Geneka töölesaamine

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
vootele
Posts: 11
Joined: Thu Jan 03, 2013 11:27 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Geneka töölesaamine

Post by vootele »

On siin üks auto, mille elektrisüsteem koosneb kolmest juhtmest süütepooli, jagaja ja aku vahel.
Oleks soov tööle saada laadimine. Genekas on olemas, aga ei tea mis juhe on mis.
Plaan oleks kasutada sigulli elektroonilist pingeregulaatorit.

Variant2 oli selline mõte, et ühendaks geneka väljundisse dc-dc konverteri, mille väljundi reguleeriks 14.4V peale.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Geneka töölesaamine

Post by metsamees »

Punasest tuleb geneka väljundpinge, kollase kaudu käib ergutus. Pruune (geneka 2 faasi vahelt vahelduvpinge )läheb vaja starteri blokeerimiseks ja geneka tule kustutamiseks originaal skeemi järgi.
DC/DC konverteri sinna külge aretamise unustaks mina ära. Esiteks võib aku laadimiseks minev vool kaunis suur käivitamise järgselt olla, teiseks pole teada, mida see konverter sul teeb, kui väljundis aku on.
vootele
Posts: 11
Joined: Thu Jan 03, 2013 11:27 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Geneka töölesaamine

Post by vootele »

Dc-dc moodulid enamasti piiravad ise väljundvoolu. Mõnel on see isegi potega reguleeritav. Akuga probleemi ei ole, olen kasutanud elektrirataste peal seda laadijana, viimasele sai tehtud 60V laadija 14A. Kuni akupinge on etteantust madalam, hoiab ampreid võimaluste piires maksimaalsena või kui sisendvõimsust ei jätku, siis niipalju kui tuleb. Akupinge etteantud väärtusele lähenedes hakkab laadimisvool vähenema kuni lõpuks on nullilähedane.
Ainuke küss on, kui palju see genekas pinget välja lajatab, kui ergutus otse aku pealt võtta.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Geneka töölesaamine

Post by AhtiH »

vootele wrote: Ainuke küss on, kui palju see genekas pinget välja lajatab, kui ergutus otse aku pealt võtta.
Põleb üsna kiirelt maha. Ei ole mõtet lolli mängida ja kasuta ikka ergutuse juhtimist.

Lisaks on rumalus generaatorit maksimumvõimsusel töös hoida ja sellega mootorile lisakoormust anda.
vootele
Posts: 11
Joined: Thu Jan 03, 2013 11:27 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Geneka töölesaamine

Post by vootele »

Aiai, puudulikud teadmised elektrotehnikast tulevad siit kodanikul välja...
Mis täisvõimsus? Võimsuse määrab ikka tarbimine, mitte tootmine.
Ainuke, mis seal saab maha põleda, on kui väljundpinge muutub liiga kõrgeks alaldi dioodidele.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Geneka töölesaamine

Post by AhtiH »

Sul vist ikka kõik vastused juba olemas seega ei näe sel teemal ega vastustel mõtet aga siiski.

Tõsi, võimsuse määravad ära tarbijad. Kui sa aga annad ergutusmähisele (rootorile) otse akupinge peale siis jookseb sul sealt läbi maksimaalne vool (mis sõltub küll ka koormusest). Ei tea palju see sapikal on aga on sel mõtet? Sapika genekas on 350W ja pigem jääb puudu. Seega hakata mõttetult seda vähestki energiat kulutama ei ole otstarbekas.

Maksimaalse ergutusega saad sa ka pinge liiga kõrgeks kui ei ole koormust taga. Kui kõrgeks seda ma ei tea ja ei kavatse kontrollima ka hakata. Tänapäeva genekal ei ole 60V piik mingi probleem. Sapika alaldi dioodid on niigi nõrgukesed. Vähe usku, et need suurt ülepinget taluksid. Selles, et midagi maha põleb olen ma üsna veendunud.

Ja no ega kõik autotootjad on ju lollid olnud et juhivad generaatori väljundpinget ikka ergutusega. Eks?

Aga see lahendus on kindlasti huvitavam kui regulaatori paigaldamine. Seega anna tuld.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Geneka töölesaamine

Post by sapikafänn »

Kui originaal regulatorit ei taha kasutada, siis tee variant 1 järgi ja paigalda lada elektrooniline regulaator. Või siis pane üldse teine lääne genekas külge. Teed külje peale lisa kronsteini. Mitmed klubilised nii teinud. Pilte leiad netist üsna palju selle kohta. Originaal geneka jätad ka külge jahutuse pärast. Lihtsalt ühendad juhtmed sellelt lahti.
Huvitav see, et mu enda sapikatel on need originaal regulaatorid alati tööle hakanud. Sõidan sapikaga aasta läbi ja kasutan ka külmade ilmadega ahju. Ja starter pole veel kunagi tühja aku pärast klõps, klõps teinud. Talvel muidugi (üks-kaks korda talve jooksul)laen akut lisaks laadijaga profülaktika mõttes.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests