Zaz 968m - Plekkvelg
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
Zaz 968m - Plekkvelg
Mitu aastat olen juba sapakat tahtnud ja nüüd lõpuks õnnestus mul ka üks soetada. Tegu siis endise kasutaja Snoop Zaziga. Mõtlesin, et päästan ta ära!
Masinast siis veidi lähemalt:
Esmaselt on arvele võetud 25.11.1987
Mootoril on töömahtu 1196 kuubikut ja kilowatte täpselt 30. Läbisõitu näitab 33000 ringis.
Viimane ülevaatus oleks pidanud olema 04.2006, kuid sellest ajast on ta seisnud.
Vigu on seismisega tekkinud üpris palju - pidurid kinni, käigukasti varras? katki, ilma tooreta ei tööta, genekas jamab, tuledest põlevad ainult ohukad ning pidurituled, bensuvoolikud ja erinevad tihendid on läbi. Samuti on tekkinud kerele paar roostetäppi, kuid kroomdetailid on ideaalses korras. Värv on pleekinud (loodetavasti saab vahaga paremaks). Põhja alla korralikult vaadanud ei ole, kuid loodan, et midagi hullu sealt vastu ei vaata.
Edaspidised plaanid?
Õnneks on ta suhteliselt heas korras ning omaloomingut see sõiduk näinud ei ole. Seega ei hakka ka mina seda tegema. Esimese asjana võtan ette pidurid ning käigukastiihuinjaa. Seejärel mootori hooldus/remont, hiljem ka põhi ning siis loodetavasti ülevaatusele, kus mulle kirjutatakse autopassi uus kuupäev Värv jääb esialgu selline nagu ta on, teen mõned pisemad värviparandused ja korralik sise-välispesu. Aasta pärast hakkan alles mõtlema keretöödele. Hiljemalt kevadel peaks teda juba Eesti teedel näha olema.
Mõned pildid ka:
(Piltide peal on auto just pestud, seepärast ka läigib. Reaalselt on auto ikkagi pleekinud)
Masinast siis veidi lähemalt:
Esmaselt on arvele võetud 25.11.1987
Mootoril on töömahtu 1196 kuubikut ja kilowatte täpselt 30. Läbisõitu näitab 33000 ringis.
Viimane ülevaatus oleks pidanud olema 04.2006, kuid sellest ajast on ta seisnud.
Vigu on seismisega tekkinud üpris palju - pidurid kinni, käigukasti varras? katki, ilma tooreta ei tööta, genekas jamab, tuledest põlevad ainult ohukad ning pidurituled, bensuvoolikud ja erinevad tihendid on läbi. Samuti on tekkinud kerele paar roostetäppi, kuid kroomdetailid on ideaalses korras. Värv on pleekinud (loodetavasti saab vahaga paremaks). Põhja alla korralikult vaadanud ei ole, kuid loodan, et midagi hullu sealt vastu ei vaata.
Edaspidised plaanid?
Õnneks on ta suhteliselt heas korras ning omaloomingut see sõiduk näinud ei ole. Seega ei hakka ka mina seda tegema. Esimese asjana võtan ette pidurid ning käigukastiihuinjaa. Seejärel mootori hooldus/remont, hiljem ka põhi ning siis loodetavasti ülevaatusele, kus mulle kirjutatakse autopassi uus kuupäev Värv jääb esialgu selline nagu ta on, teen mõned pisemad värviparandused ja korralik sise-välispesu. Aasta pärast hakkan alles mõtlema keretöödele. Hiljemalt kevadel peaks teda juba Eesti teedel näha olema.
Mõned pildid ka:
(Piltide peal on auto just pestud, seepärast ka läigib. Reaalselt on auto ikkagi pleekinud)
Last edited by plekkvelg on Tue Sep 08, 2009 10:16 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
Pakun välja, et elektrijamadest enamus on kõrvaldatav kontaktide puhastamisega. Muidu masinal pole väliselt viga midagi.
Kas selle aastakäigu masinal on veljed juba siserandiga (ei ole vaja õhukummi) või mitte?
Kas selle aastakäigu masinal on veljed juba siserandiga (ei ole vaja õhukummi) või mitte?
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
kõikidel sapakatel on õhukummid, sõltumata aastaarvust...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 92
- Joined: Thu May 21, 2009 10:57 pm
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
kui mul isa moskvast zaz-965 poest ostis aastal 1968,olid rehvid küll ilma sisekummita.aga uuemad zaz-id tulid õhummid sees.
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
Sellel peaks ikka õhukummid olema. Täna käisin kaupluses "Volga" ja ostsin selle käiguhoovastiku puksi ära. Maksis ta täpselt 79.-
Müüja andis lootust, et enamus juppe on ikka on võimalik sealkaudu soetada - kord kuus pidavat nad käima Venemaal.
Müüja andis lootust, et enamus juppe on ikka on võimalik sealkaudu soetada - kord kuus pidavat nad käima Venemaal.
-
- Posts: 202
- Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
- Location: Võru, Tartu
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
kui see nn käiguhoovastiku puks liimist lahti tuleb siis lihtsalt puurida augud sisse ja poltidega kinni väänata
ZAZ 968M 91a., ZAZ 968MG 86a., LUAZ 969M 87a.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
Z@Z´i suhtumine on edasiviiv. Lisaksin sinna veel juurde, et kui on vähegi võimalik, siis tööde käigus katsuge KÕIK ettejäävad splintkinnitused, rattapoldid välja arvatud, asendada normaalsete klambrite ja korralike poltidega. Tänu nendele splintidele kõik asjad logisevad...kuni lahti logisevad ja just nende pärast tuleb sageli käed õliseks teha.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
Minu eesmärk ongi hoida ära tulevasi rikkeid. Kõik voolikud, enamus juhtmeid jne läheb vahetusse, samuti ka klambrid. Kas keegi oskab öelda, kui palju võiks maksta Zaz´ile uued trumlid x 4 ja piduriklotsid? Unustasin poes hinda küsida!
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
trumleid liigub poes väga vähe, klotse veel...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
Äkki on võimalik neid tellida vms. Keretööd ja värvimine tulevad siiski see talv.
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
Saab küll üle treida, kuid see on viimane võimalus siiski. Eelistaks uusi.
Täna uurisin natukene mootori juures olevat kerenumbrit ja avastasin, et seal on kirjas 968H, tegu siis endise invaliidisõidukiga? Dokumentides on ilusti 968M. Käsipidur ei ole ka istmete vahel vaid on käigukangist eespool:) Laupäeval läheb arvatavasti lammutamiseks, üritaks mõõdukas tempos kuu ajaga tühjaks tõsta. Mida tasuks pulkadeks võtmisel kindlasti silmas pidada?
Keretööd kavatsen ise teha ja värvimise laseks teha proffidel. Kust sellist originaal sinist värvi üldse saada oleks? Äkki siin on mõni, kes värvimisega igapäevaselt tegeleb ja oleks nõus seda mõne kuu pärast tegema?
Autoga sain kaasa kõik uued klaasid v.a. kolmnurgad ning 5 velge koos rehvidega. Lisaks veel: vanad puusuusad, mingisugune vene tolmuimeja ning pruunid kohvrid, mis leiavad oma koha katuseraamil.
Mootor töötas ühtlaselt, vist ei ole mõtet seda remontima sel juhul hakata?
Täna uurisin natukene mootori juures olevat kerenumbrit ja avastasin, et seal on kirjas 968H, tegu siis endise invaliidisõidukiga? Dokumentides on ilusti 968M. Käsipidur ei ole ka istmete vahel vaid on käigukangist eespool:) Laupäeval läheb arvatavasti lammutamiseks, üritaks mõõdukas tempos kuu ajaga tühjaks tõsta. Mida tasuks pulkadeks võtmisel kindlasti silmas pidada?
Keretööd kavatsen ise teha ja värvimise laseks teha proffidel. Kust sellist originaal sinist värvi üldse saada oleks? Äkki siin on mõni, kes värvimisega igapäevaselt tegeleb ja oleks nõus seda mõne kuu pärast tegema?
Autoga sain kaasa kõik uued klaasid v.a. kolmnurgad ning 5 velge koos rehvidega. Lisaks veel: vanad puusuusad, mingisugune vene tolmuimeja ning pruunid kohvrid, mis leiavad oma koha katuseraamil.
Mootor töötas ühtlaselt, vist ei ole mõtet seda remontima sel juhul hakata?
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
Värvide valik on miljoni tooni vahel, see on viimane asi millepärast pabistada et kas leiad sama tooni värvi. Võin sulle tallinnast ühe kunagise klubilise numbri anda, tegeleb ta autode keretöödega, klubilistele- eriti sapakatele teeb alet!
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
piltidelt tundub auto täiesti OK, ma ei saa aru mis point on selle täiesti töökorras auto tükkideks võtmisel ja uuesti ülevärvimisel? Mina soovitaks lasta teha värviparandused ja auto üle poleerida.
Last edited by incz on Fri Sep 11, 2009 8:20 am, edited 1 time in total.
968; 968M
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
RE: Zaz 968m - Plekkvelg
Muidugi piltide peal on näeb olukord parem välja - parema külje peal on suhteliselt pikk kriim/mõlk, mis hakkab juba roostetama.. Võib-olla on tõesti mõtekam lasta teha ainult värviparandused. Kuhu selle murega Tallinnas/Harjumaal pöörduda? Vaja oleks siiski odavat kohta.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest