madis1080 zaz 968m

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by madis1080 »

See et bena karteris see oli jah bensiinipumba mebraanid- need vahetatud juba. Ja vabandan kõikide klubiliste ees , et kutsusin sapikat peldikuks-sai suure vihaga õuest tuldud.
secumen
Posts: 89
Joined: Fri Jan 23, 2009 12:28 pm
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by secumen »

Ära jah kunagi enam nii tee. Hallipead austa. Ja sapikas on nagunii väljasuremise ohus liik. Eile nägin Loksa linnas vanatädi, kes niiiiiiiiii ilusa ja korraliku sapikaga sõitis. Mull hakkas ila tilkuma nii,e t oma mazda 6 armatuuri kohe ära määrisin. Ma lubasin endale, et otsin selle vanatädi üles ja ootan, kuni riik enam pensioni maksta ei suuda. Siis pakun talle 3000 raha ja soovin selle eest täieliku voli auto üle. Ma tahan seda autot endal.
Rajal - sapakate kiirendusvõistlusel olla aega võetud kalendriga.
Töökojas - keevitame peale ja treime maha.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by madis1080 »

Täna avastasin väga kerge viisi kuidas aknad eest saab- kuute 2cm laiust pleki riba on vaja ja siis ühte suuremat , panime need tihendi alla ja klaas tuli ise peaaegu ära. :)
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by metsamees »

Plekksepad või elektrikud, eks maitse asi, aga mina olen siiamaani kasutanud juhtme seestpoolt tihendi alla ajamise nippi, lihtsustab ka oluliselt klaaside eemaldamist.
Last edited by metsamees on Sat May 09, 2009 8:31 am, edited 1 time in total.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by madis1080 »

Nii täna sain siis endale 2 uut sapika kummi- 150 kr mõlemad kokku.
Tänud martvl kellelt sain peaaegu kõik puuduvad jupid sapikale.:)

Vaja oleks veel musta ukse polstrit- aga ma arvan et võib ka pakkuda teist värvi, siis värviks musta spreyga üle ajutiselt kuni ilusa musta saab.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by madis1080 »

http://s333.photobucket.com/albums/m392 ... /?start=40

PALJU PILTE:) leitsin ka originaal ak:)u pealse.Uued kummid -150 kri mõlemad aint, ja siis kõik jupid,vanaisa ise tehtud traktor, ja siis siil kes garazi juurde tuigerdas siis ka jawast ja mopist.)

+ veel gazi plokki kaaned, kellel huvi siis ps.

Teinud pole midagi erilist, peale mootori pesu ja mõne juppi tegemise.
Last edited by madis1080 on Sat Jul 04, 2009 10:51 pm, edited 1 time in total.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by madis1080 »

Pole ammu postitand. Aga nüüd olen end käsile võtnud ja natukene käinud ka seda sapikat nokitsemas. Küsin ära kohe, kuidas ma saan hooratta maha sapikal, et käigukasti poolset väntvõllikaela tihendit vahetada?. Teeks selle korda siis paneks mootori tiksuma pakupealB)
Proovisime seda 36 suuruses mutrit keerata, aga ei midagi. Kas peaks mingi tala ehitama mis hoiaks hooratta aukudest kinni ja siis väänata 36 võtmega, või on lihtsamat varjanti ka?

Ja kas see annab midagi juurde kui sisselaske kolektoris need koledad valu jäljed ära viilida/ lihvida.

Ja nüüd olemas originaal, hõbedase värvi all olevad summutaja torud mis viivad ühe poole sinna pütti, pütt aint puudu veel.:D
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by pooltelg4 »

madis1080 kirjutas:
Pole ammu postitand. Aga nüüd olen end käsile võtnud ja natukene käinud ka seda sapikat nokitsemas. Küsin ära kohe, kuidas ma saan hooratta maha sapikal, et käigukasti poolset väntvõllikaela tihendit vahetada?. Teeks selle korda siis paneks mootori tiksuma pakupealB)
Proovisime seda 36 suuruses mutrit keerata, aga ei midagi. Kas peaks mingi tala ehitama mis hoiaks hooratta aukudest kinni ja siis väänata 36 võtmega, või on lihtsamat varjanti ka?

Ja kas see annab midagi juurde kui sisselaske kolektoris need koledad valu jäljed ära viilida/ lihvida.

Ja nüüd olemas originaal, hõbedase värvi all olevad summutaja torud mis viivad ühe poole sinna pütti, pütt aint puudu veel.:D
Teretere, mina tegin nii, et suur lapik kruvikas( või kummiheebel) hooratta hammasvöö ja mootorikorpuse(karteri) vahele, see fikseeris hooratta ja keerasin 36 võtmega mutri lahti, mutter õigetpidi keermega, s.t. kellaosutite suunale vastupidises suunas keerata. Kui siis ka ei tule, võib meisliga kerge sälgu teha mutri tahule ja siis lüüa äkiliselt ja tugevalt pihta vastupäeva suunas. Kontrolli siis ka selle mutri sees olevad nõellaagreid ka, et kõik nõelad alles oleks ja määri sinna mingit head kuumakindlat määret sisse. Kui see katki siis siduri lahutamisel veab autot edasi ja vibratsioon on ka sees.

Sisselaske koledad valu jäljed las jäävad, osad vaidlevad et võiks olla peegelsiledad, kuid siiski peaks asi jääma nii nagu ta tehasest tulnud on, mootori portimine sapika juures ei ole mõtekas eriti ;)
Last edited by pooltelg4 on Wed May 19, 2010 12:57 am, edited 1 time in total.
Image
Image
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by madis1080 »

Täna tegus päev olnud, simmerlink ära vahetatud. Kas sinna hooratta ja väntvõlli vahelisele kohale võib paberist tihendi lõigata? Oli seal väga õhuke paberimoodi tihend mis läks katki eemaldades.
Tihendi eest pidin välja käima 33.- ja on kahe selle ribaga mis takistavad õli vooli sidurisse.

Sai ka 3 kord ära proovitud ise kummi peale panemine kodustes tingimustes. 2 korda lõhkusin ära siselohvi, aga nüüd panin palju tavotti velje äärele ja kummile, ja sain ilma siselohvi lõhkumata kummi peale:D
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by Sapi-Vana »

... no tavott on nüüd küll viimane asi, mida sinna panna. Nimelt tavott ei kuiva ju ära ja rehv jääbki lobedalt peale. Kui velg on randita (968A puhul näiteks), siis pooltäis lohviga võib rehvi üks serv kurvis lihtsalt sissepoole maha libiseda.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by madis1080 »

Mopile olen küll nii teinud, ja selle kummi ja velje vahel on küll see ära kuivand, nii et erilisi määrimis omadusi sellel pole. Ja kumm on peaaegu ilma mustrita. Panin selle pärast peale, et garaazis liigutada saaks sapikat.

Ja velg läks muhu oma, mis oli välja poole mingi imeliku randiga. Ja panin tähele ,et ette see ei mahtunud trumli peale.
Last edited by madis1080 on Fri May 21, 2010 8:57 am, edited 1 time in total.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by pooltelg4 »

madis1080 kirjutas:
Täna tegus päev olnud, simmerlink ära vahetatud. Kas sinna hooratta ja väntvõlli vahelisele kohale võib paberist tihendi lõigata? Oli seal väga õhuke paberimoodi tihend mis läks katki eemaldades.
Hooratta ja väntvõlli vahele ikka paberist tihend, ma ise tegin vihikulehest, oluline on et ideaalse kujuga tihend tuleb sinna, siis jääb pidama ka. :) vaikselt teed kääride ja kipsi/vaibanoaga paberist.
Image
Image
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by madis1080 »

Tihend valmis juba, tegin mingist õhemast papist selle sinna. Täna kõvasti puhastanud mootorist õlist ja olme kihist mis sinna 25a kogunenud. Kast ja sidur küljes. Aga ei saa ära ühte mootori katte plekki, mis asetseb :
kui vaadata hooratta poolt siis vasakul, ehk seal kus pool kus bensiini pump on, aga see tagumine.
http://i768.photobucket.com/albums/xx32 ... 1274447245
Et seda plekki ära saada, kas ma pean kaane maha kiskuma?
Last edited by madis1080 on Fri May 21, 2010 3:08 pm, edited 1 time in total.
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: madis1080 zaz 968m 1985

Post by Jossu »

just...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

Re: madis1080 zaz 968m 1985

Post by madis1080 »

Tuli siis üks paar nädalat tagasi idee panna lada mootor sapikale. Kuna Lada 1.2 oli endal olemas ka- miks siis mitte :D mootor ise pärit 1972 aasta kopika pealt ja 20 aastat seisnud. Jõudu peaks olema 63hp ehk umbes% rohkem kui originaalis. Kunagi võiks ka suurema lada mootori peale panna, aga see tuleviku muusika.

Mootor ise, keldrist välja vedamise hetkel:
Image
Natuke puhastatud:
Image
Image
Mootoril peab ühe kaane tihendi eemaldama(76 bensiini jaoks moditud) Ja arvatavasti klapisääre tihendid ka ära vahetama.

Aga täna sain kätte kõige tähtsama osa selle projekti juures- vaheplaat. Nüüd saab järgmine nädal lasta survelaagri vahepuksi ka treida.
Koosneb kahest osast ja on 25mm paks- joonlauaga mõõtes suplerit polnud võtta kohe toast :D Garazis ka käidud- sapika mootori otsa sobib, järelikult istub ka kasti otsa. Homme proovib lada mootori külge ka.
Paar pilti ka-
Image
Image
Image
Image
Paar pilti survelaagritest ka:
Image
Image
Vasakul lada ja paremal zaz siis.
Auto ise siis selline ikka veel:
Image
Image
Suvel tõi üks tuttav uue velje koos rehviga + kilpe natuke poleeritud.
Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests