Erineva aasta zazid.

Siia kõik muu, mis mujale teemadesse ei sobi.
Post Reply
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

Erineva aasta zazid.

Post by madis1080 »

Mõtlesin et võiks teha teema erineva aasta arvude zazide kohta, et siia kirjutaks mis jupp mis aasta muutus. Ja lõppuks võiks pana aastate järjekorda muutused;)
Kui teema ei sobi siis võib selle kustutada.

Teen siis otsa lahti.


1985 või 1986 a vahel muudeti salongipeegli kuju ja kinnitusi.
1985 või 1986 a muudeti alumiinium 968m plaadid plastikuteks (ees).

Tean ka veel, et esimestele 968m pandi iluliistudega akna tihendeid,üleni metallist stangesid ja esitulede kummi asemel oli kroom rõngas nagu vanematel zazidel.(ei tea mis aastal muutusid) 1981 olid juba 200000(umbes) auto oli igatahes nagu uuemad zaz968m`id.

966 osadel olid kilbid mis katsid terve velje.Samuti värviti osadel 966del ka stange nurgad mustaks.
Seda tean ka et 968adel on muudetud suunade asukohtasid mittu korda.
Zazidele on ka erinevaid kumme ala pandud. Osadele pandi samad mis lada 01 originaalis ja vanematele nagu muhul originaalis.

Proovin ka homme mõnest erinevusest pilti teha.
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Erineva aasta zazid.

Post by Jossu »

966


Iseloomulikud jooned:
Tiivapeal muhu suunakad, hiljem tulid suunatuled nurgale.

Rool esimestel 966tel

Image

Hiljem

Image

70nendate teisel poolel aga tuli juba 968 oma mis oli kuni 968m-idelgi

Image

Tagapaneelil numbri koht nn usa tüüpi numbrile

Image

Bensiinipaagi kork tuleb autost välja, mitte ei ole kapotiall nagu uuematel.

Image

Õhuvõtu taskud on pikemad.

Image

Võrdluseks 968 oma

Image

Armatuur üleni plekist, omab spido blokki ja mõnda lihtsmat lülitit.
Suunatule lüliti armatuuril.-- Esimesel pildil näha

Pikk iluvõre, mille sees gabariidid

Image

Stanged teistsugused, lahtikäivad, mitte ühestükis nagu uuemal.

Veljed ja rehvid muhu omad
Ilukilbid juba aga tavapärased sapika omad, üleni kaetud kilbid on lisa tuunimis objektid(sama hea kui sierrale uus helendav käigukangi nupp)
Soojendus on erinev uuema omast
Piduripump on sees põrandal, nagu muhul
Uksepolstrid suure taskuga
Mootoriruumis on õhusuunajad teisesugused ning neid pole võimalik sulgeda nagu 968-l

Image

966-tel generaatori ribid vastupidi ning puhub sooja õhku eemale, vastupidiselt uuematele, selle abistamiseks on tal plekk, mis suunab õhu alla ning tagapõlles on vända juures ribid.

Stange otsad tulid kõikidel mustad, kroom otsad olid eksportidel(millest väga vähe infi) ning varuosadena liikusid ka kroomist

Tagurpidi käigu tuled tekkisid 71a. 30hj mootoriga variandil(966B) neid kasutada ei saanud, kuna käigukastil puudus andur.



Sidur käis trossiga.

Porilapatsid täiesti isemoodi, väiksemad kui muhul ja uuemal sapakal.

Image

Esisild kuulub muhule, nagu ka kogu pidurisüsteem.

Tagumistel rattatrumlitel on sees augud

Kindlasti neil veel erinevusi ja iseärasusi, kuid hetkel enam õhtul ei meenu.

966-968 erinevused
966el on paunapealne liist teistsuguse kinnitusega kui 968l, 966 omi 968le sobitada ei anna.
966e esivõre asendub 968l liistuga
Stangedelt saa ainult otsi eemaldada.
Bensiinipaagi ava juba kapotiall
Tagapõll kohendatud suuremale numbritüübile
Armatuuris juba rohkem asju.
75nda aasta paiku muutusid rehvid ja veljed juba uuema tüübi omaks, rehvidena kasutati lõpuni(ka 968m-idel) samaseid rehve nagu siksidelgi
Ette tekkis gabariit tuli ning suunatuli vahetas asukohta.

rohkem täna ei jõua, kunagi jätkan...;)
edit- lisatud mõned pildid
Last edited by Jossu on Thu Nov 27, 2008 8:27 pm, edited 1 time in total.
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Erineva aasta zazid.

Post by madis1080 »

Tuli veel meelde, et esimestel 968m oli märk sama mis 968 ja 966 vist?? ja hiljem tuli see 3(Z) ümarate külgedega kastis. Samuti olen kohanud erinevat värvi märkidega 968m(kapotipeal olevaid) märke ,mustasid ja nagu mul tume hall.

Ja kui ma ei eksi siis 968m on see alumiinium liist (ukse juures) lühem. Või see tundus mulle nii.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Erineva aasta zazid.

Post by madis1080 »

Täna vaatasin, 968m tagatuledel on märgid/kirjad erinevate paigutusega.

Edit: Avastasin et 85-86 vahel on muudetud ohutulede lülitit.Vanemal on selline tõmmatav nagu seen ,aga uuemal on nupp.

Armatuurid on ka erinevad 968al on sama sugune nagu 968mil ,aga kindalaeka kroomitud osa on erinev.

Samuti on ka osadel zazidel ratta mutrid kroomitud (uutematel) ja vanematel tzingitud
Last edited by madis1080 on Fri Nov 28, 2008 6:55 pm, edited 1 time in total.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Erineva aasta zazid.

Post by madis1080 »

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pil ... _missing=1


siin on 1980 aasta 968m.Mina leitsin siit et,5 aastaga on muutunud:
1,armatuurlaua katte muster
2,esimese, pagasi ruumi plastikud
3,käigukangi nupp mis on sellel isendil keskelt lohuga,mul aga pealt ümar.
4,spidomeetri tuled
5,samad ennem mainitud aknatihendid ja stanged
6,klaasi puhasti vee paagi kuju


Rohkem midagi ei märganud.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Erineva aasta zazid.

Post by kelluke100 »

966 oli 30HJ aga968 40Hj ja tagapaneelis tagurdustuled mingist aastast,968A 45Hj .968M le pandi kolme sorti mootoreid:MeM3-968 40hj ;MeM3-968g(v.k. on kuju nagu ülespidi-L)45hj ;MeM3-968B 50Hj.(v.k. nõrk B on kirjaviisilt teistsugune ja kõik tähed on ju märgistuses slaavi omad)need andmed on 968M kataloogi järgi..nüüd tekib aga vasturääkivus K.Aleksiuse -A.Palu väljaandega`Sõiduautod`,sest selle 77a.väljaande järgi oli varem tähistuseks MeM3 968 40 hj. ja MeM3-968A 45hj ja mind paneb mõtlema just A jaB 45hj.mootori tähistuses,äkitsi hilisema mudeli väljumisega muudeti ka tähte ei tea.. mudeli kindlakstegemiseks on tema tähis ja väljutamisaasta löödud karterile bens.pumba kõrval näit.968A 087654 76 ja ka kaantel on olemas tähistus,sest 968 kaane kõrgus on129mm aga 968A 126,7mm siit järeldus ,et teisel mootoril on lühemad tõukurivardad.Siit saab ka vastuse ,miks on vanal mootoril mõnikord mõni varras lühem-pikem.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Erineva aasta zazid.

Post by madis1080 »

Kuulsin , et mingite aastate zazidele panid kroomitud klapikambrikaasi, teistele , aga tavalised mustaks värvituid, ja olen lugenud ,et osadele zazidele panid renauldi mootoreid.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Erineva aasta zazid.

Post by Sapi-Vana »

No vaat ukrainlased tegid ju partiisid ka eritellimuste alusel. Nagunii oli kõik ju käsitöö silm sirkel - nina vinkel - till tollipulk süsteemis, asi see siis oli üks kord nii ja teine kord naa teha. Seitsmekümnendate keskel esitas poliitbüroo tellimuse 500 sapika peale, kus enamvähem kõik detailid - karbuss ja õlifilter kaas arvatud - olid kroomitud.

On täiesti võimalik, et mingi partii tehti ka lääne mootoritega sapikaid. Ega siis lääne maailmas mindi vesijahutusega mootoritele täielikult üle alles kaheksakümnendate algul; enne seda võidi õhkjahutusega masinatele peale panna nii ja naasuguseid mootoreid, millest väiksemad kindlasti ka sapikatele peale sobisid.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Erineva aasta zazid.

Post by madis1080 »

Image

http://zaz.kiev.ua/forum/gallery/?do=sa&g=11&a=2503

väga palju erinevusi minu nähtud erinevate 968midega(aga ei tea mis on ise tehtud mis tehase värk sellel sapikal)

See zaz on ka muidugi 1994 aasta oma, aga kas selleks ajaks tehti nii palju muutusid?
Last edited by madis1080 on Fri Aug 07, 2009 11:25 pm, edited 1 time in total.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Erineva aasta zazid.

Post by madis1080 »

Image
Image
Image

ilus leid, ja siit näha ka, et hilise 968al on 968miga sarnane armatuur.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Erineva aasta zazid.

Post by marek »

Tegu `79 aasta 968A-ga, kindalaeka luugil neil aint kiri 968A metalli sees.
Hoidke toda masinat hästi, 1:1 samasugune ideaalkorras masin lõpetas eelmine suvi tehnilise rikke(pidurid) tõttu oma elutee,

Image
Image
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Erineva aasta zazid.

Post by madis1080 »

Kuskil 85 kuni 86/87 kadus juhi jalgade alt lisa plekk. Ja mingil ajal paigaldati 968mile veel kroomitud akna väntasid. 82 kuni 85 muutus ka piduri vedeliku hoiatus sildi asukoht(sinist värvi silt).
Ja 85-86 tuli uus karburaator mis on k133 edasi arendus, selle tühikäigu klapiga.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests