Süüte ja karburaatori reguleerimine

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
plekkvelg
Posts: 187
Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
Contact:

Süüte ja karburaatori reguleerimine

Post by plekkvelg »

Igatahes minu probleem seisneb selles, et karburaator ja süüde on paigast ära ja tahaks enne lume tulekut need paika saada. Kuna ise olen totaalne võhik sel alal, siis tahakski teada, et kas siin on mõni asjalik inimene, kes suudab mule puust ja punaseks (kasvõi piltidega) selgeks teha, kuidas süüde paika saada ning milliseid kruvisid palju keerama peaks. Muidugi karburaatori reguleerimine sõltub ikka konkreetsest autost jne, aga äkki keegi suudab oma "kruvisettingud" mulle öelda?
Äkki veab ja saab normaalselt käima!

Muidu laseks selle mõnel teisel ära teha, aga seda teadmist läheb sappariga sõites kindlasti ka edaspidi vaja.

Tänud ette nendele, kes viitsivad midagi ASJALIKKU öelda ning hea tulemuseni viiva informatsiooni siia kribada!
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
uhmer
Posts: 74
Joined: Tue Jun 16, 2009 8:38 pm
Contact:

RE: Süüte ja karburaatori reguleerimine

Post by uhmer »

Süüte sättimisest on ühes teemas suht asjalikult seletatud.
metsamees kirjutas:
12. süüte sättimise küsimus.
Tingimata ei pea küünalt maha keerama, esimese silindri survetakti näeb ära ka kui jagaja kaan on maas. Kui rootori ots on enamvähem esimese küünlajuhtme kontakti poole on õige ring, kui täpselt teisele poole siis tuleb vändaga 1 täisring peale teha.
Edasi tuleks vaadata hoopis mootori otsas geneka rihmaratast, sellel on peal 2 kriipsu. Kui vändaga keerata siis see mis esimesena tuleb on täpselt õige aeg esimsesele silindrile sädet anda. Märk peab olema kohakuti mootoril oleva kriipsuga. Kui märgid rihmarattal ja mootoril on täpselt ühele joonele aetud tuleks jagaja korpust keerata nii et satuks täpselt kontaktide avanemise hetkele.(NB ! rootoril on loks sees nii et sellega tuleks arvestad, igaüks ise mõtleb välja kummalepoole serva rootorit käega hoida tuleks). Selle töö juures on heaks abivahendiks kontroll lamp või siis kasvõi see kapotivalgustuse lamp mis igal sapikal standardvarustuses on + meeter juhet. Kui süüde on sees ja jagaja kontaktid avatud siis pirn mis on ühte otsa pidi keres ja teist juhet pidi jagaja küljes kondekaga sama klemmi all põleb.
Pikk jutt lühidalt: süüte õigeks panemine on jagaja sättimine nii et pirn süttiks täpselt siis kui märgid rihmarattal ja mootoril on kohakuti(1 sil. survetakti ajal).

See on teooria, praktika on see et mõtle 2 korda järgi enne kui töötaval autol süüdet paremaks sättima lähed, küllalt on juhuseid kui märgid on valesti viilitud vms. ja tegelikult valged inimesed sätivad süüdet stroboga aga seda pole ju igal sapikamehel alati käepärast.
Last edited by uhmer on Mon Nov 23, 2009 6:02 pm, edited 1 time in total.
Zaz 968A 1976a.
plekkvelg
Posts: 187
Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
Contact:

RE: Süüte ja karburaatori reguleerimine

Post by plekkvelg »

Karburaatori paika saamiseks oskab keegi mõnda head nõu anda?
Üritan see nädal süüte paika saada.
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Martin2
Posts: 91
Joined: Sat Jul 04, 2009 9:25 pm
Contact:

RE: Süüte ja karburaatori reguleerimine

Post by Martin2 »

kui ma õigesti mäletan siis vist tüüsi kruvi pidi olema välja keeratud kas 2pool või 3pool pööret aga ma pole kindel kas see just sapikal oli.
zaz 968M
luaz 969A
audi 80 b3
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Süüte ja karburaatori reguleerimine

Post by Sapi-Vana »

Sellest düüsist niipalju, et segukruvi 2 pööret lahti, spreiga natuke õhuvõtust eetrit sisse või süstlaga bena ja siis regullid senikaua neid kahte kruvi kuni hea saab. Kahte ühesugust karbussi ukrainlased teha ei mõisnud, kuna montaaž käis ju manuaalselt nende vahenditega, mis käepärast olid ja meistri poolt, kes oli just täpselt nii täis kui oli ja sellises tujus nagu parasjagu oli.

Suht reegel on see, et sapika karbussi seisund, mis võimaldab ülevaatuse läbimist ei võimalda sõitmist ja sõitmiseks reguleeritud karpa ajab CO lakke.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
plekkvelg
Posts: 187
Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
Contact:

RE: Süüte ja karburaatori reguleerimine

Post by plekkvelg »

Igatahes seda mul oligi vaja teada, et kust ja kuidas alustada:)

tänud
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests