud ja seestpoolt lihtsalt välja loputatud. Väljastpoolt käisin veel nii igaks-juhuks buvanooliga üle. Andur ja toru ühenduskoht jäid originaalid vana paagi küljest. Selle tulemuseni jõudsin ma loomulikult umbes neljandal korral paaki paigaldades. Vaikselt hakkab meenutama seda 966-le mootori paigaldamise lugu.

Aastatega toimunud arendustegevusest bensiinipaakide vallas:

'76 a 968a vs '90 aasta 968m

Suureks üllatuseks leidsin 968m-il paagi tagant umbes cm paksuse originaal kilega kaetud vildi kihi.
A-l on paak must ja värvitud, M-i paak on heledam, nagu oleks väljast tsingitud, aga siiski võtab roostet päris kõvsti külge.
A paagi parempoolses alumises nurgas on tühjaks laskmise punn mis käib läbi auto põhja alla välja, vähemalt '90 aasta 968m-il seda enam ei ole.

Tundub et tankimise toru on M-il natuke lühem, siiski on võimalik paake omavahel asendada.
Torudest- M-il on plaadi sees 2 torujuppi st. tagasivool on ka olemas, Samas on torud lühemad ja kui A-l läheb läbi seina veel pikem torujupp, siis M-il on nii pumpa minev, kui ka tagasivool juba voolikutega läbi seina veetud.

Igatahes uuem paak sai praegu peale, originaali tõmbasin kuivaks ja jätan mõneks ajaks nii seisma. Mingil hetkel teen taga vee, heitgaaside ja süsihappegaasi protseduure ja seejärel katsun augu ära keevitada.

Kuna paak on seest üpris roostes, pean tõenäoliselt lähiajal tihedamini kütusefiltrit vahetama hakkama.

Kui salongi tagumise otsa kokku saan, siis järgmiseks tahab uurimist suunatulede relee.
Qunts
Posts: 71
Joined: Sat Apr 06, 2013 4:54 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by Qunts »

metsamees wrote:
Igatahes uuem paak sai praegu peale, originaali tõmbasin kuivaks ja jätan mõneks ajaks nii seisma. Mingil hetkel teen taga vee, heitgaaside ja süsihappegaasi protseduure ja seejärel katsun augu ära keevitada.

Kuna paak on seest üpris roostes, pean tõenäoliselt lähiajal tihedamini kütusefiltrit vahetama hakkama.

Kui salongi tagumise otsa kokku saan, siis järgmiseks tahab uurimist suunatulede relee.
Minu ühel autol keevitati paaki järgnevalt:
Võtsin paagi maha ja läksin keevitama, tilk kütust veel sees (3 liitrit).
Ütlesin keevitajale et ei saanud rohkem kätte, mille peale taat teatas et oleks võinud täis ka jätta !
Võtis mees paagi asetas lauale ja lükas vooliku otsa sisse ja keeras kraani lahti ja umbes 5 minuti pärast juba keevitas (kütus paagis)
Minu imestus oli suur ja küsisin, et mida moodi???
Mees siis seletas, et lasi süsihappegaasil sisse joosta ja ega kütus ei plahvata ja ei põle kui hapniku ei ole.
Iseenesest lihtne ja loogiline.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

See nädal olen nüüd iga päev sapikaga sõitnud. Paagitäiest bensiinist on hulk põrinat, läbitud kilomeetreid ja häid emotsioone saanud. Seda kõike tänu toyota keretöödes käimisele.

Sapikas on ennast ainult heast küljest näidanud. Ainuke uus viga, mis on juurde tekkinud on see, et signaali juhtme klemm murdus roolisamba küljest ära. Noh, juusiis oli aeg. Tõenäoliselt homme toon maalt järgmise.

Lähinädalatel tuleb ülevaatusel käia.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Täna saab jälle siin teemat täiendada.

Ülevaatusel käisin ära. Sõitmist takistavaid vigasid see aasta ei leitud. Üht koma teist võiks siiski viisakuse pärast üle vaadata, aga ei midagi hullu.

Enne ülevaatust käisin eile esisilda reguleerimas (tänud Zapikasõbrale). Esisilla kallal tegutsemisest teen eraldi piltidega teema õpetuste alla. Lisaks õnnestus vahepeal korda teha signaal.
Noh ja kui ma siis ülevaatuselt tulin, sõitis vastu teine 968a. Kusjuures veel selline, mida ma varem linnavahel näinud ei olnud. Selge ju et oli vaja teha kannapööre ja asja uurima minna. Päris nii lihtsalt see ei läinud. Esimese hooga lõpetas punane foorituli teisel sapikal taga sõitmise. Lihtsalt kadus ära ees sõitja. Veidi hiljem leidsin ta siiski üles ja õnnestus ka sohvriga veidi juttu ajada. Pilti tegin kah.
Image

Natuke numbreid, et omal oleks koht kust tulevikus vaadata
Eelmine aasta käisin ülevaatusel 21.07.2012 ja odomeetri näit oli sel hetkel 4057km.
Tänaseks oli kilomeetreid ette kerinud 7064.

Ah jaa, tagasihoidlik küsimus:
Ega keegi ei oska öelda millised mansetid siduri pedaali all olevas pumbas on? Lekib teine väheke. Asja teeb veel huvitavaks see, et ma ei mäleta oli seal nüüd dot4 või PSK sees.

Klemme ja kaitsmepesa vaja osta sigarisüütaja juhtmele, splinte pean tooma kotitäie ja esilaternad tuleb enne augusti algust ära vahetada. Õlivahetus ja mootori tolmust puhastamine on kah see aasta veel tegemata
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Täna kruvisin sapikale külge uued, H4 pirnidega esituled. Seejärel käisin ülevaatuspunktis tulesid reguleerimas.
Mingi aeg keevitasin juhi istme alt põhja. Päris suure tüki pidin välja lõikama ja uue asemele istutama.


Läbisõitu kogunes tänase päevaga veidi rohkem kui 100 km ja mingil hetkel nägi odomeeter välja nii:

Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Järgmised 150 km edukalt maha sõidetud.

Lisaks panin tagasi enne keevitamist eemaldatud põhjamati koos vildikihiga- päris korralik salongimüra langus.
Kojamehekummi vahetasin ühe ära. Rimist sain, 1€ 2 kummi eest. Teine on veel vahetamata.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by AhtiH »

metsamees wrote:Lisaks panin tagasi enne keevitamist eemaldatud põhjamati koos vildikihiga- päris korralik salongimüra langus.
Ainult juhiistme all olev mürasummutus andis suure efekti?
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Suur, tervet põhja (koos keskmise tunneliga) kattev vaipkate + siis veel selle alla laotatud vilt. Mürasummutuse külje pealt vaadates oleks hea kogu põhi seestpoolt pigimatiga kah üle lüüa. Enne põhja katmist panin tähele, et palja jalaga on tunda päris korralikku põhjapleki vibratsiooni sõidu ajal.

Medali teine külg on muidugi märjematel aastaaegadel jalgadega salongi toodav vesi, aga kuna ma talvel eriti ei sõida, siis sellega pole ma hetkel väga pead vaevanud.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Täna jätkusid sapika hooldustööd. Seekord siis õlivahetus.

Sisse läks Valvoline poolsünt 10w40 ja läbisõitu näitas selleks hetkeks 8016 km.

Viimasest õlivahetusest on hulk aega möödunud ja tänu sellele ka vajalikud instrumendid kuhugi ära kadunud. Pidin alustama uute abivahendite meisterdamisest.

Kõigepealt käiasin ühe M12 poldi otsa neljakandiliseks. Selle nimeks sai nüüd õlipunni eemaldamise tööriist.

Järgmine liigutus oli vanast tosooli kanistrist õli välja laskmise vanni meisterdamine st. üks külg sai suure augu.
Image

Järgmise liigutusena läks kanister alla ja eemaldasin õlipunni.
Edasi eemaldasin geneka rihma ja tegin sellest pildi, et teaks millist tagavaraks osta.
Tänu lisa genekale on minu sapikal geneka rihmaks AVX10 x 127,5 (omal hea tulevikus siit lugeda)
Edasi proovisin mootoriruumist padrunvõtmega rihmaratta poltidele läheneda- no ei pääsenud mittekuidagi ligi.
Korralikku 10 silmust kah käepärast polnud, proovisin lehtvõtmega ja selle proovimisega ohverdasin ühe poldi pea kandid. Edasi avastasin Ameerika- õuepoolt vända augu kõrval olevate aukude kaudu on lausa lust neid poldikesi padrunvõtmega eemaldada.
Image

3tk korraga, siis vändaga pool pööret ja viimased 3 poldi lahti. Hiljem tagasi kokku ladumise lihtsustamiseks keerasin enne viimase poldi eemaldamist süüte sättimise märgid kohakuti.
Rihmaratas oli õli täis, ja esimesel võimalusel peale viimase poldi eemaldamist voolas see kõik garaazi põrandale. Väike üllatus, järgmine kord teab selleks valmistuda.
Image
Rihmaratas seestpoolt. Esimene kord kui aastaid tagasi sellist pilti nägin, siis arvasin, et nii peabki olema. Tegelikult on nii, et kõik, mis ei ole alumiinium seal sees, on sodi ja tuleb eemaldada. Soovitavalt puust kaabitsaga.
See on nüüd üks neist kohtadest, kus kehtib "Käige minu sõnade, mitte tegude järgi." Kätte sattus hoopis kruvikeeraja ja tänu sellele jäid ratta sisse ka kraapimise jäljed. Peale kaapimise kasutasin ka bensiiniga pesu.
Edasi eemaldasin õhupuhasti, võtsin selle lahti ja valasin vana õli välja. Sellele järgnes jälle kopsiku põhja kraapimine ja pesu bensiiniga. Seekord jäi õhupuhasti "kuiva poole" diisliga läbipesu ära, aga eelnevatel kordadel olen ämbri põhjas diisli sees seda tamiili osa kah solgutanud.
Image
Õhupuhastisse valasin ka uue õli sisse. Umbes 200g puhast mootoriõli.

Järgnevad liigutused olid õlipunn alla(väga tähtis, vahest kipub ununema), rihmaratas kokku, rihm peale ja uus õli mootorisse.

Käivitamise järel tekkis õlisurve hetkega ja õlivahetuse võis lõppenuks lugeda.

Rihmarattast ja õhupuhastist eemaldatud sodist õnnestus kokku keerutada üks peaaegu tennisepalli suurune muna (paneb mõtlema, palju seda sodi seal mootoris veel ringi keerleb)

Ahjaa, enne linna tulekut selgus veel, et olin unustanud geneka rihma pingutamata. Väike viga, sai ruttu kõrvaldatud. Lisageneka eripärad. Originaaliga seda jama vast ei ole.

Tartusse sõiduga üritasin mootorit soojaks sõita, et oleks näha kuidas soojast peast õlisurvega lood on. 100 kraadise õlitemperatuuri saavutasmiseks pidin 50km sõitma kiirusega peaaegu 100 km/h. Seda siis GPS-i järgi. Spido näitas terve selle aja 110. Võib rahule jääda. Tühikäigul pidurdades viskab ainult korraks tule põlema.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Siia vahele mahub veel hulga seiklusi ühise nimetaja all "Välisreis", aga täna remontisin jälle sapikat.

Vahetusse läksid pisiasjad nimega siduri survelaager, siduri pedaali aluse pumba mansett, siduriketas ja korv, tagurpidikäigu tule lüliti kasti küljes ja lõpuks enne päris mootori tagasi peale panekut ka parempoolne mootori padi. Siduriõli topsiku pesin ka seest ja väljast brake cleaneriga puhtaks ja lisaks vahetasin voolikujupi potsikust peapumbani.

Õöiradika alt lekib päris kõvasti, aga täna sellega ei tegelenud.

Alustasin hommikul kell 11, ja sauna sain umbes 10 õhtul.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Sapika talvepuhkus sai eile läbi.
Sõiduperiood algas suht kehvalt- lahtise mootoriluugiga sapikas kohtus garaazist välja ajamisel pingul pikendusjuhtmega. Ideaalis oleks nüüd uut kapoti luuki vaja. No lihtsalt ei pannud tähele. Juhtub vahest.

Eile sõitis sapik omal jõul veidi alla paarikümne km ja lisaks veel kolmnurgaga teise auto kärukonksu otsas 50 km maalt Tartusse.
Täna tegin kah väikse sõidu. Raputab. Midagi on mäda. Tõesti loodan et äkki rehvid- veljed. Teine variant on, et sügisel sidurivahetusega läks midagi nihu.
Homme on plaan esimesed-tagumised rattad omavahel ära vahetada ja olukorda edasi uurida.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Täna oli jälle sapika remontimise/sõidu päev.

Kõigepealt tegin veidi salongipuhastust.
Edasi sättisin rooli aluseid juhtmeid et nad nii hullusti ei ripneks seal.
Järgmiseks võitsin salongisoojenduse lüliti lahti, pesin kuivanud tavoti välja ja lihvisin klemmid läikima jälle.
Jagaja rootori kraapisin puhtamaks ja veidi puhastasin ka jagaja kaant.
Kojameeste hoovastiku määrisin ära.
klaasipesuvee pumba voolikuid parandasin.

Päevased sõidud tegin kõik sapikaga umbes 40-50 km.

Noh ja kui siis sapikat ööseks ära viima läksin (homme ju Haapsalu ekspeditsioon tulemas) avastasin, et tagumine parem pidur on peal ja juba linnasõiduga on trummel tuline.

Ühesõnaga pidurisilinder oli seest roostes ja kolvid kiilusid kinni. See koht sai nüüd kah ära hooldatud. Väga seda nägu on, et peab pidurisüsteemi varsti kapitaalselt üle vaatama.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Minu autol on nüüd järjekordne uus tükk küljes- gaasitross. Ära murdus teine pedaali alt. Esialgu tõmbasin lihtsalt natuke tagant juurde, aga kuna juba tross polnud enam päris sirge ja jäi kohati kõrisse kinni, tõin kohe uue trossi ja vahetasin ära.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Amazon [Bot] and 7 guests