Nongrata Sapu
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Nongrata Sapu
Oma autost ka väheke. Tegelikult otsisin juba pikemat aega muhku, aga kuna sobivat ei leidnud ja juhuslikult jäi silma 968 siis hetke emotsiooni ajel sai ära ostetud. Naisele rääkisin ka, alguses väheke vaadati, noh nii nagu naised ikka, tuli vaatas siit ja sealt ja ütles, et nimeks saab Sapu, Sapu siis Sapu, mis seals ikka. Tehtud 1978, kere väga hea, mõned väiksed augud ja roostekohad, vasak esitiib on saanud kõksu mingi aeg ja üle värvitud, kusjuures plekitöö on tehtu ülekäe, tiib kummib välja ja varuratas ei lähe oma pessa, aga see on plaanis mingi aeg korda teha. Mootor töötab suht koht korralikult, kohe alguses sai klapid üle käidud, õli vahetatud mootoris ja käimaris, õlifilter ja karteri põhi olid paksult saasta täis, tundub, et ma olin esimene kes seda sealt korjas, sisse sai pandud Mobili 10W-40 mineraal, poolsünti pole ilmselt mõtet panna, kuigi ega vähetuntud brändi poolsünt ei maksa ka suurt midagi. Lisaks veel uued tihendid karterile, klapikambrikaantele ja tõukuritele. Karpaga on peavalu, masin ei taha soojalt hästi käima minna (külmalt pole ka teab mis paugupill), kuna olen karpat sada korda kokku lahti võtnud, siis hetkel ei torgi seda. Jagajas oli loks sees, sain siit foorumist kasutatud korralikuma. Esisilla lahutasin algosadeks, kogu kupatus liivapritsi ja värvi alla, pidurisüsteemis on suures osas uued jupid (silindrid, klotsid, voolikud, peapumba mansetid). Kerot pole veel tööle pannud, kuna kero pump ei tööta, kui saan kuskilt uue pumba saab ka ehk sooja tuppa. Puudu on plekk kero ees, et kui kellegil vedeleb, siis ma vahetaks selle sulli või õlli vastu. Sõita on täitsa sürr, kõik hääled on ilusti salongi kosta, käiguvahetus võtab ikka paar kolm sekundit, kiirendust saab kalendriga mõõta jne. Üritan ülevaatusel ka ära käia, siis nagu veits legaalsem.
Last edited by Nongrata on Wed Aug 05, 2020 7:44 pm, edited 1 time in total.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Ikka väga ilus auto on ka oma silmaga nähes. Minupoolne kiitus autoorienteerumistel osalemast kuigi vist said mõlemal korral tehniliste probleemidega võidelda. Loodetavasti saad neist jagu ja sind võib ka tulevikus näha.
Minul oli probleeme soojalt välja suremisega, mida põhjustas süütepooli ülekuumenemine.Välja suri tühikäigule jäädes aga enne suremist hakkas meeletult katkuma sõites. Esimesel orienteerumisel oli palju probleeme sellega. Esmalt kahtlustasin karpat aga hiljem tuvastasin ikka süütepooli probleemi. Ei teagi kas viga süütepoolis või reostaadis aga peale mõlema vahetust enam probleemi pole.
Minul oli probleeme soojalt välja suremisega, mida põhjustas süütepooli ülekuumenemine.Välja suri tühikäigule jäädes aga enne suremist hakkas meeletult katkuma sõites. Esimesel orienteerumisel oli palju probleeme sellega. Esmalt kahtlustasin karpat aga hiljem tuvastasin ikka süütepooli probleemi. Ei teagi kas viga süütepoolis või reostaadis aga peale mõlema vahetust enam probleemi pole.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Eelviimasel orienteerumisel oli ettevalmistus kehva, taskulambiga oli kaarti kehva lugeda ja puudus suurema mõõtkavaga kaart, Hiiu jaama asemel tuiasime tükk aega Nõmme jaamas ja otsisime punkti ,viimasel orienteerumisel panin kandelampi päikesesirmi külge rippuma, oli hea valge, aga peale 5-6 punkti ei läinud enam auto starterist käima, õnneks mingi suva tüüp aitas käima lükata, peale seda jätsin ürituse pooleli. Kas genekas ei lae piisavalt (aku on ka sada aastat vana) või poob kuskilt starterit- ei tea, aga nüüd on aega kevadeni nokitseda. Kõigele lisaks ei töötanud soojendus, aknad läksid uduseks ja pidin neid kogu aeg paberiga puhtaks nühkima, ühesõnaga sada häda. Talvel ei hakka Saput välja ajama, talvekumme ei ole ja ei taha koobastesse soola ja muud möga ajada.
Talveplaanidest- vaja vahetada poolassi kattekummid, kontrollida- määrida, ristid, tagarattalaagrid. Peab ka käimarisse sisse vaatama, nimelt teine käik ei taha hästi välja tulla (võib- olla piisab siduri peale keeramisest?), teised käigud lülituvad hästi. Ilmselt võtan mootori maha, saab siduriketta ühe soojaga üle vaadata ja mootori igaltpoolt läikima lüüa. Siis veel õõtsad ja muud pisividinad maha, liivapritsi ja uus värv peale. Mõned pildid eelmise talve tegemistest:
Talveplaanidest- vaja vahetada poolassi kattekummid, kontrollida- määrida, ristid, tagarattalaagrid. Peab ka käimarisse sisse vaatama, nimelt teine käik ei taha hästi välja tulla (võib- olla piisab siduri peale keeramisest?), teised käigud lülituvad hästi. Ilmselt võtan mootori maha, saab siduriketta ühe soojaga üle vaadata ja mootori igaltpoolt läikima lüüa. Siis veel õõtsad ja muud pisividinad maha, liivapritsi ja uus värv peale. Mõned pildid eelmise talve tegemistest:
-
- Posts: 56
- Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
väga viks näeb välja (Y)
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Häid Pühi kõigile!
Tegin käed mustaks ja nokitsesin vahepeal auto kallal. Esialgne plaan oli tagasilla detailid ära värvida ja mootor maha võtta, kontrollida sidurit, käimarit jne. Sedakorda piirdusin ainult tagasillaga, mootori- käimari teema jätan tulevikuks. Tagasilla lahutasin algosadeks, ajutiselt toetab Sapu oma taguotsa vanale heale rulale, Männikul lasin liivapritsida (40€), siis happekrunt, krunt ja kattevärv peale. Värvimine ei õnnestunud eriti hästi, hall krunt kumab mõnel detailil läbi, aga ei hakka teistkorda enam värvima ka. Kuna värvi jäi puudu, siis piduritrumlid värvin aerosooliga, ei hakka autovärvi selle väikse asja jaoks ostma. Ülejäänud pulgad- ristid, laagrid jm. bensiinivannis puhtaks, mis iseenesest on siseruumi jaoks vastik töö. Foorumist sain uued amordid ja vedrud, kuna üks amort oli läbi ja ühel vedrul oli üks keerd murdunud, uued amordid on ilma ülemise kopsikuta (tolmukaitseta), kataloogi järgi peaks olema koos tolmukaga, ei tea, igaljuhul kruvin need alla. Hetkel siis vasak pool juba enam- vähem koos, homme panen parema poole kokku.
Tegin käed mustaks ja nokitsesin vahepeal auto kallal. Esialgne plaan oli tagasilla detailid ära värvida ja mootor maha võtta, kontrollida sidurit, käimarit jne. Sedakorda piirdusin ainult tagasillaga, mootori- käimari teema jätan tulevikuks. Tagasilla lahutasin algosadeks, ajutiselt toetab Sapu oma taguotsa vanale heale rulale, Männikul lasin liivapritsida (40€), siis happekrunt, krunt ja kattevärv peale. Värvimine ei õnnestunud eriti hästi, hall krunt kumab mõnel detailil läbi, aga ei hakka teistkorda enam värvima ka. Kuna värvi jäi puudu, siis piduritrumlid värvin aerosooliga, ei hakka autovärvi selle väikse asja jaoks ostma. Ülejäänud pulgad- ristid, laagrid jm. bensiinivannis puhtaks, mis iseenesest on siseruumi jaoks vastik töö. Foorumist sain uued amordid ja vedrud, kuna üks amort oli läbi ja ühel vedrul oli üks keerd murdunud, uued amordid on ilma ülemise kopsikuta (tolmukaitseta), kataloogi järgi peaks olema koos tolmukaga, ei tea, igaljuhul kruvin need alla. Hetkel siis vasak pool juba enam- vähem koos, homme panen parema poole kokku.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Selle aasta viimaseks tööks jäi õhufiltri kopsiku värvimine, lisaks lasin ka pumbale uue värvi selga. Kuna kahe komponentne autovärv oli otsas ja ei tahtnud paari jupi pärast 1,5l osta, siis kasutasin paari eurist läti emaili, pole suurem asi värv, pind jäi suht krobeline ja matt erinevalt autovärvist, kuivab ka tükk aega, aga noh hinnavahe ka umbes 10 korda. Nüüd vaja veel uued poolassid kuskilt saada, vanadel on sooned sisse söönud, kardan, et sealt hakkab lekkima ja sellega oleks siis suveks auto valmis.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Hetkel väike värskendus käsil, pildil olevate pudinate kollane tsink maksis 8€ Müstika!
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Vinge! kus sa seda teha lasid, Voltas? Kas seal tehti kaalu järgi või kuidagi muudmoodi? mm ja seda ka, et kas sa lasid ennem asjad liivapritsis puhtaks või kuidagi muudmoodi?
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Voltas jah, väravast sisse ja vasakule lõppu, silt Apex vms. suurest uksest sisse ja siis neljas uks paremat kätt. Hinna kujunemist ei oska öelda, kui järgi läksin, öeldi 8€, minu meelest väga hea hind. Suurema sodi lasin käia otsas oleva traatharjaga maha.
-
- Posts: 56
- Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
lust vaadata, et keegi viitsib nii korralikult mässata.
Palju edu !
Palju edu !
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Täna sain portsu jubinaid tsingist kätte. Vasakul oleva karbi tsinkimise eest küsiti 2 (kaks) €! Loodetavasti ei tähenda odav hind kehva kvaliteeti. Tsinki viies tuleb jubinad piinlikult puhtaks teha. Mõned poldid olid roostesed ja sinna ei hakanud tsink peale. Huvitav, kas nad happevanni ei kasuta? Hiljem selgus, et mõned pudinad on kaduma läinud, oleks vaja numbritulele kahte kruvi (pildil).
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Väike värskenduskuur enne kevadet või midagi suuremat käsil?
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Väheke värskendan. Lasin seest põhja puhtaks ja panen põhja pigimatid, saab väheke vaiksemaks jm sellised pisitööd.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Mismoodi põhja ära töötled? Ja pigimatt annab ilmselt kõige suurema efekti kui tagumise istme alla ja paagi juurde panna.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Nongrata Sapu
Relaka otsas oleva traatharjaga lasin põhja puhtaks, siis 2 korda roostesurma, kui see oli kuivanud, siis tavalise traatharjaga käisin üle, siis happekrunt ja siis suva aerosoolvärv peale, sai jäägid ära kasutada. Relakaga siseruumis tegemine on vastikult tolmune töö ja igalepoole ei pääse ligi, ideaalis peaks kogu kere paljaks võtma ja siis põhja jm. roostesed kohad liivapritsiga puhtaks laskma, siis jääb tulemus väga korrektne, aga hetkel pole aega põhjalikult teha.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 15 guests