K: esimeste pidurite töösilindrid

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
Andri
Posts: 74
Joined: Sat Sep 15, 2007 8:24 pm
Contact:

K: esimeste pidurite töösilindrid

Post by Andri »

Küsimus selline et miks silindrite kolvidel kinni keeramise võimalus on, kolvi alumises osas pidike keere ja silindri korpuses samuti, kas see kolb peabki kinni keeratud olema või mis ülessanne sellel keermel on seal all?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: K: esimeste pidurite töösilindrid

Post by AhtiH »

Selleks, et säiliks lõtk mis võimaldab klotsidel piduripedaali vabastamisel liikuda pisut tagasi. Vastasel juhul jääb pidur peale. Pool pööret oli pist piisav.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: K: esimeste pidurite töösilindrid

Post by metsamees »

Jutt jumala õige, seletaks ainult ise natuke pikemalt kuna ma selleteemalisi katseid ka teinud olen. Ühesõnaga on sapikal ennast ise reguleeriv pidurisüsteem.
Klotside vahetamisel tuleb kolvid ka sisse koputada. Muidu ei mahu uue klotsiga trummel enam pealegi. Sisse koputamise ajaks võib õhutusnippli lahti teha, läheb asi lihtsmalt Kolvi paigaldamine käib tõesti nii et kinni ja siis pool tiiru tagasi.
Piduri pedaalile vajutamisega lükkab igal juhul nii kolbi, klotsi kui tõmbab ka kaasa seda võru silindri sees mille sisse kolb keeratakse. Kui nüüd pedaal lahti lasta siis klotsi vedrudel on kõvasti vähem jõudu. Need jõuavad kolbe sissepoole lükata ainult kolvi ja sisemise võru lõtku võrra(selleks ka pool tiiru tagasi keeramine).
Nii saavutatakse olukord kus klotsid on trummlitele piisavalt lähedal et ühe pedaalile vajutusega masin juba pidurdaks aga samas ka pedaali lahti lastes pidurid pealt maha tuleks.Kui klotsid kuluvad tõmbavad kolvid ka vähehaaval neid võrusid väljapoole.

Kui kolvid on täiesti kinni keeratud jäävad pidurid peale.
Kui need "automaatika" võrud silindri seest välja visata tõmbavad vedrud kolvid liiga sisse ja klotsid hakkavad vastu trummilit käima alles kolmandal või neljandal hästi kiirel piduri pedaalile vajutamisel.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: K: esimeste pidurite töösilindrid

Post by pooltelg4 »

küsimus, kas zaporozetsile (966B) sobivad VAZ 2101 pidurisilindrid? Olemas V-2101 kahepoolne piduripump, 5mm vasktoru 6meetrit ja niplid. Kas asi hakkaks ka tööle ja augud jms sobivad? Klotse oleks ka vaja muuta? Ehitaks nii terve ringi VAZ silindritega, mansettide saadavus parem jne. Vana, zaporozetsi süsteem kõik maha kakutud kunagi, oli täiesti läbi. Hetkel töötab ainult käsipidur ja seda ka väga hästi.;)
Image
Image
Andri
Posts: 74
Joined: Sat Sep 15, 2007 8:24 pm
Contact:

Re: K: esimeste pidurite töösilindrid

Post by Andri »

Tänud sipelgas ja metsamees, nüüd pilt selgem mille tarbeks need on ja kuidas toimivad.
Pooltelg, isiklikult arvan et see töö liiga mahukas ja enda mäletamist mööda 966-l on piduri silinder nagu siduri omagi aga ei anna pead , eks targemad annavad nõu:)
ollar
Posts: 35
Joined: Tue Jul 01, 2008 10:55 am
Contact:

Re: K: esimeste pidurite töösilindrid

Post by ollar »

pooltelg4 wrote:küsimus, kas zaporozetsile (966B) sobivad VAZ 2101 pidurisilindrid? Olemas V-2101 kahepoolne piduripump, 5mm vasktoru 6meetrit ja niplid. Kas asi hakkaks ka tööle ja augud jms sobivad? Klotse oleks ka vaja muuta? Ehitaks nii terve ringi VAZ silindritega, mansettide saadavus parem jne. Vana, zaporozetsi süsteem kõik maha kakutud kunagi, oli täiesti läbi. Hetkel töötab ainult käsipidur ja seda ka väga hästi.;)
endal vedeleb siiamaani 01 e pidri peasilinder garaasis, kuna arvasin et toimib see aga siiski aukude läbimõõdud ei klappind,ja siiamaani otsin piduri peasilindrit :(
1 3
I I
I_ _ I_ _
I I I
I I I
2 4 R
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests