Mootori ümberehitus vol2

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by AhtiH »

Eile sain juhtpuksid kätte ja minu ebameeldivaks üllatuseks on uued puksid ilma klapisääretihendite jaoks vajaliku sisselõiketa. Õnneks saab need sinna treida aga lisatöö jällegi.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by AhtiH »

Kolvid treitud ja komplekt valmis tasakaalustamiseks.
DSC_0141.JPG
DSC_0142.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by sapikafänn »

Tervitus,
Kuidas siis mootoriehitus vol2 edeneb? Minul asi kahjuks seisab minust mitteolenevatel põhjustel.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by AhtiH »

Komplekt tuli juba ammu tasakaalustamisest tagasi aga senimaani seisab kastis. Midagi erite teinud ei ole. Minust olenevatel põhjuste ei ole hetkel ennast selles osas liigutanud. Muud asjad on tundunud ahvatlevamad aga eks ma püüan ennast parandada. Sügiseks peab ikka koos olema :lol:

Vändakomplekt ise oli tugevalt tasakaalust väljas. Ca 50 grammi keevitati juurde, et jooksma saaks.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by tuust »

Kui raatsid, siis äkki räägid, kui palju see tasakaalustamine maksab?
Muidu ma ei osanud sellest midagi arvata (no ikkagi tehases tehtud ju), aga tundub (lugedes neid gramme), et vist peaks ka ise sellele mõtlema hakkama.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by AhtiH »

Ma täpset hinda ei mäleta, seda äkki täpsustab Indrek aga midagi alla 300 vist oli.

Tema komplekt oli olnud üsna hea aga puuriti ikkagi. Minu oma oli väga möödas.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by sapikafänn »

Kui Tartus astromoto mehed ennast liigutada viitsivad, siis hinnakirja järgi on neil väntvõlli tasakaalustamine 60euri.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by AhtiH »

Seal oleks ka odav olnud aga kuna V-mootor siis pidi palju rohkem tööd olema. Seal sees oli siis ka kepsude ning kolvide kaalu ajamine ja vändakaelte lihvimine.

Tartus vist ei ole ka sellist pinki. Kallis oli ja alguses mõtlesin loobuda aga teadsin, et hakkab kripeldama ja lasin ikkagi ära teha.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5&__tn__=C
incz
Aktiivne Klubiline
Posts: 296
Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by incz »

Hinnad olid järgmised ühele komplektike:
Kolb 5.- tk
Keps 10.- tk
Poleerimine 50.-
tasakaalustamine (võll, hooratas ja rihmaratas) 160.-

kokku siis: 270.-

Saime pisut soodsamalt kuna sai tehtud kaks komplekti, kokku: 450.-

mis puudutab ridamootorite võlle siis oli sama lugu nagu sapikafänn ka viitab ehk. 50-60 eur.
968; 968M
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by tuust »

Tänan.
Võtan vist plaani, aga ei taha oma mootorit lõhkuda, vaja leida teine vänt.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by AhtiH »

Kui kolvid, kepsud ise kaalu ajada ja kaelte poleerimist mitte teha siis saab ka hinna parasjagu alla. Aga hetkel läksime täiskomplekti teed.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by AhtiH »

Täna oli hea päev ja selle puhul eraldasin endale tunnikese ning panin väntvõlli plokki :lol:
Edasiminek seegi. Pikilõtku sain 0,1 mm mis on päris hea.
DSC_0268.JPG
DSC_0270.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by pooltelg4 »

Viisakalt töödeldud on need detailid.:)
Kas kaelad jäid samasse -või remontmõõtu?
Ja mis saalesid Sa kasutasid?
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by AhtiH »

Kaelad on standardmõõdus ja neid ainult poleeriti.

Saaled läksid originaalid ja kepsu omad lähevad ka.

Nukk sai sisse, nüüd vaja esimene ots kokku panna ja kontrollida gaasijaotusdiagrammi järg kas märgid klapivad. Silindrid vaja väljast liivapritsiga üle lasta ja seest kerge hoon.

Täna sai tehtud ka väike investeering, et saaks hakata päid freesima. Väike hoog on jälle sees ja loodetavasti see ei rauge.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootori ümberehitus vol2

Post by AhtiH »

Enne oli siin teemas ka juttu tekstoliidi asendamisest terasest/malmist rattaga.

Jäi silma selline pilt:
02523-1441627462-397.jpg
Pärit siit: http://www.zaz.kiev.ua/forum/viewtopic. ... 242#594242

Enda juhtunud ka selline lugu korra, et tekstoliit tuli südamiku küljest lahti.
viewtopic.php?p=15494#p15494

Jäi silma selline lahendus:
28619-1448534444-201.jpg
Häda korral saaks ajutiselt nii vist parandada küll.


Tekstoliidi vahetamiseks tuleb teadupärast eemaldada tasakaalustusvõll kuid selle kätte saamiseks on vaja mootor maha võtta, et tagant lahti lasta. Tõestatud, et mootori eemaldamine pole muidugi teab kui suur töö kui mõned lisakäed kaasas.

Teine variant on tasakaalustusvõlli ratas tõmmitsaga maha tõmmata aga see üldiselt vist meeletu istuga. Olen näinud variante, kus see ratas on fikseeritud mutriga, et eemaldamine oleks lihtsam. See jääb vist küll otsa toetavat laagrit segama. Variant oleks ratas võlli peale panna veidi väiksema istuga (kiil hoiab) ja fikseerida ära stopperrõngaga.

Mis teised arvavad kas oleks asjal üldse mõtet?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests